tambur4 Skrevet Oktober 6, 2018 Share Skrevet Oktober 6, 2018 (endret) Dette er min Alpina B3 3.3 cabriolet automat 2001-modell! Carbon-svart metallic. Denne ble kjøpt i vår av en hyggelig kar i Ørsta, og den skal være den eneste i Norge. Jeg vet forøvrig bare om én tilsvarende coupé i Norge. Bilen ble visstnok importert i 2007 og det har vært ganske mange eiere på den. Så langt viser km-teller 128.000 km og bilen er tight og fin, og det er ingen lekkasjer å se. I mitt eie har jeg kun skiftet dekk, og lakkert støtfanger bak, spoiler foran og kanallister. Jeg har kjøpt nytt bagsjeromsteppe og nye striper til frontspoiler. Bilen har etter min mening noen grusomme blå Depo angel eyes lykter, som i løpet av vinteren skal byttes tilbake til originale xenon-lykter! (Noen som vil bytte?) I løpet av vinteren skal førersete repareres pga skinnslitasje på typisk sted. Jeg skal også pusse opp senterdekslene på felgene med nye emblemer. På bakluken har noen limt fast Alpina-emblem over BMW-emblemet! Slikt skal selvfølgelig fjernes!! Endret Oktober 15, 2023 av tambur4 macrorain, paukri, norbakken og 18 andre reagerte på dette 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 6, 2018 Share Skrevet Oktober 6, 2018 Fantastisk flott bil, Alpina er og blir edel vare i mine øyne 😀 E46 Alpina cab tror jeg faktisk at jeg ikke har sett før, kult at den er såpass sjelden. Godt du har sansen for detaljer, vekk med elementer som ikke skal være der👍 Turbo-HF og Ron Jeremy reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 6, 2018 Share Skrevet Oktober 6, 2018 (endret) Utrolig kul bil dette, ja Endret Oktober 6, 2018 av Gabz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Oktober 6, 2018 Share Skrevet Oktober 6, 2018 Vakkert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Oktober 6, 2018 Share Skrevet Oktober 6, 2018 Dette er en bil for kjennere, en raffinert bil som er foredlet og som fortjener å bli tatt vare på. Vakkert emne og det virker som du vet hva som skal til. Vil tro verdien av denne kan økes med tiden. E46 er tidenes flotteste og mest elegant 3 serie, Alpina er toppen av kransekake, bedre tror jeg det ikke er mulig å få til! tambur4 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet Oktober 6, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2018 Bilen er forøvrig nr 59 av kun 287 biler. Motoren er basert på e36 m3 3.2 l motor. Den har 280 hk. Jeg kjøpte jo en E46 330i cab i fjor (Har byttet endel de siste årene!) Kona ble fryktelig glad i cab, men av medisinske årsaker sliter hun med å geare (sliter med venstrebenet). Derfor mente hun at jeg burde kjøpe en cab med automat 🙂 Ble tipset om denne, og ble ikke skuffet! Jeg hadde en fantastisk flytur med Widerøe over til Ørsta, og en enda finere tur hjem over Strynefjellet med bilen! Eneste problemet nå er jo at kona er så glad i bilen... Etter en tur med den i sommer, kom hun hjem og utbrøt "den bilen er jo bare driiitrå"! Ron Jeremy og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Oktober 6, 2018 Share Skrevet Oktober 6, 2018 Det må være sjelden at moderne biler er produsert i så få eksemplarer. Virkelig en bil å ta vare på dette. 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Oktober 6, 2018 Share Skrevet Oktober 6, 2018 Fantastisk flott bil Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 6, 2018 Share Skrevet Oktober 6, 2018 Dette er en nydelig bil du har skaffet deg ,og liker at du røsker vekk alt det som ikke skal være der.:). Forresten gøy å se deg tilbake her . Ps ,skjønner kona di godt tambur4 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Oktober 12, 2018 Share Skrevet Oktober 12, 2018 Absolutt en flott bil, og når du får kvittet deg med Angel-eyes'ene som blir den enda flottere Så vidt jeg har oversikt over, så er det bare 5 E46 Alpina'er i Norge; en B3 3.3 Coupé, en B3 3.3 Limo, en B3 3.3 cab, en B3 3.3 Allrad touring og en B3s Limo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet Oktober 12, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2018 (endret) Og da blir jo spørsmålet: Har noen originale Xenon-lykter til preface til salgs?🙂 Endret Oktober 12, 2018 av tambur4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.Wreckless Skrevet Oktober 12, 2018 Share Skrevet Oktober 12, 2018 Flott bil! Som tidligere nevnt, Alpina er edelvare tambur4 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet April 7, 2019 Forfatter Share Skrevet April 7, 2019 Endelig fått hentet bilen fra vinterlagring! Turbo-HF, Kolstad Jr., Mathiseen og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet April 7, 2019 Forfatter Share Skrevet April 7, 2019 Litt jålete får man være! Før: Etter: Snagg30, KKME30, Marius2002 og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet April 8, 2019 Forfatter Share Skrevet April 8, 2019 ....og godkjent! Marius2002, macrorain og Turbo-HF reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå