Carlsius Skrevet April 25, 2022 Forfatter Share Skrevet April 25, 2022 (endret) Ny bil ankommet Jeg klarer ikke la være med å kjøpe biler heller ikke denne gangen. Det ble et litt spontant kjøp av E70 X5 gjennom en auksjon. Her fulgte det med en fyldig NAF test men flere gode punkter som måtte fikses men det som gjorde kjøpet var utstyrslisten. Foruten M-sport, night-vision, massasje og kjøling i setene kan jeg ikke se at det mangler stort Her med noen bilder Endret April 25, 2022 av Carlsius Ampera, sveigis, Daniel. og 9 andre reagerte på dette 12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_R Skrevet April 25, 2022 Share Skrevet April 25, 2022 Gratulerer med E70, disse står jo høyt i verdi her inne Blir spennende å følge med her, hva er planen med denne? Mye som må fikses? Hvordan går det med 645? Min N62 var også litt lekk, men ordnet seg med rep av vakuumpumpe og ny oljetrykksbryter. Tidligere eier har fått byttet ventildeksel pakninger og dynamobrakett o-ringen. Har snart kjørt 8000 problemfrie km nå. Var da voldsomt så plaget du ble med Dynamic Drive, det bare funker hos meg så jeg er jo veldig glad i systemet Carlsius og sveigis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet April 25, 2022 Share Skrevet April 25, 2022 Gratulerer Calsius 😊 Kjenner jeg rett så blir vel denne megabra som alt annet du gjør . E70 er en av bruksfavorittene mine som står høyt på listen . Ser frem til fortsettelsen 😎 Ron Jeremy og Carlsius reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet April 25, 2022 Share Skrevet April 25, 2022 Herlig med E70 med Adaptive Cruise - føler det er en sjelden sak på disse. Ellers kler jo denne bilen å være "ikke m-sport" veldig godt. Blir sikkert arti å følge denne tråden som alltid Carlsius reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet April 26, 2022 Forfatter Share Skrevet April 26, 2022 12 timer siden, Andreas_R skrev: Gratulerer med E70, disse står jo høyt i verdi her inne Blir spennende å følge med her, hva er planen med denne? Mye som må fikses? Hvordan går det med 645? Min N62 var også litt lekk, men ordnet seg med rep av vakuumpumpe og ny oljetrykksbryter. Tidligere eier har fått byttet ventildeksel pakninger og dynamobrakett o-ringen. Har snart kjørt 8000 problemfrie km nå. Var da voldsomt så plaget du ble med Dynamic Drive, det bare funker hos meg så jeg er jo veldig glad i systemet Takk for det! Planen med E70 er å gjøre den tilnærmet strøken og ha den som bruksbil. Skal prøve å oppdatere senere i detalj hva som er planlagt, men ser på combox retrofit blant annet Samt en del reperasjoner som skal utføres for å få den helt i orden. Min N62 ser ut til å være tett nå, etter å ha byttet: Toppdeksel pakninger begge sider(jævlig jobb da det er så trangt) Front deksel foran kjede til bank 1 og bank 2 Olje trykksensor Dynamobrakett pakning Vakumpumpe O-ringer Har hele tiden elsket dynamic drive og gjør det fortsatt NÅR det fungerer. Hadde jeg vært ''smart' hadde jeg plugget systemet og fjernet det når det ga så mange problemer, men ville ikke det da jeg fjerner et utstyr bilen er med fra originalt og det er veldig bra når det fungerer. Glad jeg fikk orden på det nå i ettertid, men gud som jeg hatet det når jeg drev på paukri reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet April 26, 2022 Forfatter Share Skrevet April 26, 2022 12 timer siden, sveigis skrev: Gratulerer Calsius 😊 Kjenner jeg rett så blir vel denne megabra som alt annet du gjør . E70 er en av bruksfavorittene mine som står høyt på listen . Ser frem til fortsettelsen 😎 Takk for det! Jeg har kun kjørt E70 et par ganger og da med M-sport og synes den var litt humpete og stiv, men denne ga meg et helt annet inntrykk. Mye skyldes nok det EDC dempere og ikke msport understell som gjør den som en drøm å kjøre! 12 timer siden, laffe skrev: Herlig med E70 med Adaptive Cruise - føler det er en sjelden sak på disse. Ellers kler jo denne bilen å være "ikke m-sport" veldig godt. Blir sikkert arti å følge denne tråden som alltid Takk for det! Adaptive cruise er en av hovedgrunnene for at det ble kjøp, sammen med Soft Close, Comfort access, 360 graders kamera, EDC dempere, Originalt hengerfeste, Head-up, CIC, Comfort seter osv laffe reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Juni 4, 2022 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2022 (endret) Her er bilparken samlet, foruten pendlergolfen. Naboene lurer på om jeg har startet bruktbilbutikk når vi er to personer med 4 biler 😂 Litt av hvert har skjedd siden sist med begge bilene: Nye bremser foran på X5’n Slik ser det ut før jeg starter Lakkering av bremseskjold som ingen kommer til å se, men gjør godt for samvittigheten Høyre side ferdig med nylakkert kalipper Venstre side ferdig med nylakkert kalipper Våtsliping av lakkskader fra tidligere eier Ferdig våtslipt Fikk blod på tann og tok alle lyktene samtidig Brukte originale sommerhjul ble kjøpt inn til bilen. Veldig fan av vinterhjulene, så vanskelig å finne et sommerhjulene som overgår det i mine øyne. Men valget havnet på 20’’ sett fra F15. Noen som spotter noe kjent med bilen som tilfeldigvis stod i lageret jeg hentet hjulene? Utenom vedlikehold og rep er bilen brukt ned til familie i Danmark. Passer godt inn i herskapelige omgivelser Pendlerbilen fikk en polering og nye originale sommerhjul. Foruten fine asfaltturer til Danmark blir X5’n også brukt til fjells. Plass til uendelig med bagasje: Ny innkjøpte sommerhjul lagt på. Jeg er ikke selv heeeelt overbevist men har klart å like det med tiden som har gått X5’n er også brukt til å hente neste oppgradering på 6 serien. Dette blir spennende! Endret Juni 4, 2022 av Carlsius M-jakob, Kolstad Jr., mslello og 13 andre reagerte på dette 16 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 5, 2022 Share Skrevet Juni 5, 2022 Det interiøret blir supert i 6-serien. Hadde lyst til å kjøpe det selv (var lokalt for meg), og jeg har ikke 6-serie engang. 😛 Ellers morsomt å lese om prosjektene dine, ingen tvil om at bilene blir godt ivaretatt. Carlsius reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet November 10, 2022 Forfatter Share Skrevet November 10, 2022 (endret) Oppdatering på E70 og E63 Det har vært dårlig med oppdatering her i det siste, men - Bedre sent enn aldri Min samboer og jeg kjøpte vårt første hus Des 2021 og har pusset opp enkelte rom for rom og det har ikke blitt mye tid til bil innimellom, men litt har jeg klart å skvise inn. Tar en kjapp oppdatering i dette innlegget Kort oppsummert er jeg kanon fornøyd med X5 så den skal beholdes mens 645ci blir dessverre ikke brukt nok og skal selges. Pendlerbilen Egolf har fungert utmerket til å pendle og være billig INNTILL garantien gikk ut 9 september. Den 15 september stoppet klimaanlegget å fungere og slutten av september overoppheter bilen seg. VW dekker ingenting og vet ikke når de får deler til klimaanlegget og overopphetingen vet de ikke hvorfor skjer og har servert en regning på 43.000kr. ALDRI MER VW. E70 X5 Bilen fungerer utmerket og sluker mil etter mil uten problemer bare med en god dose diesel Bilen er brukt på jakt i september som den har fungert utmerket til. corona inntraff første ferieuka i sommer og da ble det husarrest som resulterte i full shine av arbeidshesten. Hatt litt vibrasjoner i hastigheter 90-120kmh så har avbalansert hjulene flere ganger men fortsatt ikke helt løst E63 645ci Valg av sommerhjul til E63 var ikke enkelt når jeg kun skal ha 20’’, for 21’’ er for stort og 19’’ er for lite. Kjøpte først et sett 20’’ fra en på Vestlandet. Det falt ikke helt i smak da det ble litt for voldsomt for meg. Fant endelig Hartge felger i riktig dim men en shady selger som såvidt kunne engelsk og sendte de med en semitrailer til Hedmark gjorde at jeg trodde jeg hadde tapt pengene jeg forhåndsbetalt, mengder gikk i orden. Satt meg i X5’n og brukte 6 timer på å hente de etter jobb. Etter å være redd for å ha tapt pengene for hjula og kjørt 6 timer for å hentet dem var det verdt det hele. Hartge gjorde susen, som det egentlig alltid gjør på BMW biler N62 V8'ern får service som belønning for å være oljetett Ny belønning på 6eren og det var full rens av skinnsetene og interiøret. Var en del å ta tak i: Swissvax til setene og IPA til arbeideren Egolfen tror jeg ikke jeg skal komme inn på akkurat nå da jeg er rasende på VW og møller. Aldri mer VW Her vises det tydelig - Selvfølgelig trenger vi garasje og det gleder jeg meg ekstremt mye til Ellers traff jeg på noen fantastisk vakre biler i nærområdet i sommer Endret November 10, 2022 av Carlsius Ampera, m-blå, sveigis og 7 andre reagerte på dette 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 10, 2022 Share Skrevet November 10, 2022 Gratulerer med hus og kondolerer med VW! sveigis og Carlsius reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet November 10, 2022 Share Skrevet November 10, 2022 Gratulerer med hus Er det AC kondeseren det har gått sprekk i eller var det selve kompressoren som skjærte seg? Er det overoppheting av batteriet det er snakk om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet November 10, 2022 Share Skrevet November 10, 2022 For en lekker bilpark du har! E70 LCI holder seg uforskammet bra. Vil gjerne høre mer om VW og Møller, slik at jeg kan bli avskrekket mot å kjøpe slikt en gang 🙃 Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet November 10, 2022 Forfatter Share Skrevet November 10, 2022 1 time siden, ///M-ini95 skrev: Gratulerer med hus Er det AC kondeseren det har gått sprekk i eller var det selve kompressoren som skjærte seg? Er det overoppheting av batteriet det er snakk om? Takk for det! Problemene som oppstod innenfor 3 uker etter garantien gikk ut var at klimaanlegget ikke gir noe varme og bilen fikk senere feilmelding på E18 med overoppheting av motor. Bilen er nå levert til Møller med Viking. 55 minutter siden, papertiger skrev: For en lekker bilpark du har! E70 LCI holder seg uforskammet bra. Vil gjerne høre mer om VW og Møller, slik at jeg kan bli avskrekket mot å kjøpe slikt en gang 🙃 Takk for det, overraskende fornøyd med utseende på denne ''gamle'' X5'n tross at jeg ikke ville ha sort bil. Jeg skal oppdatere her når jeg blir helt ferdig med møller Foreløpig kan jeg anbefale å kjøpe en med garanti eller en som er langt utenfor garanti som gjør at man kan fikse de selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet November 10, 2022 Share Skrevet November 10, 2022 7 minutter siden, Carlsius skrev: Takk for det! Problemene som oppstod innenfor 3 uker etter garantien gikk ut var at klimaanlegget ikke gir noe varme og bilen fikk senere feilmelding på E18 med overoppheting av motor. Bilen er nå levert til Møller med Viking. Skjønner Hørt fra kollegaer at det begynner å dukke opp problemer med en kjøleslange/rør på disse E-Golfene. Husker ikke helt detaljene, men mener denne slangen var med på å kjøle batteripakken. Satser på at det ordner seg på en så lite smertefull måte som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 11, 2022 Share Skrevet November 11, 2022 Gratulerer med hus / eiendom 😊 Ja dette med hus tar tiden sin det ,men trossalt viktig å få gjort . 6 serien ble knall med det interiøret og er en riktig så fin bil . e70 er jaggu en bil som holder seg godt den og så skjønner du er fornøyd😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå