papertiger Skrevet November 27, 2025 Skrevet November 27, 2025 3 minutes ago, Snagg30 said: hvor mange bilder fikk du legge inn nå pr innlegg? Måtte du justere ned bildene for å få mere plass? På mine long-term oppdateringer i tråden har jeg lastet opp bilder fra iphone. Da kan du velge inne der du velger bilder å laste opp i redusert størrelse (Original, stor, middels, små), og det står estimert størrelse på totalopplastingen da. Har tatt hakket mindre enn original størrelse, så pleier det å gå. Snagg30, mr.pingu og fupsaker reagerte på dette 1 2
Fredrik 90 Skrevet November 27, 2025 Forfatter Skrevet November 27, 2025 På 26.11.2025 den 10.01, Saltkjelen skrev: Reisebrevene dine er klasse, Fredrik! Som vanlig gir dette kløe i reisefoten. Dette må du fortsette med. Mange takk for det Det skal klø litt i reisefoten, du har jo bil til å kjøre nedover med også så det er bare å hive seg rundt 23 timer siden, mr.pingu skrev: Herlig å se bildene fra lenger ned på den tiden av året. Gøy å gjenkjenne steder hvor man har vært selv men det begynner også å klø veldig å kjøre nedover selv igjen for å besøke alle steder du viser hvor jeg ikke ha vært enda Må si meg enig med de ovenfor meg, dine reisebrevene er vel «benchmarken» 😀 Synd med skrapen Håper det ikke påvirket humøret for mye på resten av turen. Takk for hyggelig tilbakemelding, det motiverer Nei skaden var egentlig glemt så fort vi kjørte avgårde, skjedd er skjedd og jeg fikk heldigvis ordnet det slik at jeg slapp og betale for dette. Hadde han rukket å stikke av før jeg så det så kan det være det hadde irritert meg en del mer 9 timer siden, viggo E34 skrev: Nydelig reisebrev som alltid Fredrik 🤩 Takk for det 3 timer siden, laffe skrev: Nydelig reisebrev som alltid ja👍 Minnes det passet på 2770 meter ved Val D'isere selv fra min første Europa-tur med motorsykkel for 20 år siden. På en forgasserstyrt 750ccm var det ikke mye igjen av de opprinnelige 125 hestekreftene på toppen der. Elmotor, innsprøytning og turbo hjelper nok litt mot høydesyken🙂 Mange takk Ja det er bra høyt opp der, var helt komisk hvordan den tynne luften påvirket pusten. Vi gikk jo litt nedover mot de bygningene der, og når vi skulle oppover til parkeringsplassen igjen, knappe 300 meter så merket man det på pusten 2 timer siden, Marius2002 skrev: Rett og slett herlig! Det der er en tur jeg skal legge på minne. Takk for det Bare gjør det, bør være mulig å gjennomføre dette med Tesla også 46 minutter siden, papertiger skrev: Her var det mye snacks! Hvor lang tid var dere på tur, og hvor mange km ble det til slutt? Igjen, utrolig fint og informativt reisebrev, mye gode tips her til fremtidige Europaturer. Vi var på tur fra 17. September til 22. September, så vi klemte inn mye på disse dagene. For min del så kunne vi gjerne ha hatt en dag til Ble vel rundt 4000 km skulle jeg mene, sjekket ikke dette så nøye faktisk laffe, paukri og fupsaker reagerte på dette 3
Fredrik 90 Skrevet November 27, 2025 Forfatter Skrevet November 27, 2025 18 minutter siden, Snagg30 skrev: Ryddig reisebrev som alltid! Flotte bilder har lagt min elsk på dette landet samt mulighetene for å bokstaveligtalt bare "svippe" innom de andre landene i nærområdet. Hadde selv en kjempe tur i sommer og det fristet med en lite reisebrev selv etter å lest dette, fint lese stoff! hvor mange bilder fikk du legge inn nå pr innlegg? Måtte du justere ned bildene for å få mere plass? Mange takk for hyggelig tilbakemelding Ja det er helt fantastisk, jeg også elsker dette da det er som du sier så sentralt. Ja du er også flink til å kjøre på tur med bilene dine, det er jo bare en helt fantastisk måte å reise og oppdage på. Det hadde vært superkult om du laget ett reisebrev. Jeg laster bildene bare rett opp fra iPhone uten å gjøre noen justering, da får jeg lagt ut rundt 30-35 bilder per post. Greit nok, bedre enn for litt siden hvor man ikke fikk lastet opp stort mer enn 15 bilder per post. Snagg30, paukri, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 4
Fredrik Skrevet November 27, 2025 Skrevet November 27, 2025 Jeg henger meg på de andre her inne som er imponert over reisebrevet. Det må ha vært en ordentlig roadtrip i ordets rette forstand med temmelig mye kjøring. Flotte bilder og dere må ha vært litt heldig med trafikken. Det kan være en eneste stor kø over disse passene. Jeg kjenner også at jeg får lyst på en roadtrip etter å ha lest i tråden Fredrik 90, Ron Jeremy og fupsaker reagerte på dette 2 1
Snagg30 Skrevet November 27, 2025 Skrevet November 27, 2025 3 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Mange takk for hyggelig tilbakemelding Ja det er helt fantastisk, jeg også elsker dette da det er som du sier så sentralt. Ja du er også flink til å kjøre på tur med bilene dine, det er jo bare en helt fantastisk måte å reise og oppdage på. Det hadde vært superkult om du laget ett reisebrev. Jeg laster bildene bare rett opp fra iPhone uten å gjøre noen justering, da får jeg lagt ut rundt 30-35 bilder per post. Greit nok, bedre enn for litt siden hvor man ikke fikk lastet opp stort mer enn 15 bilder per post. Har med god margin blitt min favoritt måte og reise på, friheten er uerstattelig også er det noe eget å kjøre på lang tur i egen bil. Sportsbil eller G05 spiller ikke så stor rolle tror jeg, ekstra morsomt med sportsbil når man kommer til fjellene men alt før så er jo G05 helt perfekt! 30-35 bilder så begynner det å bli bra, når vi reiste på tur så var det ikke mulig å poste noe mengde bilder så jeg la helt i fra meg å skrive noe reisebrev men dette holder i massevis uten for mye krøll. hvordan løser det seg med skaden med tanke på det var i utlandet? Har du snakket med forsikringen din og fått avklaring på at det ordner seg? fupsaker reagerte på dette 1
awt Skrevet November 27, 2025 Skrevet November 27, 2025 Ser ut som en veldig flott tur, som står høyt oppe på listen her. Jeg har derimot vært litt lunken til Alpene grunnet at det blir hakket for langt for en "langhelg", men så ser jeg jo at dere var borte nøyaktig de samme datoene som vi var på ringen i høst, så det er jo absolutt mulig på noen få dager. Fredrik 90 reagerte på dette 1
paukri Skrevet November 27, 2025 Skrevet November 27, 2025 Beste turen vi har hatt hittil Fredrik, gleder meg til neste tur!! Fredrik 90 reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet 12 timer siden Forfatter Skrevet 12 timer siden Jeg får vel nesten ta en update i denne tråden her igjen, begynner å bli en stund siden sist. Gjør det rett og slett litt enkelt og tar bare for meg bildene jeg har på telefonen fra den siste tiden. Kan jo begynne med skaden jeg fikk på bilen i Tyskland. For ett satans styr å holde på med, jeg har måttet fotfølge saksbehandleren i Enter (som het kalte seg Stine, du må faen meg finne deg noe annet å gjøre) nesten daglig. De ville ikke gjøre noe før det tyske selskapet godkjente skaden. Jeg mente at jeg var den skadelidende så dette var ikke mitt problem, dette får selskapene ta seg i mellom i ettertid. Det endte med at jeg betalte egenandel også skulle jeg heller få den refundert når det tyske selskapet tok på seg ansvaret. Noe de gjorde bare to dager senere… Vel jeg leverte bilen hos Bavaria ettersom det var dags for service og at jeg skulle bruke deres skadeverksted. Avis spurte om jeg ville ha elbil som leiebil…noe jeg svarte NEEEEIII til. Kunne få en A6 e-tron hvis jeg ville, ikke interessert svarte jeg. Fikk en helt ny Skoda Octavia 2,0 TDI 4x4, fornøyd med den…selv om han i skranken så litt rart på meg når han ga meg nøklene til den i stede for A6’en. Hyggelig å kjøre helt ny dieselbil…i Norge 😀 Synes den var både kjapp og smidig i trafikken, dieselbilene har hatt en liten utvikling de også de senere år. Også etter noe dager var det dags for å hente X5en igjen. Da var det mye å bli forbanna over 😡 Sånn så det ut når jeg åpna førerdøra. Jeg leverer alltid