Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Fredrik skrev:

Jeg synes faktisk at E36 ser bedre ut i dag enn da den var på markedet og i årene etter. Jeg var på den internasjonale bilutstillingen på Sjølyst (på Skøyen i Oslo) i 1991 da E36 ble presentert i Norge og jeg ble egentlig litt skuffet. Selvfølgelig var den mye mer moderne enn E30 (som jeg hadde hatt i form av en 1987 320i 2-3 år tidligere), men E36 virket litt merkelig med visirene foran frontlyktene (hverken E34 eller E32 hadde dette). Den opplevde kvalitetsfølelsen vedr. interiøret var også nedtur i forhold til E30 (dette ble imidlertid rettet opp løpende i 1995/96 tror jeg det var).

Det du skriver her ,er sånn jeg og oppfattet e36 når den kom .

I 1992 var jeg 18 år og husker at e30 var liksom kongen ja alt når det kom til tre serie og det var litt sånn nederlag da e36 kom .

Dette var helt til jeg i 1993 fikk prøve en et årgammel 325 i ,da forandret alt seg 😊

Etter det har jeg sett at e36 bilene er fine og fantastiske biler på alle sett og har hatt mange flotte opplevelser i disse de senere årene .

Dog aldri eid en ,men skal ha en 325 i før eller senere om det så er et vrak jeg må fikse opp i tunet en vinter .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, sveigis skrev:

Ja utrolig og helt enig .😊

Liker hvordan du/ dere nå totalt overser det jeg skriver, men snakker om meg.. Veldig bra :)

Nei men det ville nok bare blitt kleint om jeg hadde stilt opp på noen treff med dette "ryktet" jeg har på meg nå så tenker egentlig kanskje at det beste er å la være. Så er det nevnt 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Liker hvordan du/ dere nå totalt overser det jeg skriver, men snakker om meg.. Veldig bra :)

Nei men det ville nok bare blitt kleint om jeg hadde stilt opp på noen treff med dette "ryktet" jeg har på meg nå så tenker egentlig kanskje at det beste er å la være. Så er det nevnt 👍

Du Mister ???

Nå er jeg direkte her men sier det .

Er vel ingen som er imot deg på noen måte her ,men du må på lik linje tåle å få kritikk når du hele forbannet tiden ikke klarer å legge ting bak deg her ,og må liksom dra ting opp igjen akkurat som du gjør nå .

Det ryktet du selv tror du har ,er det kun deg selv som klarer å gjøre noe  med ingen andre .

Du reagerte igår på et svar som du ikke ønsket fra enkelte ,og da virket det som at du fant ut nå skal jeg lage litt diskusjon og bruke da F90 sine tidligere uttalelser og diskusjoner som et eksempel .

Hva er vitsen med og holde på sånn som dette som du prøver på her ?

Aldri farlig å tape av og til ,legge ting bak seg .

Kommer ingen vei med dette skjønner du .

Vær smart og opptre greit her inne her uten å se hvor langt du kan dra strikken ,så vil du snart se at andre og får en god oppfatning av deg og tingene du gjør og skriver .

Med dette sier jeg over og ut fra denne saken og håper vi sees i nærmeste tid på treff .😊😎

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

men du må på lik linje tåle å få kritikk når du hele forbannet tiden ikke klarer å legge ting bak deg her ,og må liksom dra ting opp igjen akkurat som du gjør nå .

Du, jeg svarte på et medlems sitering. Dvs jeg fjernet det igjen for å ikke fortsette samtalen.. jeg var ferdig med denne "diskusjonen" men så fant han ut han skulle sitere litt av det som var skrevet. Som tydelig var myntet på meg. Jeg skjønner ikke helt hvordan du mener jeg ikke klarer å legge ting bak meg i dette tilfellet?

Jeg syntes det at han postet det og høstet likes og du var så utrolig enig egentlig var litt sårende. Men ok skjønner nå at "kritikk" er noe som går én vei, og at jeg ikke kan kritisere kritikken for da får jeg "gjengen" mot meg. Og det vil jeg jo ikke :)

 

1 time siden, sveigis skrev:

Hva er vitsen med og holde på sånn som dette som du prøver på her ?

Vær smart og opptre greit her inne her uten å se hvor langt du kan dra strikken

Hva mener du egentlig med at jeg prøver å dra strikken og "holder på"? Jeg synes bare det er bittelitt leit, det jeg nevnte i avsnittet over og at jeg som sagt egentlig var ferdig med dette. Men ok nå er jeg ferdig med denne saken. Uansett om noen andre tar det opp igjen siden det "kun er jeg" som "holder på" :)

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, tennbrikket said:

 

Porsche får det liksom til. BMW burde ro ned på framhjulstrekkerne og de store grillene sine. Spyr ut kjipe modeller i øst og vest. Porsche er en av få produsenter jeg har skikkelig sansen for enda. De følger ikke strømmen på sammen måte som resten. 

Helt enig. Jeg hadde bilen min inne hos Møller i går for en garantisak, og tenkte jeg skulle benytte ventetiden til å titte på forskjellige biler. Hos Volkswagen var det jo ikke noe spennende, samme hos Audi, da absolutt alt var elektrisk.

Gikk over til Porsche rett over gata, og der ble jeg møtt med et bredt smil og en kopp kaffe. Det jeg la merke til var hvor velkommen jeg følte meg, selv om jeg var tydelig på at Porsche var mildt sagt way over my budget akkurat nå, men å eie en Porsche står på min bucket list. Praten gikk lett, og jeg fikk pratet med flere selgere som hadde tid til å slå av en prat om alt og ingenting, noe som var veldig behagelig. 

Hadde tenkt å sitere @Orjani går vedr. hans uttalelse om E46 M3, noe jeg må si meg litt enig i. Jeg er glad jeg har huket tak i noe som fortsatt er av et "spesielt" kaliber spesielt målt opp mot hva produsentene fokuserer på i dag. Jeg er all for grønn teknologi og miljøvennlige løsninger, det er vi absolutt nødt til å gjøre for å kunne bremse den negative utviklingen av klimaforandringer som vi ser i dag. Men, jeg må innrømme at Dusy på 12 år inne i meg ble litt lei meg, når jeg ikke kunne se noen RS, S eller GTI eller R modeller til utstilling hos Møller. De var jo de bilene jeg pleide å sikle på og prøvesitte i. Men hos Porsche, så ble denne lille gutten vekket til live igjen. Porsche har alltid hatt en plass hos meg, og de klarer det fortsatt like bra, og det syntes jeg er super kult. I en stor målestokk vil jo ikke utslippene fra en Porsche eller andre sportsbiler utgjøre så stor forskjell i utslipp da det er særdeles få mennesker som kjører disse som en daily. Da syntes jeg det er på sin plass at disse ingeniør mesterverkene fortsatt bringes til live til entusiaster som elsker å kjøre bil :)

Bare en liten sidenote til alt som diskuteres ovenfor, og en tanke jeg reflekterte ganske mye over der jeg sto og dagdrømte om en 911. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sveigis skrev:

Det du skriver her ,er sånn jeg og oppfattet e36 når den kom .

I 1992 var jeg 18 år og husker at e30 var liksom kongen ja alt når det kom til tre serie og det var litt sånn nederlag da e36 kom .

Dette var helt til jeg i 1993 fikk prøve en et årgammel 325 i ,da forandret alt seg 😊

Etter det har jeg sett at e36 bilene er fine og fantastiske biler på alle sett og har hatt mange flotte opplevelser i disse de senere årene .

Dog aldri eid en ,men skal ha en 325 i før eller senere om det så er et vrak jeg må fikse opp i tunet en vinter .😊

Etter å ha eid en 4-5 av disse E36, dog er det lenge siden… ville jeg heller sagt, gå for 323i evt 328i.

Enkelte av sistnevnte er litt prisoptimistiske men, de har mer bunndrag enn 325i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Enkelte av sistnevnte er litt prisoptimistiske men, de har mer bunndrag enn 325i.

Ja jeg er villig til å ta hva som helst ,bare det er håp for den jeg finner .😊,for det er bestemt at det blir neste prosjekt altså e36 .

Men når det blir vites ikke .😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, sveigis skrev:

Ja jeg er villig til å ta hva som helst ,bare det er håp for den jeg finner .😊,for det er bestemt at det blir neste prosjekt altså e36 .

Men når det blir vites ikke .😊

 

jeg ville sett utenfor grensene også, evt US markedet.

Spennende jakt, hva slags kriterier har du utover det maskinelle? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første bil med sekser motor var en E36 320i, den har jeg ekstremt mange gode minner i fra. Noe fart maskin var det ikke men for en 19-åring var det nok, men lyden var det beste. Det stod på scorpio anlegg (usikker på navnet) og dette ga mange smil pr mil for noen ungdommer. 

3AAD1320-2237-4012-8CAB-43606A566AC9.jpeg.bbe95a6611531c52b7cdc8760ab5e207.jpeg

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

jeg ville sett utenfor grensene også, evt US markedet.

Spennende jakt, hva slags kriterier har du utover det maskinelle? 

Nei kriterier ,er at det er en original 325/328 som gjerne må gjøres noe med .

