Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Rune-K skrev:

Du prøver stadig å få oss interessert i fotball. Du skal ha for forsøket men jeg tror det er fånyttes.

Ja har prøvd sågodt jeg kan men skjønner at det ikke er så lett. Så får vel slutte med det da :)

Hvilke(n) sport(er) er det folket her liker følge med på?

Feks noen som så når Jakob satte årsbeste tid i verden på 1500 meter 20:10 i går kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Bruspulvergutt skrev:

Hvilke(n) sport(er) er det folket her liker følge med på?

Av det som skjer i Norge så er det kun Ishockey som er interessant og da er det selvfølgelig Sparta som gjelder. 

Ellers så har jeg bodd 9 måneder på New Zealand. Da fikk jeg sansen for cricket. NRK har sendt noen få kamper med en flink ekspertkommentator. Da er det artig å se på.

Snooker og curling kan også artig være å se på noen ganger.

Jeg har vært på Sarpsborg stadion noen få ganger, ikke frivillig. En gang klarte jeg å sovne på tribunen, det har jeg fått høre noen ganger av kameratene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Rune-K skrev:

Av det som skjer i Norge så er det kun Ishockey som er interessant og da er det selvfølgelig Sparta som gjelder. 

Ikke feks håndball heller? :(

 

17 minutter siden, Rune-K skrev:

Ellers så har jeg bodd 9 måneder på New Zealand. Da fikk jeg sansen for cricket. NRK har sendt noen få kamper med en flink ekspertkommentator. Da er det artig å se på.

Jeg kan aldri huske å ha sett cricket på TV men har sett det på noen engelske krimserier. Men sikkert en kul sport om du kan reglene og vet hva som skjer

Jeg har egentlig aldri skjønt så mye av det :P

 

20 minutter siden, Rune-K skrev:

Snooker og curling kan også artig være å se på noen ganger.

Snooker ja, det er en sport jeg liker godt. Når de gode spiøler bra ser det så enkelt ut men realiteten er jo at det er meget vanskelig. Men artig å spille også

 

23 minutter siden, Rune-K skrev:

Jeg har vært på Sarpsborg stadion noen få ganger, ikke frivillig. En gang klarte jeg å sovne på tribunen, det har jeg fått høre noen ganger av kameratene mine.

Skjønner så du liker ikke fotball :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ahj

Jeg poster svar her for å ikke spamme ned tråden din :)

Ser du også høster likes på å kritisere kritikken min og posten(e) min(e) så igjen er det jeg som tar feil. Beklager at jeg postet en bemerkning om hunden i tråden din. Det var virkelig ikke meningen å være uhøflig eller frekk

Men når du stiller spørsmål i tråden din, mener du jeg skal svare eller ikke? Jeg postet et svar som ikke var ment som kritikk men som tydeligvis ble oppfattet slik.. Beklager igjen, som sagt ikke meningen å være uhøflig eller noe

Ser jo gang på gang her at skrivemåten min og "væremåten" min her får meg opp i problemer med dere andre. Jeg har reflektert over det og prøvd å "forandre meg" her men det nytter jo ikke uansett. Kanskje jeg bare ikke passer inn (det har ingenting med påtatt offerrolle å gjøre)

Kult du fikk med det med oppmerksomhet da, det varmet :)

Endret av Bruspulvergutt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Bruspulvergutt Kan jeg komme med et forslag uten at dette skal bli sett på som kritikk? 

Jeg personlig fikk ikke med meg at det ble dårlig stemning, og kanskje andre også. Når du skriver et slikt innlegg, ja... da får alle vite det.

Jeg tror du kommer lenger med å skrive sånt direkte til personen som en DM, enn å poste her. Det kan virke litt sært å unnskylde seg selv gang på gang så "offentlig". Ment som kun et vennlig tips, da vi andre på forumet i utgangspunktet ikke har noe med diskusjoner som blir personlige mellom deg og en annen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har erfaring med platetopp med integrert avtrekk? Er det noen produsenter som har en bedre løsning enn andre på dette feltet ? Skal å titte på litt forskjellig kjøkkenløsninger til uken. Tenker først å ta en tur innom IKEA for å få litt innblikk. Litt usikker på om man burde kjøpe hvitevarer utenom eller ikke. Mye spørsmål om diverse hustema her om dagen, men syns det hat vært mye bra tips og forslag her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Jeg var ikke klar over at de aktuelle postene i tråden der ville bli slettet, men jeg er enig i at nå som de er borte virker det bare rart at jeg gikk ut med en offentlig beklagelse..

Om jeg ikke gjør det og sender PM heller så fremstår jeg jo overfor dem som fikk med seg de aktuelle postene (men ikke denne beklagelsen som sikkert er litt pinlig) som en stor drittsekk som ikke klarer holde meg saklig og som blir misforstått og ikke fungerer i den sosiale settingen et forum er

Men jeg skjønner veldig godt hva du mener med at det virker sært og jeg er helt enig. Det eneste jeg ønsker på Bimmers er som sagt å passe inn her og det føler jeg blir et fjernt ønske hver gang jeg poster noe som tydeligvis er veldig kleint. Så blir det disse kleine (og muligens noe barnslige) postene som jeg skriver halvveis i panikk i et håp om å reparere ting igjen

Uansett, jeg skjønner hva du mener, og jeg respekterer meningen din. Ingenting av det jeg har skrevet over er ment som kritikk mot deg eller noen andre, det er min måte å uttrykke meg. Uansett det er et bra forum med bra folk og det føles litt sårt å tråkke i salaten slik gang på gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Bruspulvergutt

Det å tro at jeg dro noe som helst ut av dette er helt absurd av deg å tro. Du kom med en kommentar som jeg mente var krass, jeg spurte hvorfor. Du svarer i mine øyne krass og da må du tåle at du får svar. Og jeg får ingen likes av at innlegg slettes og tro at det har mye å si om en kommentar for en like på et offentlig forum er det minste jeg bryr meg om her i verden. 

Jeg som ba om at det slettes fra min tråd. Det har ingenting der å gjøre. Jeg har ingen ønsker å ha slikt i min tråd, jeg poster sjeldent her nettopp på grunn av slik at det kommer en kommentar om det eller at noen har en oppførsel i mine øyne som er helt uakseptabel (her snakker jeg ikke spesifikk om deg, men generelt). 

Jeg håper vi kan legge dette bak oss :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, tennbrikket skrev:

Noen her som har erfaring med platetopp med integrert avtrekk? Er det noen produsenter som har en bedre løsning enn andre på dette feltet ? Skal å titte på litt forskjellig kjøkkenløsninger til uken. Tenker først å ta en tur innom IKEA for å få litt innblikk. Litt usikker på om man burde kjøpe hvitevarer utenom eller ikke. Mye spørsmål om diverse hustema her om dagen, men syns det hat vært mye bra tips og forslag her.

Jeg har en AEG-platetopp med integrert avtrekk, og til min store overraskelse fungerer avtrekket helt utmerket (det gir liksom ingen mening at røyk som stiger skal suges ned). Hadde lyst på en platetopp med teppanyaki-sone fra Bora, men synes det var i overkant å bruke rundt 80 000,- på en platetopp, så det får bli ved en annen anledning. Hvitevarer fra Ikea er produsert av Whirlpool. Merker at mye av kvaliteten på det er gjort rimeligere, men totalt sett gir det mye hvitevarer for pengene.

23 minutter siden, Bruspulvergutt skrev:

Jeg var ikke klar over at de aktuelle postene i tråden der ville bli slettet, men jeg er enig i at nå som de er borte virker det bare rart at jeg gikk ut med en offentlig beklagelse..

Om jeg ikke gjør det og sender PM heller så fremstår jeg jo overfor dem som fikk med seg de aktuelle postene (men ikke denne beklagelsen som sikkert er litt pinlig) som en stor drittsekk som ikke klarer holde meg saklig og som blir misforstått og ikke fungerer i den sosiale settingen et forum er

Men jeg skjønner veldig godt hva du mener med at det virker sært og jeg er helt enig. Det eneste jeg ønsker på Bimmers er som sagt å passe inn her og det føler jeg blir et fjernt ønske hver gang jeg poster noe som tydeligvis er veldig kleint. Så blir det disse kleine (og muligens noe barnslige) postene som jeg skriver halvveis i panikk i et håp om å reparere ting igjen

Uansett, jeg skjønner hva du mener, og jeg respekterer meningen din. Ingenting av det jeg har skrevet over er ment som kritikk mot deg eller noen andre, det er min måte å uttrykke meg. Uansett det er et bra forum med bra folk og det føles litt sårt å tråkke i salaten slik gang på gang

Det er jeg som ryddet opp i tråden til AHJ etter ønske fra han. Jeg tror muligens du legger litt mye følelser i enkelte ting her inne, og jeg tror det er det som gjør at du kan havne i disse "kleine" settingene - ref. iveren etter å få respons på brukernavnbyttene, fotballkamper, forsøk på å være morsom etc. Jeg tror det er lurt å ikke ta alt så høytidelig og seriøst hele tiden, og får en ikke den responsen man forsøkte på - ja, da bommet man rett og slett. I stedet for å påpeke at du bommet, går du bare helt enkelt videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, tennbrikket skrev:

Noen her som har erfaring med platetopp med integrert avtrekk? Er det noen produsenter som har en bedre løsning enn andre på dette feltet ? Skal å titte på litt forskjellig kjøkkenløsninger til uken. Tenker først å ta en tur innom IKEA for å få litt innblikk. Litt usikker på om man burde kjøpe hvitevarer utenom eller ikke. Mye spørsmål om diverse hustema her om dagen, men syns det hat vært mye bra tips og forslag her.

Gikk for dette selv da jeg ikke har overskap og ikke ville ha vegghengt ventilator. Vurderte integrert i tak, men slo det fra meg ettersom takstolene gikk feil veg og det egentlig bare ble unødvendig dyrt for min del. Endte opp med ett godt tilbud på topp fra Siemens Induction Air serien. Syns det ble veldig greit, skal man ha ei litt skikkelig kokeplate og avtrekk så blir det fort en del kroner det også. Tror til de aller fleste så fungerer det godt nok, men skal man virkelig storkoke bør man kanskje se over til f.eks Bora.

Jeg har ikke erfaring med Ikea sine hvitevarer selv, men kjenner mange som ikke er fornøyde. Igjen så er det vell gjerne ett av de mer kjente hvitevarene som lager produktene til Ikea. Bør derimot kjøpe en topp som klarer å flytte 5-600m3 i timen på max, gjerne mer, men det er etter mitt syn ofte like mye pga det er bedre demping av lyd i dem slik du da knapt hører det når du kjører på ett lavere stille. 

Det du derimot må tenke på om du kjøper kjøkken og platetopp med integrert vifte separat er at du finner ei løsning der du ikke mister mer enn øverste skuffa i seksjonen der ventilatoren er. Anbefaler heller ikke at du lager hullet ut før du har montert kjøkkenet, og prøvemontert platetoppen for det blir fort mye styr - snakker av erfaring. Jeg lagde hullet alt for langt nede, men løste det med å bare lage en egen kanal. Siemens kanalen var vell ca 7cm tykk, mens jeg hadde 6cm fra veggen til de 2 nederste skuffene når de var helt inne. 

Kjører også avsuget rett ut, og har trykkvakt på ut røret slik ventilasjonsanlegget gir ekstra tilluft slik vifta ikke kveles men også får i praksis ekstra drahjelp. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Bruspulvergutt skrev:

Men jeg skjønner veldig godt hva du mener med at det virker sært og jeg er helt enig. Det eneste jeg ønsker på Bimmers er som sagt å passe inn her og det føler jeg blir et fjernt ønske hver gang jeg poster noe som tydeligvis er veldig kleint. Så blir det disse kleine (og muligens noe barnslige) postene som jeg skriver halvveis i panikk i et håp om å reparere ting igjen

Vi er så mange raringer her inne så en fra eller til spiller ingen rolle, Vi er alle forskjellige så å prøve og passe inn er bare fåfengt. Vær deg selv det er det viktigste og har du dummet deg ut med en kommentar så bare glem det å gå videre, vi har alle gjort det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...