Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Tipper at i de fleste tilfellene så er det sjåføren som slipper opp gassen. Jeg personlig har ikke noe interesse om å kappkjøre mot randoms på motorvei i hastigheter på 150+.

Det er dog en del forskjell på Teslaer, så en med kun bakhjulsdrift er jo ikke så superrask sammenlignet med litt eldre "performance-biler".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kom på Bimmers å si at du kjørte ifra noe med bilen din, det liker ikke folk å høre 😂😂

Jeg er ikke vond å be "opp til dans", og har både tapt og vunnet. Gøyeste med elbil var en Polestar 2 som absolutt skulle bråke med meg når jeg ratta min E60 545i. Han skudde meg ut av flere rundkjøringer, så jeg tenkte å få lokka han opp på motorveien…han beit på. Han kom opp på siden min men ved 140-150 km/t så begynte han å sakke akterut 😀

Arendal er en rånerby, du skal ikke lete lenge etter ungdom fra indre bygder som vil ha ett race. Jeg kan fint kjøre i fred med G30 og 130i, men ratter jeg E34 eller Alpina B10 som i går kveld så kommer det folk som skal yppe. Gammel BMW tiltrekker seg oppmerksomhet. I går cruiset jeg med B10, først kom en E46 med knallsterke blå AE lys. Heeelt opp i hekken på meg, heldigvis kjørte jeg av fordi jeg gadd ikke. Gidder ikke så ofte å bli med på leken lenger. Så kom det en heller sliten E61, lå og pressa…på vei inn i en lang tunnel (berømt for kappkjøring) så blinka han med lysa. Jeg gadd ikke, det er sikkert en oppjassa M57 med DPF delete og Stage 3…han taper jeg mot uansett. Men han ga seg ikke, lå lenge og pressa.  Det er da man må ta de litt off guard, i ett lite øyeblikk på vei ut på E18 så fulgte han ikke med og hadde litt større avstand. Da tømte jeg andre og tredje gir, for aksen i B10en er veldig bra over 120 km/t. Han heiv seg etter når han oppdaget at jeg plutselig stakk avgårde men han hadde ikke sjans til å hente meg inn igjen når jeg først hadde fått skikkelig fyr på M62en. Det var gøy, jeg ga meg og gikk på bremsen, han kom flyvende forbi meg. Og rett som det var så var det en 530d med dieselstuss og en lyd som minner om eksosen hadde fritt leide hele veien. 

Det er generert sett sjelden jeg er ute å kjører på måfå om kvelden, blir litt sånn med familieliv. Og med kone og barn i bilen er det helt uaktuelt å skulle race med en annen torsk i en bil. Men en sjelden gang er det gøy 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har forslag og erfaringer til et karosseri-verksted i Oslo-området/på Østlandet? Jeg er på jakt etter noen som gjør godt arbeide til en ok pris (selv om jeg jo skjønner at sånt koster om man skal få gjort det skikkelig). Det er en del på e34-en som jeg hadde tenkt å få utbredet i løpet av året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger disse på FB der de legger ut ukentlig hvilke jobber de har gjort: https://www.karosseridesign.no/

Virker som at de stort sett gjør bra arbeid, så om det er rust du skal få fikset kan du jo høre med de. Usikker på pris, men sikkert billigere enn de som holder til sentralt i Oslo. Tror at de har litt ventetid for større jobber, så det er sikkert lurt å høre med de tidlig om de skulle være aktuelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er meldt bra vær på Rudskogen til lørdag.

Noen fler som skal dit?

Hvor mange pleier det ca å dukke opp? 

Banekjøringsdelen fungerer greit?

https://racing.bmwccn.no/wp-content/uploads/sites/16/2023/06/Program-Rudskogen-2023-v3.pdf?fbclid=IwAR0-26IB5TMI87S5rxYzbNkca-a75zjCYw_Qb8EGmuYRfVKbHJBL9dQtZxk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lars89 Jeg, @idapederse og @CHNilsen tar i alle fall turen på lørdag. Hørte ellers noen rykter om at @Snagg30 også dukker opp. :) 

---------
Noen som har erfaring med bestilling av overfart med Color Line (Fantasy/Magic) og lav bil? Reiser nedover til Nederland i juli med i4en og vil helst unngå situasjoner der en senket i4 ikke kommer seg opp på de bratte påkjøringsrampene. Holder det å bestille med sykkel på taket og/eller med tilhenger for å få plass på lastebildekket eller er det andre triks i ermet for lave biler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Color Line så har eg alltid fått stått med lastebiler på nedre dekk.. Dog mulig i4en kanskje ikkje ser så lav ut? Bruker uansett og gå veldig bra, berre og snakke med dei i innsjekken 😊 Langt verre med ubrukelige Stena Line som går fra Bergen - Hirtshals 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Saltkjelen skrev:

@Lars89 Jeg, @idapederse og @CHNilsen tar i alle fall turen på lørdag. Hørte ellers noen rykter om at @Snagg30 også dukker opp. :) 

---------
Noen som har erfaring med bestilling av overfart med Color Line (Fantasy/Magic) og lav bil? Reiser nedover til Nederland i juli med i4en og vil helst unngå situasjoner der en senket i4 ikke kommer seg opp på de bratte påkjøringsrampene. Holder det å bestille med sykkel på taket og/eller med tilhenger for å få plass på lastebildekket eller er det andre triks i ermet for lave biler?

Som Skulebollen sier så løser det seg greit .☺️

Når jeg har e34en som er type lav ,så snakker jeg med folkene i innsjekk og vips så er man på lastebil / bussdekk .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Skulebollen skrev:

Med Color Line så har eg alltid fått stått med lastebiler på nedre dekk.. Dog mulig i4en kanskje ikkje ser så lav ut? Bruker uansett og gå veldig bra, berre og snakke med dei i innsjekken 😊 Langt verre med ubrukelige Stena Line som går fra Bergen - Hirtshals 

Ikke sikkert at dette er et reelt problem i det hele tatt, men jeg innbiller meg at ca. 10cm bakkeklaring og lang bakkeklaring er noe av det snaueste laget over kantene. Men du har altså bestilt på vanlig måte og håpet på det beste ved innsjekken? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Ikke sikkert at dette er et reelt problem i det hele tatt, men jeg innbiller meg at ca. 10cm bakkeklaring og lang bakkeklaring er noe av det snaueste laget over kantene. Men du har altså bestilt på vanlig måte og håpet på det beste ved innsjekken? :) 

Ja 😊 Har uansett noselift og da er det utrolig hva en 911 klatrer over😅 Fordelen med og ikke kjøre opp er jo at du står på ett romslig dekk uten småbarnsfamilier.. Tviler uansett på du vil få noe problemer med og kjøre opp, er ikke såå ille kantene der. 

Men er jo bare og smøre på hvor lav batteripakken er, så slipper du oppstripla bil fra alle idiotene ombord på disse båtene 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Herlig, mange takk! Sendte avgårde en mail, så får vi se hvordan vi får løst problematikken. I verste fall bestiller jeg med hengerplass slik at jeg havner på lastebildekk. :) 

Tipper du må det for og få garantert plass, men det er jo latterlig dyrt😅 det koster mer for biltralla mi ( på under 8m ) enn det koster for vanlig bil + lugar. Idiotisk policy på hengerbiten.. 🙄 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Saltkjelen skrev:

@Lars89 Jeg, @idapederse og @CHNilsen tar i alle fall turen på lørdag. Hørte ellers noen rykter om at @Snagg30 også dukker opp. :) 

---------
Noen som har erfaring med bestilling av overfart med Color Line (Fantasy/Magic) og lav bil? Reiser nedover til Nederland i juli med i4en og vil helst unngå situasjoner der en senket i4 ikke kommer seg opp på de bratte påkjøringsrampene. Holder det å bestille med sykkel på taket og/eller med tilhenger for å få plass på lastebildekket eller er det andre triks i ermet for lave biler?

Kjører du bil på strøm eller bilen med skrikende bremser? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...