mine biler strøkene og nyvaska når de skal på verksted. Litt fordi det er hyggeligere for de som skal jobbe på bilen og at de kanskje er litt mer forsiktige med en bil de vet har en pertentlig eier. Aldri opplevd å få tilbake bilen slik, men noen stor greie er det ikke. Vel..jeg får vasket bilen og får den inn i lyset og blir skuffet over jobben de har utført. Farge forskjell og "appelsin hud", noe av forskjellen skyldes nok Wet look effekten i lakkforseglingen men dette er uansett ikke en finish jeg vil ha. Dårlig passform mellom fabrikkny fanger og bakskjerm. Avskallet lakk #1 Avskallet lakk #2. Åpenbart uhell under montering. Her har de også ikke klart å få på innerskjermen riktig. Jeg ringte opp dagen etter for å klage, jeg spurte rett som det var om de hadde ansatt Stevie Wonder i lakkboksen. Men som vanlig så opplever jeg at Odd Asle hos Bavaria i Arendal har ett veldig ønske om å få meg fornøyd. Så det var bare å komme tilbake med bilen. Som sagt så gjort. Da sendte de meg av gårde i en iX1. Kjønnsløs BMW uten noe som helst BMW dna, huff for noe traurige greier. Men lang historie kort, fikk bilen tilbake..var fornøyd. Terningkast seks til Odd Asle hos Bavaria Arendal. Enter forsikring slo seg vrange på å erstatte ny lakkforsegling av bakfanger og tilstøtende paneler. De dekket inntil 1000,- noe som er latterlig når jeg har Kamikaze Zipang på resten av bilen. Jeg måtte forhandle mellom Lyngrot bilpleie og takstmann hos Enter, sistnevnte en forbanna idiot som jeg klarte å falle ut med. Han gjorde den den store feilen at han begynte å skulle skolere meg om at det ikke var så nøye med en 5 år gammel bruktbil og at lakkforsegling bare var noe svindel og vås likevel. Satan i Japan å varmt det ble i telefonrøret da, jeg var halvveis igjennom telefonen ett øyeblikk der 😂 Men det ble nå en løsning til slutt og bilen fikk ny og fin Kamikaze Zipang på bakfanger og tilstøtende paneler. Får det som regel som jeg vil til slutt 👍 Octavia’en gjorde comeback som leiebil også når jeg hadde bilen inne hos Lyngroth Bilpleie. Ekstremværet "Amy" feide inn for oss og da måtte vi ut å se på galskapen… Når "Amy" var ferdig så det slik ut… Så var det tid for årets julebord på Strømstad Spa og resort. Har jeg fast plass, men som dere ser så blir det tight fit når bilen vokser fra en en G30 til en G05. Var vel så vidt man fikk ett A4 ark mellom stolpen og bilen 😂 Helt akseptabelt langtur forbruk tur retur Arendal-Strømstad med tung høyrefot 😅 Så var det å ta julevasken ute også, spyle gårdsplassen for høstens rusk og rask… Jepp, jeg er blitt en sånn type som jeg aldri skulle bli. Men her står jeg altså og spyler asfalten midt i Desember… Når vi snakker om jul så ble det den årlige turen til Norges mest julepyntede boliglag i Kristiansand. For en innsats folk legger ned 😅 Årets julegave fra meg til bilen 🤩 21" style 741M eller Y design felger om man vil. Nesten ikke brukt og med stjernemerkede Pirelli P-Zero 👍 Bare bytte ut koppene i navnet med de glidene koppene jeg har igjen fra G30’en (Hvis de passer) Årets bilrealaterte julegaver til meg 🤩 Amcars 50 års jubileumsbok, en artig historie om kampen mot byråkratiet og mulighetene for å kunne holde på med bil. Siden jeg også er veldig glad i Ford så fikk jeg Ford Bronco Lego byggesett av min søster. Samt overvåknings kamera med nattsyn til å ha i garasjen samt noen mindre "tullegaver" 😀 Så fort vi skrev Januar i kalenderen så kom det snø og voldsomt lave temperaturer. Synes dog at rekkevidden holder seg bra likevel, hjelper å forvarme bilen om morgenen. Den funksjonen her er gull f eks når man leverer i barnehagen. Kommer ut til varm bil igjen. Når man snakker om barnehage, SUV med takboks føler jeg er en gjenganger. Kan ikke si jeg følger trenden der 😂 Og med snø så må jo gutta ut å kjøre firehjulstrekker i snøen. Eller iallfall teste litt…skal ikke veldig mye til før man setter seg fast og er hjelpesløs med X5 😂 Noen ganger setter man seg fast med X5 og må trekkes løs av Tahoe…. …andre ganger setter Tahoe seg fast og må trekkes løs av X5 😂 Men det er ikke tvil om at Chevroleten kommer seg adskillig bedre frem enn X5. Ellers så var det kaldt og tørt hele Januar og februar, med tørre og fine vinterveier. Jeg har aldri opplevd å ha ren bil så lenge i årets første to måneder. Hadde en berøringsvask den 19/1, ellers bare å spyle med vann en gang i uka. Helt fantastisk 🤩 Kona kom forresten inn her en dag og bemerket at hun synes bilen hadde veldig bra firehjulstrekk. En titt på bilen viser at det er ikke bare meg som har vært ute å kjørt i dyp snø..😅 Ho hadde altså da prestert å kjøre inn en feil vei og havne ute på ett jorde…!!! Men for all del, ho kom seg ut for egen maskin så da er det vel godkjent 😂 Og siste bildene jeg har av X5 relatert er disse to som ankom i posten i dag. Krystall kontroller var noe som sto på ønskelisten når jeg skulle ha G05, men det ble ikke til at jeg fant en bil som hadde. I utgangspunktet så skulle Bavaria montere dette for meg i forbindelse med service. Men når de forsto at dette var brukte deler fra en annen helt lik bil så kunne de ikke montere dem likevel. Girkula skal være en smal sak å flytte over, men resten er jeg litt usikker på med tanke på koding og slikt. Får undersøke litt på det, synes jeg så en vei at det var kun LCI biler hvor dette måtte kodes. Kanskje dette er ønsketenkning 😅 Fredrik, Ron Jeremy, Marius2002 og 5 andre reagerte på dette 8
Snagg30 Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Felger og krystall element blir 10/10! Lekkert Fredrik 90 reagerte på dette 1
Marius2002 Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Dette blir bra! Krystall gjør seg og de felgene der er 10/10 Fredrik 90 reagerte på dette 1
sveigis Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Skjønner godt at du blir irritert og oppgitt over måten ting ble gjort angående skade og tingene der . Ellers gleder jeg meg til og se den med felgene ,tipper det blir perfekt 😊 Fredrik 90 reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden 1 time siden, Snagg30 skrev: Felger og krystall element blir 10/10! Lekkert 51 minutter siden, Marius2002 skrev: Dette blir bra! Krystall gjør seg og de felgene der er 10/10 Ja dette tror jeg blir bra. Skulle gjerne hatt Sky Lounge panorama og B&W også men det blir litt for voldsomt å ettermontere for min del. Det får greie seg med enkle moods som krystall og 21" 😀 47 minutter siden, sveigis skrev: Skjønner godt at du blir irritert og oppgitt over måten ting ble gjort angående skade og tingene der . Ellers gleder jeg meg til og se den med felgene ,tipper det blir perfekt 😊 Ja det var en prosess jeg gjerne skulle vært foruten. Alt ble jo ordnet opp i men det er unødvendig at det skal bli så mye styr… Ja jeg sitter å kikker litt på værmeldingen nå ang å legge om til sommerdekk. Men jeg synes det er litt tidlig ennå, i morges var det glatt på sideveiene på øya her. sveigis og Marius2002 reagerte på dette 2
sveigis Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 35 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Ja jeg sitter å kikker litt på værmeldingen nå ang å legge om til sommerdekk. Men jeg synes det er litt tidlig ennå, i morges var det glatt på sideveiene på øya her. Samme her men er for tidlig Fredrik ,mars er skummel her nede . KMT reagerte på dette 1
Saltkjelen Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Det blir smakfulle oppgraderinger, Fredrik! De flytende senterkoppene passer, men husk at OCDen får seg en liten knekk med tanke på M-merket. Du får gi meg en lyd neste gang du er i Oslo-området, så skal jeg bytte krystalldelene for deg.
Ron788m Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Fascinerende at prisen på forsikring går opp, når «det bare blir gamle bruktbiler» etter 5 år. Nydelig valg i felger - det blir et herlig løft på bilen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå