Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Sjefen for BMW development sier følgende:
Gesture control, a gimmick of iDrive 7, has taken a back seat. Frank Weber, head of development at BMW, saying it’s "not a primary way" of controlling the car and only useful for certain functions. You’ll still be able to twiddle your fingers to turn up or down the audio volume, or answer a call with it, but BMW is focusing more on voice control here.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Juul skrev:

Sjefen for BMW development sier følgende:
Gesture control, a gimmick of iDrive 7, has taken a back seat. Frank Weber, head of development at BMW, saying it’s "not a primary way" of controlling the car and only useful for certain functions. You’ll still be able to twiddle your fingers to turn up or down the audio volume, or answer a call with it, but BMW is focusing more on voice control here.

Jeg skjønner fortsatt ikke hva som er feil med en knapp som man enten kan vri på eller trykke på. Fungerer hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, justemann skrev:

Eg har aldri hatt bil med Gesture Control sjølv, men har brukt det ein gong og to og kan lett førestille meg at det er praktisk. Har hatt Tesla dei siste åra, så alt over touchskjerm blir ein oppgradering. 

Eg antok at Gesture Control skulle vera sjølvsagt på iDrive 8, men kanskje ikkje... 

som flere skriver så har den gesture Control. Det er vel en del av bmw live cockpit professional 

Endret av Underground1983
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2021 den 22.02, fupsaker skrev:

Fikk melding av forhandler nå: Tidligst produksjon i Q1 '22. Da må det en ventebil på plass før jeg blir gal av  i3 som familiebil for fire. 😛 

Litt tanker om samme i min vente på Ix50. Men om det kommer moms over 600k til nyttår. Er det egentlig noen av de elektriske BMW'ene som kommer til å øke nevneverdig i pris? Ix40 er det for sent å slå kloa i før nyttår. Ix3 Charge plus kommer kun til å øke med vekslepenger.

Tesla X er risk å bestille selv om moms kommer sent. En brukt nyere X Raven skal vel i teorien øke ca 60-75.000kr når mva kommer. Men hva kan en forvente at de selges for om 1 1/2-2år tro? Eventuelt hvilken større elbil som kan kjøpes/leveres nå har størst potensiale til å minke minst i pris om mva kommer 🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2021 den 19.59, Rune-K skrev:

Det var slik før men det ble gjort om for en del år siden, jeg husker ikke når. Før så stemte man over enkeltpunkter i budsjettet men nå så stemmer man over budsjettet som en helhet. 

Tror det ble gjort om på reglene da det ble helt håpløst at man kunne stemme for en masse forslag på utgiftssiden uten og stemme for tilsvarende på inntektssiden.

Men selv om det fremlagte eller revidert ikke inneholder dette. Så er det like enkelt uansett for regjeringen å fremme forslag om at det skal innføres. Det er mer en nok flertall for at dette blir banket. AP, SP, SV, MDG, Rødt, alle er for. Noen vil ha mer, men de er ivertfall for å få til fra 600k så fort som mulig.

Skal vel holde hardt at de får det til innen nyttår. De har såpass mange saker som de prioriterer litt høyere tror jeg. Men fra 1.april, mai eller juni så tror jeg at det kommer.

Så er viktig for oss som har bestilt ny at vi fremmer forslag til forhandler at de igjen pusher på BMW Norge/BMW AG om å prioritere levering til Norge nå litt i starten 😅 Syntes en egen email til selger er på sin plass om å fremme forslaget oppover.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Jan E-28 skrev:

Litt tanker om samme i min vente på Ix50. Men om det kommer moms over 600k til nyttår. Er det egentlig noen av de elektriske BMW'ene som kommer til å øke nevneverdig i pris? Ix40 er det for sent å slå kloa i før nyttår. Ix3 Charge plus kommer kun til å øke med vekslepenger.

Tesla X er risk å bestille selv om moms kommer sent. En brukt nyere X Raven skal vel i teorien øke ca 60-75.000kr når mva kommer. Men hva kan en forvente at de selges for om 1 1/2-2år tro? Eventuelt hvilken større elbil som kan kjøpes/leveres nå har størst potensiale til å minke minst i pris om mva kommer 🤨

Vil vel være en haug med kampanjer fremover uansett. Du skal nok kunne få iX40 i år, med bestilling denne uken. MVA kommer nok først langt ut i 2022, eventuelt 1.1.2023, da mange vil frede dette fremover. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det stemmer. Det kommer jo litt avgifter ala omreg/trafikk avgift.

SP nevnte i sommer at det ikke haster med innføringen så lenge ESA har gitt grønt lys ut 2022. Men dette kan like gjerne ha vært stemmesanking før valget. Spesielt siden moms er nevnt i 100 dagers planen til AP.

Blir forslaget fremmet så er det uten tvil flest for som vil innføre, men en kan jo da håpe på at hestehandel får det til å slå ut rett vei 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Lars89 said:

Har stemmestyring noen gang fungert godt i noen bil? 

Ifølge div anmeldelser fungerer det ikke på i4 heller så hvorfor gidder de egentlig?

Det har fungert fint i min Model 3. Jeg kjører dog alt på engelsk. Nå vet ikke jeg helt hva dere andre holder på med når dere kjører bil og hvor mye dere tenker å styre, men jeg bruker det mest til å lete opp sanger på Spotify.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, E.C. skrev:

Det har fungert fint i min Model 3. Jeg kjører dog alt på engelsk. Nå vet ikke jeg helt hva dere andre holder på med når dere kjører bil og hvor mye dere tenker å styre, men jeg bruker det mest til å lete opp sanger på Spotify.

Fungerer bra i Volvo XC40 P8 også. På norsk, til og med. Men i Volvoen er stemmestyringa fra Google, og de er vel blant de firmaene i verden som bruker mest ressurser på å utvikle dette. Jeg bruker det til å styre klima, varmeseter og varme i ratt, i tillegg til å legge opp ruter i navi og andre nyttige og unyttige ting.

Synes forøvrig det er smart av Volvo å samarbeide med Google. Nesten meningsløst at en bilfabrikk skal bruke masse ressurser på å utvikle stemmestyring eller navigasjonssystemer når de uansett ikke klarer å gjøre det bedre enn selskaper som Google og Apple.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Juul skrev:

En i min familie kjøpte Hunday Ioniq 5. Den fikk understelsbehandling av Hunday før levering. Noen som vet hvordan det er med BMW?

 

Jeg fikk ikke lov å hente min G21 før den hadde blitt understellsbehandlet, men om det er noe det kun gjør bestemte plasser vet jeg ikke. Foreslår en tlf til forhandleren din så får du sikkert et eksakt svar med de :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går i4 opp i pris fra 1. november i år? Fikk en mail fra Bilia hvor dette står. Noen som vet hvor mye?

Bestilte m50 i juni, men vurderer avbestilling pga bortfall av utstyr. Nå er d kun esim som er bekreftet, men dette hadde jeg ikke med på mitt oppsett uansett. Har bestilt Supercharged pluss litt flere opsjoner. Blir spennende å se om de fjerner mer utstyr pga halvledermangelen. 
 

Men hvis prisene nå går opp må jeg ta med dette i vurderingen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Jarod skrev:

Går i4 opp i pris fra 1. november i år? Fikk en mail fra Bilia hvor dette står. Noen som vet hvor mye?

Bestilte m50 i juni, men vurderer avbestilling pga bortfall av utstyr. Nå er d kun esim som er bekreftet, men dette hadde jeg ikke med på mitt oppsett uansett. Har bestilt Supercharged pluss litt flere opsjoner. Blir spennende å se om de fjerner mer utstyr pga halvledermangelen. 
 

Men hvis prisene nå går opp må jeg ta med dette i vurderingen også. 

Ikke fått noen mail om dette. Kan du sitere litt fra mailen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...