Jump to content
Ampera

Min 2020 M5 Competition

Recommended Posts

Siden jeg hentet bilen for en måned siden, har en ting irritert meg. De leverte ikke i henhold til forventning.

Det øverste bilde var det jeg forventet, neste bilde var det som de leverte. Etter flere henvendelser fikk jeg følgende melding i dag.

»Har nå fått bekreftelse fra Individual at de vil produsere disse delene i Tartufo skinn og sende direkte til dere for ettermontering.

Håper dette er en akseptabel løsning for deg og din kunde.

På BMWs vegne beklager vi selvsagt at denne misforståelsen oppstod.»

Saken løste seg.

Jeg takker Tim hos Bavaria Økern for utmerket service.

440F69B1-56B9-4E75-84A6-5E82B80C4B94.jpeg

BFCDE398-B159-4CDC-8BC3-0A773C8F00B5.jpeg

Ja det var jo faktisk en vesentlig fargeforskjell der. Men er det snakk om feil montering fra Individual sin side eller er det bare det at nyansene blir forskjellige fra prospektet til ferdig produkt?

Godt de ordner opp i dette, kjedelig å måtte få alt byttet ut i ettertid. Får håpe de får satt sammen igjen interiøret så godt som mulig etter fabrikkens finish og standard. 

11 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ja det var jo faktisk en vesentlig fargeforskjell der. Men er det snakk om feil montering fra Individual sin side eller er det bare det at nyansene blir forskjellige fra prospektet til ferdig produkt?

Godt de ordner opp i dette, kjedelig å måtte få alt byttet ut i ettertid. Får håpe de får satt sammen igjen interiøret så godt som mulig etter fabrikkens finish og standard. 

Det er ikke feil på skinnet og fargekombinasjon, det er dekslet som var feil.

Dekslet som sitter der i dag er i sort plast. Jeg regnet med at deksel hadde samme farge som plasten på seteryggene. Attachment Parts In Colored Plastic Tartufo

De har ikke deksel i denne farge, så da bruker de skinn på disse deksler.

Edited by Ampera

Da måtte jeg kjøpe alternative vinterfelger, BMW kunne ikke levere de jeg hadde bestilt før uti mars 2020.

Da falt valget på OZ LEGGERA HLT Gloss sort i 10 x 20 ET 25, med Pirelli Winter SottoZero 3 runflat 275/35 R20 102V XL , runflat

Det ble bra.

3342B0D1-1F8C-48EA-B014-B60904630612.jpeg

A7752E79-CB59-494D-B9E3-C6F33E39FB72.jpeg

22 minutter siden, Skulebollen skrev:

Korleis fungerer keramiske bremser på grusa vinterveier 🤔? De få turene jeg hadde ifjor med min så satt det seg stein imellom skive og kalipper nesten konstant ( f80 )

Jeg har nå kjørt 2 vintre med F10 som har keramiske bremser, har aldri hatt problemer. Når jeg vasker bilen så bruker jeg mye tid på spyle ekstra mye inne i hjulhusene , felgene og skivene.

Har aldri opplevd problem, bilen er brukt under alle årstider.

13 timer siden, Ampera skrev:

Jeg har nå kjørt 2 vintre med F10 som har keramiske bremser, har aldri hatt problemer. Når jeg vasker bilen så bruker jeg mye tid på spyle ekstra mye inne i hjulhusene , felgene og skivene.

Har aldri opplevd problem, bilen er brukt under alle årstider.

Men det er jo h når det er vått og skivene er kald. Er jo nesten nada bremsekraft. Det er det jo med alle skiver men syns keramiske er litt verre der