ahj Skrevet September 9 Skrevet September 9 28 minutter siden, Eystein Ose skrev: Synnes du bør holde deg til planen om å kjøre 300km/t toppløs før salg Er det da eier eller bil som er toppløs?
Eystein Ose Skrevet September 9 Skrevet September 9 Jeg tolket Emil slik at det er begge deler Ingvaldsen, fupsaker, ahj og 3 andre reagerte på dette 1 5
Skulebollen Skrevet September 11 Forfatter Skrevet September 11 På 8.9.2025 den 22.43, skoglund skrev: Feit bil , har feeling av jo grommer og dyrere disse bilen våre blir, jo mindre brukte blir de også. Men må jo være en syk opplevelse å kunne benytte en slik bil når man vill. BTW , om du ikke vill røpe det så er det ok, men hva er forsikring i året på slik bil? Jeg tenker som så at med en så dyr bil så bør den brukes jevnlig for og forsvare prisen, selvom totalkost blir langt høyere av å kjøre på mye km😊 Betaler 14.000 i året. Til sammenligning koster 530 20 i året.. Så gunstig og forsikre 😅 På 9.9.2025 den 7.43, Eystein Ose skrev: Synnes du bør holde deg til planen om å kjøre 300km/t toppløs før salg Mistenker Ferrari uten tak er tungsolgt på høsten, så ligger nok ann til det ja, da selvsagt med nybarbert brystkasse🤓 Markus E30 og fupsaker reagerte på dette 2
skoglund Skrevet September 11 Skrevet September 11 2 timer siden, Skulebollen skrev: Jeg tenker som så at med en så dyr bil så bør den brukes jevnlig for og forsvare prisen, selvom totalkost blir langt høyere av å kjøre på mye km😊 Betaler 14.000 i året. Til sammenligning koster 530 20 i året.. Så gunstig og forsikre 😅 Mistenker Ferrari uten tak er tungsolgt på høsten, så ligger nok ann til det ja, da selvsagt med nybarbert brystkasse🤓 Helt enig at man burde bruke en slik bil så mye som mulig når man først eier den, er gir nok mest igjen for pengen til slutt. Billig forsikring da, det er jo hyggelig og gir mere midler til bruk og vedlikehold.
Skulebollen Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden (endret) Fått fiksa litt på 530d. Kjøpte først inn Zimmermann skiver og Textar klosser, men fikk dessverre heeelt feil klosser, så var bare og montere sammen igjen.. Bestilte da likegreit Zimmermann klosser. Reagerte på at riller var motsatt vei på Zimmermann skivene. Men dei originale skivene som sto på bilen var tydeligvis montert feil. Fikk også bytta hardykobling bak da denne var begynt og sprekke. Dette var en satans drittjobb uten og plukke ned hele eksosen. Men med mye makt og ett par mm og gå på klarte jeg få ut gammel og inn ny kobling. Her ble det dårlig med bilder underveis da dette ble begynt på kvelden før en helgetur til Bergen på 500km, forså og reise videre til Gardermoen mandagen ( 1000km ). M.a.o fascinerende idiotisk og begynne på når man er så avhenging av at bilen er i drift. Her ser man sprekker tydelig. Ble Lemførder del her Bilen rister dessverre fortsatt litt når man bremser, men ble langt bedre. Så er vel litt kast i skiver bak også.. Kanskje ikke så rart at det har slått seg bak også mtp. Hvor ille det var fremme. Ristingen er dog så liten nå at det blir og slite litt mer på klosser bak først😬 Skiver og kobling ble byttet på 121.000km. Kjørt bilen over 10.000 nå siden kjøp i april. Den går langt mer nå som fruen er ferdig i permisjon "Ferdigbilde" Fikk også handlet ett splitter nytt originalt mattesett billig på Finn. Endret 5 timer siden av Skulebollen Fahad, tennbrikket, sveigis og 3 andre reagerte på dette 6
Saltkjelen Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Kjekt å se at bilen i alle fall leverer og ikke trøbler lenger. Har du fått ordnet med småtteriet og taktrekket?
papertiger Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Imponerende å starte på dette kvelden før langtur mtp hva som kan gå galt på en slik jobb 😂 risikoavert er du i alle fall ikke! Tipper at ved bytte av bakre skiver og klosser så er du kvitt ristingen helt. Hadde det samme opplegget med 4-serien. Den ble liksom aldri helt bra, prøvde forskjellige sett med Zimmermannskiver, klosser fra forskjellige fabrikanter. Til slutt fikk jeg et så bra tilbud fra Bavaria på komplett bremsebytte med originale deler at jeg måtte slå til, og sammen med casterforingbytte en uke før som hjalp en del (men ikke alt), kom vi i mål, og bilen ble igjen som ny å kjøre. Kan montering av skiver feil vei ha noe med å gjøre at kom fort kast i de? Mtp kjøling etc?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå