Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Kan ikke forstå hvorfor det er så utbredt skepsis for folk som tjener penger på biler. Folk tjener jo penger på ca. alt annet her i verden. Er ikke opplest og vedtatt at man MÅ tape penger på en bil dersom markedet endrer seg eller man gjør et godt kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Walkabout skrev:

Kan ikke forstå hvorfor det er så utbredt skepsis for folk som tjener penger på biler. Folk tjener jo penger på ca. alt annet her i verden. Er ikke opplest og vedtatt at man MÅ tape penger på en bil dersom markedet endrer seg eller man gjør et godt kjøp.

Helt enig, det er janteloven eller misunnelse, eller begge deler. Hadde gjort det selv om jeg hadde mulighet. 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe galt i å flippe objekter for å gjøre raske penger. I den grad jeg irriterer meg, så er det pga kjøperne, som velger å gjøre en såpass dårlig handel som det jo vil være å kjøpe f.eks disse i4’ene på Finn. Og slike kjøpere må det jo nødvendigvis være en del av.
 

Men så er jeg ikke halvt sunnmøring for ingenting heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til bortforklaring er åpenbar. Det er helt greit.

Du skriver heller ikke i en boligannonse der du flipper leiligheten at grunnet til salg er en stor fortjeneste. 

Lettjente penger og man gjør samfunnet en stor tjeneste. Er ikke alle som er interesserte å sitte inne i en bestillingskonfigurator, masse korrespondanse med selger hos BMW, avhengig o.l. 

For noen mennesker er faktisk tid penger, ikke minst demand and supply.. 

Ser nå at høyeste bud allerede etter kort tid på FINN er HØYESTE BUD 795.000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ja, jo. Det finnes kanskje en del dumme kjøpere, men på en side - bilene som nå flippes på finn.no har en langt bedre garanti på bilen enn biler som er solgt etter 31. desember 2021. På en annen side. Tjener man et par-tre-fire++ millioner i året, så hadde jeg utvilsomt blåst av 150 000,- for å få bil før 2027.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok den største irritasjonen over flipping av i4 ligger i at hvorfor kunne ikke en reell kunde som har ventet lenge få bilen sin istedenfor til en som bare skal flippe. Men for all del, bil er som regel tapsprosjekt og om det det er for en periode motsatt så klart man kan se potensiale i markedet og utnytte det: etterspørsel og tilgang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nesten så jeg vurderer å være tidlig ute å bestille en i5 når den kommer, for å se om det går an å gjøre noen raske penger på den. Toget er jo gått for lengst på i4, men på i5 har man jo mulighet nå til å være blant de første 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sluquet skrev:

Jeg vurderer sterkt å flippe min hvis noen byr nok, så hvis noen trenger i4 i april så er det bare å si i fra ;-) Det blir i så fall den dyreste i4-en på finn.

Utfordring? Jeg legger ut min for 950´, blir det høyere på deg? :D Blir nok ikke reelt, men kjappe penger er alltid fint å ta med seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, sluquet skrev:

4638XXXX.

Noen her inne som har ordre/produksjonsnr 4639xxxx (bestilt i første halvdel av Juni 2021), og som har fått tildelt produksjonsuke/fått produsert sin M50 ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, fupsaker skrev:

Koster lite med annonse om man kan dra inn over 250k. 😛 

Da hadde jeg heller brukt de 500 kronene på Lotto-kuponger, større sjanse for å få 250k avanse der enn å flippe en i4 til 950k :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Marius2002 said:

Tror nok den største irritasjonen over flipping av i4 ligger i at hvorfor kunne ikke en reell kunde som har ventet lenge få bilen sin istedenfor til en som bare skal flippe.

Akkurat dette hadde nok irritert meg litt om jeg var en av de som fortsatt ventet på min bil. Å kjenne på at man sannsynligvis må vente ekstra lenge fordi det er folk som tar opp plassene foran meg i køen, bare for å få en bil de kan flippe og gjøre penger på.

Hvilket igjen fører meg til dette utsagnet:

13 hours ago, Clarity said:

Lettjente penger og man gjør samfunnet en stor tjeneste. Er ikke alle som er interesserte å sitte inne i en bestillingskonfigurator, masse korrespondanse med selger hos BMW, avhengig o.l. 

Nøyaktig hvilken samfunnstjeneste utgjør flippere? Tar man de bort vil det bidra til å dempe temperaturen i markedet, og flere "ekte" kjøpere får bilene sine tidligere. Man skummer fløten i et trangt marked og gjør det dyrere for alle. Litt som køsnikere: De tjener kanskje et minutt eller to, mens alle andre kommer enda senere frem. Igjen: Det er ikke noe galt i å flippe, men jeg håper virkelig ikke noen går rundt og innbiller seg at dette genererer noen som helst form for verdi ut over noen raske penger i egen lomme. Fikser man ikke konfiguratoren, så er det en smal sak å be selger sette opp en bil til deg.

Og selvsagt kan det være de som mener det er verdt å blåse 150k på å slippe 1,5-2 års ventetid, men det snusfornuftige ville vært å heller ta noen ekstra runder med seg selv i forhold til om man virkelig måtte ha akkurat denne bilen, eller om det finnes andre alternativer. 150k ekstra er ikke mye om man tjener 2-4 mill, men det er ganske mye penger for en vanlig lønnsmottaker, og det er jo stort sett de som kjøper denne bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, *MrB* skrev:

Akkurat dette hadde nok irritert meg litt om jeg var en av de som fortsatt ventet på min bil. Å kjenne på at man sannsynligvis må vente ekstra lenge fordi det er folk som tar opp plassene foran meg i køen, bare for å få en bil de kan flippe og gjøre penger på.

Hvilket igjen fører meg til dette utsagnet:

Nøyaktig hvilken samfunnstjeneste utgjør flippere? Tar man de bort vil det bidra til å dempe temperaturen i markedet, og flere "ekte" kjøpere får bilene sine tidligere. Man skummer fløten i et trangt marked og gjør det dyrere for alle. Litt som køsnikere: De tjener kanskje et minutt eller to, mens alle andre kommer enda senere frem. Igjen: Det er ikke noe galt i å flippe, men jeg håper virkelig ikke noen går rundt og innbiller seg at dette genererer noen som helst form for verdi ut over noen raske penger i egen lomme. Fikser man ikke konfiguratoren, så er det en smal sak å be selger sette opp en bil til deg.

Og selvsagt kan det være de som mener det er verdt å blåse 150k på å slippe 1,5-2 års ventetid, men det snusfornuftige ville vært å heller ta noen ekstra runder med seg selv i forhold til om man virkelig måtte ha akkurat denne bilen, eller om det finnes andre alternativer. 150k ekstra er ikke mye om man tjener 2-4 mill, men det er ganske mye penger for en vanlig lønnsmottaker, og det er jo stort sett de som kjøper denne bilen.

Signaturen din passer fint nå. :D Neida, vet du, jeg er helt enig. Men det er nå slik at bilen er verdt det noen eller markedet er villig til å betale. :) Det frister de fleste med kjappe penger, og som du sier: De fleste som kjøper denne bilen er vanlige folk etter AP's egne utsagn. Som igjen gjør sitt til at en gjennomsnitlig lønnsmottaker kan tjene 100-150k og enten vente på en ny eller kjøpe noe annet, mer fornuftig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...