Coupe eller sedan .

Da snakker vi ikke om en bil som er i Gildekasser 😊,men en komplett bil om der er noe rust så gjør det ikke så mye for det hadde jeg fikset .

Skal jeg kjøpe en som er ferdig og bra ,da må e34 bort og det sliter jeg med pr nå .

Altså et typisk greit prosjekt Ron 😊.

Skal østover nå i mai og har fått noen tips fra svigers at jeg burde ta en prat med noen der som de kjenner .

8 minutter siden, Snagg30 skrev:

Min første bil med sekser motor var en E36 320i, den har jeg ekstremt mange gode minner i fra. Noe fart maskin var det ikke men for en 19-åring var det nok, men lyden var det beste. Det stod på scorpio anlegg (usikker på navnet) og dette ga mange smil pr mil for noen ungdommer. 

3AAD1320-2237-4012-8CAB-43606A566AC9.jpeg.bbe95a6611531c52b7cdc8760ab5e207.jpeg

Denne så fin ut og med Scorpion anlegg ,så blir de elsk ❤️
Skjønner du hadde det fint med denne .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål vedr. understell på F20 1-serie som har gått 145 000 km:
Skal ha den inn på verksted for følgende jobb:
-PPK
-Bytte av bremser rund baut (har liggende alt, blir levert med)
-Bytte av et topplager framme (fikk med 1 stk til bilen når jeg kjøpte den, Meyle, kjøper nok ett til fra Eurodel da begge bør byttes samtidig)

Når da topplageret må byttes, burde da også noe annet byttes i samme slengen mens en har denne sammenstillingen demontert og bilen har gått snaue 150k?

Et verksted (BMW-ekspert) sier at en like greit kan bytte demperne når alt uansett er demontert.
Et annet verksted (lokal Mekonomen) sier de sjelden bytter demperne (med mindre de er gåene selvsagt), men at fjærene ofte byttes samtidig på denne km-standen pga de opplever av og til at de siger og får tretthetsbrudd. Og at de anbefaler å bytte stab-staget samtidig. 

Noen her som har noen innspill eller meninger rundt dette?

Med M sport understell er det kun OEM dempere som gjelder, så de er ca 2000kr stk. Dersom fjærene bør byttes samtidig er jeg fristet til å sette på Eibach-fjører i stedet for, disse senker 25/30 foran/bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Etter å ha eid en 4-5 av disse E36, dog er det lenge siden… ville jeg heller sagt, gå for 323i evt 328i.

Enkelte av sistnevnte er litt prisoptimistiske men, de har mer bunndrag enn 325i.

Jeg er helt enig og spesielt den første E36 325i varianten skal piskes før den yter ordentlig, men da kommer den også temmelig bra. Maksimalt dreiemoment for M50B25 motoren (E36 325i i perioden i 1991-92) er 245 Nm ved hele 4700 rpm. Til sammenligning klarer M52B25 motoren i E36 323i det samme ved 3950 rpm.

M52B28 motoren i E36 328i har den samme boringen, men lengre slaglengde for å gi et større slagvolum enn M52B25 motoren (2793 cm3 vs 2494 cm3). Dette betyr imidlertid også at M52B28 motoren er mindre villig til turtallsendringer enn M52B25 motoren. Jeg mener at E36 323i er sweet spottet blandt de alminnelige E36 variantene. M52B28 motoren har et maksimalt dreiemoment på 280 Nm ved 3950 rpm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fredrik skrev:

Jeg er helt enig og spesielt den første E36 325i varianten skal piskes før den yter ordentlig, men da kommer den også temmelig bra. Maksimalt dreiemoment for M50B25 motoren (E36 325i i perioden i 1991-92) er 245 Nm ved hele 4700 rpm. Til sammenligning klarer M52B25 motoren i E36 323i det samme ved 3950 rpm.

M52B28 motoren i E36 328i har den samme boringen, men lengre slaglengde for å gi et større slagvolum enn M52B25 motoren (2793 cm3 vs 2494 cm3). Dette betyr imidlertid også at M52B28 motoren er mindre villig til turtallsendringer enn M52B25 motoren. Jeg mener at E36 323i er sweet spottet blandt de alminnelige E36 variantene. M52B28 motoren har et maksimalt dreiemoment på 280 Nm ved 3950 rpm.

Jeg liker å se erfaringene deres med disse bilene og kjenner virkelig på meg at jeg har lyst til å få til noe nå etterhvert eller straks om dere vil .

Kan ikke noe for det ,men er noe eget med den doble eksosen og det tunge svevet i disse bilene ,rett og slett musikk i ørene 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...