Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Geir Anders skrev:

Dette er rått arbeid hehe.

Men kan det stemme at gulvlengden (dybden) bare er 70, hvis jeg tolker det riktig?

 

Nei, det stemmer ikke. Bagasjerommet i i4 er temmelig dypt, men det målte jeg ikke, for det var åpenbart dypt nok ;-)

Det jeg har prøvd å uttrykke på bildet er at 70cm bak bakseteryggen er det 50cm høyde (altså opp til vinduet, med dekselet fjernet). Tilsvarende er høyden 64cm målt 38cm bak bakseteryggen. 

Jeg tror buret jeg har i min F31 skal være mulig å få lirket inn i i4en. 

F31.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Snagg30 skrev:

Overrasket over at ingen av i4 gjengen har postet denne, som jeg antydet tidligere var dette en interresant test fra Joe av i4 40. Han hadde mye mer positivt å si om denne kontra M50 versjonen. 

 

Så denne i går kveld. Dette bare bekrefter at BMW fortsatt er best med RWD :) 

Det var jo en e40 jeg i utgangspunktet skulle ha, men med en prisforskjell på ca 25000 mot m50 i lik konfigurasjon blir det lett å velge m50. 

I det daglige tror jeg ikke man merker så mye til den ekstra vekta og den litt "følelsesløse" styringen som m50 påstås å ha. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skulebollen skrev:

Noen som har fått mer info fra selger? Bestilte 20 juni, fått forespeilet levering før sommeren.. Dvs. Juni. Dette var før krig og elendighet.. mistenker det blir august tidligst 🙄 

Jeg har (hadde) fått produksjonsstart i overimorgen, men iflg selger er det nedetid for produksjon uke 10 og "hvordan produksjonsjusteringene vil påvirke kundeleveranser er ikke klart."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir en ny måte å snakke kraftfordeling nå, kanskje. Ser man snakker om 70% bak og 30% foran eller noen ganger til og med 100% bak og 0% foran. På en ICE-bil tenker man da gjerne på totaleffekten, mens for en elbil må del vel bli prosent av faktisk levert effekt. Hvis du har en 100kW motor foran og 100kW bak klarer du vel ikke å levere mer enn 50% av totaleffekten på en av akslingene? Så 100%/0% blir 100kW bak og 0kW foran, mens på en ICE-bil ville det blitt 200kW bak og 0kW foran.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Skulebollen skrev:

Noen som har fått mer info fra selger? Bestilte 20 juni, fått forespeilet levering før sommeren.. Dvs. Juni. Dette var før krig og elendighet.. mistenker det blir august tidligst 🙄 

Jeg bestilte 11 juni med forespeilet levering i Q1. Min har ikke fått produksjon enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter bremsevæskeservice på F36’en i går hadde jeg litt ledig tid før jeg kjørte tilbake til jobb. Tilfeldigvis hadde Bavaria akkurat fått inn en i4 M50 til i tillegg til den San Remo grønne de har. Måtte inspisere den ute, så kom selger og slengte nøklene å neven på meg og ba meg ta meg en tur. 
Som sagt så gjort! 
63CE0DFA-86D5-455E-A51B-609EF70B4308.thumb.jpeg.7a3f5f08f51926e529e1c996134bc819.jpeg

Brooklyn Grey var EKSTREMT lekker live. Nydelig metallic effekt. Selger sa også at bl.a. Donington Grey og Champagne Quartz lå inne som standardvalg ved Individual nå. 

6316234A-ADC7-426F-A08D-91B55C999968.thumb.jpeg.8f421bbae1da7317bf1efcbd18f1b394.jpeg
 

1E97288C-168A-4EA2-81EB-853BD6F83F04.thumb.jpeg.a30734c92b6505a9393c8eab5e4dec75.jpeg

Bak meg selv:

1F8BD2E9-E9D9-488D-AF0D-2EF8B8C86C4C.thumb.jpeg.a789c2c9bd731ed8270860b9a0fe86b6.jpeg

Muligens bittelitt kortere plass i lengderetning vs i F36, men ikke særlig merkbart. Dog var gulvet mye høyere, så jeg satt mye høyere opp med knærne enn i vår bil. 

H/K anlegget var muligens ikke bra innstilt, for det skuffet kontra samme anlegg i vår bil når jeg prøvde det rett etterpå. Kjente lufttrykket fra elementene i dørene på i4. 

Kjøremessig: ekstremt kompetent understell, merkbar forskjell mellom komfort og sport, men fremdeles godt dempet og ikke hard på noen som helst måte. Fast er vel det beste ordet. Sammenligner da med F36 med ACS fjører på. Ikke et understell jeg hadde hatt behov for å gjøre stivere. Bilen stod på 19" med Hankook Ventus S1 Evo (3?) sommerdekk. Syntes støybildet skuffet noe sammenlignet med hva som blir sagt i tester, var noe mer vindstøy enn jeg hadde sett for meg. Akselerasjon i alle moduser, spesielt i Sport Boost er helt hinsides. Føles som om ansiktet ble dratt av, og lappengrensa nås alt for fort. 

Å gå over til F36en med 2-liters diesel etterpå føltes som om alt stod stille når jeg trykket inn gasspedalen.

Summert opp: en utrolig komplett bil på alle måter og virkelig en bil på vil-ha-lista. Men per nå klarer jeg ikke å forsvare å bestille en bil til godt over dobbel pris av den vi har i dag. Mye av kjøringen på landevei foregår med mini i baksetet, og da uteblir uansett de store sprella både i akslerasjon og aktiv kjøring. 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten varsko til de av dere som ønsker å senke bilen, se siste minutt av klippet. Bilen har en klaring på 12,5 cm. Da hjelper det lite at bilen har en "transport mode" som høyner bakenden, når du først har kjørt over en vrien fartsdump.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok flere biler enn i4 som vil få problemer med å komme ned så bratte innkjøringer som det der. Om det skulle vise seg at bakkeklaringen på i4 blir et problem, så kommer i alle fall jeg til å montere dekk med hakket høyere profil for å kompensere for den beskjedne senkingen som er tilført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...