Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Stemmer det, flere ganger faktisk. Den ene gangen var det en som brukte bilder av e61-en med Hartge-felgene for å selge sine egne hartge-felger som hadde en annen farge. Han ble regelrett pottesur når jeg gav beskjed om at jeg ikke ønsket det.

Ellers er mine bilder (og hele annonseteksten min) brukt et par ganger, men da er det i det minste det samme produktet som er solgt på ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, papertiger skrev:

Synes denne bilen såg ganske så kjekk- og ikke minst kjent- ut :) 

C6A4188B-BD61-4268-BF63-0C6FFBF71DD5.thumb.png.da5cffd0ada607ae8cf4170ad1c00155.png

@awt her har vel også vært borti at noen har tatt seg kunstneriske friheter med av bruk dine tidligere annonsebilder :)

Sendte han en mld jeg, og spurte om bilen på bildet også var til salgs :)

 

Endret av Amistad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=109232746

 

denna utenlanske 518 på finn er bare kjeltring streker , påstår bilen er rustri å dønn strøken , bilen har masse "polski" rust repp med sparkel å lakk . Å alpina hjula på bildet følger ikke med for de hadde han visstnok kasta . Pluss at jeg fant div rusthull på bilen i tillegg til all den dårlipe rust reppen som er gjort.  

 

Å appåtil når jeg kom dit så hadde liksom ikke bilen vert starta på 2mnd , noe rart med tanke på at motor holdt sikkert vertfall 35-40 grader ute i 10- , så han var kry å stolt da når den fyra tvert .... rart det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke FINN, men en sjappe i England. Regner med at det er ok?
Nydelig e34 H5 -  Hartge 535i  SP 3.5
Fenomenal flott felg. Er det 'Hartges' felgmodell??
Prisen blir vel vanvittig når avgiftene hit til lands blir lagt til..... ?

Liker virkelig 'Hartge' sine løsninger på ''å dra effekt'' ut av motoren.
535i hadde vel originalt 211 hk?
Hartge får lett(?)  ut 275 hk

Hvordan 'Hartge 'får det  til  er beskrevet med stikkord i salgsannonsen.
Klassisk 'Hartge' modifikasjoner, uten digitale ''fiksfakserier'', men nytt topplokk( se nederste bilde), spissere kamm. racing manifoil og grenrør og eksos. Vips, ca. 60 hk ekstra. Mer skulle det ikke til ( men kostbart).
Pluss Hartge stiver opp scassis ( se nederste bilde) + forsterker bremser og støtdempere.

Jeg har selv hatt en slik 'Hartge' løsning, , men i e30 modellen.
Tror ikke jeg kommer til å glemme den....

 

8400947.jpg

8400953.jpg

H54.jpg

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en ombygd e34 med hartge m30 motor.står og venter på sin tid.

177kw og ca 330nm20161024_195830.png.e08470c3730493b9c395fdb3fdeb1772.png

Bilen som du snakker om er en lhd import fra japan.sjekk mail som jeg fikk fra Hartge Gmbh:

Thank you for your inquiry.

 

As HARTGE is an Automobile Manufacturer, all the cars we built in Beckingen, Germany had our HARTGE VIN number which we have documented in our archive.

A HARTGE VIN number is embossed on a small HARTGE blue metal plate being placed in the engine area, clearly visible on the wheel arch or at front part where the engine hood locks in. The car papers would also state the HARTGE VIN number.

 

However, any dealer could have also bought our HARTGE products and installed the HARTGE products (like engine conversions, aerodynamic kits, wheels, suspension etc.) themselves. In this case the BMW car papers would state our HARTGE products but the vehicle would not come with the HARTGE VIN number.

Furthermore, it has been brought to our attention that there are “HARTGE Japan” vehicles from Asia on the U.S. & European market which have nothing to do with our product.

We regret to inform you that we do not have any technical information regarding any vehicle sold so many years ago to help you do the restoration work.

Mit freundlichen Grüßen / Salutations cordiales

HARTGE Team

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TRF skrev:

Garantert et relativt fornuftig objekt pengemessig.  Med enkel grep kan dette bli en attraktiv veteran.

Av nysgjerrighet, hva er dine tanker om E34 sin prisutvikling? Bilen vi snakker om her med tvilsom (?) historikk har allerede en innkjøpspris på 150 000kr pluss eventuelle feil og mangler, pluss bittelitt avgifter ved registrering i Norge. Hvor høyt skal vi egentlig opp i pris med disse E34ene? Tilsynelatende fine 1991-1992 E34 M5 3.6 blir jo liggende ute leeenge uten å selges for 200k (dog er mange av de godt brukt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror prisstigningen på E34 såvidt har begynt, jeg tror vi kommer til å se en massiv prisstigning på disse bilene i årene som kommer. Særlig biler med de største motorene, det er jo bare å se på prisene på Alpina utgaver og 3,8 M5. Ute i europa så er disse prisene gått i været, kun her i Norge at vi ikke har lukta lunta enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Problemet" er at mobile.de kryr av oppkjøpere og spekulanter, så det er vanskelig å spå om dette er reelle priser eller svada.  Misforstå meg rett, jeg digger E34. Men er ikke veldig stor fan av at spekulanter skaper kunstig prisstigning på en modell som er "helt ok". Dessuten er veldig mange motorsterke E34 rævkjørt rundt om, så når det dukker opp en slik bestemorkjørt E34 med verstingmotor og lav km merker jeg at piggene stikker litt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Werther: Min kommentar baserer seg på at bilens historikk stemmer, og at det faktisk er den bilen den annonseres som.

Når det gjelder prisutvikling på slike biler er jeg av den noe kjipe sorten. Jeg mener prisnivået på e30 m3 er helt fjollete, og vanlig e30 er helt absurd. Prisene på gamle stylede bobler er "for the criminally insane." Dog er e34 priser på veg opp, og jeg tror at dette en bil man trygt kan ha kort eller lenge, uten risiko. Nivået på en evt prisstigning tør jeg ikke spå, men jeg tror den vil være der. JEg er dog helt enig med deg, og jeg er godt kjent med forskjellen på hva noe annonseres for, og hva det til slutt selges for. Referansen til M5 3.6 er jeg for så vidt enig i, men de aller fleste er i tvilsom stand. Videre lider denne litt mot 3.8, som langt på veg er en mye mer interessant motor.   

Hvorvidt bilene er hardt brukt eller ikke har i og for seg ikke så mye å si på slike gamle saker. Det eneste som virkelig har stor påvirkning er tilstanden på råkarosseri. Det er hverken dyrt, komplisert eller forringende å bytte foringer, kuler, drivlinjekomponenter etc. Men å "klippe og lime" karosseri er alle 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...