papertiger Skrevet Desember 5, 2024 Share Skrevet Desember 5, 2024 37 minutes ago, fupsaker said: En Alpina fortjener til nød OEM+ og ikke noe annet. Og M-ratt skal ikke inn i de, med mindre det hører til modellen spesifikt. Det er så lekkert og unikt at det ikke må tulles med. Og kult at det nå er en F31 og 1 F06 i samme farge på forumet. F06 er i Mediterranean blue, samme som F11’en vår. Mye mørkere og en anelse lilla. F31’en her er i såkalt Alpinablå? fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Desember 5, 2024 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2024 3 minutter siden, papertiger skrev: F06 er i Mediterranean blue, samme som F11’en vår. Mye mørkere og en anelse lilla. F31’en her er i såkalt Alpinablå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrokeBoi Skrevet Desember 5, 2024 Share Skrevet Desember 5, 2024 Grattis med ny bil! Dette må vel være en av de mest unike konebilene i Norge? Det blir stadig flere damer i M-biler her til lands, men Alpina er vel reservert for kun de spesielt interesserte. fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mslello Skrevet Desember 5, 2024 Share Skrevet Desember 5, 2024 Blå Alpina og gul boble! For en gårdsplass! 🤩 Gratulerer! Kona her i huset kunna nok også tenkt seg sånn, men så lenge hun fyller bilen med gjørme, høy og flis daglig, får hun klare seg med i3! fupsaker, Marius2002 og Ron Jeremy reagerte på dette 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ball Skrevet Desember 5, 2024 Share Skrevet Desember 5, 2024 1 time siden, fupsaker skrev: En Alpina fortjener til nød OEM+ og ikke noe annet. Og M-ratt skal ikke inn i de, med mindre det hører til modellen spesifikt. Det er så lekkert og unikt at det ikke må tulles med. Og kult at det nå er en F31 og 1 F06 i samme farge på forumet. Noe sånt her hadde vært lekkert (kun rattet, ikke speedometeret) https://www.finn.no/mobility/item/374416169?ci=16 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fupsaker Skrevet Desember 5, 2024 Share Skrevet Desember 5, 2024 1 time siden, papertiger skrev: F06 er i Mediterranean blue, samme som F11’en vår. Mye mørkere og en anelse lilla. F31’en her er i såkalt Alpinablå? Beklager min uvitenhet, jeg elsker uansett farge utvendig og innvendig, helst i kontrast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Desember 5, 2024 Share Skrevet Desember 5, 2024 26 minutes ago, ball said: Noe sånt her hadde vært lekkert (kun rattet, ikke speedometeret) https://www.finn.no/mobility/item/374416169?ci=16 Det er omtrukket BMW m-sport ratt, m-sport ratt ble aldri lansert på Alpina så vidt meg bekjent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ball Skrevet Desember 5, 2024 Share Skrevet Desember 5, 2024 21 minutter siden, mr.pingu skrev: Det er omtrukket BMW m-sport ratt, m-sport ratt ble aldri lansert på Alpina så vidt meg bekjent. Jepp, hadde vært mye penere om sømmene var alpina fargene. Ser også at denne har blitt oppgradert med shiftpaddles? eller har den små runde knapper på baksiden som de eldre alpina modellene (e46 b3 3.3) som jeg har sett. så også her på denne videoen der runde knapper blir brukt i de nyere modellene fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Desember 5, 2024 Share Skrevet Desember 5, 2024 F30 alpina så kunne du få drexler diffbrems som ekstrautstyr, fint tilskudd om den noen gang skal på bane. liffi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Desember 5, 2024 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2024 @mr.pingu stemmer det, tenkte på LCI rattet men det kom aldri på Alpina. Dessverre men får stå i det @BrokeBoi Mange takk Hehe ja det er mulig, hun lider hvert fall ingen nød. Men nå liker jeg bilen så godt jeg frykter det kommer enda en bil som hun kan bruke @mslello To fine farge klatter her nå Alpinaen minner meg om ei 911 og 5’er i en og samme karosseri. Meget imponert over hvordan den er å kjøre selv på myke piggdekk. @ball nei er nok ikke aktuelt, må være Alpina originalt fått knipset noen bilder etter først håndvask, ser ut til at bilen har levd et godt liv med mye stell. Ikke mye å sette fingeren på tross 10 år gammel og 127.000km E.C., BMWE39turbo, Dusy og 17 andre reagerte på dette 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Desember 5, 2024 Share Skrevet Desember 5, 2024 (endret) 6 minutes ago, Snagg30 said: stemmer det, tenkte på LCI rattet men det kom aldri på Alpina. Dessverre men får stå i det Så jeg det egentlig riktig at du har ikke rattgir på den? Jeg vet at det går an å sette G-series rattgir på F-series, du kan muligens få disse på da: 181108_SWITCH_TRONIC: ALPINA Automobiles Endret Desember 5, 2024 av mr.pingu fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liffi Skrevet Desember 5, 2024 Share Skrevet Desember 5, 2024 Græts med pen D3 👌🏻 nydelig kombo. men bytte ut det pene Alpina Speedometeret med digitalt er jeg ikke enig i men BMWE39turbo, laffe, fupsaker og 2 andre reagerte på dette 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Desember 5, 2024 Share Skrevet Desember 5, 2024 Enig med @laffe. Er noe konservativt, men jeg har 6WB på F11, og jeg hadde ikke synes det var noen nedgradering å ha de analoge klokkene til Alpina/BMW. 6WB er noe tregt synes jeg, merkes at det er noen år. Analoge klokker er en sjeldenhet i dagens skjermsamfunn. laffe, sveigis, BMWE39turbo og 1 annen reagerte på dette 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Desember 5, 2024 Share Skrevet Desember 5, 2024 (endret) 2 timer siden, papertiger skrev: Enig med @laffe. Er noe konservativt, men jeg har 6WB på F11, og jeg hadde ikke synes det var noen nedgradering å ha de analoge klokkene til Alpina/BMW. 6WB er noe tregt synes jeg, merkes at det er noen år. Analoge klokker er en sjeldenhet i dagens skjermsamfunn. Jeg er enig med @liffi så da blir det rett at du er enig med meg også @papertiger 😅 Endret Desember 5, 2024 av laffe fupsaker, papertiger og mr.pingu reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Desember 6, 2024 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2024 (endret) @liffi Takker! Nei du er inne på noe, og jeg er vell egentlig ikke helt uenig. Det er analog og enkelt, med fine farger. Minner meg litt om E46 M3’n og det er jo noe av det vakreste og minimalistiske man kan ha. @mr.pingu Joda jeg har to små knapper bak rattet man kan gire med, men var lekre de paddle shiftene der. Man tro om de kan retro fittes Endret Desember 6, 2024 av Snagg30 mr.pingu, liffi og fupsaker reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå