Gå til innhold

E46 M3 - i3s, Sommer tur til Alpene bestilt!


Snagg30
 Share

Anbefalte innlegg

@Ingvaldsen å betale nærmere 15.000kr for denne satt langt inne for meg, det er nesten like mye som et ekte karbon tak. IMG_1497.thumb.jpeg.13b0c30e970a310f7ec55dea0f58a443.jpeg
 

Vi tok en annen vei som kostet 200kr og fungerer like bra, hos meg går det hele veien fra hullet og til inntaket, det gjør ikke de andre. Men vakkert er det ikke :PIMG_1541.thumb.jpeg.1b3f4e2a1db16059bbe7889a9537bb74.jpeg

 

@Syvert takker så mye! :) Er kjekt med oppgraderte bremser, men hadde jeg ikke kjørt på bane hadde ikke jeg tatt meg bryet å investere i dyre bremser. Men gjør seg med større og farget calipere. 
 

kontakt info angående entusiast forsikring IMG_1491.thumb.jpeg.846f7d973a6cabdf6cc8772b63bb6a8e.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det ting ser jeg og dette er blitt en særs optimal e46 m3 Snagg og nydelig pen 😊

Men du ? Ser du nevner flerring av tak og på med karbon ,vil det si du må kappe bort det du har ?

Hvis ja så tror jeg at jeg jeg ville tenkt meg litt om ..

Altså denne bilen her er jo blitt en særdeles lekker bil med skikkelige oppgraderinger på en fin gate m3.

Hadde det vært en ren banebil uten skilt osv så hadde jeg lett ofret tak for vektbasparing osv .

Men jeg tenker at denne er for fin til å gjøre sånne ting med .

Ekte m3 med skilt og flotte oppgraderinger i motor osv bør holdes som den er her med luke osv .(Tenker på et evnt videresalg )

Men nå skal jo ikke jeg være den kjipe her ,for det er din bil  og du skal selvsagt gjøre det som er dine krav ,ikke hva andre sier 😊😊

Uansett bilen er flott og håper den vil gi deg glede både på vei og bane i tiden som kommer 😊🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sveigis Takk for hyggelige ord! :D 
 

Det er helt innafor å dele sine tanker og meninger, og jeg forstår tanke gangen din. Men jeg har undersøkt dette nøye som jeg gjør med alt annet jeg begir meg ut på, har snakket mye med gjengen i Hustadvika som tidligere dreiv GS. De har nå karosseri verksted og de skulle ha knappe 10.000kr for bytting av tak, med andre ord er dette en av de minst kompliserte oppgraderingene jeg kommer til å gjøre. Og som den skeptikeren jeg er så hadde jeg nok ikke gjort det om det fremsto som komplisert og risikofylt. 
 

Også handler det ikke kun om vekta, noe selvsagt men å fjerne soltak til karbon tak er i mine øyne en stor kosmetisk oppgradering som jeg vet mange andre ville satt pris på. Jeg hadde hvert fall det om jeg fant en slik en under leting av ny bil :) det er ikke snakk om noe jalla mekk hvor resultatet er stygt med mye feil og det ser ettermontert ut, tvert i mot. IMG_1550.thumb.jpeg.9687cd4044b49bc36d8ae8438e2ebc7a.jpegIMG_1551.thumb.jpeg.0f7a52a63619922e2a124a231ebc5522.jpegIMG_1552.thumb.jpeg.63cd81666c4321ff7bb4adcb07c61597.jpegIMG_1553.thumb.jpeg.cbbc72646c69a91da7f5127142eae4d5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter carbontak 100%. Syns ikke takluke er pent i tillegg er det unødvendig vekt høyt oppe. 

Carbontak kom vel orginalt på csl også? En skikkelig oppgradering eg glatt hadde betalt mer for om eg skulle kjøpt M3, men eg er nok i mindretall.

 

Uansett, helt rå M3 du har, vi har ganske lik smak når det gjelder oppgraderinger, syns derfor det er spesielt gøy følge tråden her. 

Om du vil spare enda mere vekt så gir 2forge zf1/zf8 i 18' en besparelse på rundt 8kg+ all around for rundt 15k, kanskje ikke verdt det på en relativt motorsterk bil allerede, i tillegg trenger du kanskje 19' pga bremsene?

Endret av BMWE39turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Snagg30 skrev:

Nei uaktuelt :) da ser den automatisk ut som en ungdoms bil noe jeg ikke ønsker. 

Takk for at du har sunn fornuft og god smak 👍 AE på E46 og andre eldre BMW som ikke hadde dette originalt ser helt søppel ut..særlig hvis de er blå 🤮 Beklager til de som har dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@BMWE39turbo Det stemmer det at det var slik CSL’n kom med, så det er en OEM oppgradering. Mulig vi er i mindre tall men nå har jeg aldri gjort ting med bilene mine med en baktanke om neste eier, de brukes å oppgraderes akkurat som tiltenkt :) 

 

Takker for hyggelig ord! Er svært fornøyd med bilen selv. 
 

Det blir nok ikke 18" på meg for som du sier må jeg bytte bremser og det er ikke verdt det, kanskje ved en senere anledning. Men det sitter langt inne og ikke kjøre med CSL felgen, kombinert med bremsene er det et ordentlig blikkfang IMG_7201.thumb.jpeg.0704f26147b3faf9d40f8a2285e30b62.jpeg


@Eystein Ose Har enda til gode å gjør noe halvhjerta med denne bilen, når det blir carbon tak blir det bestilt fra Karbonius med 100% passform. 
 

Kiket igjennom hele tråden i går for å finne ut vekt besparelse på CSL felgene, var ikke mye men litt. Men kom over dett utsagnet, jeg bommet fullstendig og budsjettet fra X3M ble pisset på så til de grader :PIMG_1560.thumb.jpeg.a0f359f16ad77bda3c8212ed5b3361ed.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2024 den 12.04, Snagg30 skrev:

Det blir nok ikke 18" på meg for som du sier må jeg bytte bremser og det er ikke verdt det, kanskje ved en senere anledning.

du har kanskje prøvd  å? fikk over 18 felg på brembo 6 stempla 380mm bremser, men det er vell kanskje inpresset som blir problemet og behov for spacer ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar @Snagg30 

Føler meg litt skyldig med AE på E46, men det er min bil så IDGARA...

Har og lyst på karbontak, ikke noe jeg får hjerte i halsen av siden det kom originalt på CSL, dog 10k for jobben virket nesten billig!! Husk bare å få med den forsterknignsbøylen som hører med og få den sveisa inn!

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Snagg30 changed the title to E46 M3 - i3s, Sommer tur til Alpene bestilt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...