E.C. Skrevet September 24 Share Skrevet September 24 Kvadratmeterne flyr fort når man fyller opp med ting. To-etasjers løfter er nå kjekt, men kanskje ikke det helt store når man skal flytte ting ut og inn ganske ofte? Du må flytte vekk både alt som står under og foran for å få tilgang til bilen(e) på toppen og ha nok plass til å kjøre på, så med mindre det står biler til vinterlagring øverst blir det kanskje mer plunder? Heller mesanin til å lagre ting. Kjipt med problemer på bobla, men det høres ut som at PAW er et veldig kjekt opplegg. Fra forbrukernes side må det vel være innertier? Tenk å kunne ha hatt noe sånt på M-biler fra BMW, det hadde vært noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet September 24 Forfatter Share Skrevet September 24 @E.C. Nei det vil bli noe tungvindt men jeg ønsker samtidig å kunne lagre flere biler innvendig og kommer nok til å plages med dette for å få mer plass. Mesanin er genialt men er jo blodpriser ute å går på de, spesielt for en som ikke er fult så praktisk anlagt. Absolutt! Men i kjent stil har jeg alltid problemer med ny innkjøpte biler, kun 7-serien har vært problem fri og det etter snart 10.000km og med høy km.stand PAW er helt genialt og noe jeg gjerne skulle sett på andre fabrikanter tilbydde Marius2002, E.C. og Dusy reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMyren Skrevet September 29 Share Skrevet September 29 På 7.4.2024 den 19.17, Snagg30 skrev: Takk til dere alle! Dette er notert og huker det av for bestilling varmepumpa blir montert på vegg over døra. Vet du @Saltkjelen hvor viktig det er med takvifte for å få ned varmen? Det blir ikke mesanin på meg med det første da det kostet noe hinsides. «Min» pris på mesanin fra lagerseksjoner 72m2 lager, 42m2, 350kg/m2 mesanin er 300.000kr ferdig montert. Alternativet er å kjøpe dette senere direkte fra leverandør evnt. snekre opp ett mesanin. Usikker på om en sparer så mye på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Oktober 12 Forfatter Share Skrevet Oktober 12 (endret) Prosjektet med å hente biler selv har vist seg å være et riktig valg så langt, runder av 12.000km kjørt nå med 7-serien siste 8 ukene og er oppe i 91.300kr i inntjening/besparelse på frakt og levere biler selv. Har blitt noen lange dager på 17-18t men 7’ern har levert bra så langt uten feilslag! Fikk seg en velfortjent vask samt har jeg for første gang frivillig kjøpt piggdekk til egen bil, blir mye kjøring og tenkte det er greit og vær på den sikre siden. Det ble Michelin x ice north 4 som har vært testvinner noen ganger Var heldig på ene turen min, hadde 1800km til jeg måtte bytte klosser og skulle kun kjøre 1300km men telleren er ikke 100% og kom hjem med dette - rakk det akkurat Nå er det service på motor som står for tur Cayenna jeg hadde som leiebil fikk virkelig kjørt seg med 6300km, hvor populært dette var vet jeg ikke men Sixt hørte jeg aldri noe mer i fra. God trekk bil men blir voldsomt forbruk på noe så stort og tungt, blir fort 1.5L på mila. Synes og man betaler litt for merket på disse med start pris på nesten 2 million. Skryt på den elektriske styringen skal den få og kjøre følelsen er utrolig bra, direkte og presis. Nå er begge i3’ene solgt og jeg angrer allerede, denne ble om ikke annet et svært godt kjøp økonomisk sett. M3’n fikk seg en skikkelig kjøre tur i pent høst vær, veldig usikker på hva jeg skal gjør her. Fikk bud på 490k som jeg takket nei til. Skulle helst sett den ble beholdt Nå står den nyvasket og er satt bort for lagring Har vært noen kjekke uker siden lokalet ble tatt over, det ble brått mye hyggeligere og fremstår som mer profesjonelt å ha dette på plass. Noe salget gjenspeiler seg i å, for på denne tiden i fjor gikk det hele 5 uker uten en eneste melding/tlf men nå tømmes det og fylles opp flere ganger ukentlig nesten. Artig men tid krevende Jeg angrer meg litt på valg av lokalet, skulle kjøpt et som var større med en gang. GS hadde tilbud på muttertrekker, fra 5500kr til 2600kr. Om merket er bra vet jeg ingenting om men fungerer sikkert godt nok Og ukas høydepunkt var ei friskmeldt boble! 2 nye turboer montert samt 33 andre punkter/deler har blitt byttet preventivt. Var en her inne som reagerte voldsomt på Autotech sitt utsagn om at det var overflødig olje som låg igjen og at jeg burde hive meg på banen å kjøre for å fjerne dette, nå viste det seg at dette ikke var tilfelle. Kunne dette fått store konsekvenser om jeg hørte på de? Jeg har vinterdekk til bilen som jeg vurderer å sette på, men begynner å få litt kalde føtter på hele greia. 420hk etter dagens standard er ikke så voldsomt men det er noen spreke 420hk og sliter med å få fotfeste på pådrag tross 305 bakdekk, dette med Trofeo R dekk. Vil tro med vinterdekk blir det enda mer håpløst. Ble så fall en kort sesong med kun 3400km kjørt Endret Oktober 12 av Snagg30 m-blå, hanssae, mslello og 13 andre reagerte på dette 16 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet i går, 09:31 Forfatter Share Skrevet i går, 09:31 (endret) Da ble det ny bil en stund før jeg hadde sett for meg, planen var å beholde 7-serien til neste år men jeg kjører såpass mye at økonomisk sett er det ikke logisk for min del å bruke en privat eid G11 som arbeids bil. Har aldri vært mer nøye ved valg av ny bil en denne gangen her og har kiket på forskjellig Først ut så var jeg å prøvekjørte en G05 45e som virkelig falt i smak, her har BMW laget en nydelig bil med plenty av krefter i overskudd. Likte denne bilen mye bedre en Cayenna, eneste Cayenna er bedre på er den sportslige biten men hvem bryr seg om det i en slik bil. Hadde valgt G05 over cayenne ved hver anledning, penere er den og. Og som forventet hadde disse et mye bedre forbruk en Porsche hybrid drivlinje Var så innom transporter og Mercedes vito men disse falt ikke helt i smak, transporter ser ut som ei blikk boks uten ei eneste linje. Vito er finere men var ikke helt for meg, er noe med disse bilene som er gørr kjedelig var og på vei for å handle en 2020 X3 2L diesel, denne hadde gått 20.000km og hadde nok fungert supert som arbeids bil men denne ble solgt samme dag. Så dukket det opp en anbefaling på Finn.no på en Ford Ranger, den fanget interessen min og jeg leste meg opp på litt tester hvor konklusjonen var klar. Disse har blitt mer personbiler en tidligere samt er de nå utstyrt ganske greit. Var ta å prøvekjørte denne og var overbevist etter noen timer Denne ble hentet hjem tidligere i uken, her var målet lavest mulig km.stand slik jeg har en del å kjøre på før jeg når 90.000 - 100.000km og selger før jeg gjør samme prosess på nytt. Gått 45.000km - automatiske lys - adaptive cruise - webasto - Apple CarPlay. Og da har jeg alt jeg trenger for mye kjøring, opplevd kvalitet er meget bra og innvendig er det ikke mye følelse av å kjøre en bil med grønne skilt som er like tung som nye M5. Og med 3500kg hengervekt kan jeg nå kjøpe henger som rommer 2 biler M3’n ble tatt ut av vinterlagring og kjørt til Herøy for vinterlagring der, trenger plassen i lokalet og M3’n blir nok beholdt om alt går etter planen. Da blir det en annen type "bygg" og går over til å få den i 100% kosmetisk og teknisk tilstand, kosmetisk er der nok ganske mye påkost i form av lakkering - innvendig oppgradering av slitte overflater og tak duk som slipper. Teknisk blir det nye foringer baut og da er det nok ikke mye mer foreløpig. Måtte kjøre noen timer før jeg kom frem og det er aldri feil i denne bilen. stoppet innom Tobias sin nydelige E24 635csi Og fremme til sin nye lokasjon og med full tank 98. 7-serien nyter roligere dager og har fått seg en grundig gjennomgang med vask. Samt fått tatt service på den Dette trengtes kjøpte meg verdens beste «dings» Har vært en meget god bil dette og har tilbrakt mange dager bak rattet totalt og det er vell ikke mye som slår en 7-serie som en «kontinent» krysser. Har blitt mange 18 timers dager og bilen har fungert uten noen feil, hadde km.standen vært lavere hadde den blitt beholdt. Men nå blir det elbil på oss som hoved bil, vi var å prøvekjørte polestar som begge likte men det blir nok i4 på oss noe pris forskjell men mye mer bil i mine øyne Dette er en god kandidat i ønsket farge både innvendig og utvendig Bobla ble satt bort for vinterlagring men så ble det jo et snev av sommer samt hadde jeg tatt meg 4 uker fri fra "vanlige" jobben og har fått gleden av å legge bak meg 5000km nå i godt lag. Mye flotte veier i nærområdet og en bil som leverer skikkelig kjøreglede Sjekker med Porsche center Ålesund om man det var ok med små modifikasjoner men da var det bare å drite i PAW. Så måtte ta til takke med velour matter i racing yellow farge likt eksteriøret Var uheldig å møtte på vei arbeid og det låg store steiner i veibanen men med mye trafikk bak var jeg pent nødt til å kjøre og selvsagt måtte det skje, kom noen jævlige ulyder før det til slutt kom en høy smelle lyd.. Men heldigvis var jeg innafor kravet på 1cm lengde og 2mm dybde. Spurte de om pristilbud for bremse bytte i tilfelle uhellet var ute, her er det i tillegg er ratt inkludert på 30.000kr Denne fikk seg og en grundig gjennomgang På lokalet har jeg skrinlagt alle planer om bil heis og kommer til å bygge mesanin hele "topp etasjen" og får opp kjøkken - toalett - ordentlig kontor. Får stå slik midlertidlig. Til uka kommer snekker firma for videre planlegging men tror dette skal bli en del billigere en prisene til lager seksjoner, her er en snekker noen hakk lenger bort som har bygget sitt selv og havnet på 35.000kr i materiale. Lagerauksjoner skulle ha flerfoldige hundretusen Endret i går, 10:06 av Snagg30 laffe, Orjan, ahj og 16 andre reagerte på dette 19 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet i går, 09:57 Share Skrevet i går, 09:57 Dette var et innlegg som dro meg i mange retninger før man kom lenger ned. Det er nok fornuftig valg du har gjort med arbeidsbil. Både G05 og G11en er for dyre og fine biler som brukes opp ved den type kjøring du driver med. i4en du linket til der var billig, så den bør du løpe og kjøpe med det samme. Når jeg ser prislappen på bremsebytte, er det bare å konstantere at jeg 1) aldri skal ha Porsche og 2) aldri skal ha bil med karbonbremser. Punkt nr 1. fordi en Porsche-del sannsynligvis er priset 3-4-500% høyere enn en tilsvarende BMW-del kun fordi det er Porsche. fupsaker, Eystein Ose, sveigis og 6 andre reagerte på dette 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet i går, 10:05 Forfatter Share Skrevet i går, 10:05 (endret) @Saltkjelen var noe dårlig formulert ser jeg og, G05 ble vurdert i starten hvor den ville bli brukt som både familie bil og trekk bil. Men det blir et dårlig regnestykke og det ble mest fornuftig å ha en dedikert jobb bil samt en elbil som familie bil. i4’n har jeg sendt melding på Tror ikke regnestykket på en Audi eller BMW blir så mye bedre, koster ca 80.000kr pr skive hos Porsche og det tipper jeg Bavaria og tar. edit: som jeg trodde koster en skive nesten like mye på en BMW, er noe overdrevent at Porsche er så innmari dyrt. Har en faktura liggende i bilen fra service på Porscha og den var billigere en 7-seien og X3M’n. Endret i går, 10:13 av Snagg30 Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet i går, 17:17 Share Skrevet i går, 17:17 Se der ja, det var grei pris på karbonbremsene til en BMW også - selv om det i BMWs tilfelle er enkelt å få 15-20% rabatt med BMWCCN medlemsskap. Om det finnes noe tilsvarende hos Porsche, vet jeg ikke. Jeg får moderere konklusjonen noe og si at det heller er uaktuelt med karbonskiver med de prisene der. fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet i går, 17:37 Forfatter Share Skrevet i går, 17:37 19 minutter siden, Saltkjelen skrev: Se der ja, det var grei pris på karbonbremsene til en BMW også - selv om det i BMWs tilfelle er enkelt å få 15-20% rabatt med BMWCCN medlemsskap. Om det finnes noe tilsvarende hos Porsche, vet jeg ikke. Jeg får moderere konklusjonen noe og si at det heller er uaktuelt med karbonskiver med de prisene der. Ja det heter PAW En svenske fikk dekket sine ødelagte skiver på garanti. Saltkjelen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet i går, 18:07 Share Skrevet i går, 18:07 49 minutter siden, Saltkjelen skrev: Se der ja, det var grei pris på karbonbremsene til en BMW også - selv om det i BMWs tilfelle er enkelt å få 15-20% rabatt med BMWCCN medlemsskap. Om det finnes noe tilsvarende hos Porsche, vet jeg ikke. Jeg får moderere konklusjonen noe og si at det heller er uaktuelt med karbonskiver med de prisene der. Får de heldigvis ned i 25k per skive, det grunnes nok i at noen amerikanske aktører har støvsugd bmw for retrofitkit da det er grisebillig mot å kjøpe 4 nye skiver seperat i katalogen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E93, nå E63:-) Skrevet i går, 18:18 Share Skrevet i går, 18:18 41 minutter siden, Snagg30 skrev: Ja det heter PAW En svenske fikk dekket sine ødelagte skiver på garanti. Skjønte ikke helt, ble bremseskiven din ødelagt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet i går, 19:52 Forfatter Share Skrevet i går, 19:52 @Ingvaldsen det får du til Porsche og. @BMW E93, nå E63:-) Neida jeg slapp med skrekken skaden var innafor spec så ingen problem å bruke den videre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet i går, 21:02 Share Skrevet i går, 21:02 Dette er nok en fornuftig løsning, det er for galt å legge så mye km på en privat eid bil. Da er det bedre med en dedikert trekkbil og en familiebil, og om sistnevnte er elektrisk er vel like greit ettersom du har både M3 og den gule folkevogna 😉 Man kan si mye bra om X5 45e, men den hybride drivlinjen egner seg ikke til trekking av tunge hengere over lengre avstander. Til det blir bensinforbruket alt for høyt. Jeg prøvekjørte jo også Cayenne før jeg kjøpte X5, men kom til samme konklusjon som deg. Synes Cayenna var mer sporty, og hybridversjonen er merkbart piggere enn 45e. Men X5 føltes mer romslig og faktisk mer påkostet innvendig. Ford Ranger er en veldig bra pickup, samme solide grunnkonstruksjon som Hilux med ordentlig firehjulstrekk. Men den har nesten personbil komfort, i tillegg er den langt mer solid enn Amarok som i mine øyne er mer SUV med lasteplan. Og når du har kjørt Ranger en stund så kan jeg friste med å oppgradere til F-150 med 3,0 diesel 👍 fupsaker og Snagg30 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå