Gå til innhold

E46 M3 - G11 730d. Porsche planer


Snagg30
 Share

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Orjan skrev:

Gratulerer med nok en nydelig vogn! Og det interiøret er jo helt fantastisk 😍

Mange takk Ørjan! Jeg såg på Instagram dere var nylig i Geiranger, dette hadde vært en flott tur bil inn i fjordene. Interiøret snur jeg meg etter slik som jeg gjør med E46’n, helt i øverste klasse. 

5 timer siden, viggo E34 skrev:

Gratulere så mye med en fantastisk kjøremaskin :bmw:

Nå har jeg riktignokk g31 å ikke g11, men har hatt min 540d ned på 0,51 

Snapchat-716006919.thumb.jpg.c283c89d7e6d00e73fcf48ba2fa9f6c2.jpg

ellers var vi på tur i Frankrike i fjor, nå bor jeg like nord for Trondheim å hadde øvelseskjøring mesteparten av veien ned til Larvik før hu eldste kjørte gjennom Danmark å jeg fikk kose meg nedover Tyskland å ned til Paris og Nantes med en del kjøring rundt forbi der nede å kjørte langs Rhinen og titta en del rundt forbi oppåver der før vi banka litt Autobahn å opp Danmark å fra opp Fra Larvik gjenn. Endte på ca 560mil å 0,73L pr mil vell hjemme gjenn. Dette var da med full bil å full opppakning utn tanke på forbruk. Hærlige kjøremaskiner men 7er å den luxus det fører med seg er bare nydelig 🤩:bmw::wub:

Mange takk for det! :D 540d’n din må gå noe vanvittig bra, ekstra artig når man i tillegg har et slikt forbruk som du nevner. Kribler litt i reise foten når jeg tenker på langtur med denne bilen 

 

Noen som vet hvorfor jeg ikke får opp mulighet å kjøpe Apple CarPlay i denne men jeg gjorde det på forrige G11? Har sjekket tilvalg på BMW og finner det ingen steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil! Kjøpelysten tar visst aldri slutt her. 😆

Skulle ønske bensintanken min også viste 1400 km+ på full tank, er jeg heldig ligger jeg over 500km😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Snagg30 skrev:

Noen som vet hvorfor jeg ikke får opp mulighet å kjøpe Apple CarPlay i denne men jeg gjorde det på forrige G11? Har sjekket tilvalg på BMW og finner det ingen steder. 

Bilen er vel av en sånn type årsmodell at bilen måtte vært utstyrt med "Apple Carplay forberedelse" for at du skal kunne velge dette i ConnectedDrive. Du mangler nok antenna for det, så det må i så fall ettermonteres.

6 timer siden, papertiger skrev:

Tror det er den minste brannfakkelen du noen gang har kastet.

Det slår meg at B57 virker til å være en god del mer økonomisk å kjøre med enn N57. Vi enda opp på et snittforbruk på litt over 0,8 l/mil over 2200 feriekjørte km, ned til sørlandet og rundt omkring der, ned i Danmark og mye motorvei der. 

Jeg er også imponert over forbruket jeg leser rundt på B57, selv om jeg tror vårt forbruk i all hovedsak skyldes store og brede hjulsett. De lave forbrukstallene vi leser fra andre her har vel også vært på rimelig normale hjulsett? Det hadde vært interessant å lese forbrukstall på en G11/G30 med 285-295 bakhjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, Saltkjelen said:

Bilen er vel av en sånn type årsmodell at bilen måtte vært utstyrt med "Apple Carplay forberedelse" for at du skal kunne velge dette i ConnectedDrive. Du mangler nok antenna for det, så det må i så fall ettermonteres.

Jeg har ikke-originalt antenne liggende, gi en lyd om du er interessert @Snagg30 . Jeg også fant ut nylig at man kan 'bare' kode 6CP i VCM og så dukker Apple Carplay opp i Connected Drive, desidert mest OEM metode å gjøre det på :) Ikke noe koding fra utenlandske kodere og ikke noe fare at BMW sletter CarPlay når bilen går til BMW verksted. 

Forbruk av alle nyere diesel Bx7 til BMW imponerer meg, kjørte nylig 4800km til sveits, tyskland, østerike, belgia og nederland og jeg har ikke spart på drivstoff på hvilken som helst måte. Flere stykker autobahn på 160-180kmh og kom hjem med gjennomsnittsforbruk på 5.4L/100km. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Saltkjelen skrev:

Jeg er også imponert over forbruket jeg leser rundt på B57, selv om jeg tror vårt forbruk i all hovedsak skyldes store og brede hjulsett. De lave forbrukstallene vi leser fra andre her har vel også vært på rimelig normale hjulsett? Det hadde vært interessant å lese forbrukstall på en G11/G30 med 285-295 bakhjul.

Min var med org dim, 245 fram å 275 bak

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, viggo E34 skrev:

Min var med org dim, 245 fram å 275 bak

Det er jo relativt voksne hjul, så da er nok B57 generelt mer energieffektiv enn N57. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, BrokeBoi skrev:

Gratulerer med ny bil! Kjøpelysten tar visst aldri slutt her. 😆

Skulle ønske bensintanken min også viste 1400 km+ på full tank, er jeg heldig ligger jeg over 500km😅

Takk så mye :D alltid gøy med ny bil og spesielt når de glimter til med slikt interiør

9 timer siden, Saltkjelen skrev:

Bilen er vel av en sånn type årsmodell at bilen måtte vært utstyrt med "Apple Carplay forberedelse" for at du skal kunne velge dette i ConnectedDrive. Du mangler nok antenna for det, så det må i så fall ettermonteres.

Jeg er også imponert over forbruket jeg leser rundt på B57, selv om jeg tror vårt forbruk i all hovedsak skyldes store og brede hjulsett. De lave forbrukstallene vi leser fra andre her har vel også vært på rimelig normale hjulsett? Det hadde vært interessant å lese forbrukstall på en G11/G30 med 285-295 bakhjul.

Er det mye styr for deg å ettermontere om jeg kjøper antenna @mr.pingu Nevner? Har veldig lyst på Apple CarPlay, gjerne ratt varme og om det er easy fix :) 

 

har forøvrig 245 - 275 på min bil, hadde det samme på 750i’n som brukte 0.79l på mila.

9 timer siden, mr.pingu skrev:

Jeg har ikke-originalt antenne liggende, gi en lyd om du er interessert @Snagg30 . Jeg også fant ut nylig at man kan 'bare' kode 6CP i VCM og så dukker Apple Carplay opp i Connected Drive, desidert mest OEM metode å gjøre det på :) Ikke noe koding fra utenlandske kodere og ikke noe fare at BMW sletter CarPlay når bilen går til BMW verksted. 

Forbruk av alle nyere diesel Bx7 til BMW imponerer meg, kjørte nylig 4800km til sveits, tyskland, østerike, belgia og nederland og jeg har ikke spart på drivstoff på hvilken som helst måte. Flere stykker autobahn på 160-180kmh og kom hjem med gjennomsnittsforbruk på 5.4L/100km. 

 

Sjekker opp som nevnt over! Takk :) det andre du never er fullstendig fremmedspråk for meg, jeg liker å kjøre bil men det stopper der. 
 

Helt fantastisk forbruk enkelt og greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutes ago, Snagg30 said:

Takk så mye :D alltid gøy med ny bil og spesielt når de glimter til med slikt interiør

Er det mye styr for deg å ettermontere om jeg kjøper antenna @mr.pingu Nevner? Har veldig lyst på Apple CarPlay, gjerne ratt varme og om det er easy fix :) 

 

har forøvrig 245 - 275 på min bil, hadde det samme på 750i’n som brukte 0.79l på mila.

Sjekker opp som nevnt over! Takk :) det andre du never er fullstendig fremmedspråk for meg, jeg liker å kjøre bil men det stopper der. 
 

Helt fantastisk forbruk enkelt og greit. 

Det er svært enkelt å ettermontere antenne og jeg regner med at @Saltkjelenkan også hjelpe deg med å kode riktig utstyrskoden inn. Hvis ikke, hjertelig velkommen i Tønsberg. Vurder evt også orginalt siden den koster bare 300kr men om du vil uorginalt kan du få den mot frakt (brev). men på en 7’er hadde jeg brukt originalt. Uansett tilbudet står 😉
 

Rattvarme kommer an på om ledninger ligger allerede på plass eller ikke, men uansett ikke allverdens jobb. Man får alt til på 1 ‘vanlig lørdag’ om man har handlet alle delene før :) 

Endret av mr.pingu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, *MrB* said:

Klarte 0,63 Bergen Trondheim, og 0.67 på hele ferieturen. Hadde nok røket mer i europeiske hastigheter, men N57 kan gå billig, den og. F10 uten xDrive.
 

G11 er en kommende klassiker. Garantert. 

Joda, jeg har også kjørt Stavanger - Kristiansand på 0.6, og kjørte Bergen - Stavanger på 0.6-0.62 når vi kjøpte bilen. Så det går an, men synes det drar en del mer drivstoff i motorveihastigheter på 120+, da spesielt med fullstappa bil.

23 hours ago, Fredrik 90 said:

Jeg har jo eid begge to rett etter hverandre i henholdsvis F10 530d og G30 540d. Min erfaring er at begge kan gå veldig billig med fornuftig kjøring, men B57 er virkelig imponerende. Jeg greide med G30 540d 0,49 tur retur Arendal-Skien. I konstant 120 km/t igjennom Danmark lå den på 0,58, ved jevnt 150 km/t lå den på 0,75. Først ved 200 km/t så bikka den literen i forbruk. Siste generasjon B57 som nå kommer i G70 og G60 er enda bedre på forbruk, så en tysk test som av G70 740d som målte Landstrasse forbruk (landevei) til 0,45 😬 Det skal dog sies at den har fått mild hybrid hjelp og den kommer nå kun som 40d versjon men den er nedtunet til 303 hk. Så 40d erstatter på en måte 30d effektmessig mens "gamle" 40d ikke får noen erstatter. I allfall foreløpig ettersom Mercedes har sin 450d maskin som yter 367 hk og 750 nm, BMW burde kunne ha noe å konkurrere med her. 

Aahh....det var deilig å snakke skikkelige dieselmotorer igjen :)  

Er nok noe forskjell på RWD og xDrive, og som nevnt over; SVG-KRS på 0.6 i fjor uten store anstrengelser, inkl. 120 på motorvei fra Mandal og sørover. Men for all del, B57 er en nyere motorkonstruksjon, og det samsvarer mer med B47'en vi har i F36'en (og som @mr.pingu under her har i sin X1), som er virkelig nøysom. Kan kjøre den på bykjøring på under 0,5-0,6 om ikke kona kjører :D ) Den ligger fint på 0,5 på landeveiskjøring innover Ryfylke.

18 hours ago, Saltkjelen said:

Jeg er også imponert over forbruket jeg leser rundt på B57, selv om jeg tror vårt forbruk i all hovedsak skyldes store og brede hjulsett. De lave forbrukstallene vi leser fra andre her har vel også vært på rimelig normale hjulsett? Det hadde vært interessant å lese forbrukstall på en G11/G30 med 285-295 bakhjul.

Jeg kjører med OEM F10 og G30/31 dimensjon; 245/40-19 foran, og 275/35-19 bak. Men jeg synes de nye GY Asy3* ruller en del lettere enn de gamle GY Excellence* RFT i samme dimensjon som jeg hadde i fjor. Mindre motstand i drivverket også virker det som.

18 hours ago, mr.pingu said:

Forbruk av alle nyere diesel Bx7 til BMW imponerer meg, kjørte nylig 4800km til sveits, tyskland, østerike, belgia og nederland og jeg har ikke spart på drivstoff på hvilken som helst måte. Flere stykker autobahn på 160-180kmh og kom hjem med gjennomsnittsforbruk på 5.4L/100km. 
 

Det er intet mindre enn imponerende. Men ja, B47/57 er nok merkbart mer sparsommelig på drivstoffet en N-motorene. Mener også å huske at N47'en vi hadde i E91 xDriven vår ikke var så sparsommelig og effektiv som F36'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.7.2024 den 23.59, mr.pingu skrev:

Det er svært enkelt å ettermontere antenne og jeg regner med at @Saltkjelenkan også hjelpe deg med å kode riktig utstyrskoden inn. Hvis ikke, hjertelig velkommen i Tønsberg. Vurder evt også orginalt siden den koster bare 300kr men om du vil uorginalt kan du få den mot frakt (brev). men på en 7’er hadde jeg brukt originalt. Uansett tilbudet står 😉
 

Rattvarme kommer an på om ledninger ligger allerede på plass eller ikke, men uansett ikke allverdens jobb. Man får alt til på 1 ‘vanlig lørdag’ om man har handlet alle delene før :) 

Har satt saltkjelen på saken :D Takk for hjelpen din uansett og som du nevner tenker jeg å kjøpe originalt for å ha alt på stell. 

23 timer siden, Netlandet skrev:

Kjøp deg en Brian James A-transporter, Simon. Definitivt de beste hengerne å frakte lave og breie biler med, i tillegg til at den er helt super å trekke med lavt tyngdepunkt 😀

IMG_7320.thumb.jpeg.3ea96dded649fb9de4db7808e182bc73.jpeg

 

Har fått pristilbud på en nå i dag, egenvekt på 595kg og nyttelast på 1905kg men selvsagt vesentlig dyrere en alt annet jeg har kiket på. IMG_2115.thumb.jpeg.15dc198464fc1ed42c70179afb126e25.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Snagg30 said:

Har satt saltkjelen på saken :D Takk for hjelpen din uansett og som du nevner tenker jeg å kjøpe originalt for å ha alt på stell. 

Da er saken i gode hender :) Jeg byttet etterhvert også til orginalt, så skjønner akkurat hva du tenker der ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Snagg30 changed the title to E46 M3 - E34 535i - G11 730d
5 timer siden, Snagg30 skrev:

Har satt saltkjelen på saken :D Takk for hjelpen din uansett og som du nevner tenker jeg å kjøpe originalt for å ha alt på stell. 

Har fått pristilbud på en nå i dag, egenvekt på 595kg og nyttelast på 1905kg men selvsagt vesentlig dyrere en alt annet jeg har kiket på. IMG_2115.thumb.jpeg.15dc198464fc1ed42c70179afb126e25.jpeg

De ekstra pengene tjener du inn i i spart tid med av/pålastning. Kjøp stropper fra de også, sånne som går rundt dekket. Mye enklere og skånsomt for felgene 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Netlandet skrev:

De ekstra pengene tjener du inn i i spart tid med av/pålastning. Kjøp stropper fra de også, sånne som går rundt dekket. Mye enklere og skånsomt for felgene 😀

Jeg la inn bestilling på ny Brian James A henger for ca 10 minutt siden! :D Følger med 4 slike stropper du nevner pluss stativ for dekk er bestilt. Da kan jeg kjøpe inn et ekstra felg sett med semi slicks 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Snagg30 skrev:

Jeg la inn bestilling på ny Brian James A henger for ca 10 minutt siden! :D Følger med 4 slike stropper du nevner pluss stativ for dekk er bestilt. Da kan jeg kjøpe inn et ekstra felg sett med semi slicks 

Du blir ikke å angre, fantastisk henger og dra rundt på, får man de levert med front vegg for å forhindre steinsprut og gris på bilen man drar med seg:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Snagg30 changed the title to E46 M3 - G11 730d. Porsche planer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...