GtiGtr Skrevet Juli 15 Skrevet Juli 15 Passer fint det, så får du på kvalitetsdekk med god samvittighet når dei er blitt skeivslitte på tur Skulebollen reagerte på dette 1
Skulebollen Skrevet Juli 15 Forfatter Skrevet Juli 15 37 minutter siden, GtiGtr skrev: Passer fint det, så får du på kvalitetsdekk med god samvittighet når dei er blitt skeivslitte på tur Samme tenkte eg😆
papertiger Skrevet Juli 15 Skrevet Juli 15 Blei fin høyde om ikke mer! Ang dekk så er dette en glimrende anledning til å få byttet til skikkelige dekk ja. Jeg var egentlig glad når spissinga tok det ene av Goodyear Excellence RFT-dekka - de var ikke noe gode å kjøre på, og ikke hadde de lik nok rulleomkrets heller. Merker fordelingskassen liker de nye Assy3-dekkene mye bedre
Skulebollen Skrevet Juli 24 Forfatter Skrevet Juli 24 Får begynne der jeg slapp. Ferieturen med avreise søndag, måtte jo som nevnt utsettes grunna totalhavari på fjørbein. Fikk godkjent pengene tilbake hos Miessler mandags morgen, og fikk da bestilt nytt Arnott fjørbein fra GS samme dag. Demonterte gamle slik at alt sto klart til pakken kom. Onsdag kl 12 kom pakken, og en god time etterpå var bilen klar for ferietur. Helt annet design fra original Liten prøvetur Endelig avgårde og første stopp etter 2 timer. Tenk og kjøre ut av ferga, for og deretter måtte lade🥴🤭 Rakk ikke få i minstemann nok mat, så ble nytt stopp 30 min etter ferga før starten på Hemsedalsfjellet Deretter gikk det non stop 5 timer, til vi var godt forbi Oslo og en halvtime fra Svinesund. Da måtte tanken fylles, og vi parkerte for natten. Rart hvor ekstremt liten blære elbileiere har iforhold til oss med fossilt🤔 Hverken kone eller barna led noe nød ( minstemann er 8 mnd.er! ) Fahad, Ingvaldsen, Ampera og 6 andre reagerte på dette 9
Saltkjelen Skrevet Juli 24 Skrevet Juli 24 13 minutter siden, Skulebollen skrev: Rart hvor ekstremt liten blære elbileiere har iforhold til oss med fossilt🤔 Jeg antar du snakker av egen erfaring og opplever en voldsom blærekapasitet etter at du solgte i3 og Taycan? Kjekt at fjærbeinet ikke ødela hele ferien og at dere kom dere på veien. Ampera og fupsaker reagerte på dette 2
Fredrik 90 Skrevet Juli 24 Skrevet Juli 24 26 minutter siden, Skulebollen skrev: Rart hvor ekstremt liten blære elbileiere har iforhold til oss med fossilt🤔 Hverken kone eller barna led noe nød ( minstemann er 8 mnd.er! ) …for ikke å snakke om de beina som det stadig må strekkes på. Folk må jo bare få kommet seg til legen med en gang om det står så dårlig til at kroppen ikke tåler å sitte i ro i mer enn to timer 😂 Regner med disse folka ikke tar fly eller går på Kino 😜 Ungene mine er så utålmodige når vi stopper at de begynner å mase om å kjøre videre selv når jeg stopper for å fylle bensin. 😅 De har det så greit så i baksetet med filmer, tegning og en liten blund på øya. Så tar vi noen gode spise, tisse og bleieskift pauser når vi føler for det.
Skulebollen Skrevet Juli 25 Forfatter Skrevet Juli 25 @Saltkjelen Ja absolutt, i overgangsfasen måtte vi pisse på flaske. Fruen savner nok absolutt elbil siden hun ikke lenger får lov og drikke væske på tur, men sånn må det jo bare bli når man kjører fossilbil.. Ferie er trossalt ikke tiltenkt kos og avslapping. Jeg tørr dog ikke tenke på hvor seigt det hadde blitt med bilferie med bebis som sover/skriker helt uten å ta hensyn til neste ladestopp. Vi kjører vel rundt 600km på en tank nå så er kanskje ikke så langt unna elbil. Tanker jo heeeele tiden papertiger, GtiGtr, fupsaker og 5 andre reagerte på dette 8
Skulebollen Skrevet Juli 25 Forfatter Skrevet Juli 25 Meeen over til reisebloggen. Siden jeg nå er tilbake til Bmw er det jo konstant skruing/feil som dukker opp.. Husker f11en hadde en etterhvert laang liste i vårt eigerskap, den var heldigvis ny nok til at mesteparten ble tatt på garanti. Skal føre opp en liste på noe av det som er byttet på g31 så langt, men det er riktig så ille på en bil gått 110k. Merket en voldsom lukt ved tankestopp, og tenkte at her parkerer vi ikke for natten. Kjørte litt til, rygget oss fint på plass. Og oppdaget da at lukten fortsatt var der, og en luftlekkasje lyd. Tenkte at nå er det lekkasje på belg igjen. Men bilen ble aldri lavere, og lekkasjen var ekstrem. Bøyde meg under bilen og såg at tannstanga på 4hjulstyringa var synderen. Her dryppet det olje, og det sto luftlekkasje ut. VID_20250716_232815860.mp4 Dagen etter var der ingen trykklekkasje. Forhørte meg på Facebook gruppen til g3x uten respons, ringte min lokale Bmw forhandler som aldri hadde hørt om dette, tannstanga var elektrisk så han forsto hverken oljelekkasjen eller luftlekkasjen. Fikk time hos Sulland Sarpsborg litt utpå dag. Så da var det bare og kjøre 20 min, og hekte av vogna, ferien var på nytt fucked Mekaniker las ut feilkoder og funksjonstestet 4hjulstyringa, alt funket fint. Han såg heller ingen tegn til lekkasje.. Fikk se videoen men hadde ingen svar. Siden bilen først sto der ble det tatt en hjulstillingskontroll samtidig. Her satt endeledd venstre side fremme så jævlig at mekaniker ga opp. Fikk dog justert 3 andre hjul, men når siste står igjen så er jo justeringen helt unyttig. Dei fakturerte i tillegg 2000kr ekstra for jobben siden ting satt og dei ikke fikk det til. Så uten å bli noe klokere satt vi avsted videre, 7000kr fattigere. Til absolutt null nytte 🙃 Bilen har dog gått plettfritt siden, ingen lukt/lukt/lekkasje fra tannstang. Men man går jo likevel rundt med en uggen følelse om at her er det noe som ryker etterhvert Otis, Werther, Eystein Ose og 1 annen reagerte på dette 1 3
E.C. Skrevet Juli 25 Skrevet Juli 25 Hva luktet det? Er ikke noe utlufting av tank pga. varme og høyt trykk og mulig en ventil som hadde hengt seg opp? Du fylte vel på ganske tom tank etter å ha kjørt langt og fått dieselen varm? Da kan det potensielt bli en del damptrykk. Oljesvette på tannstang sikkert ikke relatert. Ellers ikke imponert over Sulland. Finnes da induksjonsvarmere til sånt, ganske håpløst å fakturere kunden ekstra når man ikke en gang greier å utføre jobben. uglefossen, Skulebollen og Otis reagerte på dette 3
Ingvaldsen Skrevet Juli 25 Skrevet Juli 25 (endret) er du 100% sikker på at det var en form for olje/diesel ? et skudd i blinde men kan bælgen på tannstanga ha vært full med vann som drypper ned på eksos som er varm fra regenerering/kjøring med vogn som freser av eksosen ? å sette bil på verksted er vell det mest motløse du kan gjøre idag, har egentlig til gode å være 100% fornøyd med hatt en bil på verksted. Endret Juli 25 av Ingvaldsen Ron Jeremy, Skulebollen og Otis reagerte på dette 3
Skulebollen Skrevet Juli 28 Forfatter Skrevet Juli 28 På 25.7.2025 den 17.24, E.C. skrev: Hva luktet det? Er ikke noe utlufting av tank pga. varme og høyt trykk og mulig en ventil som hadde hengt seg opp? Du fylte vel på ganske tom tank etter å ha kjørt langt og fått dieselen varm? Da kan det potensielt bli en del damptrykk. Oljesvette på tannstang sikkert ikke relatert. Ellers ikke imponert over Sulland. Finnes da induksjonsvarmere til sånt, ganske håpløst å fakturere kunden ekstra når man ikke en gang greier å utføre jobben. Vanskelig og beskrive lukten faktisk, har ikke kjent slik lukt før. Men kunne kanskje minne om noe ala svidd olje🤔 Men ikke som feks. Motorolje på en manifold. Lukten var der før