Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, E.C. skrev:

Det er klart at det er dritkjedelig å ikke få byttet noe som skal byttes, men hvis de har begrenset med deler så går disse delene på biler der det er 100% nødvendig å bytte. Altså en bil der egr er helt kaputt og du må ha delen for at bilen skal fungere, ikke en bil der alt funker og det er 0,01% sannsynlighet for brann. Sånn er vel serviceverdenen på det aller meste om dagen, for å holde kostnader nede.

Jeg er med på den, men da må de ikke gjentatte ganger lyve å si at grunnen til at jeg må vente så lenge er fordi delen ikke er mulig å oppdrive. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 Har du forhørt deg med en annen forhandler? Især når du skal til Oslo kan du jo høre med Bilia Skøyen, Bavaria Oslo eller Bavaria Lillestrøm om de kan få tatt det. Nå kjenner jeg ikke til om det er sendt ut x antall EGR-kjølere til de forskjellige forhandlerne, men om så er tilfellet kan det hende sannsynligheten er større her ettersom forhandlerne er større og har en større elbilandel enn Arendal. Forstår ellers frustrasjonen godt når forhandleren drar en hvit en i ny og ne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

@Fredrik 90 Har du forhørt deg med en annen forhandler? Især når du skal til Oslo kan du jo høre med Bilia Skøyen, Bavaria Oslo eller Bavaria Lillestrøm om de kan få tatt det. Nå kjenner jeg ikke til om det er sendt ut x antall EGR-kjølere til de forskjellige forhandlerne, men om så er tilfellet kan det hende sannsynligheten er større her ettersom forhandlerne er større og har en større elbilandel enn Arendal. Forstår ellers frustrasjonen godt når forhandleren drar en hvit en i ny og ne. 

Det er ett godt tips 👍 Kan også forhøre meg med Bilia i Skien, tidligere Bilsalongen. Har fått god hjelp der før og hørt mye positivt om dem 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Fredrik 90 said:

Det er ett godt tips 👍 Kan også forhøre meg med Bilia i Skien, tidligere Bilsalongen. Har fått god hjelp der før og hørt mye positivt om dem 😀 

Like dårlig stelt det oppe. Min har time i slutten av måneden for bytte nr2. Min lekker kjølevæske, men det gir ikke fortrinnsrett virker det som 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at BMW-forhandlerne ikke følger opp da. Har bare positivt å si om BMW her(Bavaria). De følger opp og har gode priser. Jeg fikk sjekk av EGR innen 2 uker etter bestilling av service og skriftlig at EGR var fin etter det. Jeg vet de var treg å svare på pris på nye dekk til i4en til opphavet, men når de først tok tak så la de seg flat for lang svartid og ga kjempepris som absolutt var konkurransedyktig og fikk time med en gang for bytte. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lars89 skrev:

Blir sikkert arrestert her nå, men utifra hva jeg kan finne ut kom det ikke obd-kontakt på europeiske E39 før i september 2000. 

Det vil si at du må ha tester med adapter til 20-pin plugg under panser for å få lest ut noe. 

Såpass ja, jeg ser de adapterene til 20 pin selges billig på nett. Får vel få tak i det da 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Kan også være splittet, 20 pin for motor/gir/abs og obd for resten om jeg ikke husker feil

Ser sånn ut ja, var ute i bilen å kikka alle veier og fant en ODB 2 kontakt i det lille oppbevarings rommet til venstre for rattet. Så da får jeg få tak i en overgang fra 20 pin til ODB 2 sånn at jeg kan lese av feilkoder på begge 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at folk liker i3 og især i3S.  Og i FC utstyrsnivå fremstår den som skikkelig lekker innvendig, mye mer forseggjort i dashboardet enn vår 4-serie. Og så utrolig luftig, romslig og ikke minst enormt morsom å kjøre! Er så lenge siden jeg prøvde en vanlig i3 nå at jeg husker ikke hvordan den var å kjøre. 
IMG_9850.thumb.jpeg.109f84cd7e31a2b966b66896b76d7fae.jpeg

Poden likte den også, et eneste stort glis hele veien, når han kom rett fra 4-seriens klaustrofobiske akterkabin til dette glasshuset var det bare smil hele turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg må være den eneste her som ikke liker i3 😂 Har kjørt en del I3, får alltid det som lånebil når jeg har bilen på service. Sitter høyt og oversiktlig, det er ett pluss 👍 Men ellers så synes jeg det er en fæl bil på alle måter, ikke bare på utseende 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan du si, hver sin smak. Det er i alle fall ingen klassisk BMW på noen måte. Jeg har jo en svakhet for F20 også som ligger i samme prisleie. Den tikker jo alle boksene mine, men det er igjen en helt annen bil med et annet driftsbudsjett. Ser at en i3 ville gjort jobben som nr 2 bil så det holder, og vi går mot en tid der vi ønsker å frigi litt kapital ifm ønsket om oppgradering til enebolig, og da tror jeg en slik kan levere varene og vel så det i overskuelig framtid. Har jo alltids F11’en som familiebil. Bakdelen med en i3S er jo at de er såpass dyre at det ikke er ekstreme mengder kapital som frigis sett opp mot verdien av 4-serien, så sånn sett taler det heller for en i3 i nedre prissjikt, selv om de er av et noe annet kaliber. 🙃

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke så glad å kjøre i3, Fredrik90.

Dog så er den egentlig en bra bil mtp rust og vedlikehold.

Men å kjøre den er rart. Den føles veldig feil satt opp på fjæring. Den er ikke harmonisk mellom foran og bak.

God svingradius. Relativt kvikk/kvikk nok. Teite bakdører. Rare håndtak til fordør. Beltespenne feste er altfor langt nedi setet/midtkonsollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...