Gå til innhold

FTE sin F10 M5


FTE
 Share

Anbefalte innlegg

Kjørte en tur til Espa (bolleland) for å møte en kompis ikveld, han har forøvrig vært aktivt medlem her tidligere. Tok en kaffe og kikket (og prøvet) hverandres biler 🙂

Fikk også prøvd nightvision på vei hjem, absolutt en kjekk funksjon å ha. 

Fikk også målt forbruket, mest motorvei, men også en god del landevei på hjemturen. Tror vel det ligger som forventet på en sånn bil 🙂

 

20191001_181804.jpg

20191001_191149.jpg

20191001_191228.jpg

20191001_195153.jpg

20191001_200300.jpg

Endret av FTE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det ;) Dette er jo en veldig ufornuftig bil egentlig, men når man har en tendens til å handle bil med hjertet og ikke med vettet, så blir det sånn 😄 Hadde det ikke vært for at jeg har firmabil til daglig, hadde jeg ikke kjøpt denne. 

 

Hvor mange aktive medlemmer her inne har F10 M5 egentlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Idag har jeg begynt "stellet" med bilen under også. Den skal være like ren under også, tullete når man bor i Norge med alt regnet, men godt å vite at det er gjort 😉 

Har også begynt på fjærbytte. Det viser seg faktisk at den har senkefjærer fra før, noe jeg ikke ble opplyst om ved kjøp. De kan ikke ha senket mye, for bilen er høy som et fjell 😄 Den ene demperen manglet mansjett og pute også, bestilt nye til begge sider 👍

20191123_160554.jpg

20191124_151745.jpg

20191124_171513.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Montert justerbare fjærer rund baut, tror jeg kan få den rimelig lav om jeg vil 😏 Også tatt en god vask i alle hjulbuer og under bilen, tok av innerskjermene bak også for å inspisere, og vaske. Ingen tegn til noe rust, behandlet alle skjøter og utsatte deler med Lanolinolje for framtidig beskyttelse. 

20191128_195250.jpg

20191128_195315.jpg

20191201_150155.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går i tanker om å "resette" ECU hos BMW, da jeg ikke har klart å spore opp hvilken type flashtuning som sitter på bilen. Forhandleren fikk ikke tak i papirene fra tuningfirmaet der den skal ha blitt tunet da jeg kjøpte den. Jeg har også tatt kontakt med ATM chiptuning i Nederland, hvor jeg ble opplyst om at den hadde blitt tunet, og de hadde ikke skiltnummeret i sin database. 

Jeg vil vite spesifikt hva som er lastet ned i ECU, da det fort kan bli dyrt å "gamble".  

Har også lest mye på store forumer, som M5Post, hvor jeg har kommer over tråder på biler som bøyer råder pga usikker tune, eller feil på en dyse, men det er nok ytterst sjeldent. Det er også flere tråder på biler som skjærer rådelagre og veivlagre, og det kan nesten begynne å se ut som at S63tu kan lide av noe samme skjebne som S65 og S85. 

Mange hevder at det kun skyldes feil olje, mangelfull service, eller at det kjøres hardt før oljen har nådd temp. Det skal sies at de rapporterte problemene med S63tu bare er en brøkdel av S65 og S85, men det får en til å tenke allikevel...Noen rapporterte råde-feil har vært på lav-km biler også, uten trim og hvor de har hatt sine service intervaller. De fleste har da fått nye motorer på garanti.   Jeg sjekket i alle fall oljen og filteret GRUNDIG da jeg tappet den av, heldigvis så det helt fint ut. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...