Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Det billigste jeg så i Oslo/Akershus/Østfold i går kveld var 21.39 for diesel og 22.40ish for bensin. Men prisene varierer veldig nå og er lavest i helgene. For en uke siden fylte jeg 120 liter diesel for 17kr literen og følte at jeg hadde vunnet i lotto 😂  For noen år siden ble 17kr literen for diesel betegnet som sinnssykt. 

Vedrørende 95 har jeg ikke vært under 18.75kr literen på et par år nå. I begynnelsen av COVID19-nedstengingen i mars 2020 var det av en eler annen pussig grunn billig, fylte 95 for 13kr literen og diesel for under 12kr literen, men dette varte ikke lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lokalt er det tildels store lokale forskjeller. 

Her i byen ligger bensin jevnt på 23-25kr mens noen mil østover er det gjerne 18-20kr på den samme tiden. 

Da gjelder det å ha en artig bil så man ihvertfall får litt moro for penga. 

Det er tragisk med ladekø, men er rimelig stusselig å stå 2 timer i kø for å spare 100kr også

Endret av Lars89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fylte 98 i går for 19,89,- før rabattene jeg får på kortet jeg bruker. Da går det faktisk an å dailydrive V8er 👍

Men å stå en time i kø for å fylle for 15 kr literen hadde jeg aldri giddet, hadde vel ikke giddet om det kosta 10,- litern heller når jeg tenker meg om. Gjør man dette så er nøden stor…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk varsel om renteøkning igjen i banken, så her er det på tide med nye kredittkort.. 

Noen som har ett og anbefale? 

😬

 

Har aldri hatt kredittkort, men fruen som har en mastergrad i økonomi påstår dette er lurt når man har forbruket mitt 🤔 Hun har ett Norwegian kort og ett Amex. Sist jeg handlet for 30k kom der ett gebyr på 600kr. Fra Amex.. Blir fort dyre bonuspoeng til SAS m.a.o 😆 

 

Norwegian kortet funker fint, men vi flyr ytterst sjelden med norwegian.. Finnes der noen kredittkort som man faktisk får litt igjen for og bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Skulebollen skrev:

Fikk varsel om renteøkning igjen i banken, så her er det på tide med nye kredittkort.. 

Noen som har ett og anbefale? 

😬

 

Har aldri hatt kredittkort, men fruen som har en mastergrad i økonomi påstår dette er lurt når man har forbruket mitt 🤔 Hun har ett Norwegian kort og ett Amex. Sist jeg handlet for 30k kom der ett gebyr på 600kr. Fra Amex.. Blir fort dyre bonuspoeng til SAS m.a.o 😆 

 

Norwegian kortet funker fint, men vi flyr ytterst sjelden med norwegian.. Finnes der noen kredittkort som man faktisk får litt igjen for og bruke?

Sjekk på defero.no hva som passer. Lader du mye er DNB Saga å anbefale, med 16% rabatt. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, fupsaker skrev:

Sjekk på defero.no hva som passer. Lader du mye er DNB Saga å anbefale, med 16% rabatt. ;) 

Lader 0 men tanker for ca. 10k i mnd. I sommersesongen og 5k i mnd. Vinterhalvåret 🥴 Jeg er dog såpass økonomisk at jeg har Coop kort som tar inn litt kroner der slik at det nesten blir gratis😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Skulebollen skrev:

Lader 0 men tanker for ca. 10k i mnd. I sommersesongen og 5k i mnd. Vinterhalvåret 🥴 Jeg er dog såpass økonomisk at jeg har Coop kort som tar inn litt kroner der slik at det nesten blir gratis😬

Tanker du mye er vel 365 det beste kortet? Men det beste er vel Cirkle K med 40/45 øre som Extra-medlem og Coop Bonus i tillegg? Uavhengig av MC..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kredittkort eier jeg ikke annet enn ett MasterCard Privat 365 som jeg fyller drivstoff på. Bruker dette da det gir 2,- i rabatt på pumpeprisen når den overstiger 20,- litern. Dette er også gebyrfritt så lenge man betaler faktura en gang i måneden. Brukt dette noen år nå og det fungerer veldig greit, særlig for oss som sverger til Esso. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skulebollen skrev:

Har aldri hatt kredittkort, men fruen som har en mastergrad i økonomi påstår dette er lurt når man har forbruket mitt 🤔 Hun har ett Norwegian kort og ett Amex. Sist jeg handlet for 30k kom der ett gebyr på 600kr. Fra Amex.. Blir fort dyre bonuspoeng til SAS m.a.o 😆 

 

Norwegian kortet funker fint, men vi flyr ytterst sjelden med norwegian.. Finnes der noen kredittkort som man faktisk får litt igjen for og bruke?

Et Norwegian MC og Amex gir jo egentlig ikke store meningen om hensikten er å sanke bonuspoeng. Da skal du ha et SAS Eurobonus Mastercard, SAS Amex Elite og et godt gammeldags Trumf-kort. Siden man ikke kan knytte Trumf til MC, scanner man derfor det fysiske kortet før en betaler med fortrinnsvis Amex og deretter SAS Mastercard om butikken ikke godtar Amex (noe som skjer ofte). 

Ellers gir DNB SAGA/Private Banking (kan også knyttes opp med SAS Eurobonus og Supertilbud 11 ganger i året) 16% på elbillading og 4% på drivstoff. Sparebank1 Mastercard gir 1% cashback og 5% rente på oppspart cashback.

Det fine med Mastercard er at du ikke bruke dine egne penger i kjøpsøyeblikket, så blir du svindlet eller får en defekt vare er det på bankens risiko. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...