Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Vi har lagt min søsters gamle rusta E46 ut for salg på Facebook for 6000,-. Gjett hvem som sender melding og vil vippse over 7000 kr for bilen? Jo selveste Geir Egil Olsen som står bak Olsen Bil skandalen. Trengte liksom ikke lang tid for å takke nei til en handel med han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Vi har lagt min søsters gamle rusta E46 ut for salg på Facebook for 6000,-. Gjett hvem som sender melding og vil vippse over 7000 kr for bilen? Jo selveste Geir Egil Olsen som står bak Olsen Bil skandalen. Trengte liksom ikke lang tid for å takke nei til en handel med han..

:lol: virkelig? Sitter ikke han i buret? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 31.8.2017 at 23.44, DanielStance skrev:

Er vel relativt "normalt" at den som kjører i ræven på den foran får størst skade. Kommer selvfølgelig an på fart da. :)

  Skjul innhold

13428016_904835532960369_4798549795826547595_n.jpg.7247e12fd8c60b8699e14d024c19cd4b.jpg
13406838_904835556293700_4477377339748137710_n.jpg.e51618152c2d60f2da3cef17eebae1a8.jpg
13413173_904835576293698_3626433984544495685_n.jpg.e7b1ff30c479fc71df13155c61d9fcec.jpg4b144ba2ace963b883be3198fc8d3d3e.jpg.1105d524313457f61d6c023443392ccd.jpgOrcKSiL4VYs.jpg.432ce0f9b861d0922c0a432464b29a3f.jpg

 

Det hender det går andre veien og, her er en norsk RS4 som nylig fikk seg en smell bak på Nürburgring.

 foto-crash-nurburgring-2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, 540is skrev:

Det hender det går andre veien og, her er en norsk RS4 som nylig fikk seg en smell bak på Nürburgring.

Kan ikke akkurat sammenligne det der da... :)

Ja fikk med meg den ulykken der, lurer på hvordan det gikk med han. Hørte en av alle de involverte fikk brudd i nakken eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sies at brannvesenet skjærte i A- og B-stolpene og bretta taket bakover. Ser nok derfor litt verre ut enn det er på bildet. Skal visst ha gått så "bra" det kan gå med alle etter hva jeg har fått med meg. Uten å være helt sikker.

 

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, FredrikE24 skrev:

Skal sies at brannvesenet skjærte i A- og B-stolpene og bretta taket bakover. Ser nok derfor litt verre ut enn det er på bildet. Skal visst ha gått så "bra" det kan gå med alle etter hva jeg har fått med meg. Uten å være helt sikker.

Ja men ræven på bilen var trykt veldig godt inn. Han stoppet på siden fordi noen biler hadde krasjet i veien grunnet oljesøl fra en McLaren. Så har det nok kommet noen etterpå i høy fart og smellt rett inn i RS4en og et par andre biler. Var 10-11 biler involvert totalt. Såvidt jeg husker så var 4 personer alvorlig skadet, blant annet en med nakkebrudd, med mindre det bare er rykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den RS4en er ifra Arendal, vet hvem eiern er. Går vist bra med føreren og passasjer, men de fikk seg ett lite sykehus opphold. Han er erfaren sjåfør på ringen, vært der mange ganger vist nok. Han ble påkjørt i hekken når han stoppet for en annen bil som hadde krasjet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som det har gått sport i å lage mest mulig kaos og kø på Ringen når noen har krasjet. Det hjelper ingen at det stopper 8-9 biler langs banen med nødblinker, det skaper bare enda flere farlige situasjoner og kaos. Er latterlig når flere biler vrenger ut på gresset "for å hjelpe" når en E46 har tatt bakskjermen i autovernet....Kanskje dette er en vekker for alle de som liker å gjøre vondt verre.

Sånn ellers...Fant et klipp av Fredrik 90 som nyter den idylliske skjærgårds-sommeren i Arendal:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det der er en herlig film. Det pleier å gå ganske greit når vi er på sjøen, men det er ikke alltid at ting er plankekjøring. Denne filmen her (SOS Selskapsreisen) har klart å fange sånne situasjoner som vanlige folk kjenner seg veldig godt igjen i.  Det har vært noen tilfeller i sommer hvor madammen har stått i baugen for å hoppe i land og de klassiske glosene har kommet "Nå må du hoppe", tett fulgt av "Hopp for faen" :P Dere skulle sett undertegnede når jeg ikke fikk feste på dreggen, vinden dro båten mot fjellet og madammen sto på land og forsøkte å holde igjen en båt som driver av. Da var det armer og bein, banneord og svetting.

Men 99 prosent av tiden på sjøen er ren og skjær hygge og velvære. Vi har hatt fem år uten båt nå så det var på tide, litt uvant de første gangene særlig siden vi ikke har hatt så stor båt før. Men jeg nyter hvert sekund jeg er i båten 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det interessante er jo at VAG iht. ADAC nå er nesten best i klassen rett bak BMW. PSA gjør det gjennomsnitlig, men det er bra med tanke på hva bilene koster (der burde spesielt Renault skamme seg). Den største overraskelsen er at Opel gjør det bra i undersøkelsen. De har hatt mye problemer de senere årene, men ser ut til å komme seg nå med flere nye modeller og fresh design... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skjønte det riktig så er det er gjennomsnitt på tvers av modellene. Dette burde i utgangspunktet gjøre at f.eks bmw som har mye store motorer og tunge biler skulle slitt med å hevde seg, og merker som Renault som stort sett bare har småbiler skulle fått en lett jobb (muligens til dels også VW). Allikevel så ligger BMW helt på topp. Ikke noe annet for de andre å gjøre enn å ta av seg hatten for BMW da.

Endret av TRF-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg forstår er undersøkelsen basert på 188 forskjellige dieselbiler fra ulike bilprodusenter fom. 2013 som alle tilfredstiller Euro 6 utslippkravene (lovpålagt). BMW gjør det bra i denne sammenhengen relativt til flere av de andre bilmerkene, men som ADAC pongterer ville f.eks Mercedes-Benz ha gjort det betydelig bedre hvis de ikke hadde brukt motorer fra Renault. Det at BMW bruker deres egne motorer er åpenbart helt klart en fordel i denne sammenhengen.

Som nevnt tidligere kan man imidlertid stille spørsmålstegn ved hvor rettferdig en slik undersøkelse er der man sammenligner noen av markedets billigst modeller (Dacia) med noen av markedets dyreste modeller (BMW, Mercedes-Benz etc,), men undersøkelsen gir allikevel et relativt klart svar i relasjon til utslipp av NOX.

Dette minner meg litt om situasjonen i Tyskland på slutten av 80-tallet da partiet Die Grünen ("De Grønne" som er det ideologiske forbildet for norske MDG) mente at bl.a BMW burde stoppe å produsere det som den gangen var den helt nye E32 750i. V12 motoren på 5 liter var unødvendig stor og forurenset unødvendig mye. Die Grünen mente at biler med små motorer som f.eks Citroën 2CV (som hadde en luftkjølt boxermotor med to sylndre på totalt ca. 0,6 liter) i denne sammenhengen burde være forbildet. BMW påviste kort tid senere som et motsvar til Die Grünen at 5-6 stk. (antagelig flere) E32 750i hadde et like stort utslipp av CO2 (tror jeg det var) som én (1) Citroën 2CV... :)  

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...