Dusy Skrevet Oktober 7, 2024 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2024 (endret) Helt enig i dine betraktninger her @sveigis. Gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden her. Med denne føler jeg har ganske god oversikt over bilen om hva som er gjort og hva som trengs for å få den teknisk tipp topp, og har tatt ting fortløpende når ting har dukket opp. Når det er sagt, så er jeg ganske overrasket over hvor bra bilen holder. Ja det er noen dyre utgifter, men som var som forventet på disse gamle M3ene. Det eneste den mangler nå er en skikkelig motoroverhaling, og det skal den få! Ja, nå som denne har blitt så bra så sitter det lenger inne å kvitte seg med den. Og, godt er det Endret Oktober 7, 2024 av Dusy Orjan reagerte på dette 1
Dusy Skrevet Februar 12 Forfatter Skrevet Februar 12 (endret) Jaja, hva har man gjort nå da? Mange har sikkert fått med seg at jeg i var i prosessen med å skaffe meg ny bil. Prosessen begynte smått i desember. Golfen forsvant i går kveld, til et hyggelig foreldrepar som kjøpte bilen til sin 18 år gamle sønn i gave. Han har ikke oppkjøring før i mars og hadde derfor god tid til å lære seg å beherske senka bil innen den tid. Viste seg at far var BMW entusiast selv og hatt mange kule biler opp gjennom årene. Klar for overlevering til neste eier. Alltid vemodig å kvitte seg med ting man har hatt, særlig biler. Utrolig hvordan man knytter bånd til disse objektene på 4 hjul. Men, nok er nok. Var mildt sagt lei rekkevidden på vinter og lav bil på vinterhjul. Kjenner jeg har blitt for gammel, rett og slett 😅 Men, det var utrolig morsom erfaring at kontrolløren som tok NAF testen stilte seg personlig tilgjengelig til nye kjøper, med å formidle at bilen har vært i gode hender og at han fikk et inntrykk av at jeg var en petimeter. Han hadde ikke sett en så fin E-Golf på lenge. Stas! Fikk denne tilsendt av nye eier, der den står klar for den store dagen til guttungen Gøy! Så var det dette med ny bil da. Tesla ble vurdert og vedtatt. Tesla ble etter hvert nedstemt fordi jeg måtte ha plass til min 3,5 kg svære hund. Ergo trengte jeg hundebur. Dermed falt valget på en lci ix3, fordi det er en BMW. Enkel mann og enkel smak. Men, så begynte denne kjære Bimmers menigheten å sette griller i hodet på meg. Markedet på i4 M50 har blitt svært lukrativt for oss som ser etter brukte biler. Som mange av dere har påpekt, har prisene begynt å bli ganske edruelige og man får ganske mye bil for pengene. Mange med fortsatt nybilgaranti igjen og relativ brukbar kilometerstand. Hoppet fra ix3 til i4 m50 var ikke sånn alt for svært. For en som da skal gå fra E-Golf spilte det ingen rolle om det var Fully charged eller Supercharged, da utstyrsnivået på en Fully charged holder mer enn nok for meg som kommer fra en elektrisk folkevogn. Men to kritiserer hadde jeg dog: det måtte være helskinn og soltak, siden en slik bil fortjener det. Etter mye frem og tilbake med en eldre herre, som jeg oppfattet som streng og krass under korrespondansen, ble vi til slutt enige om en pris. Annonsen hadde få bilder, men eieren kunne likevel fastslå at bilen var fin. Bilen har reelt hatt 1 eier, da første "eier" av bilen solgte den på 27 km for å flippe den videre til han jeg kjøpte den av. Gikk mange runder med meg selv, grunnet flere ting. Eieren var ikke så lett å prate med, kort og enkel i svarene. Bilen hadde nylig vært på service uten anmerkninger. I tillegg hadde bilen vært utfor et ublidt møte med en elgkalv i 23 i følge eier, der dette har blitt rettet opp. Bilen ble så sendt inn til NAF for en gjennomgang av arbeidet, og der ble det funnet litt pirk som karosseriverkstedet rettet opp i. Ingen stort minus for min del, da dette er en forsikringsskade og ting er rettet opp i med tilhørende garanti på arbeid og deler. Jeg har kjøpt bil usett en gang før, og det var med E-Golfen. Det var ingen særlig hyggelig opplevelse. Her var det masse små plukk som tidligere eier ikke hadde opplyst om. Med denne erfaringen var jeg også skeptisk til denne i4en. Det hastet med å få bil da jeg har en del vakter fremover. I tillegg holdt ikke selger sånn alt for langt unna meg, og vi ble til slutt enige om en fornuftig pris, til selgers store fortvilelse. "Du får faen meg komme og hente den i løpet av morgendagen før jeg ombestemmer meg". Som sagt, som gjort! Selger var en eldre herre, og stemningen løsna ganske fort da han hentet meg på togstasjonen. Han var ganske så trivelig. Han solgte bilen fordi han syntes bilen rett og slett ble mye for han. De farter også mye opp på hytta si, der det er en del ujevne veier som gjør i4en alt for stiv for deres smak. Han ville nå over på en ix m50 eller m60. Han forteller uoppfordret at bilen trenger en poleringsjobb og et lag med coating. Ved nøyere inspeksjon så var det ingen tvil om det. Masse swirls rundt om kring på bilen. I tillegg er bakdekkene på sommerdekkene slitte og modne for utskiftning. Men alt i alt virker det som bilen er i god stand. Lite til ingen steinsprut, ingen ulyder. Kilometerstanden rakk å runde akkurat 40.000 km i dag. Fortsatt litt under 3 års garanti igjen. Denne har i tillegg 200.000 km garanti. Ble registrert sent desember 2022, men er en 2023 modell. Det første som slo meg var hvor jævlig svær den var. Ser mindre ut på bilder. Men det blir vel en vanesak det også. Bilen kjører dog som en drøm! Fargen er forøvrig Black sapphire. Det blir ikke enkelt å holde denne ren nei Det er det for nå egentlig. Dagen har rett og slett gått i ett. Må innrømme at det fortsatt ikke har helt gått opp for meg at den står nede i garasjen. I tillegg er det godt å vite at jeg ikke er den som kjøpte den ny ut av forhandler den i dag i dag 😅 Denne var bare 5k mer enn ix3en jeg vurderte å skrive kontrakt på Litt bilder fra da jeg henta den: Ble en rask avspyling og litt interiør shine. Mattene og pedalene gadd jeg ikke å ta i dag da disse uansett kommer til å lide i denne vintersesongen: Endret Februar 12 av Dusy KireS, Eivind92, Lars89 og 34 andre reagerte på dette 35 2
sveigis Skrevet Februar 12 Skrevet Februar 12 Grattis Dusy med fin bil .😊 Her har du bil lenge og garantert en bil som gir lite problemer . Dusy reagerte på dette 1
Dusy Skrevet Februar 12 Forfatter Skrevet Februar 12 (endret) Tusen hjertelig takk for det @sveigis Vi får krysse fingrene for det! Det er tross alt mye penger å legge i en "bruksbil", men livet blir fort litt kjedelig av å være fornuftig hele tiden. Heldigvis var denne prisen såpass god at jeg ikke kunne la være. Jeg fikk se summen brodern betalte for sin for 2 år siden, riktignok en Supercharged med masse tilleggsutstyr (Merino +++). Det er hinsides hva disse kostet nye, noe selger også var litt fortvilet over. Endret Februar 12 av Dusy
E.C. Skrevet Februar 12 Skrevet Februar 12 Gratulerer, blir nok noe annet enn Golfen det her Dusy reagerte på dette 1
///M-ini95 Skrevet Februar 12 Skrevet Februar 12 Gratulerer masse @Dusy 😁 Garasjen din står i stil til Hannah Montana sitt slagord: "Best of both worlds" 😬 GtiGtr, ahj, ehaugsnes og 3 andre reagerte på dette 6
Saltkjelen Skrevet Februar 12 Skrevet Februar 12 Gratulerer med flott i4 @Dusy! Her har du fått deg en knallfin BMW som etter min mening står seg bra designmessig den dag i dag. Dusy reagerte på dette 1
Dusy Skrevet Februar 12 Forfatter Skrevet Februar 12 (endret) Hahaha, tusen takk @///M-ini95😅 E46en kommer jo til å se ut som en liten ert i forhold ved siden av denne.. Tusen takk for det @Saltkjelen Ja, helt enig i det! Endret Februar 12 av Dusy
Olaandref Skrevet Februar 12 Skrevet Februar 12 Gratulerer med ny bil, blir nok en god oppgradering fra E Golfen dette Dusy reagerte på dette 1
Orjan Skrevet Februar 12 Skrevet Februar 12 Gratulerer så mye! Du har fått deg en fantastisk flott bil! 👍 Dusy reagerte på dette 1
papertiger Skrevet Februar 12 Skrevet Februar 12 Gratulerer med fin i4! Tror du trygt kan si at dette er et hakk opp fra iX3, tipper du kommer til å ha mye glede av denne. Jeg kunne godt tenkt meg å hatt en av disse selv til daily driver, men en av hovedårsakene til at vi solgte 4-serien til slutt var de små vindusgluggene bak som poden ikke såg så veldig mye ut av. Der er 5-serien (for ikke å snakke om i3) mye bedre. Så en tid for alt fupsaker, Ron Jeremy, Marius2002 og 1 annen reagerte på dette 3 1
Dusy Skrevet Februar 13 Forfatter Skrevet Februar 13 Tusen takk for det, @papertiger Skjønner veldig godt det, kjedelig for de små å ikke kunne få titte ut Driver å gjør meg klar for en dobbel vakt, og følte meg skikkelig ekkel. Var på vei til å pakke ned mobil lader, men trenger jo ikke det. Er jo ladeplate integrert i bilen, hehe. Føles ut som jeg kjører et romskip!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå