Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Nå er ikke jeg den skarpeste bolla i posen, og jeg må innrømme at jeg fortsatt sliter med å skjønne modellbetegnelsene til Audi...55 TFSI? 50 TDI? Hvorfor må tyskerne gjøre ting så komplisert? Jeg skjønner at 1.8 GL Luxus ikke høres like fresht ut, men hadde vært fint med en mellomting slik at man slapp å google modellnavn for å skjønne hva slags motor de har.  Ble forresten passert av en ny BMW 760i i dag, og tok meg selv i å lure på om den hadde en 2.0 firer med 3 turboer, rekkeseks twinturbo, V8 eller V12....

Synes tempoet i bilindustrien går fort om dagen, jeg sliter med å henge med :oops:   Synes fortsatt det er stas med soltak og aircondition :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daniel. skrev:

Det der fake eksos greiene var litt teit syns jeg :P

434.PNG.affbf812f3070a4e5f2d58da97e267af.PNG

Er det den løsningen med en krom firkant som er tett...så kommer eksosen ut under fangeren? Heller dårlig utformede memory knapper enn dette jukset her...

39 minutter siden, Werther skrev:

Nå er ikke jeg den skarpeste bolla i posen, og jeg må innrømme at jeg fortsatt sliter med å skjønne modellbetegnelsene til Audi...55 TFSI? 50 TDI? Hvorfor må tyskerne gjøre ting så komplisert? Jeg skjønner at 1.8 GL Luxus ikke høres like fresht ut, men hadde vært fint med en mellomting slik at man slapp å google modellnavn for å skjønne hva slags motor de har.  Ble forresten passert av en ny BMW 760i i dag, og tok meg selv i å lure på om den hadde en 2.0 firer med 3 turboer, rekkeseks twinturbo, V8 eller V12....

Synes tempoet i bilindustrien går fort om dagen, jeg sliter med å henge med :oops:   Synes fortsatt det er stas med soltak og aircondition :lol:

Du er ikke alene om å ikke skjønne den nye betegnelsen til Audi. Hva logikken er bak dette hadde vært artig å vite. Ikke godt å si om 55 TFSI er en 1,6 liters turbo eller 4,2 liters V8er...

760i er i dag en 6,6 liters V12 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Er det den løsningen med en krom firkant som er tett...så kommer eksosen ut under fangeren? Heller dårlig utformede memory knapper enn dette jukset her...

Ja, om du ser i videoen på 7:45 så ser det ut som det bare er svart plast inni den krom "eksosen"..

Så kan tenke meg at eksosen kommer ut under da, ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Daniel. skrev:

Ja, om du ser i videoen på 7:45 så ser det ut som det bare er svart plast inni den krom "eksosen"..

Så kan tenke meg at eksosen kommer ut under da, ja..

Så Audi kjører samme stilen som Mercedes gjør, tenkt det du. Disse gjennomførte kvalitetsbilene fulle av forsegjorte og pene detaljer. Dette er ett veldig bra eksempel på hva jeg mener, ting skal se veldig bra ut men det er i virkeligheten jalla. Jada, er sikkert noen fake ting på BMW også...men ikke noe så vensentlig og lett gjennomskuelig som dette. 

Over til noe annet. Etter ett besøk i kveld så kjørte jeg hjemover i min amerikanske tanks av en Excursion. Hovedveien var saltet så det siste stykket hjem så kjørte jeg ytre vei, en forholdvis smal vei som ikke saltes. Møtter en stressa Golf som hadde dårlig tid, jeg legger meg så godt ut til siden jeg kan man ren logik sier at dette ikke går. Golfen havner selvsagt med hjula utafor kanten og står i grøfta. Jeg hopper ut og siden jeg bor rett rundt svingen så tilbyr jeg meg å hente slepetau å trekke ham opp. Så trekker jeg Golfen rask opp med V10 power, og fyren er evig takknemmelig. Tar meg i hånda to ganger og sier at om alle bilførere hadde vært så greie og behjelplige som meg så hadde trafikken vært ett bedre sted. Hyggelig å høre, dagens gode gjerning tenker jeg. Han skulle egentelig bare visst, prøv å ligg foran meg på E18 i 80 km/t i 90 sona....da er jeg ikke snill 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Så Audi kjører samme stilen som Mercedes gjør, tenkt det du. Disse gjennomførte kvalitetsbilene fulle av forsegjorte og pene detaljer. Dette er ett veldig bra eksempel på hva jeg mener, ting skal se veldig bra ut men det er i virkeligheten jalla. Jada, er sikkert noen fake ting på BMW også...men ikke noe så vensentlig og lett gjennomskuelig som dette.

Mercedes tilbyr vel eksos som faktisk går igjennom de falske endestussene? Er bedre, men fortsatt ganske teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Daniel. skrev:

Mercedes tilbyr vel eksos som faktisk går igjennom de falske endestussene? Er bedre, men fortsatt ganske teit.

Det er mulig, men det er sånn fake eksos på mange av de også. Lurer på om ikke bilene med AMG pakka har eksos bak hullet i støtfangeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Så Audi kjører samme stilen som Mercedes gjør, tenkt det du. Disse gjennomførte kvalitetsbilene fulle av forsegjorte og pene detaljer. Dette er ett veldig bra eksempel på hva jeg mener, ting skal se veldig bra ut men det er i virkeligheten jalla. Jada, er sikkert noen fake ting på BMW også...men ikke noe så vensentlig og lett gjennomskuelig som dette. 

Ja, tenk det du. Disse gjennomførte BMWene fulle av forseggjorte og pene detaljer. Juks og bedrag lang vei her også med fake-eksos. Dette er et veldig bra eksempel på hva jeg mener, ting skal se veldig bra ut, men i virkeligheten er det jalla. Tenk, dette er til og med på flaggskipet 7-serie;

Personlig kunne ikke fake-eksos som dette bry meg mindre. Det ser bra ut, og alle driver med det nå til dags. Det jeg derimot er enig i er at eksosen bør gå igjennom omrammingen og ikke bak under støtfangeren. Der har i det minste BMW gjort en god jobb, men ettersom alle BMWer nå får en eller annen form for eksos på hver side, vil det ikke overraske meg om BMW også hamler opp med en Audi eller Mercedes-løsning - kun for å skille mellom innstegsmodellene og de litt mer kostbare typene! :) 

Silver-Dual-Muffler-End-Tip-Pipe-Exhaust

For-BMW-7-Series-G11-G12-Rear-Exhaust-Mu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men på BMW så er det i det minste ett eksosrør inni der. Så akkurat det «beviset» ditt der er veldig vagt. På veldig mange biler nå, deriblant Audi og Mercedes så er hullet helt tett. Eksosen kommer ut under fangeren ett annet sted. Det er mer tåpelig enn blinklys hendler og upolstrede oppbevarings rom. Tragisk er rett ordet for slik juks.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man begynne med falsk eksos så ryker nok samtlige bilmerker under dette. Både i segmentet for dyrere biler og billige biler. Jeg synes først og fremst nye A6 var fantastisk fin og er rett og slett en designperle. Jeg synes derimot ikke noe om at de har blendet eksosdelen for å la det ekte røret gå under fangeren.
Bilmerker har laget falske endestusser i lang tid, men da for det meste at selve stussen er "innbakt" i fangeren, altså falsk, og selve eksosrøret stopper bak dette. Jeg ser derimot ingen problemer med denne løsningen. På eldre biler er "real deal" det eneste valget, men nyere biler spiller det egentlig ikke noen rolle. Jeg kan derimot skjønne hvorfor de gjør dette, det er enklere å lage/designe en pen og sportslig/luksuriøs bakende med eksosstusser som er akkurat slik man vil ha de og at de da harmonerer bedre med bakfangeren og bilens design og ellers er den sikkert lettere å holde ren og fin for eieren av bilen. Det er sikkert mer, men ja. Vi kan jo ta noen eksempler.

Hyundai Veloster (ikke turboutgaven).
2019-hyundai-veloster-rear-hd-images.thumb.jpg.23e19f6ff8cccbd1dcf8aabb0ad5b877.jpg

 

Lexus IS-F

4366427955_9a44695264_b-55b633311f2c8.thumb.jpg.89f8b8ae00db1c03da78bdf4e8212854.jpg

 

BMW 7-serie

dtdzx1ayn2gcjl8hge7u.jpg.5e17f66e1ccdcafc1372aa0fce4ab2d8.jpg

 

Skoda Octavia RS

rs6_12-55b632d70c1fa.thumb.jpg.0acb84f6038a3b2264f61460ad125afa.jpg

 

Ferrari California

california-exhaust-55b64962cc385.thumb.jpg.b892801c600322d0075dfc1a94e46469.jpg

 

VW Passat

AVTOBLOG-fake-exhaust-tips-13-750x500.jpg.ea28da57ed1883b0cdcdaeb8f0b5545c.jpg

 

Mercedes C-Klasse

14c263_093-55b635e57bdc1.thumb.jpg.13d89cf0bfd47c7c60e0722b910d0340.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Rune-K skrev:

I disse miljøtider så synes jeg det er litt rart at bilfabrikantene faktisk prøver og framheve at de har store eksosrør.

Ikke alle bor i Nord-Europa der vi i mangel på ordentlige problemer er fullstendig hysteriske når det kommer til trafikk og utslipp. Vil tro eksos-styling drar kunder både i USA, Sør-Amerika, India, Kina og Russland.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

VW Passat

AVTOBLOG-fake-exhaust-tips-13-750x500.jpg.ea28da57ed1883b0cdcdaeb8f0b5545c.jpg

 

Mercedes C-Klasse

14c263_093-55b635e57bdc1.thumb.jpg.13d89cf0bfd47c7c60e0722b910d0340.jpg

 

 

Ja dette var virkelig elegante å gjennomførte detaljer, det må jeg si... Ser A6 tydeligvis henter kjipe løsninger fra VW, virkelig imponerende. Jeg tror ikke BMW har noe å frykte hvis det er her Audi legger lista 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag leste jeg av feilkoden på min 03 CRV,  viste feilkode på katalysator-systemet. 

Satt en "spacer" mellom eksos og lambda2 og det funket faktisk bra. Ingen motorlampe:) 

Deler fant jeg i "rotskuffen" med diverse rørkoblinger og brukte kobberbrikker og eksospasta! Funker fint. 

Ide fant jeg her 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4.3.2018 at 19.38, Werther skrev:

Nå er ikke jeg den skarpeste bolla i posen, og jeg må innrømme at jeg fortsatt sliter med å skjønne modellbetegnelsene til Audi...55 TFSI? 50 TDI? Hvorfor må tyskerne gjøre ting så komplisert? Jeg skjønner at 1.8 GL Luxus ikke høres like fresht ut, men hadde vært fint med en mellomting slik at man slapp å google modellnavn for å skjønne hva slags motor de har.  Ble forresten passert av en ny BMW 760i i dag, og tok meg selv i å lure på om den hadde en 2.0 firer med 3 turboer, rekkeseks twinturbo, V8 eller V12....

Synes tempoet i bilindustrien går fort om dagen, jeg sliter med å henge med :oops:   Synes fortsatt det er stas med soltak og aircondition :lol:

Kan være for å understøtte elbilsatsningen og ha en entydig merkelapp på hvilken størrelse man kjører. 3.0 lyder ikke så godt i elbil verden har jeg skjønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...