Kvasi Skrevet Mai 30 Skrevet Mai 30 3 minutter siden, sveigis skrev: Ja sitter igjen med det inntrykket ja ,dvs har aldri kjøpt det merket og gjør nok heller ikke det. Det hender vi får inn biler på jobb med ønske om at vi skal montere medbrakt Ridex og/eller Stark. De får stort sett alltid erfare at når du kjøper det billigste på internet så er det også det billigste på internet du får og så må vi bruke ekstra tid på å skaffe brukende deler. Da har de billige delene blitt dyre etterhvert. sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Mai 31 Forfatter Skrevet Mai 31 8 timer siden, Kvasi skrev: Ridex og/eller Stark Pokker og jeg som har kjøpt ny Stark 😓😅 Neida nå får den vare til den ikke vil mer så ser vi . Meeen har allerede alliert meg nå . Har en sprut ny original på lur som jeg får type innbruddspris om den går i stykker den jeg har . Men nå er vi her at jeg kan liksom ikke kjøpe inn deler og planlegge at den går i stykker .Den tid den sorg 😊
sveigis Skrevet Juni 2 Forfatter Skrevet Juni 2 Det har skjedd lite med bilene her nå i det siste ,da hverdagen går til andre ting 😊 Likevel så må bil spyles av /vaskes en gang i uken for å holde den tritt . Så igår kveld ble det atter ren e61 : Ble ikke tørk ,da det renner av og kombinert med litt vind så slipper man tørkehåndkle :• Nå kommer det diverse ting til bil denne uken og det første kjøpet er vel her idag ,altså ratt til 318. Imorgen blir det ny frontrute på bilen her noe som skal bli stas . mslello, *MrB*, BimmerFan! og 4 andre reagerte på dette 7
sveigis Skrevet Juni 3 Forfatter Skrevet Juni 3 Gårsdagen . Vel folkens igår ble det skrudd på E91 . Den har nå stått i tre uker uten å bli rørt 😊 Fikk melding litt før 17 igår at jeg måtte komme opp med motor altså valvetronic .Og jeg som trodde jeg skulle hjelpe til 😅 Da jeg kom opp var alt demontert og klar for ny motor . Den ble satt på plass osv og nå fikk jeg og en bekreftelse på at motor var ren og pen innvendig samt kjede og strammer var ti av ti 😎🙏 En mekaniker som har jobbet med disse siden de var ny ,bør vel vite hva han snakker om? Nesten klar for oppstart : Inn og kalibrere valvetronic klikk klakk sa det og ferdig . Så en halvtimes testtur i all slags pining 😩😩😅 og der dukket opp ikke noe lampe på den igjen . Det vil si at et bytte av denne motoren har gjort at den virker iorden .😊 Han ene stilte følgende spm ,hvordan kan en N46 svive så stille ? Det må vel være et godt tegn. Neste kjepphest kan være en lambda ,men ifølge oraklene på Bavaria kunne den gi følge feil pga valvetronic feil uansett den tid dn sorg ,bil funker . Så ja dere nå er 2025 «slag edition «prosjekt ferdig og det lenge før tiden 😊. Fikk og ratt igår kveld og det var akkurat etter boken : Nå gjenstår det bare å få bil hjem og alt er jo så tungvint .. Jeg kan ikke kjøre selv og er avhengig av folk hele tiden ,heldigvis er jeg omgitt av kompiser / venninner som kjører meg hit og dit når jeg vil. I skrivende stund har nå fruen levert e61 til rutebytte på Bavaria så nå står begge hovedbilene der . Men så tilslutt det viktigste ,det aller viktigste denne : Altså sannheten ,veien og livet for meg . Han som fikset e91 var med hjem og la en plan på hvordan dette fikses med helicoil og banjobolt . Tittet oppi ,snakket med seg selv og sa :Sveigis dette fikses lett !Kommer bort en dag fortløpende og ordner det ,». Takk !!😊🙏 Alt annet driter jeg denne er viktigst så ja dere ,nå kommer jeg i mål her og . eivi91, norbakken, E.C. og 6 andre reagerte på dette 9
sveigis Skrevet Juni 4 Forfatter Skrevet Juni 4 Da var begge bilene tilbake igjen etter opphold og fiks på verksted . Dvs denne : Fikk ny frontrute igår og det ble som natt og dag : Nye viskere og div på plass . Originalt er fint : Så fikk jeg endelig hjem 318 bilen og noe som var etterlengtet . Fikk med meg fruen og ei venninne av henne ,så venninnen kjørte e61 og vi andre kjørte e91 .😊 Spurte hva han synes og hun svarte helt topp ,men Gud og treg kontra den sorte 🥳🥳. Hvertfall bil hjemme og det første jeg gjorde var å få på sommerdekk: Så måtte jeg sjekke at Aux virket for litt musikk : Det gjorde den . Så en sjekk at motor var tett etter og ha tatt av toppdeksel og det virket det som ,samt at nå er det null majones oppi her : Fikk og ryddet bort alt inni bil fra div skruing : Klar for og brukes : Med sommerhjul: Glad jeg fikk reddet denne når jeg ser på den : Klin original edition : Jeg hadde planer om og sette på det nye rattet idag ,samt rive av plastskjørt for jeg synes det var mistenkelig brunt rundt høyre jekkfestet bak . Men tenkte hallooo??,nå får vi heller bruke den for den er verdt og heller kjøre med den .Så får alt dill komme senere 😊 Handler jo litt om og bruke den nå føler jeg isteden for å bare pirke og dalle. En liten sjekk av nevnte jekkpunkt nå istad ,så ser jeg at selve jekkekloss er voldtatt og må byttes samt slipe ned området . Stakk ikke hull der likevel så skal selvfølgelig dette taes . Alt av plast skal ned og bilen skal kjøres inn med sau . Ingen som ser og det er ikke en 335 i som man kan polere under . Avslutningsvis nå skal bilen kjøres 1000 km ,så et nytt skift av olje og filter igjen . Igjen jeg kom i mål her nå og det beste er at alt dritt er tatt på den nå og det virker ….foreløpig 😊 Patryck, sondre, Ampera og 6 andre reagerte på dette 9
Mortenej Skrevet Onsdag kl. 19:34 Skrevet Onsdag kl. 19:34 Veldig bra jobba Jan, og godt å se 318 i drift. Flott at du fikk tatt vare på denne og holder den på veien. sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Torsdag kl. 05:12 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 05:12 9 timer siden, Mortenej skrev: Veldig bra jobba Jan, og godt å se 318 i drift. Flott at du fikk tatt vare på denne og holder den på veien. Mange takk Morten .😊 Ja nå er den i bruk her og ble endel kjøring igår ,samt at hun har den på jobb idag . Det faktisk morro å ha en sånn type bil som nr to bil . Billig å kjøre ,greie priser på deler stortsett og ikke minst gode å kjøre .
sveigis Skrevet Torsdag kl. 17:53 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 17:53 Da kan jeg ta en oppdatering eller dagsblogg om dere vil . Starter først med noe viktig i mine øyne . Fikk pakke idag og endelig etter og ha vært på jakt siden bilkjøp,originale skvettlapper : Gull verdt 😊 Ikke ser det stygt ut heller når de er oem på e6x. Blir montert snarest . Så til et kjøp . Nabo skal skilles og tømmer det meste nå . Ringte han for lån av jekk , noe han selvsagt sa ja til 😊 Men spurte om jeg ville kjøpe den . Gitt 2 lapper ifjor og brukt en gang . Fikk den for 500 med kvitton😊 Den holder lenge til mitt bruk garantert ,ikke minst grei å flytte på . Ny jekk: Løfter tre cm lavere enn den jeg har men 🤠; Jeg skulle brukt den nå idag men glemte bort at det var sykehus igjen idag og når jeg har vært der , finnes det ikke energi 😩 Så til e91 . Nå har den gått for fulle mugger igår og idag og hva er status ? Før jeg svarer så har jeg sagt til fruen ar hun må passe på og si ifra om hver minste ting om hun oppdager noe . Det er fordi at ting er så lett og fikse om kan kommer ting i forkjøpet 😊 Vel på vei hjem fra jobb så fikk hun denne : Ringte henne og spurte om bil var dau og hun sa nei . Når hun kom hjem så prøvde jeg den og den var jo ikke det ,kanskje litt nøkkete. Leste av feilkode og ja ,da fikk jeg Lambda igjen 😩. Og da selvsagt den dyreste . Det betyr at jeg må kjøpe ny og dritkjedelig utgiftspost . Men bortsett fra det er den bare superkjekk visstnok 😊🙌. Det positive nå er at det var kun Lwmbda som lå inne ellers var alt greit . Det er en god ting vil jeg si . mslello, norbakken og eivi91 reagerte på dette 3
sveigis Skrevet Søndag kl. 11:47 Forfatter Skrevet Søndag kl. 11:47 I forbindelse med gårsdagens e28 skruing ,så mistet jeg det nye rattet i gulvet og da røk det en ledning . Så da passet det bra med litt arbeid i solen 😊 Frem for fiksing : Så var det å sette igang : Igang : Og montert på plass der den skal være : Og ferdig : Kunne selvsagt nå brukt en liten halvtime på og montere det men det skjer senere . Ellers er det nå berikende å ha alle bilene iorden : Denne: Når jeg er ferdig med alt hjemme ,så skal jeg til med rustkomservering under e91 . Kan likegjerne gjøre det nå som det er sommer og fint .😊 Dusy, E.C., BimmerFan! og 4 andre reagerte på dette 7
sveigis Skrevet 21 timer siden Forfatter Skrevet 21 timer siden Da fikk man startet med noe matnyttig ,nemlig montering av skvettlapper foran .😊 Å finne skvettlapper til e6x er vanskelig om ikke umulig ,da det var skjelden folk monterte det ,men jeg hadde flaks og fant . Hvertfall fikk testet den nye jekken og deilig å ha en jekk man slipper å kjøre bil oppå 2x8 plank: Jeg ville bruke ekstra god tid på montering pga irriterende når de subber i dekk osv . Så fant frem diverse plastklips : Etter og ha merket opp og borret her og der ,sitter de nå 100% stramt og fint : Så over på andre siden og fikk og sjekket at forstilling og spissing var iorden . Null skjeve dekk: Så over på andre siden : Endelig på plass . Så frem med noe gjøglevann for å få litt glans : Dette: Klar og beskyttet mot møkk og steinsprut : Dette: Og dette er grunnen for at jeg monterte disse: Bilen er vel det man kaller fullstendig fri for steinsprut og lakksår på sidene selv etter 20 år ,og bil har aldri vært lakkert heller . Og sånn skal den fortsette å være her.😊 Det nærmer seg den årlige poleringen og i år blir det kun voksing mer eller mindre ,da det ble tatt skikkelig tre stegs i fjor . Mulig panser og bakre støtfanger må løftes litt med maskin men. Så ville jeg montert ratt idag men fikk nekt av fruen . Du rører ikke den grå nå ,den skal jeg bruke senere . Er så lei at hver gang du skrur på den så går der noe i stykker ,så den lar du være nå 😅😅 Ja hvorfor ikke ? Man vet aldri plutselig går der en kontakt eller ei lampe som ikke vil slukke så ja ,tar det en gang senere når hun kjører e28 eller e61. Reef89, E.C., eivi91 og 4 andre reagerte på dette 7
Rune-K Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Jeg har aldri skjønt hvorfor skvettlapper ikke er mer brukt. Det var det første jeg monterte når jeg kjøpte E85, ellers så sprutet den jo ned hele døren. På den jeg har nå er det ikke levert men der er det ikke like prekært heller. Hadde vært artig og fått tak i til sjuern. Det finnes på Ebay men flesteparten forlanger godt over 3000 kroner og det synes jeg er litt drøyt. BMWE39turbo og sveigis reagerte på dette 2
ehaugsnes Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Ang manifoild så funker den på autodoc fint ja, handla til e53’n der. Var billig og passa fint mener det var med nye studs og mutrer også. sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet 16 timer siden Forfatter Skrevet 16 timer siden 2 timer siden, Rune-K skrev: Jeg har aldri skjønt hvorfor skvettlapper ikke er mer brukt. Det var det første jeg monterte når jeg kjøpte E85, ellers så sprutet den jo ned hele døren. På den jeg har nå er det ikke levert men der er det ikke like prekært heller. Hadde vært artig og fått tak i til sjuern. Det finnes på Ebay men flesteparten forlanger godt over 3000 kroner og det synes jeg er litt drøyt. Det kan du si ,men mulig jeg tar feil her men føler det var mer vanlig å se på biler før faktisk da type, 70 og opp til 90 tallet .😊 Husker da kompisene mine kjøpte typiske original biler så var det de første reiv av Skvettlappene . Man kunne jo ikke kjøre ascona med kappa fjærer ,Starmagfelger og skvettiser😅. Ja du kan det ja ?De tipper jeg er dyre ja . Jeg har komplett sett liggende til e28 faktisk ,men jeg gjorde en brøler når jeg sveiset opp gulvet på den . Kappet bort den delen av gulv som er beregnet til og feste brankett der ,så har ikke nok feste😓 Trøster meg med at jeg kjører bil såpass lite i dårlig vær likevel så må jeg finne en løsning . 23 minutter siden, ehaugsnes skrev: Ang manifoild så funker den på autodoc fint ja, handla til e53’n der. Var billig og passa fint mener det var med nye studs og mutrer også. Takk for info ,men tror jeg har en på lur nå muligens 😊
Ampera Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden 59 minutter siden, sveigis skrev: Det kan du si ,men mulig jeg tar feil her men føler det var mer vanlig å se på biler før faktisk da type, 70 og opp til 90 tallet .😊 Husker da kompisene mine kjøpte typiske original biler så var det de første reiv av Skvettlappene . Man kunne jo ikke kjøre ascona med kappa fjærer ,Starmagfelger og skvettiser😅. Ja du kan det ja ?De tipper jeg er dyre ja . Jeg har komplett sett liggende til e28 faktisk ,men jeg gjorde en brøler når jeg sveiset opp gulvet på den . Kappet bort den delen av gulv som er beregnet til og feste brankett der ,så har ikke nok feste😓 Trøster meg med at jeg kjører bil såpass lite i dårlig vær likevel så må jeg finne en løsning . Takk for info ,men tror jeg har en på lur nå muligens 😊 Her er grunnlaget for det med skvettlapper på biler, det var påbudt frem til 1976. Tidligere påbud: I Norge var det tidligere et påbud om å bruke skvettlapper på alle kjøretøy, inkludert personbiler. Dette påbudet ble innført i 1955 for lastebiler og i 1960 for alle motorvogner med hastighet over 30 km/t. Oppheving av påbud: Påbudet om skvettlapper ble opphevet for personbiler i 1976. sveigis reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Skvettlapper er ett must i Norge, med all den strøingen på veier og sideveier så er dette noe man MÅ ha for at ikke kanaler og dører skal bli slitt. Jeg har i alle år kjørt skvettlapper på mine bruksbiler som jeg kjører mye med. sveigis reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå