Gå til innhold

En av Skulebollens biltråder.. Ny bil nok gang

Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

Mistrivdes med Cayenne fra første dag. Praktisk med suv, men ellers ga det og Hybrid meg lite.. Høyt forbruk, tam motorlyd. Hadde i tillegg trøbbel med ladekontakt fra dag 1, og en ubrukelig forhandler som brukte 6 mnd. På og ordne opp etter seg. Fikk bilen fikset og solgt med en gang etterpå. Faktisk kun via Facebook gruppe😅

Bestemte meg for at jeg ikke skal ha Porsche til bruksbil mer, da man får latterlig lite for pengene. Og elbil er som mange har skjønt totalt uaktuelt for meg p.g.a rekkevidde. 

Endte derfor opp med en Taycan 🤓

IMG_20241027_083346847_HDR.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Skulebollen changed the title to En av Skulebollens biltråder.. Ny bil nok gang
1 time siden, Skulebollen skrev:

Mistrivdes med Cayenne fra første dag. Praktisk med suv, men ellers ga det og Hybrid meg lite.. Høyt forbruk, tam motorlyd. Hadde i tillegg trøbbel med ladekontakt fra dag 1, og en ubrukelig forhandler som brukte 6 mnd. På og ordne opp etter seg. Fikk bilen fikset og solgt med en gang etterpå. Faktisk kun via Facebook gruppe😅

Bestemte meg for at jeg ikke skal ha Porsche til bruksbil mer, da man får latterlig lite for pengene. Og elbil er som mange har skjønt totalt uaktuelt for meg p.g.a rekkevidde. 

Endte derfor opp med en Taycan 🤓

IMG_20241027_083346847_HDR.jpg

Gratulere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Saltkjelen skrev:

Skjønner at du ikke vurderte elbil, man kan jo tross alt ikke dra 3,5 tonn henger i 45 minus og kjøre 1000km sammenhengende. :P 

Gratulerer med fornuftig brukis! Hva slags feil var det du hadde på Cayenne? 

Taycan kan faktisk ikke dra 100kg henger en gang, så blir nok ny bil allerede i april. Da kan jeg garantere at det ikke blir El.

Når jeg kan dra med meg familien til Gardermoen og hjem midtvinters uten mer enn maks 10 min lading totalt, sitte komfortabelt, varmt og det ikke vil koste mer enn tilsvarende dieselbil, da kan jeg gå over til El på fulltid som familiebil

Låsetappen til ladekontakten var knekt av en bit på, så bilen låste nesten aldri ladekabel ( kanskje etter 20 forsøk ) Og når vi skulle en helgetur til gardermoen og jeg tenkte jeg skulle teste ladekabelen så kilte den seg likegreit så bilen måtte på bergning til nærmeste PC, som ikke hadde kompetanse til og finne ut hva som var feil.. I tillegg funket ikke AC ved kjøp. Måtte sette igang en tvist hos forbrukerrådet for at forhandler skulle få ut fingeren og få ordnet ting. Etter sikkert 60 telefoner og smser osv. 

3 timer siden, Marius2002 skrev:

Skjønte noe var på gang når du spurte om ladeboks. Dette er gøy. :lol: Gratulerer med kanonflott bil, dette blir bra, selv om all friheten din nå er frarøvet :D 

Fruen har jo kjørt 90.000 i i3 nå, så var vel på tide og få på plass noe annet enn stikkontakt uansett 🙈 Har hatt ladeboksen liggende siden april da 😅

I3 skal selges siden barnevogn er lite ideelt baki der😅 Og siden kona er i permisjon tenkte jeg at da blir det endelig litt mindre km. Så Planen var egentlig en g31, men kresen som jeg er var det langt imellom biler som var interessante. Innsåg etterhvert også at kona faktisk klarer kjøre 500-1000km i uka i permisjon også, så fant derfor ut at hun kan få seg en batteribil og dure rundt med i vinter. Og Taycan er såpass god og kjøre at jeg kan finne litt glede i den også. Vi skal uansett ikke på lengre turer med ett spedbarn.. 

Så får vi se til våren hva som blir neste bil. Men er 96% sikker på at da endelig blir det Bmw 😎

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...