Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Det rattet hadde han gitt 15 000,- for, snakka det opp i skyene 😂😂 

M3en kunne vært ett artig prosjekt, ser for meg å resatt bilen tilbake til 100% fabrikk original. Ratt, eksos, felger, lykter og annet fjas kunne selges på Finn.no for å delfinansiere OEM deler. Men for min del er det usikkerheten rundt historikk og det mekaniske, i stede for å kjøpe fire like dekk så blåses pengene på GS eksos og det harry rattet. 

Dessuten så har jeg en Alpina stående som jeg har lyst til å legge litt penger i å få helt 100%. Vil sko den med PSS dekk, ta den lille rusta som er i bakluka, overhale Vanos, montere Bilstein B6 og få ordentlig liv i radioen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Det rattet hadde han gitt 15 000,- for, snakka det opp i skyene 😂😂 

M3en kunne vært ett artig prosjekt, ser for meg å resatt bilen tilbake til 100% fabrikk original. Ratt, eksos, felger, lykter og annet fjas kunne selges på Finn.no for å delfinansiere OEM deler. Men for min del er det usikkerheten rundt historikk og det mekaniske, i stede for å kjøpe fire like dekk så blåses pengene på GS eksos og det harry rattet. 

Dessuten så har jeg en Alpina stående som jeg har lyst til å legge litt penger i å få helt 100%. Vil sko den med PSS dekk, ta den lille rusta som er i bakluka, overhale Vanos, montere Bilstein B6 og få ordentlig liv i radioen igjen.

Felgene kan være ekte csl hjul, bare i feil farge. Peneste originalhjulene på e46.

står den på greit understell så har du tidenes trackday bil.


bakluke lønner det seg å kjøpe ny da alle lider av rust og de som prøver å fjerne mislykkes, men det kostet meg 17 000kr i 2019💩

pss som i pilot supersport er en utgående modell foresten, overtaker er pilot sport 4s og 5 

 

på en alpina hadde jeg prøvd å få tak i originalt alpina understell, dette har koed.

tar du delenr fra alpinakatalog å limer inn på koed kan du også få opp pris på majoriteten av deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Felgene kan være ekte csl hjul, bare i feil farge. Peneste originalhjulene på e46.

står den på greit understell så har du tidenes trackday bil.


bakluke lønner det seg å kjøpe ny da alle lider av rust og de som prøver å fjerne mislykkes, men det kostet meg 17 000kr i 2019💩

pss som i pilot supersport er en utgående modell foresten, overtaker er pilot sport 4s og 5 

 

på en alpina hadde jeg prøvd å få tak i originalt alpina understell, dette har koed.

tar du delenr fra alpinakatalog å limer inn på koed kan du også få opp pris på majoriteten av deler.

Hvis jeg skulle hatt en trackday bil så ville ett ubestridt krav vært manuell ;) 

Jeg får vurdere litt hva jeg gjør med bakluka, det er virkelig ikke mye rust her så denne kan nok reddes. Mulig jeg skaffer ny glassramme da det egentlig er denne som er "verst". 

Skal sjekke ut det med originale Alpina dempere. Har bare hørt mye positiv omtale av Bilstein B6 på denne type bil, mener @sveigishar disse på sin E28 og M539 Restorations foretrekker B6 på sine prosjekter :) 

Edit:

Trooor det blir Bilstein B6 jeg :D Enten er prisen feil eller så har jeg lagt inn noe feil...vet ikke jeg, svinedyrt var det iallfall...

3100648 - Alpina, Understell, E39, 535i- | KOEDBMW - Serving BMW People

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det å få på Alpina-understell på bilen tror jeg bare er lurt, dyrt eller ei. ;) Hadde lyst til å gjøre det på 330'n da jeg hadde den, om jeg beholdt den skulle jeg gjort det. Minns å huske det den gang i 2018 kostet rundt 26k for komplett understell fra en B3/D3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Hvis jeg skulle hatt en trackday bil så ville ett ubestridt krav vært manuell ;) 

Jeg får vurdere litt hva jeg gjør med bakluka, det er virkelig ikke mye rust her så denne kan nok reddes. Mulig jeg skaffer ny glassramme da det egentlig er denne som er "verst". 

Skal sjekke ut det med originale Alpina dempere. Har bare hørt mye positiv omtale av Bilstein B6 på denne type bil, mener @sveigishar disse på sin E28 og M539 Restorations foretrekker B6 på sine prosjekter :) 

Edit:

Trooor det blir Bilstein B6 jeg :D Enten er prisen feil eller så har jeg lagt inn noe feil...vet ikke jeg, svinedyrt var det iallfall...

3100648 - Alpina, Understell, E39, 535i- | KOEDBMW - Serving BMW People

Er der rust på fals så er det "umulig" og redde. Eneste mulighet er og brette ut falsen og blåse. Men det tror jeg blir særdeles vanskelig. 

31.000 og med litt godsnakk får du sikkert 10-15% rabatt. Om det er komplett fjærer og dempere fremme og bak så er vel det forholdsvis fin pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Skal sjekke ut det med originale Alpina dempere. Har bare hørt mye positiv omtale av Bilstein B6 på denne type bil, mener @sveigishar disse på sin E28 og M539 Restorations foretrekker B6 på sine prosjekter :) 

Det stemmer godt at jeg har det og er superfornøyd .😊

Har dette og på x5en og bilene er jo suverene å kjøre .

Merket det spesielt etter at jeg byttet bak på e28 .

Helt annen handling på bil .

Men du Fredrik ?

Sånn jeg har skjønt tingene og lest meg til ,så mener jeg at det er nettopp Bilstein Alpina bruker hvertfall på den utgaven du har og eldre .

Da kan ikke jeg skjønne i min villeste fantasi at de kan ta sånn en blodpris som du viser til her .😩😩

Det eneste jeg tenker er om at du har sånn type dempere som regulerer seg selv ettersom hvor mye vekt du har,da kan de koste litt.

Ville hvertfall undersøkt dette nøye altså 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, sveigis skrev:

Det stemmer godt at jeg har det og er superfornøyd .😊

Har dette og på x5en og bilene er jo suverene å kjøre .

Merket det spesielt etter at jeg byttet bak på e28 .

Helt annen handling på bil .

Men du Fredrik ?

Sånn jeg har skjønt tingene og lest meg til ,så mener jeg at det er nettopp Bilstein Alpina bruker hvertfall på den utgaven du har og eldre .

Da kan ikke jeg skjønne i min villeste fantasi at de kan ta sånn en blodpris som du viser til her .😩😩

Det eneste jeg tenker er om at du har sånn type dempere som regulerer seg selv ettersom hvor mye vekt du har,da kan de koste litt.

Ville hvertfall undersøkt dette nøye altså 😊

Det gjelder for F3x også, men med en annen modul som regulerer dempere enn standard. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.mlperformance.co.uk/products/genuine-bmw-m-performance-f20-f22-f30-f32-front-big-brake-retrofit-kit-with-orange-calipers-inc-m135i-m235i-335i-440i

Ca 18000,- i norsk valuta. Har ikke sett på frakt, og må kjøpe skivene bak utenom. Så det blir noen tillegg utover salgspris. (toll, moms, frakt, etc).

Er dette en ålreit pris? Noen som har erfaring med mlperformance / handling fra UK etter brexit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, fupsaker skrev:

Det gjelder for F3x også, men med en annen modul som regulerer dempere enn standard. :) 

Aha 😊

Somsagt på disse eldre bilene ,så er det mye likt som blir brukt og fort å la seg villede når det kommer til enkelte ting inkludert meg selv .

Jeg skal ikke være bastant her en plass ,men synes dette var forunderlig om det skiller så mye på tingene her ,men hvem vet .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, smashy skrev:

https://www.mlperformance.co.uk/products/genuine-bmw-m-performance-f20-f22-f30-f32-front-big-brake-retrofit-kit-with-orange-calipers-inc-m135i-m235i-335i-440i

Ca 18000,- i norsk valuta. Har ikke sett på frakt, og må kjøpe skivene bak utenom. Så det blir noen tillegg utover salgspris. (toll, moms, frakt, etc).

Er dette en ålreit pris? Noen som har erfaring med mlperformance / handling fra UK etter brexit?

Grei pris, et sånt sett ligger på 30-35k på koed, schmiedmann og gs.

 Kjøpte et sett på hubauer shop i sommer, betalte 1668 euro inkludert frakt. Ferdig momset rundt 22k.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, fupsaker skrev:

Angående det å få på Alpina-understell på bilen tror jeg bare er lurt, dyrt eller ei. ;) Hadde lyst til å gjøre det på 330'n da jeg hadde den, om jeg beholdt den skulle jeg gjort det. Minns å huske det den gang i 2018 kostet rundt 26k for komplett understell fra en B3/D3.

Ja lurt eller ei, over 30 000,- bare for demperene er helt uaktuelt. Særlig når man får Bilstein B6 til under halve prisen noen steder ;) 

46 minutter siden, Skulebollen skrev:

Er der rust på fals så er det "umulig" og redde. Eneste mulighet er og brette ut falsen og blåse. Men det tror jeg blir særdeles vanskelig. 

31.000 og med litt godsnakk får du sikkert 10-15% rabatt. Om det er komplett fjærer og dempere fremme og bak så er vel det forholdsvis fin pris?

Falsene er for så vidt greie, er under med skiltet og bak lista som står over skiltet som er problemet. Samt ramma som glasset sitter i, her er det litt bobler i lakken som kun er synlig når man åpner glasset.

36 minutter siden, sveigis skrev:

Det stemmer godt at jeg har det og er superfornøyd .😊

Har dette og på x5en og bilene er jo suverene å kjøre .

Merket det spesielt etter at jeg byttet bak på e28 .

Helt annen handling på bil .

Men du Fredrik ?

Sånn jeg har skjønt tingene og lest meg til ,så mener jeg at det er nettopp Bilstein Alpina bruker hvertfall på den utgaven du har og eldre .

Da kan ikke jeg skjønne i min villeste fantasi at de kan ta sånn en blodpris som du viser til her .😩😩

Det eneste jeg tenker er om at du har sånn type dempere som regulerer seg selv ettersom hvor mye vekt du har,da kan de koste litt.

Ville hvertfall undersøkt dette nøye altså 😊

Det skulle ikke forundre meg, uten at jeg vet med sikkerhet hvem som leverte dempere til Alpina. Men det er vel som med Porsche, delen er den samme som på en VW men med Porsche logo så er prisen tre gangern. Slik var det for øvrig på timeprisen også, dobbel pris av hva de tok i timen for BMW...i samme lokalet. De har helt sikkert sine grunner, men man kan jo lure..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir opp...

Hang opp en lapp i sameie med teksten:

" Ønsker å LEIE/KJØPE parkeringsplass. Ring meg på 9xxxxxxx". 

Blir nå oppringt ca daglig av forskjellige personer som lurer på hvor mye jeg skal ha for parkeringsplassen jeg SELGER. 

Er det noen bedre måte å uttykke seg på eller bor jeg sammen med en hau med analfabeter? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...