GÃ¥ til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan se ut som noen gamle petrolheads også har gått til anskaffelse av BMW el-bil. Hadde det vært noe med et eget El-bil forum?

Eller har det allerede vært oppe til diskusjon og nedstemt?

Skrevet

Skal vi skille ut de som kjører el-BMW her til et eget forum, blir det dårlig med liv her gitt. Hva er forskjellen på folka som kjører fossil-BMW og el-BMW tenker du, det er jo folka som utgjør forumet her, ikke bilen de kjører :) 

Skrevet

Skal vi ha eget forum for oss som kjører BMW med bensin motor og de som kjører BMW med dieselmotor også? 😅 Jeg tenker at en BMW er en BMW samme hva slags drivstoff den går på, og at man må slutte å behandle elbiler som noe helt annet enn alle andre biler. Elektrisk drift er en fremdriftskilde på lik linje med bensin og diesel, ingen grunn til å gjøre forskjell fra den ene eller andre veien.

Skrevet

Masse aktivitet i de utallige gruppene på Facebook. 

Og i i4-tråden her inne.

Ellers har man elbilforum.no osv

Ser jo at elbilene faktisk skaper nye bilentusiaster også. 

En nabo kjørte tidligere e90 318i type ultrakjip og kjøpte i4M50 i San Remo grønn med Cognac interiør i 2022. Han gliser fortsatt. 

Skrevet
On 5/7/2026 at 7:21 PM, Lars89 said:

En nabo kjørte tidligere e90 318i type ultrakjip og kjøpte i4M50 i San Remo grønn med Cognac interiør i 2022. Han gliser fortsatt. 

Mye tyder på at naboen faktisk var BMW entusiast før han kjøpte en i4M50. Kanskje pga en god opplevelse med E90 318i'en.   

Skrevet
PÃ¥ 7.5.2026 den 19.21, Lars89 skrev:

Det jeg føler jeg oftere ser er at enkelte husstander oftere nå har en elbil til hverdags også en eller annen slags entusiastbil på siden. Der man før hadde to litt kjipe fossile biler som brukiser så har flere gått over til en kosebil som nr 2 bil. Naboen til svigers er ett godt eksempel, de har hatt ultra kjipe brukiser i alle år. Men så bytta de ut Passaten med en Mustang Mach-e, da gikk det ikke lang tid før nr 2 bilen…en gammel Peugeot 308 ble byttet ut med en E89 Z4 23i. For ett par år siden så ble Z4’en byttet ut med en relativt ny Mustang GT 5,0 Cab. Samtidig har de oppgradert fra standard Mach-e til Mach-e GT. Så de gikk fra å ha en døll bilpark til å ha ganske kule biler på få år. 

Jeg tror nok mange ser en besparelse i bilholdet ved å gå over til elektrisk bruksbil og sånn kan forsvare å kjøpe den drømmebilen de alltid har hatt lyst på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   2 medlemmer

• Opprett ny...