Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skal slå et slag for Matrix LED, da det på Taycanen funker upåklagelig, men tror Laserlysene kanskje lyste lengre..? Hadde bare i4'n en kort sommermåned, så kan ikke sammenlikne helt. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, fupsaker skrev:

Jeg skal slå et slag for Matrix LED, da det på Taycanen funker upåklagelig, men tror Laserlysene kanskje lyste lengre..? Hadde bare i4'n en kort sommermåned, så kan ikke sammenlikne helt. :D 

Bare utseendet på LCI lyktene er jo grunn nok til å snu i døra hos forhandler. Her hjelper det lite om det er Matrix LED, gull-Rolex eller hva enn som hadde vært av innmat i lyktene. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Saltkjelen skrev:

Bare utseendet på LCI lyktene er jo grunn nok til å snu i døra hos forhandler. Her hjelper det lite om det er Matrix LED, gull-Rolex eller hva enn som hadde vært av innmat i lyktene. :P 

Jeg er ikke uenig, liker lyktene på den du og de andre har, og jeg hadde. Det går nedover med mye hos BMW for oss som setter pris på design, komfort, knapper, funksjoner, skinn etc. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/20/2024 at 6:43 PM, RNJ said:

Jeg fikk se og prøvekjøre denne i dag:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=331388537

i4.thumb.jpeg.baff25ddeeaf37d51776789984f7c9cc.jpeg

Fin bil og overraskende komfortabel å kjøre.

Av en eller annen grunn får jeg ut utstyrsliste fra VIN-decodere på denne bilen. Det virker på de fleste i4 men ikke denne og noen få andre. Har prøvet flere dekodere med samme resultat. Noen som vet hvorfor? VIN: WBY31AW04PFP44830

Bilen har mye utstyr men ikke korsryggstøtte (0488, Lumbar support). Var det ikke en del av Supercharged pakken?

Jeg er godt fornøyd med at den ikke har M-sport seter eller 20"-hjul da jeg er mer opptatt av komfort enn sport. Ut over dette har den vel det meste utstyr, eller er det noe som mangler?

I dag ble jeg i4-eier! Mange takk for innspill og svar på spørsmål. Både billigere og ny bil ble vurdert, men til slutt endte jeg med den jeg prøvekjørte for halvannen uke siden.

Har ikke fått testet noe særlig enda men har problemer med tilkobling. Jeg får ikke koblet opp app'en og det virker som om bilen ikke er på nett. Den klarer heller ikke å lete etter "Remote software upgrade", kontakte "BMW Customer support " eller laste "Connected drive store". Det siste fungerte fint når jeg prøvekjørte bilen, men siden da har den blitt nullstilt. Jeg klarer fint å koble min iPhone mot bilen og Apple CarPlay fungerer også.

Jeg får helt sikker fikset feilen hos Bilia hvor jeg kjøpte den, men er det noen her som har en forklaring? Er det bare meg som kløner?

IMG_4114.thumb.PNG.be87b86bb23a74ed06bb737e1207152b.PNGIMG_4118.thumb.jpeg.0a31e8310a4d02f67a73b3f7176a93bc.jpegIMG_4120.thumb.jpeg.b7358d1a8677d9f61e43d52da55f1682.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Kjennern said:

Hold inne volumknappen i 30-40 sekunder så tar iDrive en god omstart.

Mange takk! Tok restart med volumknappen. Trodde først at det ikke virket men litt etterpå så startet faktisk programvarenedlastning. Tok en evighet men etterpå så virket alt og bilen ligger nå i app'en.

Mistenker at bilen aldri har vært oppdatert for forrige versjon var fra før bilen ble produsert.

IMG_4121.thumb.jpeg.11fd0d8ba85eb4acd95b93e8afe304b7.jpeg

2 hours ago, Fredrik 90 said:

Gratulerer med ny bil @RNJ 

Litt artig men nå har du vel nesten alle drivlinjene til BMW. Elektrisk i4, ladbar hybrid X5 45e, diesel G11 750d og bensin M235i 👍😎

Mange takk! Har også BMW motorsykkel med boxer-motor så da er samlingen komplett :-)  Håper ikke at BMW lanserer hydrogenbil for nå er det tomt for både plass, penger og min kones velvillighet!

 

2 hours ago, Marius2002 said:

Gratulerer :D Kanontøff bil!

Mange takk! Er veldig fornøyd og gleder meg til å utforske den mer!

 

52 minutes ago, mslello said:

Gratulerer! Nydelig fargekombo 🤩

Mange takk! Ja, selv om bilen er kjøpt brukt så er den akkurat som jeg ville ha spec'et den selv. Ser frem til å se den når solen skinner og ikke kun i tåke, mørke, regn eller snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I4 og telehiv, ikke den beste kombinasjonen 🤬🙈 Kom rundt en sving i morges og oppdaget at det var en kjempegrop foran meg. Sto på bremsen, men tok likevel nedi i fronten. Heldigvis virket det bare som om den subbet nedi, men wow, for ei grop! Ellers digger jeg lysene når de får jobbe skikkelig. Bor sentralt på Østlandet og kjører sjelden på helt mørklagte veier. I dag rotet jeg meg imidlertid innover i indre Østfold på morgenen, og med unntak av telehiven, er det nydelig å se lysene skikkelig in action 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rita G skrev:

I4 og telehiv, ikke den beste kombinasjonen 🤬🙈 Kom rundt en sving i morges og oppdaget at det var en kjempegrop foran meg. Sto på bremsen, men tok likevel nedi i fronten. Heldigvis virket det bare som om den subbet nedi, men wow, for ei grop! Ellers digger jeg lysene når de får jobbe skikkelig. Bor sentralt på Østlandet og kjører sjelden på helt mørklagte veier. I dag rotet jeg meg imidlertid innover i indre Østfold på morgenen, og med unntak av telehiven, er det nydelig å se lysene skikkelig in action 👌

Hadde ikke du Laser lys på 545en? Hvis ja merker du noen forskjell. Jeg har testet laserlys på i4 og G30 og jeg må si at det er helt fenomenalt bra på begge. Men testa mest på G30 da jeg hadde en som leiebil i Tyskland med dette. Særlig på uopplyst vei i hastigheter over 80 km/t. På Autobahn i mørket var det helt perverst hvor langt de lyste. Du har blikket like langt frem som du ville hatt i dagslys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Hadde ikke du Laser lys på 545en? Hvis ja merker du noen forskjell. Jeg har testet laserlys på i4 og G30 og jeg må si at det er helt fenomenalt bra på begge. Men testa mest på G30 da jeg hadde en som leiebil i Tyskland med dette. Særlig på uopplyst vei i hastigheter over 80 km/t. På Autobahn i mørket var det helt perverst hvor langt de lyste. Du har blikket like langt frem som du ville hatt i dagslys.

Nei, dessverre. Listen for utstyr ble lenger og lenger da 545'en ble bestilt. Tenkte i et lyst øyeblikk (oi, denne var god), og med oppfordring fra selger om at laserlysene ikke utgjorde så mye forskjell, at jeg skulle spare på akkurat det punktet. Det ble derfor kuttet ut av listen. Når det er sagt irriterte det meg hver eneste dag jeg eide den bilen. Ikke fordi lysene var dårlige, det var de ikke, men fordi jeg ikke hadde den blå stripen øverst 😂 Det gnagde meg bigtime! Når det kommer til kvaliteten, så føler jeg egentlig at selger har ordene sine i behold. Det var veldig gode lys på den, og det var aldri noe savn i så måte. Det jeg reagerer på på I4'en er at de virker til å jobbe enda mer aktivt når de er i gang. Tror derfor ikke forskjellen på laser/ikke laser er ekstremt stor, men akkurat på de helt retteste veistrekningene uten noe eller noen foran deg, kan nok den teknikken forsvare seg 😊 I tillegg har jeg endelig fått de blå øyelokkene da, haha! Det har jo ingenting med denne saken å gjøre, men gleder meg likevel latterlig hver eneste dag jeg ser de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, Fredrik 90 said:

Hadde ikke du Laser lys på 545en? Hvis ja merker du noen forskjell. Jeg har testet laserlys på i4 og G30 og jeg må si at det er helt fenomenalt bra på begge. Men testa mest på G30 da jeg hadde en som leiebil i Tyskland med dette. Særlig på uopplyst vei i hastigheter over 80 km/t. På Autobahn i mørket var det helt perverst hvor langt de lyste. Du har blikket like langt frem som du ville hatt i dagslys.

Jeg har laserlys på både G26 i4, G11 750d og G05 X5 45e. Har ikke testet i4 så veldig, men syns så langt at lyset er bra men ikke like bra som på de 2 andre. Har tenkt å teste mer ved anledning, men dessverre er det stort sett gatelys der jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, RNJ skrev:

Jeg har laserlys på både G26 i4, G11 750d og G05 X5 45e. Har ikke testet i4 så veldig, men syns så langt at lyset er bra men ikke like bra som på de 2 andre. Har tenkt å teste mer ved anledning, men dessverre er det stort sett gatelys der jeg bor.

Samme her, mest gatelys. Kritiserte ikke 545e'n på noe vis, altså, det var flotte lys på den. Føler kanskje bare at I4 er enda litt mer aktiv når den jobber. Mulig det bare er en illusjon, eller at faktisk 5'eren var mer sofistikert og at man da ikke la like godt merke til det. Uansett er det flotte lys 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...