Gå til innhold

E46 M3 - i3s, Sommer tur til Alpene bestilt!


Snagg30
 Share

Anbefalte innlegg

På 3.4.2024 den 16.25, Snagg30 skrev:

@Ingvaldsen å betale nærmere 15.000kr for denne satt langt inne for meg, det er nesten like mye som et ekte karbon tak. IMG_1497.thumb.jpeg.13b0c30e970a310f7ec55dea0f58a443.jpeg
 

Vi tok en annen vei som kostet 200kr og fungerer like bra, hos meg går det hele veien fra hullet og til inntaket, det gjør ikke de andre. Men vakkert er det ikke :PIMG_1541.thumb.jpeg.1b3f4e2a1db16059bbe7889a9537bb74.jpeg

 

@Syvert takker så mye! :) Er kjekt med oppgraderte bremser, men hadde jeg ikke kjørt på bane hadde ikke jeg tatt meg bryet å investere i dyre bremser. Men gjør seg med større og farget calipere. 
 

kontakt info angående entusiast forsikring IMG_1491.thumb.jpeg.846f7d973a6cabdf6cc8772b63bb6a8e.jpeg

Takk for tips @Snagg30då er mine forsikringer over her, og sparte faktisk ganske mykje på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ingvaldsen nei må innrømme at det har jeg ikke, var forrige eier som sa dette og med den bakgrunnen han har stolte jeg på det. Men her er klaringen som er nåIMG_1858.thumb.jpeg.a96727db2e03b266cb962096c3585f27.jpegIMG_1856.thumb.jpeg.0b66f5a2e3a5a83c9169cef916e26622.jpeg

 

@mr.Wreckless Bare hyggelig! :) 
 

Nei men det var heller ikke mange timene de trengte for å gjør arbeidet, ble veldig overrasket selv. For meg med soltak så er det ganske mye vekt det er snakk om.
 

God helg! :D 


Ellers trenger jeg litt hjelp fra dere her inne, har fått skjema for hva som kan bestilles som ekstra tilvalg på lokalet og lurer derfor på hva som er lurt å velge? Aldri bygd eller kjøpt noe nytt før og lurer derfor på hva som kan være lurt å velge nå slik det er klart når lokalet er ferdig.

Tilvalgene er følgende

• utvidet belysning i tak 17.900kr 

• takvifte med regulator vifte 10.900kr

• 3 stk dobbel 1-fas 16A jordet stikkontakt 12.900kr

• Varmepumpe 29.900kr

• nedstøpt sluk og oppstikk til vask 12.900kr

• tilkobling av vann med egen vannmåler 6.900kr

• vannkran ved port 4.900kr

• Utslagsvask m/ vegghengt varmtvannsbereder 30L 32.500kr

 

Jeg har fått gratis tilvalg til en verdi av 50.000kr og tenker umiddelbart varmepumpe og dobbel 1-fas 16A jordet stikkontakt er noe jeg kommer til å huke av for. Men jeg kommer nok til å måtte bruke mer en de 50.000kr jeg fikk med utbygger 
 

Jeg har annonsert lokalet på finn da jeg ikke trenger hele for meg selv, er på 110 m2. Ble kontakten av en herre på 52 år i helgen som jobber på plattform og på fritiden driver med polering/coating og har i lengre tid vært ute etter et lokale å drive på i, det er på mange måter en perfekt match for min del dette. Har og allerede leid ut noe vinter plass for sesongen som kommer :) Men siden jeg skal gjør dette må jeg og ta hensyn til for hva jeg må legge til i tilvalgene slik lokalet er skikket for flere bruks områder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tatt med alt, kanskje ikkje uvida belysning, for det blir vel vesentlig dyrare å gjere alt det andre seinare?  Om du skal leige ut til en detailer så må han vel uansett ha meir lys en du får i taket?

 

Skal du ha løftebukk? Lage klart til det med en gang, så du slepp å skjære i betongen seinare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som har med innlagt vann og avløp å gjøre som krever støping/gjennomføring. 

3 doble stikk for 13k virket hinsides dyrt. Skulle tro det tar en hel arbeidsdag å sette opp. Ikke rart man gir 50k til gode for tilvalg da. Vet ikke om varmepumpe må settes opp på tak eller noe slikt som kompliserer her? Jeg hadde som sagt gått for å få dekket det som involverer vann og fått en elektriker og varmepumpemontør til å sette opp resten. Hva skal man med vifte i taket til over 10 løk når varmepumpe kan kjøres i viftemodus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, E.C. skrev:

Alt som har med innlagt vann og avløp å gjøre som krever støping/gjennomføring. 

3 doble stikk for 13k virket hinsides dyrt. Skulle tro det tar en hel arbeidsdag å sette opp. Ikke rart man gir 50k til gode for tilvalg da. Vet ikke om varmepumpe må settes opp på tak eller noe slikt som kompliserer her? Jeg hadde som sagt gått for å få dekket det som involverer vann og fått en elektriker og varmepumpemontør til å sette opp resten. Hva skal man med vifte i taket til over 10 løk når varmepumpe kan kjøres i viftemodus?

Enig. Få på plass vann- og avløp, og så kan du få elektriker til å ta stikk og det som er senere utifra hva man faktisk trenger. Varmepumpen på disse lagerseksjonene pleier å stå på tak, så denne kan også være greit å få på plass fra før av. Viftene i taket er for å dytte varme ned, da det aller meste av varme vil havne i taket (og på mesaninen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere alle! Dette er notert og huker det av for bestilling :) varmepumpa blir montert på vegg over døra. Vet du @Saltkjelen hvor viktig det er med takvifte for å få ned varmen? Det blir ikke mesanin på meg med det første da det kostet noe hinsides. IMG_1868.thumb.jpeg.d1455c534550b306ce82ecdbcdc5852c.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tafatt plassering av utedel. Blir jo artig med kondensvann og frostansamling foran inngangsdøra.. Prosjekterende her må jo være komplett idiot. 😅 Jeg ville gått for takvifter av komfortmessige årsaker. Det bidrar ikke bare til å få varmen ned, men også til å fordele luften i seksjonen. Tenk også kostnaden med å montere de senere (når mesanin også kommer). Du må til med stillas eller lift for å nå opp og for å lage tilførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, E.C. skrev:

@Saltkjelen står faktisk at det er dryppanne og avledning til avløp på bildet der. Ellers hadde det vært håpløst ja.

Dryppanne eller ei, så tenker jeg uansett at dette er håpløs prosjektering. Er jo bare å avvente til det bygger seg opp en issvull i dryppannen (med mindre den har varmekabel) eller at løv og annet tjafs tetter avrenningen, så har man uansett problemet. Det eneste riktige her (i mine øyne) er plassering på endevegg eller tak - av estetiske, støymessige og ikke minst praktiske årsaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg er ikke direkte uenig i at det ikke vinner noe designpris, men med oppvarmet dryppanne kan det vel bli tålelig greit. Jeg synes ikke at moderne utedeler bråker noe særlig og jeg sitter bokstavelig talt 1,5m unna en slik på hjemmekontoret. 

Tilgang ved service er også enklere kontra takmontert. Enkelt å komme til for dreneringsrengjøring og dreneringa kan vel ikke være verre enn på panoramataket til e61.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takvifte er gull verdt. Jeg bestilte det og det er sykt effektivt å få ned varmen fra taket. Hadde den stående av en periode, og da ble det veldig varmt på mesaninen selv om termostaten til varmevifta stod på 15 grader. Et par minutter med propellen i sving, så var det betraktelig mer behagelig oppe.  Bare husk å planlegg hvor den skal stå mtp mesanin slik at man ikke kapper skalpen når man er oppe. Jeg må flytte min for tredje gang nå 😅

IMG_20231030_154627.thumb.jpg.e09fe5687bfe2222fce1f85386df849e.jpg

 

Spør om du kan få montert utedelen til varmepumpen på taket. Hos oss er det gjort slik pga utseendet. Innedelen er over døra og de har brukt sorte kanaler på veggen ute. Veldig pent og ryddig oppsett.  Har selv bestilt varmepumpe men ikke fått montert enda.  

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@StigJ Takk for tipps! :D skal sjekke ut dette, for min del er problemstillingen med varmepumpa ikke noe jeg tenker mye på. Vi har det så mildt her at det skal gå fint, luksus problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da nærmer det seg med storm skritt sesong start, det gledes! :D Bilen er vasket og klargjort for avreise onsdag, reiser ned med M3’n på henger og 7-serien får fungere som det den var kjøpt inn for. Blir spennende å se forbruket kontra bare bilen alene, klarte 0.79L på vei hjem fra Sandnes i fjor sommer, hvor mye mer med nå blir artig å se men går ut ifra det må tankes litt mer. IMG_0995.thumb.jpeg.c8e6766bb9ddd0002f9a7248473803bf.jpeg
 

Bremsene kom og tidsnok, var litt spennende å se om dette gikk seg til men det gjorde det. Greit på overtid nå med de gamle klossene, er litt igjen på de men ser de er gamle og godt brukt. Bra med bite overflate dette :) 4 stykk pr caliper IMG_2033.thumb.jpeg.afb6395c12c06578ca0f8080821749b4.jpegIMG_2038.thumb.jpeg.85ca98c9505c96c79770d8420f3ee946.jpeg

Rattet kom og i posten, skal få seg en skikkelig rens før det blir montert på. IMG_2034.thumb.jpeg.b4c0e23b36fb389c6650ff47a2ea8e5f.jpeg
 

Fikk melding av Thomas at esken var kommet frem, 66.900kr i dette lille bilde.. 73426767303__DCDCCB8B-5CF3-4042-967C-14107F294142.thumb.jpeg.d833d5c415f740b1461a17fcd1a52fdc.jpeg

 

Ellers har jeg vært i dialog med et norskt firma som selger Quaife diff og 4.10 utveksling til en relativt grei pris, i alle fall om man tar høyde for bildet over. Så spørs om det blir en smell til for i år :stupid:

 

Bladde igjenom tråden min nylig, kjekt å se tilbake på hvor mange minner og kjøreturer som allerede er skapt med denne bilen her. Nå ser jeg frem til et år til med mye kjøring 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mtp dette bygget begynner å bli skikkelig alvor anbefaler eg heller at du kontakter f.eks limitedslip.de for en drexler innmat. Det koster litt mer men er også noe helt annet enn det quaife greiene. Eg hadde heller berre overhalt org greiene enn å begynt med quaife selv.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Snagg30 changed the title to E46 M3 - i3s, Sommer tur til Alpene bestilt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...