Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)

awt
 Share

Anbefalte innlegg

@Skulebollen 

Hvis ACC er det viktigste anbefaler jeg å prøve før evt kjøp. Det fungerer greit med sola i ryggen, men helt håpløs i motsol så man er avhengig av å bo i "riktig" himmelretning i forhold til sol... 

Angående brukte hjul (unntatt standardhjula som "gis vekk")  ligger det gjerne på 7-8k for et komplett pent sett med gode dekk, men er av og til folk som "gir det vekk" til 3-5k også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Har du farget skinn selv noen gang, ser jo ut som en relativt enkel jobb. 

To ganger .

Ene gangen totalt katastrofe ,den andre gangen fint 😊

Gjorde det på Calibraen i sin tid ,kjøpte farge fra Svisswax,men nå er det jo et hav å velge i av leverandører ,samt mye lette å få lik farge nå kontra 12 årsiden .

Jeg lærte at godt forarbeid og rene flater var oppskriften til suksess .

Du kan jo feks klippe av en bit under stol og sende inn der du ønsker å kjøpe farge ,så blander de det for deg .

Bør selv tenke seriøst på dette en gang ja .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er acc litt mindre viktig med engang.. har det på a8en fra 05 og hadde det på en 225xe vi hadde som lånebil, forferdelige greier😅 

Men er jo fortsatt kjekt å ha selvsagt.. Problemet med bilen er hovedsakelig at den er i Steinkjer, og jeg gidder ikke reise 8 timer hver vei for en I3, og attpåtil en kjip en😅 kjøpe usett prøver jeg og unngå hos privatpersoner.. Så da fortsetter jakten😬 

Mesteparten av 18" fully charged passerer 200k ser jeg.. Men er ingen tvil i at LCI er vegen og gå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, eller om du tar turen, så kan du bruke returen på å bli kjent med bilen. Hvordan den oppfører seg, reell rekkevidde, lading osv. :) Eventuelt om det står en litt mer påkostet en hos en forhandler i nærheten, så bare teste for å kjenne feelingen først :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

Tja, eller om du tar turen, så kan du bruke returen på å bli kjent med bilen. Hvordan den oppfører seg, reell rekkevidde, lading osv. :) Eventuelt om det står en litt mer påkostet en hos en forhandler i nærheten, så bare teste for å kjenne feelingen først :) 

Tja, 3 uker til bryllup😅 jobber 2-300 timer i mnd.  Unger, hus osv. Har ikke 2 dager og ta av helt med det første rett og slett.. 

Hadde den vert litt mer påkostet innvendig hadde jeg sikkert tatt meg tid på ett vis😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Skulebollen skrev:

Skulle hatt en egen I3 tråd jeg kunne masa i :P Ser man nesten får I3S for prisen.. Er det andre forskjeller enn 14 hk, bredere sporvidde og småting utvendig som skiller disse?

For i3S har man senk, bredere felger (bredere sporvidde), skjermbreddere, understell/stying med sportsprogram, økt effekt, annen innsats i for- og bakfanger samt i3S-logo i gulvmatten foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en 18 i3 fully nå nylig fra bilia, orket ikke lete rundt så mye så fant en med premium selection og ca 42k på klokka til 229, endte på 225 og fikk med serviceavtale. En annen forhandler i bilia-systemet hadde en ca lik 2019-modell som de nektet å la gå for mindre enn 272, nektet å gå noe lavere da de visst blir kvitt de ganske lett til den prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som trenger et sett slike til frambremser? De til bak er brukt. Gidder ikke lage noen egen annonse for de. 100kr + evt. frakt :) 

image.thumb.png.9a579139553af0583fc6a568e79b5810.png

Admin står fritt til å slette innlegget dersom de finner det "upassende" for denne tråden.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ferdes med elbil, hvordan fungerer hurtigladere og prissettingen der? 
Ettersom jeg ser hos Mer så koster det 1,25 pr. minutt og 4,25 pr. kWh.. For å gjøre det BMW-relatert så kan vi ta utgangspunkt i i3. 120Ah har 42,2kWh. For regnestykkets del lader vi 0-100% og driter i ladekurven 80-100%. Ved en hurtiglading, så tar i3 50kW. Vil det da si at det tar (60/50)x42,2=ca.51 minutt å lade opp en i3 på hurtiglading? 

Da vil prisen bli 51x1,25 + 4,25x42,2?

64,- + 179,- = 243,- ? 

Jeg skjønner at det lønner seg å lade når en kan og ikke når en må og jeg skjønner ladekurven flater seg ut over 80% og derfor lite lønnsomt. Jeg skjønner også at bilen ikke klarer å holde 50kW lading hele ladetiden, men dette over var veldig grovt for å prøve å forstå 😅 Bommer jeg totalt så veldig gjerne forklar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Opprett ny...