sondre Skrevet Tirsdag kl. 08:26 Skrevet Tirsdag kl. 08:26 (endret) Har akkurat måttet bytte dieselpusher fra Shell, da Trumf rabatten der ble borte. Av de selskapene med rabattavtaler som da gir best pris for meg i nærheten er da Circkle K Shell hadde ikke V-power diesel på mine vanlige stasjoner, så der var det ikke noe valg å vurdere, men lokale Circle K har Miles+ i tillegg til "vanlig" diesel. Er det verdt den ekstra kronen pr liter å gå for Miles+ eller er det bare lureri og markedsføring for å sope inn mer gryn. Jeg har en B47 diesel. Endret Onsdag kl. 13:43 av sondre henrikh5 reagerte på dette 1
*MrB* Skrevet Tirsdag kl. 08:52 Skrevet Tirsdag kl. 08:52 Aldri kjørt noe annet enn vanlig diesel. Tenker Miles+ V-power osv kan ha noe for seg en gang i ny og ne om du har mye småkjøring, men da er det nok like bra/bedre medisin å ta seg noen gode drag på motorveien. sondre reagerte på dette 1
Maverick2002 Skrevet Tirsdag kl. 08:54 Skrevet Tirsdag kl. 08:54 Har tanket "vanlig" diesel i årevis uten at det har skapt noen problemer hvertfall. sondre reagerte på dette 1
sondre Skrevet Tirsdag kl. 09:43 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 09:43 49 minutter siden, *MrB* skrev: Aldri kjørt noe annet enn vanlig diesel. Tenker Miles+ V-power osv kan ha noe for seg en gang i ny og ne om du har mye småkjøring, men da er det nok like bra/bedre medisin å ta seg noen gode drag på motorveien. Det er min tanke også, en gang i blandt, det blir jo noe småkjøring nå og da...
E.C. Skrevet Tirsdag kl. 23:46 Skrevet Tirsdag kl. 23:46 Det er som regel ikke vits å betale for den dyrere varianten nei. Det fremlegges så å si aldri noen konkrete spesifikasjonsforskjeller kontra vanlig pumpediesel, som faktisk må møte en viss pålagt spec (EN 590). Alt blir jo kjøpt fra samme sted, så blander man inn sine egne additiver før salg via pumpepistolen. Så her er det alltid mye bla bla bla om hvor bra ting blir og aldri noe konkret: Spoiler Rengjør motoren og forhindrer nye avleiringer? Ja, ok, i injektorer kanskje, men mindre rust? I motoren? Når har dette vært et problem? Du må jo ha vann og luft i tillegg til stål for å få laga noe rust, så når noe er fylt opp med diesel hele tiden så er det kanskje ikke der det ruster først? Eller mener de fra sylindrene og utover? I selve forbrenningskammeret og bakover, der man både kan finne oksygen og masse vanndamp fra forbrenning? Der det ruster? Det er jo fint å få litt bedre cetantall da, skal vi sjekke hvor mye ekstra man får med milesPLUS vs. vanlig miles? Å nei, noen har glemt å laste opp de tekniske databladene til de ekstra gode bensin- og dieselvariantene vi selger! Jøss! Her er våre produkter: Og her er våre specs: Og vanlig "miles" da? Quote Additivpakken i miles diesel bidrar dessuten til at drivstofforbruket reduseres med inntil 1%(1) Note 1: Reduksjon i drivstofforbruk ved bruk av miles® drivstoff avhenger av den enkelte motor, sjåførens kjørestil og de generelle kjøreforholdene Inntil 1 hel prosent som absolutt best case med andre ord. Blir ikke forundret om miles PLUS er i samme gata og at prispåslaget fra vanlig miles da er 4-5% Skal du spare noen grunker på drivstoff så skaff deg Master Card fra DNB, da har du fast 3% rabatt på alle bensinstasjoner. Som for priser over 20 kr/L (som er den nye normalen) utgjør 60 øre per liter eller mer. Noe som verken NAF/Trumf eller what-not som regel ikke har vært i nærheten av med typiske avslag på 30-50 - øre max, som dessuten låste deg til å bruke konkrete stasjoner. GtiGtr, TRF, teerex og 5 andre reagerte på dette 6 2
sondre Skrevet Onsdag kl. 07:32 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 07:32 (endret) Godt innlegg, jeg bruker forresten Santander/Avida kredittkort, som gir 4 % rabatt på dristoff (alle kjeder), i tilegg er jeg Obos medlem på 38 øre eller enda bedre Coop med 45 øre pr liter i tilegg til kreditkort rabatten. Blir aldri noe DNB på meg etter at de fucka opp Sbanken (gikk til Skandia banken for over 20 år siden for å slippe unna DNB) og "tvang" meg over til Obos banken og Nordnet. Endret Onsdag kl. 07:55 av sondre
mr.pingu Skrevet Onsdag kl. 08:03 Skrevet Onsdag kl. 08:03 24 minutes ago, sondre said: Godt innlegg, jeg bruker forresten Santander/Avida kredittkort, som gir 4 % rabatt på dristoff (alle kjeder), i tilegg får er jeg Obos medlem på 38 øre eller enda bedre Coop med 45 øre pr liter i tilegg til kreditkort rabatten. Blir aldri noe DNB på meg etter at de fucka opp Sbanken (gikk til Skandia banken for over 20 år siden for å slippe unna DNB) og "tvang" meg over til Obos banken og Nordnet. Før kunne man både bruke trumf + kredittkort hos Shell men det er avviklet. Nå er det kredittkort + Coopmedlem hos Circle K som gjelder. DNB-korter gjelder alt på bensinstasjon, men den Santander gjelder vel bare selve drivstoff? Ikke at det utgjør så mye fordi drivstoff er vel største utgift der, ikke den sporadiske pølse eller burgeren. Også er den Santander-cashback begrenset på 2000kr i året. fupsaker og sondre reagerte på dette 2
Saltkjelen Skrevet Onsdag kl. 08:44 Skrevet Onsdag kl. 08:44 Man kan vel fortsatt bruke Trumf hos Esso som da kan kombineres med DNB MC; 3% + 40 øre (4% + 40 øre v/Saga/PB). fupsaker reagerte på dette 1
sondre Skrevet Onsdag kl. 08:48 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 08:48 2 minutter siden, Saltkjelen skrev: Man kan vel fortsatt bruke Trumf hos Esso som da kan kombineres med DNB MC; 3% + 40 øre (4% + 40 øre v/Saga/PB). ** Det gis ikke Trumf-bonus hos Esso ved betaling med kredittkort, heller ikke i kombinasjon med Trumf-kort. https://www.trumf.no/fordeler/esso/
sondre Skrevet Onsdag kl. 08:55 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 08:55 (endret) 52 minutter siden, mr.pingu skrev: Før kunne man både bruke trumf + kredittkort hos Shell men det er avviklet. Nå er det kredittkort + Coopmedlem hos Circle K som gjelder. DNB-korter gjelder alt på bensinstasjon, men den Santander gjelder vel bare selve drivstoff? Ikke at det utgjør så mye fordi drivstoff er vel største utgift der, ikke den sporadiske pølse eller burgeren. Også er den Santander-cashback begrenset på 2000kr i året. Brukt Shell + Trumf + Santander i mange år, men som du sier slutt nå og derfor mtp. de bensinstasjonene som ligger i nærhet til jobb og hjem så er det Circle K + Coop + Santander som gjelder for meg. Bruker ikke bilen så mye at jeg kommer over 2k grensa i året, og er 99,9 % bare drivstoff som handles. Bruker andre kreditkort til andre ting, Ikano som gir rabatt på dagligvarer, Morrow på all netthandel, Norwegian når Morrow er makset ut på bonus (2k). Er en gjærrig faen 🤣 Endret Onsdag kl. 08:56 av sondre papertiger reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet Onsdag kl. 09:55 Skrevet Onsdag kl. 09:55 57 minutes ago, sondre said: Brukt Shell + Trumf + Santander i mange år, men som du sier slutt nå og derfor mtp. de bensinstasjonene som ligger i nærhet til jobb og hjem så er det Circle K + Coop + Santander som gjelder for meg. Bruker ikke bilen så mye at jeg kommer over 2k grensa i året, og er 99,9 % bare drivstoff som handles. Bruker andre kreditkort til andre ting, Ikano som gir rabatt på dagligvarer, Morrow på all netthandel, Norwegian når Morrow er makset ut på bonus (2k). Er en gjærrig faen 🤣 Sammen her; Morrow netthandel, Norwegian daglig, Santander for flyreiser, DNB til drivstoff og pølser. sondre reagerte på dette 1
Ingvaldsen Skrevet Onsdag kl. 14:38 Skrevet Onsdag kl. 14:38 Bruker bunkeroil kort, får som regel 90 øre til 2kr rabatt av faktisk pumpepris. Men dette fungerer jo kun på bunkeroil, men er heldigvis mange av de lokalt sondre reagerte på dette 1
awt Skrevet Onsdag kl. 15:50 Skrevet Onsdag kl. 15:50 7 timer siden, mr.pingu skrev: Nå er det kredittkort + Coopmedlem hos Circle K som gjelder. Regner med du er medlem i Cirkle K extra også? Hvis ikke bør man legge det til også. Ellers går det kun i Amex og SAS MC her. ✈️✈️ sondre reagerte på dette 1
Skulebollen Skrevet Onsdag kl. 16:21 Skrevet Onsdag kl. 16:21 28 minutter siden, awt skrev: Regner med du er medlem i Cirkle K extra også? Hvis ikke bør man legge det til også. Ellers går det kun i Amex og SAS MC her. ✈️✈️ Jeg skulle bli rik og få gratis flyreiser, så fruen ordnet meg ett amex kort. Men er jo titt og ofte gebyrer på handler brukt med dette, fikk bl.a. gebyr på 600kr en gang. Da skal man handle litt før det går i pluss igjen 🤔 Nå bruker jeg fruens Norwegian kort, men man må jo handle for millioner for og få seg en flytur gratis 🥴 Lite og hente, og på ingen måte verdt styret med og betale en ekstra faktura i mnd. I.m.o 😅
Eystein Ose Skrevet Onsdag kl. 16:59 Skrevet Onsdag kl. 16:59 Er på utkikk etter å bytte ut mitt sb1 kort, så ble brått en nyttig tråd det her! sondre reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå