Andreas_R Skrevet Oktober 27, 2021 Share Skrevet Oktober 27, 2021 Helt vanvittig pen F11 du har her. Var ikke klar over at disse var RWD, noe som i mine øyne er helt perfekt danskiii reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Oktober 28, 2021 Share Skrevet Oktober 28, 2021 23 timer siden, danskiii skrev: Takker Men det er nå ikke et preface ratt, det er bare ikke et m-sport ratt Dette er Biturbo, bygget på 535d. Her er en del endringer som @fupsaker skriver fra arbeid i topp, innsug, innsprøytning, intercooler, radiator, ECU, understell, interiør, utvendige detaljer osv. Jeg har en oversikt over hva Alpina leverer til disse i preface, usikker på hvor mye den pakken er utvidet til facelift utgaven som jeg har. Ok, artig oppsett 👍 hadde vært morro å sett den ved siden av M550d! Vil tro lavere vekt og RWD kanskje gjør opp for xDrive og 30hk mer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Oktober 28, 2021 Share Skrevet Oktober 28, 2021 Hvordan er understellet på disse kontra «vanlige F11»? Alpina har jo rykte på seg for å levere utrolig kompetente understell som kanskje ivaretar komfort/sport-balansen enda bedre enn BMW selv gjør? danskiii og Ron Jeremy reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Oktober 29, 2021 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2021 13 hours ago, papertiger said: Hvordan er understellet på disse kontra «vanlige F11»? Alpina har jo rykte på seg for å levere utrolig kompetente understell som kanskje ivaretar komfort/sport-balansen enda bedre enn BMW selv gjør? For å sammenligne så har jeg kun hatt min egen 525d og så har jeg prøvd litt av m550d og 530d. Forskjellen på understell er en del vil jeg si, her er noe Alpina spesifikke komponenter men også deler fra F12 650i. Vedlagt PDF viser litt hvilke komponenter som er brukt på pre-face modellene. Her er noe endringer på facelift men det dokumentet har jeg ennå å klare finne i åpent forum Som jeg har sagt før så er den en drøm å kjøre og man merker stor forskjell på eco, comfort+, comfort. Stor forskjell over fra disse til sport og sport+. Understellet blir mye hardere, legger seg mye mindre i svinger, rattet blir hardere og gassen har en utrolig respons. Noe av dette vil man jo selvfølgelig ha på en ikke Alpina modell også men vil si det er mye mer markante forskjeller her. D5_BITURBO_F1x_Englisch.pdf Marius2002 og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Oktober 29, 2021 Share Skrevet Oktober 29, 2021 @danskiii D5_BITURBO_LCI_F1x_Englisch.pdf (alpina-automobiles.com) 🤓 danskiii reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet November 5, 2021 Forfatter Share Skrevet November 5, 2021 Kom spennende pakke idag Daniel., fupsaker, StigJ og 9 andre reagerte på dette 12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KKME30 Skrevet November 5, 2021 Share Skrevet November 5, 2021 2 minutter siden, danskiii skrev: Kom spennende pakke idag Blir bra med striper👍😃 men du har litt arbeid forran deg med de😛 sveigis og danskiii reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet November 5, 2021 Forfatter Share Skrevet November 5, 2021 (endret) 1 hour ago, kkmE30m50 said: Blir bra med striper👍😃 men du har litt arbeid forran deg med de😛 Hehe det har du rett i, men hekkan med greier som følger med. Skalpel, rens, ekstra striper osv osv. Men tror nok muligens jeg vil ha et firma til å ta jobben. Endret November 5, 2021 av danskiii tambur4 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Desember 5, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2021 Lite å rapportere for tiden. Annonsen er gått ut så blir vel lagt ut på nytt om ikke så lenge. Tenker å legge ut under bmw istedenfor alpina denne gang. Innspill på det? Ihvertfall, vasket bilen i kveld. Hater å vaske bil i kulden men måtte klargjøre litt for morgendagen. Da blir bilen endelig levert inn for å få på folie langs siden og bytte stripene på frontfanger Ellers sitter nye dekka som et skudd på vinterføre og bilen fungerer utmerket! Har dårlig samvittighet for å ikke ha skrevet sammendraget jeg sa jeg skulle skrive enda men har vært særdeles lite innpå her for tiden. Det blir mer men ikke noe skruing denne vinteren så godt med en liten pause StigJ, Marius2002, Ron Jeremy og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 5, 2021 Share Skrevet Desember 5, 2021 Er det noen spesiell grunn til at du egentlig ønsker å selge bilen så fort? Eller ser du et snitt til en flipp og tjene noen kroner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Desember 5, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2021 2 hours ago, Saltkjelen said: Er det noen spesiell grunn til at du egentlig ønsker å selge bilen så fort? Eller ser du et snitt til en flipp og tjene noen kroner? Planen var å ta den inn for å så selge den igjen ja. Bilen er helt mega den men vil gjerne prøve på importere litt og se hvordan det går. Kan ikke si det er en stor fortjeneste i dette men heller en mulighet til å prøve meg på noe jeg liker og har stor interesse av Dama vil ha hus så alle ekstra små kroner kan komme godt med 😅 50kvm har holdt oss lenge nok nå, vil ut fra blokk. Saltkjelen og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liffi Skrevet Desember 6, 2021 Share Skrevet Desember 6, 2021 Synes du skal legge den under 535 👍🏻 Som vi snakka på så tror jeg søket blir større for vanlig mann i gata ! Men vent nå til ny året kanskje. Lite bil handel før Jul blandt folk kanskje .. gledes til nye striper da det vil løfte den opp mye mer danskiii reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 6, 2021 Share Skrevet Desember 6, 2021 Det går treigt å selge spesielle biler i vinterhalvåret. Vanskelig å få sett bilen ren og i godt lys, testet skikkelig på vei, etc. Så du bør nok bare ta tiden til hjelp. danskiii og liffi reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Desember 6, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2021 3 hours ago, liffi said: Synes du skal legge den under 535 👍🏻 Som vi snakka på så tror jeg søket blir større for vanlig mann i gata ! Men vent nå til ny året kanskje. Lite bil handel før Jul blandt folk kanskje .. gledes til nye striper da det vil løfte den opp mye mer Ja er det som blir tingen tror jeg 1 hour ago, E.C. said: Det går treigt å selge spesielle biler i vinterhalvåret. Vanskelig å få sett bilen ren og i godt lys, testet skikkelig på vei, etc. Så du bør nok bare ta tiden til hjelp. Ja klar over dette er ikke akkurat tiden å selge på men har det ikke travelt, bilen er jo helt topp! Spesielt når striper kommer på nå så blir det mega! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Desember 6, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2021 Da har det striper på! Litt dårlig lys her og ikke helt ren bil men det får komme flere bilder i dagslys! Meget fronøyd! 😃 papertiger, laffe, KKME30 og 23 andre reagerte på dette 23 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå