Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, E.C. skrev:

Folk måtte vel kjøre med klimaanlegg som ikke funka og en frontrute som dugget fullstendig, samt noen andre bugs og VW var litt sånn: "Ja, lol, vi prøver kanskje å få til en software-update innen april" og det var i september - oktober.

Men VW opplyste jo om at dette var alpha SW, såvidt jeg husker. Og da fikk folk vite at det var problemer. 

Man kan selvsagt spørre seg selv om det var lurt, men når man opplyser om problemer før salg så er innenfor.

Det er bedre enn Tesla sin fremgangsmåte hvor de bare lyver og skryter og holder på i 10 år, og enda ikke har de levert på alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Marius2002 skrev:

@Skulebollen Ja, F20 er virkelig moro å ratte og som LCI er de kjempefin å se til også :)  En 1-serie i elektrisk utførelse hadde nok slått godt an og det er som sagt det jeg tror er det mest riktige å sammenligne ID.3 mot, hadde det bare vært en realitet. Og siden det ikke er realitet er det naturlig st i3 får kjørt seg. Ettersom jeg leser kommer i1 og i2 i forbindelse med Neue Klasse, men først i ‘27 og ‘28. https://www.bmwblog.com/2022/09/17/bmw-i1-and-i2/

Kan man ikke konvertere fossibiler til elektrisk? Jeg savner min F20 120d xDrive (LCI) hver dag om jeg tenker litt nøye etter. Fantastisk fin og balansert bil. Og en ekte BMW. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jo, men jeg mener at man kan forvente at basisfunksjoner som er relevante for trafikksikkerhet fungerer på en bil som slippes ut på markedet. Mangel på fungerende defroster på frontruta er vel mangel på PKK også.

Tesla må du ikke sammenligne med, de er jo i egen liga. Greier fortsatt ikke svelge den kamelen med at kameraet deres som skal brukes til vindusviskere ikke funker. Burde vel ha greid å investere i en regnsensor til nå og blitt ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, fupsaker skrev:

Kan man ikke konvertere fossibiler til elektrisk? Jeg savner min F20 120d xDrive (LCI) hver dag om jeg tenker litt nøye etter. Fantastisk fin og balansert bil. Og en ekte BMW. 

Alt er mulig, men det koster vel mer enn det smaker. Får man dessuten noe slikt godkjent i Norge?

 

@E.C. Tesla kom tidlig i høst med oppdatering at vindusviskerene er låst i auto(eller annen valgfri på-posisjon) i cruise control. Altså en kan ikke skru av viskere uten å slå av cruise c. Så det er etterhvert blitt nok historier om viskere som løper løpsk når sola skinner :lol: Så nei, kameraet der er ikke helt i vater alltid nei: Det samme med automatiske langlys, kjører på vei med gatelys så kan en oppleve at de skrur seg på mellom hver lyktestolpe og da av under lyktestolpen. Se for deg det rullende diskoteket der. :lol: Det har jeg skrudd av iallefall, heldigvis går det an.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gleder er VAG-hjerte at du snakker på grensen til varmt om en VW @Skulebollen  
Cupra er en tøff variant av den litt kjønsløse designen på ID.3

Galleribilde

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=289207756


 

18 minutter siden, Marius2002 skrev:

Alt er mulig, men det koster vel mer enn det smaker. Får man dessuten noe slikt godkjent i Norge?

 

@E.C. Tesla kom tidlig i høst med oppdatering at vindusviskerene er låst i auto(eller annen valgfri på-posisjon) i cruise control. Altså en kan ikke skru av viskere uten å slå av cruise c. Så det er etterhvert blitt nok historier om viskere som løper løpsk når sola skinner :lol: Så nei, kameraet der er ikke helt i vater alltid nei: Det samme med automatiske langlys, kjører på vei med gatelys så kan en oppleve at de skrur seg på mellom hver lyktestolpe og da av under lyktestolpen. Se for deg det rullende diskoteket der. :lol: Det har jeg skrudd av iallefall, heldigvis går det an.

Leste i dag at du kunne bruke talekontroll på å slå av viskere og fortsatt ha ACC på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På id3 får du ikke slått av antispinn da. Det er jo litt kjedelig. Å så har den trommelbrems bak, men det funker sikkert. Jeg vasker innimellom en id3. Å den bakluke design er ganske irriterende. Det renner vann fra bakluke i flere timer. Den er satt sammen av veldig mange deler i svart pianolakk plastikk virker det som.

Men på landevei kjører den bedre enn vanlig i3 iallfall. i3 er jo bybil. Lenge siden jeg har kjørt i3s, så husker ikke hvor mye bedre den er på landevei enn vanlig i3. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, fupsaker skrev:

Kan man ikke konvertere fossibiler til elektrisk? Jeg savner min F20 120d xDrive (LCI) hver dag om jeg tenker litt nøye etter. Fantastisk fin og balansert bil. Og en ekte BMW. 

Ja var du fornøyd med den? Ser etter en sånn til fruen nå selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Daniel. skrev:

Må ta høyde for at en stor andel av de her i Norge er rævkjørt av folk i 20-års alderen 🤪

Verre med en 40 åring som har råd til banekjøring 💁 Kan herje mye på landeveien for og ta igjen en dag på Rudskogen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, mslello skrev:

På id3 får du ikke slått av antispinn da. Det er jo litt kjedelig. Å så har den trommelbrems bak, men det funker sikkert. Jeg vasker innimellom en id3. Å den bakluke design er ganske irriterende. Det renner vann fra bakluke i flere timer. Den er satt sammen av veldig mange deler i svart pianolakk plastikk virker det som.

Men på landevei kjører den bedre enn vanlig i3 iallfall. i3 er jo bybil. Lenge siden jeg har kjørt i3s, så husker ikke hvor mye bedre den er på landevei enn vanlig i3. 

Helt hinsides dårlig fremkommelighet på id3. Står jo fast på flatmark.. Men kjører skuffende mye bedre på landevei enn I3 ja 😅

 

Skal koste på spacere på i3en i håp om at det utgjør såpass mye som bimmersmenigheten mener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, Skulebollen said:

Verre med en 40 åring som har råd til banekjøring 💁 Kan herje mye på landeveien for og ta igjen en dag på Rudskogen ;)

Nja, har sett de der fra Apex som kjører på Nordsløyfa som hadde en F1-fører som kjørte F80 M4(?). Han slet visst mye mindre på bilen på ringen enn "noobsa" så det er ikke sikkert at en god banefører som kan sakene sine bra sliter bilen noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Skulebollen skrev:

Skal koste på spacere på i3en i håp om at det utgjør såpass mye som bimmersmenigheten mener

Et kjapt søk på nett viser at spacere gjør en hel del med bilen, ikke bare utsagn fra "bimmersmenigheten". Blant annet «highway worthy» som noen skriver. 
Her er ei som har gjort det på sin pre-lci i3 Electragirl Blog i3 15mm Spacer
Samt ørten poster på forum, her er to:

3EF4F514-8D8B-4BA5-859B-F96BB477FF72.thumb.jpeg.b7a27a778d4826e4ed80a0ca3f0bfcf9.jpegD9E3E5CA-3E3B-4AF4-A417-D8F452DDA828.thumb.jpeg.7a41f38bb957369243ee87945ab3ca77.jpeg
 

Så håper jeg at du også blir like fornøyd og ikke skyter oss om du ikke blir det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Daniel. said:

Må ta høyde for at en stor andel av de her i Norge er rævkjørt av folk i 20-års alderen 🤪

Ja, jo det er nok sant det. Kjekt å se igjen bilen på tiktok burnouts da 😅

1 hour ago, Lars89 said:

Danke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...