jeg satt i gang tanking, så tviler på det har noe med det og gjøre På 25.7.2025 den 17.32, Ingvaldsen skrev: er du 100% sikker på at det var en form for olje/diesel ? et skudd i blinde men kan bælgen på tannstanga ha vært full med vann som drypper ned på eksos som er varm fra regenerering/kjøring med vogn som freser av eksosen ? å sette bil på verksted er vell det mest motløse du kan gjøre idag, har egentlig til gode å være 100% fornøyd med hatt en bil på verksted. På ingen måte 100% sikker, men såg veldig mørkt ut. Men var jo mørkt ute også😅 Er med på det du sier, og er enig i at det absolutt kan vere tilfelle, men det er da rart lukten var så intens. En "vill" teori fra min side er at hjulstilling bak muligens var såpass på bærtur, samtidig som vekt på bakaksling var veldig høy. Slik at 4hjulstyringa måtte jobbe ekstra, og medførte varmgang i olje/grease i sylinderne. Men ikke vet jeg 😅 fupsaker og Ampera reagerte på dette 2
Olaandref Skrevet Juli 28 Skrevet Juli 28 1 time siden, Skulebollen skrev: Vanskelig og beskrive lukten faktisk, har ikke kjent slik lukt før. Men kunne kanskje minne om noe ala svidd olje🤔 Men ikke som feks. Motorolje på en manifold. Lukten var der før jeg satt i gang tanking, så tviler på det har noe med det og gjøre På ingen måte 100% sikker, men såg veldig mørkt ut. Men var jo mørkt ute også😅 Er med på det du sier, og er enig i at det absolutt kan vere tilfelle, men det er da rart lukten var så intens. En "vill" teori fra min side er at hjulstilling bak muligens var såpass på bærtur, samtidig som vekt på bakaksling var veldig høy. Slik at 4hjulstyringa måtte jobbe ekstra, og medførte varmgang i olje/grease i sylinderne. Men ikke vet jeg 😅 Er vel fruen som har hatt et lite uhell med flaska og skvettet litt i dørken, har hørt at lukten av kokt urin på eksosrør kan være ganske "hvass" 🤔
Olaandref Skrevet Juli 28 Skrevet Juli 28 Men ja, jeg kjørte fra Sunnmøre til Tvedestrand via Oslo på natt nå forrige uke, full tank med bensin når jeg startet, 785 km, snittfart på ca 90 km/t i følge computeren, og tanken varte helt frem. Hadde 2 stopp på 10 min hver. Stort mer effektivt blir det nok ikke 🙂 papertiger og fupsaker reagerte på dette 2
Ingvaldsen Skrevet Juli 29 Skrevet Juli 29 8 timer siden, Skulebollen skrev: men det er da rart lukten var så intens. Har knapt eid bil med dpf inntakt, så jeg ble veldig skeptisk selv når jeg kjente lukta av 750’n når den har funnet ut den skulle regenere rett før parkering.
Skulebollen Skrevet August 8 Forfatter Skrevet August 8 (endret) Bilen har vertfall fungert fint resten av ferien 😊 ferien ble på 3200km. Hvorav 2500km var med vogn. Er nå på tide og begynne og få bilen litt på stell.. Er som tidligere nevnt en haug ting som allerede er byttet. Og en haug som står for tur. Ting som er byttet før min tid ( bilen hadde ved kjøpt gått 110k ) : Begge hjullager fremme Egr kjøler Blinklys venstre speil Høytrykkspumpe ( uten at det hjalp, ingen spon i systemet ) Oljefilterhus ( grunna lekkasje, som viste seg og vere gåen oring etter bytte av høytrykkspumpe ) Dyser, fuelrail. div i forstilling. Når jeg kjøpte bilen hadde/har den følgende feil: Risting ved nedbremsing Lekkasje på venstre fjørbein bak Rolloen til taktrekk har kilt seg så taktrekk henger ned Endeledd fastrustet Bremseskjold løse bak begge sider Sprekk i Hardy kobling I tillegg er all plast i front falmet og blitt lilla. ( Kjent G serie svakhet ) Så her er og ta tak i... Skal prøve og få moet opp og løsnet endeledd i helgen, og inspisere bremser. Jeg synes det er fryktelig rart at det er kast i bremser. Det ble byttet komplett br.skiver og klosser fremme og bak, 14.12.2021. Antagelig på en km.stand på rundt 75.000 km. Er det ikke da rart det er verre kast enn noe annen bil jeg har kjørt allerede nå da? ( Snart 40.000 km siden, men likevel.. ) Bilen rister ved bruk av adaptive CC også. Er her noen som kan bekrefte/avkrefte om bilen bruker alle 4 bremser ved adaptive CC? Trodde det kun var bakbremser som ble brukt da? Ønsker og bruke originale deler, men hos GS kommer nye bremser KUN på fremaksling opp i 15.000 i deler. Så det blir nok og velge uoriginalt. Tips til merke og sted og handle på settes pris på Feriebilde fra noen vindfulle dager på Ekeberg. Endret August 8 av Skulebollen Olaandref, fupsaker og Saltkjelen reagerte på dette 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå