Gå til innhold

2021 545e


Rita G
 Share

Anbefalte innlegg

Etter mye avveiing frem og tilbake skulle ny M2 bestilles i fjor høst. Denne skulle være bare moro og ingen fornuft, og skulle avløse den litt mer fornuftige Volvo S90 T8'n når den skulle leveres tilbake til påske. Skjebnen ville imidlertid ha det til at M2 jo ble tatt ut av det norske markedet på samme tid og da ble det for tidlig levering... Skjebnen ville samtidig ha det til at den nye 545e ble klar for konfigurasjon 😊 I stedet for total ufornuft, ble det et perfekt kompromiss. Pen kjøring i hverdagen og til jobb på strøm, passe ok trøkk om ufornuften blir for sterk 😉 Bilen ble levert til Norge som en av de første lille julaften 2020. Ble bestilt så tidlig slik at den kunne tas ut som demobil av forhandler dersom avgiftene på hybrider hadde økt fra nyttår. Da det ikke skjedde, var dealen med forhandler at bilen skulle stå i deres utstilling til den skulle hentes. Det holdt hardt å vente tre måneder på første kjøretur, men det gikk. Veldig fornøyd med valget og bilen som sådan 😍 Bernina Grey amber effect, M pakke.20210803_095508.thumb.jpg.4f1d1d385eb399271f73340b0658f702.jpg

received_4260867977275709.jpeg

received_996927030797281.jpeg

20210803_095245.jpg

Endret av Rita G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knall lekker bil, BMW har virkelig fått til faceliften på G30 😀 Ellers så synes jeg de M setene ser så kule ut, men hvordan er sittekomforten kontra de vanlige komfortsetene? 

Fargen på bilen er lekker, særlig når man ser den i sollys. Jeg synes det er bra at noen velger G30 i noe annet enn sort. Har selv en G30 540d fra 2018, funderer veldig på å bytte til 545e med tiden. Godt å høre at dere som har disse bilene er fornøyde 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Knall lekker bil, BMW har virkelig fått til faceliften på G30 😀 Ellers så synes jeg de M setene ser så kule ut, men hvordan er sittekomforten kontra de vanlige komfortsetene? 

Fargen på bilen er lekker, særlig når man ser den i sollys. Jeg synes det er bra at noen velger G30 i noe annet enn sort. Har selv en G30 540d fra 2018, funderer veldig på å bytte til 545e med tiden. Godt å høre at dere som har disse bilene er fornøyde 👍

Takk for det, elsker fargen her også. Overraskende mye spill i sollys, og den veksler fra å være nesten koksgrå til lysegrå, avhengig av utelyset. Det morsomme er at den blir lysere dess mørkere det er :) 

Setene er til å dø for! Kommer fra Volvo med R-design, som er det mest sportslige de klarer å hoste opp, og de setene var gode, men ingenting kommer i nærheten av disse ❤️ De kan jo justeres alle veier, og når man får stilt inn minnet til seg selv kan man justere slik at sidestøttene suger deg fast i setet! Hver gang setet justerer seg når jeg kjører ut av garasjen, blir jeg like salig lykkelig og smilet kommer automatisk, haha! Komfortsetene hadde etter min mening null sidestøtte og var gode, men minner mer om en sofa enn bilseter for meg. Eneste drawbacket er vel at man ikke kan bestille ventilerte seter med disse, men det skal jeg leve med. I tillegg syns jeg de er veldig fine og gjør at bilen skiller seg litt ut. 

For øvrig er 545e en flott bil for de som kan kjøre på strøm i hverdagen og likevel ha muligheten til en langtur uten rekkeviddeangst. Det er litt synd at Bmw har skuslet bort så mye av bagasjeplassen bare. Volvoen, som jo var omtrent samme størrelse og også hybrid, var større der. Nå er det imidlertid ikke pga bagasjeplass at denne bilen ble kjøpt. Da hadde aldri M2 vært inne i diskusjonen, så det går helt greit. Overraskende mye plass nede i rommet i gulvet også. Slike ting man kjører rundt med i bagasjerommet til vanlig (ekstra ladekabel, spylervæske osv), får god plass der. 

I en normal hverdag kjører jeg 7 mil til og fra jobb. Det er den perfekte avstanden for denne bilen. Jeg velger å kjøre den i hybridmodus mesteparten av tiden. Kjører en strekning på E6, og velger da å kjøre på bensin der. All øvrig kjøring går da på strøm og jeg trenger bare å lade hjemme. Kunne valgt å sette den på kun elektrisk, og ladet på jobb også, men jeg liker følelsen av å kjøre på bensin/ha all tilgjengelig kraft på E6. I electric mode blir den en del dorskere, og treigere i "avtrekkeren" ;) Pga. korona har det foreløpig vært lite kjøring, men med en lengre tur (15-30 mil) pr. tank, samt mye småkjøring på strøm, har forbruket vært på 0,2-0,3 her. Det er jeg veldig happy med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rita G skrev:

Eneste drawbacket er vel at man ikke kan bestille ventilerte seter med disse, men det skal jeg leve med. 

De kan bestilles med ventilasjon

453 Setesventilasjon fram (for komfortseter (M5: M Multifunction seter) og 4-soners klimaanlegg, påvirker søm i baksetet) kr. 8 900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ampera skrev:

De kan bestilles med ventilasjon

453 Setesventilasjon fram (for komfortseter (M5: M Multifunction seter) og 4-soners klimaanlegg, påvirker søm i baksetet) kr. 8 900

Dette er ikke de vanlige komfortsetene, men rimelig sikker på at svaret var at dette ikke kunne bestilles på disse. Fikk i alle fall samme beskjed da jeg sjekket pris på I4 M50 for noen dager siden. (4MA M Mulitifunctional seats for driver and front passenger) Uansett var det en av få ting som ble vurdert "ikkeheltessensielt" da bilen ble bestilt, så det ble sløyfet. Vet bare at jeg sjekket vedr. I4 og fikk svar at ikke de setene kunne leveres ventilert. Kan de det likevel er det jo i alle fall vinnvinn. De er konge :)

Endret av Rita G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snagg30 skrev:

Herlig bil! Om det en dag blir LCI på oss så er denne fargen nr 1, fantastisk bil :D 

Takk! Falt for fargen, og modellen for øvrig, på de første bildene som ble delt på nett fra Bmw i fjor. De fleste testene og bildene som kom var jo i nettopp denne fargen. Får mange hyggelige kommentarer i hverdagen også på den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rita G skrev:

Takk! Falt for fargen, og modellen for øvrig, på de første bildene som ble delt på nett fra Bmw i fjor. De fleste testene og bildene som kom var jo i nettopp denne fargen. Får mange hyggelige kommentarer i hverdagen også på den :) 

Ja det er helt utrolig hva en farge kan gjør med en bil, denne bilen hadde vært flott i sort men i deres farge kan man heve bilen betraktelig mange hakk opp :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snagg30 skrev:

Ja det er helt utrolig hva en farge kan gjør med en bil, denne bilen hadde vært flott i sort men i deres farge kan man heve bilen betraktelig mange hakk opp :D 

Ja, sort er flott, men litt "oppbrukt" hos meg for en stund. Har også hatt en bil tidligere i en lignende farge, Steel Grey, men den var mye flatere i fargen og hadde ingen fargespill. Forrige bil var knallblå, så da var det en passende anledning til å glitre litt i rav ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Rita G

Betryggende å høre det du sier ang setene. BMW har jo alltid vært kjent for sine komfortseter, men etter å ha hatt alle de tre siste generasjonene med 5-serie med komfortseter så må jeg si at komforten gradvis har blitt dårligere. Særlig på akkurat det punktet med å bli klemt på plass i setet savner jeg på min G30, særlig kontra 2004 modell E60 545i som jeg også har med komfortseter. Her sitter jeg støpt 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...