Mr. Erling Skrevet Oktober 1 Share Skrevet Oktober 1 (endret) Hei Bimmer-fans😀 Her er mitt nyeste BMW tilskudd til Forumet, en ''Roadster'' Min første bil uten fast tak. Jeg er så kry😀 Bildene er fra Bilia salgslokale i Lier, mandag når jeg hentet den. Ca. 6 måneder venting etter kontrakt signering. (2025 blir siste år for Z4) Flere bilder kan legges ut etter hvert hvis interessen er der? - Motor kalt B58; Rekke-6er på 3.0 liter med 340 hk.: ''vi hører ikke slikt her lengre på nybil avd.'' sa selger. - Fargen eksteriør: 'Portimao blå' med full ''Shadowline''! - Fargen interiør: 'Skinn Vernasca Cognac/dekorsøm Black' - Felger: 19" M LMR Double-spoke 800 M Bicolor / MB Roadsteren er påkostet alt hva BMW kunne tilby av utstyr. Kostbart! (inkl. 4 servicer) Mangler kun M-fargede sikkerhets belter, noe jeg ikke ville ha fordi dette er ikke en M-modell, selv om det kryr av M -sport dekaler på den. Jeg ville ikke bidra med ytterligere ... Z4 Roadsterens ''Jomfrutur'' ble kjørt, med toppen nede(🥰!) en tur opp i Lierdalen! ''Harman Kardon'' anlegget med 12 høyttalere slått av! Motor = musikk; buldrer, ''putrer / smeller'' litt fra eksos når du har fart og slipper gassen.. og uten tak... Låter himmelsk Kun 9 grader, men ikke noe som helst trekk! Kjørte i høyhalset genser. Jakken lå kofferten. Dette er en vellykket Roadster fra BMW på alle mulig måter. Etter 2 biler med 4-hjulstrekk, var det en nytelse med bakhjulsdrift samt lettere vekt på bil, før kursen ble satt pga. litt regn, til bil datalisten Merhebia Finest i Drammen, som i 3 dager skal legge på ''folie'' på utsatte steder + ''keramisk lakk beskyttelse''. Fredag kjører vi til ''Gasolin'' på Eidanger i Porsgrunn for å hente et trekk til bilen. Trekket koster litt ekstra, men i og med bilen skal vinterlagres i en kald garasje, er et Premium trekk nødvendig. Legger ved her link , så kan interesserte lese om egenskapene til trekket. Den andre grunn for å kjøre ned dit, er for å tømme bensintanken for ''Etanolen'' og fylle opp med skikkelig bensin, 98 oktan! før vinterlagring. Og selvsagt det aller viktigste; nyte kjøretøyet lengst mulig før frosten ankommer... Før kjøpskontrakt ble signert, testet jeg en Z4 med manuelt gir fra 2022. - erfarte, uten å gå i dybden her, at det blir med automat! - erfarte at det fins ikke vind trekk i kupeen! For meg var det en lettelse, for det kunne bidra til å ikke kjøpe! Ps. stusset ikke så rent lite over at oljeskift er hver 30 tusen kilometere! og ikke noe 1.000 km. nybil service med oljeskift heller. Noen som har synspunkter? Takk for oppmerksomhet. Erling Endret November 9 av Mr. Erling m-blå, norbakken, skoglund og 33 andre reagerte på dette 35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m-blå Skrevet Oktober 1 Share Skrevet Oktober 1 Lekkert!👌. Innertier på alt, farge på bil, interiør, motor, felger osv…👍🏻😊 Kos deg med den🌞 Mr. Erling og Ron Jeremy reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Oktober 1 Share Skrevet Oktober 1 Fantastisk flott Z! Gratulerer med et smykke av en roadster! Her er farger og motorisering perfekt! Som du sier er disse på oppløpsiden, så disse bør holde seg godt i pris, spesielt med den kjærligheten du gir den, godt å høre! Drømmer om en Z en dag selv, flotte biler! Kom gjerne med flere bilder av interiøret! Vet ikke når trekket skal hentes, men i helgene er det gjerne biltreff «under brua», som en liten anekdote… Mr. Erling reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Erling Skrevet Oktober 1 Forfatter Share Skrevet Oktober 1 (endret) 19 minutter siden, Ron Jeremy skrev: Fantastisk flott Z! Gratulerer med et smykke av en roadster! Her er farger og motorisering perfekt! Som du sier er disse på oppløpsiden, så disse bør holde seg godt i pris, spesielt med den kjærligheten du gir den, godt å høre! Drømmer om en Z en dag selv, flotte biler! Kom gjerne med flere bilder av interiøret! Vet ikke når trekket skal hentes, men i helgene er det gjerne biltreff «under brua», som en liten anekdote… Hei. Takk. Ja det er super trist at Z4 synger på siste verset. Grunn til at jeg kjøpte ny, er at 2-4 år gamle G29 koster det samme eller mer da de var nye!!! Antall nye Z4 er lite. Det var kun 3 stk. holdt av for hele(!) Nord Europa sa selger da jeg bestilte. Han mente det totalt kun var 10 stk for hele året. ''Under brua'' kjenner jeg ikke til. Skal hente bil trekket på Gasolin på fredag før ettermiddagen. Vil kjøre mest mulig på svingete veier i solskinn. Det blir sikkert over Siljan hjem, men ned må jeg innom ''Korketrekkeren. Minner fra tiden på 70 tallet da jeg ofte kjørte med MC fra Drammen og hadde lære tid på Hotel Vic i 2,5 år. Endret Oktober 1 av Mr. Erling Ron Jeremy, Marius2002 og fupsaker reagerte på dette 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 1 Share Skrevet Oktober 1 Grisepent 😊😊 Gratulerer så mye . Mr. Erling reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Oktober 1 Share Skrevet Oktober 1 Vakkert, og ikke minst en nydelig motor i en slik bil 👌😃 Mr. Erling reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Erling Skrevet Oktober 1 Forfatter Share Skrevet Oktober 1 1 minutt siden, Olaandref skrev: Vakkert, og ikke minst en nydelig motor i en slik bil 👌😃 Takk, Tipper du har er faring med motoren?😉 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanssae Skrevet Oktober 1 Share Skrevet Oktober 1 Gratulerer så mye med nydelig Z 🤩 6'er lyd , uten tak og bakhjulstrekk er en uslåelig kombinasjon 👍😛 Mr. Erling, fupsaker og Ron Jeremy reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 1 Share Skrevet Oktober 1 Gratulerer så mye med skikkelig entusiastbil 👍 Gøy å velge noe ikke alle andre velger, alt nytt i dag er nitrist og elektrisk. B58 motoren er ett smykke av en motor, denne tror jeg du blir veldig fornøyd med. Skal BMW kutte ut Z4 helt eller er det bare i Norge de skal fjerne den? Mr. Erling reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Oktober 1 Share Skrevet Oktober 1 Gratulera så mye med ny Z med fantastisk motorisering, og en innertier fargekombo! Håper du nyter og bruker denne for alt den er verdt! 🤩 Mr. Erling reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.A Skrevet Oktober 1 Share Skrevet Oktober 1 (endret) Gratulerer med flott bil! Har en eldre Z selv, veldig artig å kjøre cab. Motoren er fantastisk, trekker bra uansett gir. Angående oljeskift, på min tidligere bil med B58 delte jeg første skiftet i 3, deretter delte jeg skiftene i 2, altså ca. 10, 10 og 10 så 15 og 15 osv... Synes 30 er litt mye. Endret Oktober 1 av A.A Eystein Ose, Mr. Erling og Ron Jeremy reagerte på dette 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ranger1000 Skrevet Oktober 1 Share Skrevet Oktober 1 Rått! Kjøper den brukt av deg når unga er blitt eldre 😉😉 Ron Jeremy, Mr. Erling og fupsaker reagerte på dette 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.Wreckless Skrevet Oktober 1 Share Skrevet Oktober 1 Nydelig bil! Aldri verden om jeg hadde bytta olje så sjeldent som hver 30k. Hadde bytta på starten av hver sesong om du tenker dette skal være sesongbil. Mr. Erling, fupsaker, BMWE39turbo og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Soprano Skrevet Oktober 1 Share Skrevet Oktober 1 Fy flate ! Denne var lekker 😍 Gratulerer 😊 En skikkelig headturner 👏🙌 Mr. Erling, Ron Jeremy og fupsaker reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Erling Skrevet Oktober 1 Forfatter Share Skrevet Oktober 1 3 timer siden, Fredrik 90 skrev: Gratulerer så mye med skikkelig entusiastbil 👍 Gøy å velge noe ikke alle andre velger, alt nytt i dag er nitrist og elektrisk. B58 motoren er ett smykke av en motor, denne tror jeg du blir veldig fornøyd med. Skal BMW kutte ut Z4 helt eller er det bare i Norge de skal fjerne den? Takk. Det jeg har hørt er at det slutt verden over for Z4 etter år 2025. BMW skylder på at Toyota, som bruker samme B58 motor + Z4 ramme på ''Supra'' modellen, vil slutte med modellen. BMW mener kostnade nblr ifor høy hvis Toyota trekker seg ut? Vet ikke, men ICE biler er ikke i skuddet politisk for tiden. Kanskje det spiller en rolle? Skal noen vurdere å kjøpe, bør de tenke fort, ...jeg ventet i 6 mnd. Snakker med likesinnede på int. Z4 forum og de sier det samme. Lang ventetid, som her, og kun noen få modeller pr. region. Norge er i Nord Europa regionene og selger tippet at kun 10 biler for hele vår denne region. Ron Jeremy og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå