orrig Skrevet August 8, 2018 Share Skrevet August 8, 2018 (endret) Hei! Usikker på om dette er ritkig emne å legge under, men noen andre som har hatt dårlig erfaring med Schmiedmann? De leverte meg feil vare, bekreftet\samtykket at jeg kunne bare returnere varen så fikk jeg tilbake pengene, men de har jeg ikke fått. Nå svarer de ikke på telefon, mail eller facebook - hvor de også blokkerte meg etter jeg sendte melding. Endret August 8, 2018 av orrig Ivrig86 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet August 8, 2018 Share Skrevet August 8, 2018 Er det noen som handler hos de forsatt? Mange år siden jeg sluttet å handle der. Useriøse folk. Robinsp, Saltkjelen og Ivrig86 reagerte på dette 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet August 8, 2018 Share Skrevet August 8, 2018 Send Turbo-HF en pm du Turbo-HF og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet August 9, 2018 Share Skrevet August 9, 2018 (endret) Hei, da dette forumet er privat, ønsker jeg å holde en lav profil. Det som er sikkert er at produktet som er sendt, er samme produkt som er bestilt. Videre kommunikasjon rundt dette henviser jeg til styreleder Stein Sollie: stein@mverksted.no For øvrig er heller ikke kunden blokkert. PS: Schmiedmann har holdt sommerstengt i juli. Dette har fremgått både på nettsider og telefonsvarer. Mvh: Hans Fredrik Endret August 10, 2018 av Turbo-HF BjornarHS reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 9, 2018 Share Skrevet August 9, 2018 Det er fort gjort å bestille feil vare, ikke alltid BMW deler er like oversiktelige. Gjorde nettopp det samme selv da jeg skulle bestille en kaliper. Delebilet viste en høyre kaliper og da tok jegbdet forgitt at det var en høyre kaliper. Hadde jeg lest teksten så hadde jeg sett at det var feil. Dette har dog ikke noe med Schmiedman å gjøre, bare sier at det er fort gjort å bestille feil også. Turbo-HF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet August 9, 2018 Share Skrevet August 9, 2018 Det med høyre og venstre var nok den største enkeltgrunnen til retur av varer da jeg jobbet som bilopphøgger. Spesielt lykter og speil var det mange kunder som misforsto. Det hjalp som regel og spesifisere førerside eller passasjersiden, mange kunder fikk seg en overaskelse da. Hva som har skjedd i dette tilfellet vet jeg ikke, dette er bare generelle betraktninger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 9, 2018 Share Skrevet August 9, 2018 Uansett hva som er årsaken til at delen var feil, fremkommer det imidlertid at Schmiedmann har samtykket til retur (samtykke eller ei, dersom varen er kjøpt over nett og trådstarter er forbruker, gjelder uansett angrerettloven). Det rettferdiggjør dog ikke at de trenerer saken, unnlater å svare og blokkerer kunden - noe som dessverre virker å ha vært representativt for Schmiedmann de siste ti årene. ogee1, Robinsp, ahj og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet August 10, 2018 Share Skrevet August 10, 2018 Handlet diverse varer fra Schmiedmann til min Alpina B3i juli, intet å utsette på Schmiedmann da! Turbo-HF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet August 10, 2018 Share Skrevet August 10, 2018 Jeg handlet med dem for et par år siden. Tok litt tid, noe rot i oppfølgingen, men varene ble levert etter purring. Det har ikke skremt meg fra å bruke Scmiedmann på nytt. Man må ha forståelse for at ting kan ta tid når varer må bestilles fra Tyskland, kanskje fra ulike leverandører. Dette er dog lettere å akseptere når man får løpende tilbakemeldinger, så jeg kunne tenkt meg et bedre kunde- og lagerføringssystem, der kunden kan følge status på bestillingen, og bli informert om forsinkelser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orrig Skrevet August 14, 2018 Forfatter Share Skrevet August 14, 2018 Fikk endelig kontakt igjen idag, burde jo ikke være noe problem, da de har samtykket til alt. Er over 2 måneder siden nå. Har gjort klart ett dokument med alt av mail og logg, som jeg sender til forbrukerrådet om ikke noe skjer denne uka her. On 8/9/2018 at 11:07 AM, Turbo-HF said: Hei, da dette forumet er privat, ønsker jeg å holde en lav profil. Det som er sikkert er at produktet som er sendt, er samme produkt som er bestilt. Videre kommunikasjon rundt dette henviser jeg til styreleder Stein Sollie: stein@mverksted.no For øvrig er heller ikke kunden blokkert. PS: Schmiedmann har holdt sommerstengt i juli. Dette har fremgått både på nettsider og telefonsvarer. Mvh: Hans Fredrik Ble spurt om reg nr for at dere skulle forsikre dere om at riktige deler blir sendt. Jeg fikk også feil klosser bak, som var dyrere, men så igjennom fingrene for dette å betalte mellomlegget, da er det lite gøy at dette skjer med feil nr 2. On 8/9/2018 at 7:45 PM, Saltkjelen said: Uansett hva som er årsaken til at delen var feil, fremkommer det imidlertid at Schmiedmann har samtykket til retur (samtykke eller ei, dersom varen er kjøpt over nett og trådstarter er forbruker, gjelder uansett angrerettloven). Det rettferdiggjør dog ikke at de trenerer saken, unnlater å svare og blokkerer kunden - noe som dessverre virker å ha vært representativt for Schmiedmann de siste ti årene. Er en stund siden jeg har handlet deler til BMW, så googlet litt om de. Dessverre var det dette jeg også fant ut av, men siden de var veldig hyggelige da jeg tok kontakt med de, og også har vært fornøyd med de tidligere, valgte jeg de - skulle jeg jo ikke gjort On 8/9/2018 at 12:13 PM, Fredrik 90 said: Det er fort gjort å bestille feil vare, ikke alltid BMW deler er like oversiktelige. Gjorde nettopp det samme selv da jeg skulle bestille en kaliper. Delebilet viste en høyre kaliper og da tok jegbdet forgitt at det var en høyre kaliper. Hadde jeg lest teksten så hadde jg sett at det var feil. Dette har dog ikke noe med Schmiedman å gjøre, bare sier at det er fort gjort å bestille feil også. On 8/9/2018 at 1:06 PM, Rune-K said: Det med høyre og venstre var nok den største enkeltgrunnen til retur av varer da jeg jobbet som bilopphøgger. Spesielt lykter og speil var det mange kunder som misforsto. Det hjalp som regel og spesifisere førerside eller passasjersiden, mange kunder fikk seg en overaskelse da. Hva som har skjedd i dette tilfellet vet jeg ikke, dette er bare generelle betraktninger. Det første de ba om var reg nr, så dette har jeg rene ark på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet August 14, 2018 Share Skrevet August 14, 2018 Brukte de for noen år siden, men jeg sluttet da det bare var rot å tull med de, nå bruker jeg stort sett Gs og/eller Koed og er knallfornøyd med begge firma. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet August 19, 2018 Share Skrevet August 19, 2018 merker det er lenge siden jeg var aktiv på bimmers, men noen tema dukker vist bare opp igjen og igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 24, 2018 Share Skrevet August 24, 2018 ..ja det blir sånn og rotete forum når folk ikke leser reglene om at en skal søke på forumet etter samme tråd før en poster ny. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå