Snagg30 Skrevet Januar 6, 2023 Share Skrevet Januar 6, 2023 Sinnsyke tall på M5’n, 650hk og 852mm(!). 110nm mer en hva BMW selv sier. @BrokeBoi @Ampera Lars S, Marius2002, BrokeBoi og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrokeBoi Skrevet Januar 6, 2023 Share Skrevet Januar 6, 2023 @Snagg30Så denne tidligere idag. Jeg var klar over at antallet hk som regel er høyere, men jeg tenkte aldri på at antallet nm også var det, og i hvert fall ikke så mye høyere. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 6, 2023 Share Skrevet Januar 6, 2023 46 minutter siden, Snagg30 skrev: Sinnsyke tall på M5’n, 650hk og 852mm(!). 110nm mer en hva BMW selv sier. @BrokeBoi @Ampera Ja dette var imponerende må jeg si. Har alltid synes 750 nm har vært litt vel konservativt i ett monster av en bil som dette 😀 BMW kan bygge bil og motorer iallfall, det er det ingen tvil om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Januar 7, 2023 Share Skrevet Januar 7, 2023 11 timer siden, Skulebollen skrev: Siden bimmers er forumet der man får svar på det meste.. Har solgt min t5 transporter, ( forsvant etter 5 min på Finn, det var ikke planen så haster med ny bil😅 ) Men mens jeg leter meg grønn på biler i 250-400k klassen.. begynte jeg og tenke på Vito.. Noen som har prøvd/har erfaringer med 16-18mod. Vito vs Transporter? Klarer meg med 150/163hk.. Er ikke så opptatt av utstyr heller foruten at jeg må ha lakkerte fangere for utseende sin del. Syns T6 ser bedre ut både utenpå og inni.. ( blir senk og felg ) Men er Vito en bedre bil mtp comfort osv.? Jeg har ikke erfaring men kan kanskje si noe utifra erfaringene til en kamerat av meg 😊 Han startet varebilreisen med det trygge og kjedelige en Toyota Hi ace . Så ble det nyere Transportere pga komfort ,men altfor mye utgifter pga verksted og mye pissefeil . Han gikk over til Vito og skal aldri ha noe annet visstnok . Lite utgifter og solide biler i følge han . Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skoglund Skrevet Januar 7, 2023 Share Skrevet Januar 7, 2023 (endret) 1 time siden, sveigis skrev: Jeg har ikke erfaring men kan kanskje si noe utifra erfaringene til en kamerat av meg 😊 Han startet varebilreisen med det trygge og kjedelige en Toyota Hi ace . Så ble det nyere Transportere pga komfort ,men altfor mye utgifter pga verksted og mye pissefeil . Han gikk over til Vito og skal aldri ha noe annet visstnok . Lite utgifter og solide biler i følge han . Hehe… vito og transporter er like bra(dårlig). Har en kompis der faren kjøre vito og han transporter. Den første vito var bare gått 72000km da den ende med rådebank og motorbytte,bære bruer bak som , fjære som knakk ,demper som ble utslitt +forstilling deler. Dette var 15/16mod. Kjøpe ny i 19 den har også slitt med med knekte fjører , forstilling deler osv. gått bra med motor (trur den nærmer seg 200 tkm nå:) men den sliter med elektronikk, låser og vinduer som lever sitt eget liv.. og sånne ting har ikke vært tema på transportere. jeg personlig har kjørt mye transporter privat og firma bil. Har ikke opplevd noe tull på den jeg har nå gått 72tkm,2019. og t5 min som har hadd ett sykt hard liv byttet jeg ikke tårnlager og foringer på foran, Før den bikka 210tkm..og delen koster jo ingen ting til vw. Det er jeg fornøyd med. På komfort er de like, de nye transportere er like gode som vito der(bedre seter i vw og ett sykt stygt dashbord i vito som gjør at jeg aldri kunne hadd en slik Det som er det største party trikset her er å kjøpe en caravelle/multivan som er vare bil regget. Der er komfort sykt mye bedre enn i standard transporter igjen:) har 2stk kompiser som kjøre slike til firma bil. Det samme gjelder mb , vist man finner seg en vivano som er vare bil regget får man ett bedre design på dashbordet, men du får det lave bakvinduet på bak Luka som jeg personlig heller ikke er fan av:) Tenker alt handler om personlig preferanser , fronten på vito er pen, men den mangler noe på designet i mine øyner fra front dørene og bakover , særlig rett bak fra:) jeg er en nok en særing som synes at transporter er penest i designet og hadde valgt den fremfor en vito:) fremfor alt er det finne bil som er så pent brukt som er trikset her , Manga av bilen går for lut å kald vann da det er firma biler som folk gir totalt faen i fra de er nye.. Endret Januar 7, 2023 av skoglund Skulebollen og sveigis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Januar 7, 2023 Share Skrevet Januar 7, 2023 5 timer siden, sveigis skrev: Jeg har ikke erfaring men kan kanskje si noe utifra erfaringene til en kamerat av meg 😊 Han startet varebilreisen med det trygge og kjedelige en Toyota Hi ace . Så ble det nyere Transportere pga komfort ,men altfor mye utgifter pga verksted og mye pissefeil . Han gikk over til Vito og skal aldri ha noe annet visstnok . Lite utgifter og solide biler i følge han . Vi vet alle at Hiace er livets bil! Marius2002, sveigis, papertiger og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skoglund Skrevet Januar 7, 2023 Share Skrevet Januar 7, 2023 3 minutter siden, Slavearbeider'n skrev: Vi vet alle at Hiace er livets bil! Ja men større dritt skal du samtidig lete lenge etter:) hehe bruker å si til Toyota folket at du må aldri prøve kjøre noe annet for da blir du å skjønne hva du egentlige kjøre rundt i:)hehe fri verden så folk må kjøre det de liker…. sveigis og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Januar 7, 2023 Share Skrevet Januar 7, 2023 3 timer siden, skoglund skrev: Hehe… vito og transporter er like bra(dårlig). Har en kompis der faren kjøre vito og han transporter. Den første vito var bare gått 72000km da den ende med rådebank og motorbytte,bære bruer bak som , fjære som knakk ,demper som ble utslitt +forstilling deler. Dette var 15/16mod. Kjøpe ny i 19 den har også slitt med med knekte fjører , forstilling deler osv. gått bra med motor (trur den nærmer seg 200 tkm nå:) men den sliter med elektronikk, låser og vinduer som lever sitt eget liv.. og sånne ting har ikke vært tema på transportere. jeg personlig har kjørt mye transporter privat og firma bil. Har ikke opplevd noe tull på den jeg har nå gått 72tkm,2019. og t5 min som har hadd ett sykt hard liv byttet jeg ikke tårnlager og foringer på foran, Før den bikka 210tkm..og delen koster jo ingen ting til vw. Det er jeg fornøyd med. På komfort er de like, de nye transportere er like gode som vito der(bedre seter i vw og ett sykt stygt dashbord i vito som gjør at jeg aldri kunne hadd en slik Det som er det største party trikset her er å kjøpe en caravelle/multivan som er vare bil regget. Der er komfort sykt mye bedre enn i standard transporter igjen:) har 2stk kompiser som kjøre slike til firma bil. Det samme gjelder mb , vist man finner seg en vivano som er vare bil regget får man ett bedre design på dashbordet, men du får det lave bakvinduet på bak Luka som jeg personlig heller ikke er fan av:) Tenker alt handler om personlig preferanser , fronten på vito er pen, men den mangler noe på designet i mine øyner fra front dørene og bakover , særlig rett bak fra:) jeg er en nok en særing som synes at transporter er penest i designet og hadde valgt den fremfor en vito:) fremfor alt er det finne bil som er så pent brukt som er trikset her , Manga av bilen går for lut å kald vann da det er firma biler som folk gir totalt faen i fra de er nye.. Somsagt ,så har jeg ikke vært så mye borti tingene angående sånn type bil dvs ,jeg disponerte Transporter mye på den forrige jobben . 2013 modell og den var der igrunn lite vås med . Viktigste elementene om man skal handle en sånn type bil ,så er det å finne en som er eid av noen som har passet på tingene . skoglund og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skoglund Skrevet Januar 7, 2023 Share Skrevet Januar 7, 2023 (endret) 30 minutter siden, sveigis skrev: Somsagt ,så har jeg ikke vært så mye borti tingene angående sånn type bil dvs ,jeg disponerte Transporter mye på den forrige jobben . 2013 modell og den var der igrunn lite vås med . Viktigste elementene om man skal handle en sånn type bil ,så er det å finne en som er eid av noen som har passet på tingene . Jeg har desverre både vert vitne på alt fra hopping,burning,brekning , konkurranse om hvor mange mil det er mulig å gire uten clutch ,tomgangskjøring 7timer hver dag,brekking , fullgass i fra iskald motor og div med disse firmabilen så de får gjennomgå, noen har dessverre som mål å se hvor mye skade/juling de tåler før de kneler rett og slett, synd med sant….. så blir ikke overrasket når noe sier de er plaget med en bil, dessverre….. Endret Januar 7, 2023 av skoglund E.C. og sveigis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Januar 7, 2023 Share Skrevet Januar 7, 2023 15 timer siden, Fredrik 90 skrev: Ja dette var imponerende må jeg si. Har alltid synes 750 nm har vært litt vel konservativt i ett monster av en bil som dette 😀 BMW kan bygge bil og motorer iallfall, det er det ingen tvil om. Problemet er at man må ta disse tallene med en stor klype salt og vel så det. Det er alt for mye feilmarginer på slike ruller. Man legger inn info om temperatur, luftfuktighet osv, for å prøve å kalkulere, man legger inn et ca. tall i prosent som drivverk tap. Hadde du satt på vinterhjul på bilen og kjørt ny runde hadde du fått helt andre tall. det er en grunn til at statens veivesen ikke fikk lov til å bruke ruller til å måle om biler var trimmet. i beste fall kan man kanskje gjøre en vurdering bilene i mellom, siden det er samme dag, men det er store variabler der også. F.eks. Dekk Skulebollen og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet Januar 7, 2023 Share Skrevet Januar 7, 2023 (endret) 6 timer siden, sveigis skrev: Jeg har ikke erfaring men kan kanskje si noe utifra erfaringene til en kamerat av meg 😊 Han startet varebilreisen med det trygge og kjedelige en Toyota Hi ace . Så ble det nyere Transportere pga komfort ,men altfor mye utgifter pga verksted og mye pissefeil . Han gikk over til Vito og skal aldri ha noe annet visstnok . Lite utgifter og solide biler i følge han . Kan skrive under på at transporter er en drittbil, Kjører en 150hk 2019 modell, fikk den ny, har kjørt 99000. Masse feil, kombinert med tidenes mest ubrukelige verksted/forhandler i Sulland så har du en killerkombo som firmabil! Men en bra håndverkerbil, når den fungerer Siste feilen rett før jeg dro på ferie var at batteriet var utladet, fikk da beskjed at de hadde 3 dagers leveringstid på batteri og måtte ha den inn ett døgn for å teste det gamle før de kunne si om det var garanti...... Endret Januar 7, 2023 av bricks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Januar 7, 2023 Share Skrevet Januar 7, 2023 10 minutter siden, bricks skrev: Kan skrive under på at transporter er en drittbil, Kjører en 150hk 2019 modell, fikk den ny, har kjørt 99000. Masse feil, kombinert med tidenes mest ubrukelige verksted/forhandler i Sulland så har du en killerkombo som firmabil! Men en bra håndverkerbil, når den fungerer Siste feilen rett før jeg dro på ferie var at batteriet var utladet, fikk da beskjed at de hadde 3 dagers leveringstid på batteri og måtte ha den inn ett døgn for å teste det gamle før de kunne si om det var garanti...... Er det så sinnsykt at dem vil teste om batteriet er kaputt? Og 3 dager kan vel være når man skal ha originalt batteri? Vanskelig og ta innlegget ditt seriøst når du mener det sistnevnte der er horribelt.. Jeg kjørte min t5.1 fra 157.000km til 247.000.. Kjøpte den av ett stort tømrerfirma, på ingen måte velstelt bil før mitt eige. Skiftet 3 hjullager ( kjører 10*20 med 275 dekk så skulle bare mangle ) , kupevifte og motstand, og nå nylig røk viskermekanisme og en turbotrykksensor. + At bremser er nye fremme. Bilen brukes friskt Meeget fornøyd med kvaliteten. Men dem støyer noe jævlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet Januar 7, 2023 Share Skrevet Januar 7, 2023 19 minutter siden, Skulebollen skrev: Er det så sinnsykt at dem vil teste om batteriet er kaputt? Og 3 dager kan vel være når man skal ha originalt batteri? Vanskelig og ta innlegget ditt seriøst når du mener det sistnevnte der er horribelt.. Jeg kjørte min t5.1 fra 157.000km til 247.000.. Kjøpte den av ett stort tømrerfirma, på ingen måte velstelt bil før mitt eige. Skiftet 3 hjullager ( kjører 10*20 med 275 dekk så skulle bare mangle ) , kupevifte og motstand, og nå nylig røk viskermekanisme og en turbotrykksensor. + At bremser er nye fremme. Bilen brukes friskt Meeget fornøyd med kvaliteten. Men dem støyer noe jævlig Hvis man legger til at bilen kanskje har vært inne 25 ganger på disse årene, med masse feil, masse som kunne vært løst smidigere fra verksted så er lunta kort.Trenger man å teste ett batteri i 24 timer for å avgjøre om det er dårlig(glemte å nevne at det har ble testet en gang tidligere, da var konklusjon at det var dårlig men ikke dårlig nok for å bytte). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skoglund Skrevet Januar 7, 2023 Share Skrevet Januar 7, 2023 5 minutter siden, bricks skrev: Hvis man legger til at bilen kanskje har vært inne 25 ganger på disse årene, med masse feil, masse som kunne vært løst smidigere fra verksted så er lunta kort.Trenger man å teste ett batteri i 24 timer for å avgjøre om det er dårlig(glemte å nevne at det har ble testet en gang tidligere, da var konklusjon at det var dårlig men ikke dårlig nok for å bytte). Spiller ingen rolle hvilken bil man har vist verkstedet er dårlig å lager masse ekstra runder/besøk på verkstedet. det er ekstremt viktig at fungere skikkelig slik at man ikke må innom tid og utid… jeg hadde nå en ny landcruiser som firma bil der det gikk en 2 år før de fikk skikk på dekktrykk indikator , så jeg vet nå ikke helt …. bricks reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet Januar 7, 2023 Share Skrevet Januar 7, 2023 (endret) 31 minutter siden, skoglund skrev: Spiller ingen rolle hvilken bil man har vist verkstedet er dårlig å lager masse ekstra runder/besøk på verkstedet. det er ekstremt viktig at fungere skikkelig slik at man ikke må innom tid og utid… jeg hadde nå en ny landcruiser som firma bil der det gikk en 2 år før de fikk skikk på dekktrykk indikator , så jeg vet nå ikke helt …. Helt klart, har myye å si at verksted fungerer. Fikk opp varsel om for lite kjøleveske, dro innom, de etterfyller, det var så mye at det måtte være lekkasje.Spør om det ikke kan være av glemt på service, blir avfeid om at det er det ikke!Ok, bilen inn i 2 dager.kommer ut, ingenting funnet.Noe mumling om at jeg antakelig hadde rett. Eller så har det vært feil på Webasto(en hel historie i seg selv, flere ganger inne), dugg i lykter,klosser og skiver bak på 30000km,deksel under på høyre side byttet 3 ganger, dettte har skjedd på 3 av 4 biler.Feil på forstilling, byttet støtdemper framme, fjær framme, tårnlager, fjærskåler(flere besøk).Får varsel om oljeservice, blir utført, 3-4 uker etterpå så får jeg varsel om hovedservce(spør da om ikke dette burde bli fanget opp og slått sammen, jo det var de enig i.Samme skjer året etterpå.Feil på baklykter, viskere på bakdør stopper ikke(Inn på diagnose, er det ikke mulig å får tatt diagnosen, tidlig en morgen, slik at dere kan bestille deler, nei må ha en time om 2 uker)Ok, der gikk 2 arbeidsdager.Samme skjer på den andre døren noen uker senere. Hadde en Caddy før denne, samme leksa Endret Januar 7, 2023 av bricks Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå