Gå til innhold

Sveigis sin e61 530 d 2005 modell & en E91.All bil på vent.Første hjemtur på 14 dager.Upd

Anbefalte innlegg

Skrevet
11 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Sitter og leser meg gjennom maaange sider med god Sveigis-dokumentasjon av bimmerlivet og ble så glad da jeg så at du skulle fikse opp enda en Bmw og denne gangen til minstejenta 😄 Har ikke vært her inne på bimmers siden salget 535’n min. Derfor ble jeg helt lamslått da jeg kom til siden der du forteller at du har fått slag 😔 Kjære Jan, dette var vondt å høre. Men som så mange andre har skrevet til deg, har jeg også trua på at dette er noe du kommer deg gjennom på en bra måte ❤️ Du trenger jo bare å bruke 50% av ståpåviljen du har hatt med bila dine/unga sine, så kommer dette til å gå helt fint 😉👏🏻 Stå på min venn ❤️

Hei Tore 😊

Du har vært savnet her .

Ja ting tok en dramatisk vending her desverre ,heldigvis er jeg i de beste hender .

Så har jeg full støtte her inne og som heier 🥰😊

Det er en lang vei å gå men satser på å komme i mål nå ila vår /sommer .

Takk for fine ord 🙏🙏😊😊

Skrevet

Stå på Jan, du må bli fort frisk igjen.

Jeg har tenkt meg på Sokndaltreffet til BMWccn i år igjen og du vet jo hva som har skjedd de siste to gangene. I år vil jeg stikke innom deg.😀

Skrevet
1 time siden, Rune-K skrev:

Stå på Jan, du må bli fort frisk igjen.

Jeg har tenkt meg på Sokndaltreffet til BMWccn i år igjen og du vet jo hva som har skjedd de siste to gangene. I år vil jeg stikke innom deg.😀

Ja vi satser på det ,fy flate en ting kan jeg si ,det er jo rene Kompani Lauritzen dette nå .

08 idag =En time hos ergo .

09-11 =Styrke og fysio 

13 til 16 ute i skog og mark for å trene balanse ,ikveld egentrening en time .

Fortsetter det sånn så kommer jeg joggende på treff med e28 på slep i stropper 😂😂

Men det er sånn det skal og må gjøres og er likedan imorgen .

Selvsagt Rune i år må du det og det gleder jeg meg til .😊

Det er jo det som holder meg oppe nettopp det og være med dere her igjen.

Da er det straks verre med han naboen min og han er vittig og har veldig selv ironi .

Jeg spurte hvordan går det med deg ?

Joda jeg har bestilt tur til Nordby senteret med Åsted Norge for å avtale treff med putemannen 😂😂😂.

Neida små ting i små porsjoner så er vi der etterhvert Rune .

Skrevet
På 19.2.2025 den 15.47, mr.pingu skrev:

😂

Ja sent svar men det kan hende 😅

Neida nå trenes det opp for bruk av clutch ,brems og pedal .😎

Skrevet
57 minutes ago, sveigis said:

Ja sent svar men det kan hende 😅

Neida nå trenes det opp for bruk av clutch ,brems og pedal .😎

Jeg bare sa det for meg og mista litt kaffe på pulten ;) Virkelig inspirerende hvordan du tar det og har satt deg selv mål og ikke minst klarer å ha god dose humor i alt dette. Jeg liker det :) 

Mente jeg sa putemannen her om dagen på gata, så viste det seg at han bor vist her i følge samboer. Så…. Om du ønsker å gi beskjed til han kan jeg kanskje formidle det.  men du får vente til du taua e28 til treff 😛

Skrevet
21 timer siden, mr.pingu skrev:

Jeg bare sa det for meg og mista litt kaffe på pulten ;) Virkelig inspirerende hvordan du tar det og har satt deg selv mål og ikke minst klarer å ha god dose humor i alt dette. Jeg liker det :) 

Mente jeg sa putemannen her om dagen på gata, så viste det seg at han bor vist her i følge samboer. Så…. Om du ønsker å gi beskjed til han kan jeg kanskje formidle det.  men du får vente til du taua e28 til treff 😛

Vittig 😅

Ja jeg må prøve å holde humøret oppe her i alt og se opp og frem ,det er kjepphesten min for å overleve dette dritet😓.

Ja jeg har satt mål og har et voldsomt program som må holdes slavisk her for dette er ikke gjort på to dager .

Jaha du gjorde det det ja ?Snakk om gal mann😩😩

Hehe ja nei putemann vil ikke jeg ha ,var nabomannen som ønsket han selv om det var ironisk fra han og .

Kommer en litt større oppdatering nå snart .

Skrevet

Helg og perm .

Da var dagen her da jeg omsider kunne komme hjem en tur etter 14 dager borte fra mitt kjære lille hjem ,kone og barn .😊

Det var med spenning og og en viss skepsis at jeg idag skulle vende hjem egentlig og grunnene var jo mange bla annet det og ikke ha fagfolk rundt seg og sikkerheten der ,samtidig kjenne litt på hvordan hverdagen nå fremover kan bli og utfordringene ikke minst…

Følte meg litt som en innsatt som kom ut fra fengsel da jeg satte meg inni i bil idag i passasjersiden 😊

Ikke vært ute og sett i trafikk på 14 dager så var sånn rar i kroppen.

Uansett hjem kom jeg i ettermiddag og har jo fått beskjed om å ta det helt rolig på alle måter ,noe jeg skal .

Og det jeg gruet meg aller mest til var å komme meg opp trappen hjemme ,og alle i hus stod klare for hjelp ,men jeg klarte det selv 🙌🙌.

Vel da ville jeg og klare å gå ned selv tenkte jeg og det gikk og med forsiktighet .

Og hva skjedde så ???….

Jeg mannet meg opp og puttet nøkler i jakken og gikk ut og fikk se bilene mine igjen :

IMG_4551.thumb.jpeg.d8e088e91795ce1c7b7cb9e9f46a2d0e.jpeg

E34🥰:

IMG_4552.thumb.jpeg.c5badd77ae772672d18dd6cbc4732ae9.jpeg

Bare det var balsam for sjelen og se disse igjen .

For 14 dager siden klarte jeg ikke og åpne dør omtrent og ta ned håndbrekk på bilene eller ta inn nøkkel i tenning .

Vel Combo startet etter 14 dager altså jeg klarte å vri om nøkkelen og ta ned brekk .🙌.

Så det mest spennende var jo e91 .

Den har jo heller ikke vært rør siden og nå skulle jeg hvertfall få testet om der var strømtap eller ikke .

Nøkkel inn og trykke på knapp og det resulterte en start på et halvt sekund :

IMG_4556.thumb.jpeg.c736c6e5b0d4b1d4a3153a9e365bba5b.jpeg

Fryktelig gøy 😊

Til og med radiokanalene hadde holdt seg :

IMG_4557.thumb.jpeg.48b45214dc5326af191f8d04e6903dc1.jpeg

Så bare dette var jo medisin i seg selv bare det og få kjenne følelsen på at jeg kan gjøre disse tingene uten særlig kamp.

Det sagt ,så merker jeg at kroppen er helt ute og kjøre og orker ikke noe annet enn å finne krefter til og trene eller hvile og sånn vil det være i lang tid desverre ,men alt dette vil avta .

Så igjen skynde seg sakte og ting vil endre seg 😊

Bare det i seg selv å kunne klare å gå ( sakte ,halte ja alt) ut og faktisk klare det jeg idag fikk gjort med bilene var godt og gøy .

Alt dette var utenkelig for 14 dager siden.

Men med fightervilje ,stahet og drahjelp fra spesialister ,samt gode ord fra dere og ikke minst venner så skal jeg gjøre alt for at jeg skal lykkes .😊.

Samtidig har denne her :IMG_4553.thumb.jpeg.2979ea3bdfc2d14d4526997e5a265143.jpeg

Levert varene til de grader de siste 14 dagene 😊

Den har gått tur retur Fevik Kr sand hver dag og ikke et et gong eller noe visstnok og det liker jeg .

Nå er det sånn her at helgen jeg nå er hjemme her ,er dedikert til mine nærmeste og mer trening og hvile.

Godt var det nå og føle et snev av normalitet igjen 😊😊

• sveigis changed the title to Sveigis sin e61 530 d 2005 modell & en E91.All bil på vent.Første hjemtur på 14 dager.Upd
Skrevet

Nydelig oppdatering Jan.

Må være fantastisk å komme hjem igjen en tur, og for en seier det må være å kunne gå trappa opp og ned på egenhånd! det er seier Jan. Beviset på at du er et stabeist, og viser hvor viktig det er å sette seg mål. Du er et eksempel for mange av oss.

Nå har du fått kjent litt på bilene, og sjekket det viktigste :) Så må du love at de får stå i fred på alle måter i helga, og nyte tiden med konemor og jentene.

Fortsatt godbedring Jan!

Skrevet

God bedring Jan! Aldri aldri gi opp, ting kan og skal bli bedre! Skynd deg langsomt, spis så sunt du kan og forsøk å være tålmodig. Du er en fighter og du skal seire over dette og få tilbake all førlighet i arm og bein!

Bimmers.no heier på deg 😍

Skrevet

Dette går veien, til tross for at det kanskje føles som tiden går sakte, så må jeg si du har hatt veldig god fremgang på disse to ukene 😃 Bare å stå på, så er du nok snart tilbake for fullt 👌

Skrevet
14 timer siden, viggo E34 skrev:

Tenker det gjør godt å komme hjem til familie å :bmw: 

Det var det beste Viggo 😊

13 timer siden, Mortenej skrev:

Nydelig oppdatering Jan.

Må være fantastisk å komme hjem igjen en tur, og for en seier det må være å kunne gå trappa opp og ned på egenhånd! det er seier Jan. Beviset på at du er et stabeist, og viser hvor viktig det er å sette seg mål. Du er et eksempel for mange av oss.

Nå har du fått kjent litt på bilene, og sjekket det viktigste :) Så må du love at de får stå i fred på alle måter i helga, og nyte tiden med konemor og jentene.

Fortsatt godbedring Jan!

Takk😊

Du det var godt å se de igjen og føle på det og være hjemme igjen.

Jada det jeg fryktet mest gikk etter forholdene greit både opp og ned selv om det er noe sjanglende .

Har fått høre det at jeg er et stabeist der jeg er og men det er bare koslig og være til inspirasjon 😊

Ja bare det å være og se på bilene var så godt du ,kjenne lukten og så gøy å se at e91 faktisk hadde holdt på strøm,så da var jobben jeg gjorde både bak med kabler osv suksess 😊

Blir rolig nå her i helga med kone ,jentene Finn og Temu 😊

Takk Morten .

Skrevet
12 timer siden, sdhild99 skrev:

God bedring Jan! Aldri aldri gi opp, ting kan og skal bli bedre! Skynd deg langsomt, spis så sunt du kan og forsøk å være tålmodig. Du er en fighter og du skal seire over dette og få tilbake all førlighet i arm og bein!

Bimmers.no heier på deg 😍

Mange takk Sven David 😊

Alt du skriver her er helt sant og hvertfall når jeg har fått de prognosene jeg har fått .😊

Sunt  går fint da jeg har Dia 1 så forsiktig er jeg stortsett .

Ja er planen det at førlighet skal tilbake selv om dette vil ta tid ,men jeg er på vei .

Ja og er glad for det ❤️

11 timer siden, Olaandref skrev:

Dette går veien, til tross for at det kanskje føles som tiden går sakte, så må jeg si du har hatt veldig god fremgang på disse to ukene 😃 Bare å stå på, så er du nok snart tilbake for fullt 👌

Ja det går veien sakte men sikkert og ja jeg skal ikke lyge ,for meg går det altfor sent ,men tenk ,for 14 dager siden måtte jeg ha hjelp til alt ,nå klarer jeg det meste selv ,selv om det går sent .

Ja jobber med saken her for fullt men jeg må hvile og .

Som jeg sa til deg igår ,så var jeg helt tømt når jeg kom hjem og orket ingenting .

Idag har det vært 30 min trening på balanse .

Og treningen vil jeg påstå så ut som dritfull polakk som skulle gå på linje 😅

Så ja det er ikke bare en ting .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...