Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Fredrik skrev:

Gratulerer med nydelig bil - en flott fargekombo. Motoren er litt overkill etter min mening, men har man råd har man også lov. Artig at skvettlapper har blitt populært etter at jeg rotet rundt med dette for 10-15 år siden og få skjønte poenget. Spesielt foran gir skvettlapper god mening hvis de er ordentlig tilpasset... :)

vist du har sett litt på markedet på lci r6 f1x så ser man fort det at det er ikke mye ekstra du må strekke deg for å gå fra 258 til 381hk så det er i grenseland til fornuftig å gå for toppmodellen sålenge du har god forsikringsavtale da disse ofte kan bli svartelistet mot den yngre garde sjåfører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

vist du har sett litt på markedet på lci r6 f1x så ser man fort det at det er ikke mye ekstra du må strekke deg for å gå fra 258 til 381hk så det er i grenseland til fornuftig å gå for toppmodellen sålenge du har god forsikringsavtale da disse ofte kan bli svartelistet mot den yngre garde sjåfører.

Så gir det jo god mening for Saltkjelen å kjøpe toppmodellen. Etter over 20 år i utlendighet følger jeg naturlig nok ikke lenger det norske bilmarkedet inngående (i alle fall ikke utover hva som er nødvendig for å følge med sånn nogenlunde her inne).

Hva betyr yngre sjåfører i forhold til forsikringsselskapene i dag? I min tid betalte vi ikke ekstra, men jeg har lest at det er 25 eller 30 år i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fredrik skrev:

Hva betyr yngre sjåfører i forhold til forsikringsselskapene i dag? I min tid betalte vi ikke ekstra, men jeg har lest at det er 25 eller 30 år i dag.

De fleste har tillegg for sjåfører under 25 år. I mitt tilfelle utgjør dette tillegg ca 2000 kr dyrere forsikring, + at noen også har ett tillegg i egenandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, turbojugen skrev:

Må gratulere her og! Individual-biler er SÅ mye kulere enn "vanlige" bmw'er🤩 

Takk for det! Jeg har alltid likt Individual, men har aldri hatt noen forhold til det. Jeg forstår jo nå hvorfor Individual er som det er. Det er utvilsomt prikken over ien. :) 

12 timer siden, Thundercoil skrev:

Gratulerer med flott skute og en av de siste BMWene som gikk an å se på, uten å flire av feile grunner. 😊

Takk for det! Hehe, jeg er ikke uenig med deg. :)

12 timer siden, Walkabout skrev:

Grattis her også, Lasse! Gleder meg til å beskue denne :D 

Takker, Raymond! Vi sees om ikke alt for lenge. :) 

12 timer siden, Chrono skrev:

Jeg brukte GYEON Q² One. La den for ett års tid siden, så den har holdt overraskende bra 🙂

Ja, holdbarheten var jo helt vanvittig bra. Jeg har prøvd en del andre typer og har stort sett alltid vært misfornøyd når det gjelder holdbarhet og beading/sheeting. :) 

7 timer siden, Fredrik skrev:

Gratulerer med nydelig bil - en flott fargekombo. Motoren er litt overkill etter min mening, men har man råd har man også lov. Artig at skvettlapper har blitt populært etter at jeg rotet rundt med dette for 10-15 år siden og få skjønte poenget. Spesielt foran gir skvettlapper god mening hvis de er ordentlig tilpasset... :)

Takk for det, Fredrik! Det er en voldsom motor, men ikke mindre enn at det er fryktelig morsomt. Til tross for at det er en "vanlig" N57, får man likevel følelsen av at det er noe spesielt. Jeg kommer nok ikke til å kjøre rundt med skvettlappene, men ser absolutt at det er en fordel når det er mye grus og vinter ute. Velger nok å kjøre med de i vinterhalvåret.

5 timer siden, EAustevoll skrev:

Gratulerer med en helt nydelig M550D. Og en stor tommel opp for en farge litt utenom det "vanlige" :wub::D

Takktakk! Fargen er herlig! :)

4 timer siden, hanssae skrev:

Gratulerer med en aldeles nydelig bil 🤩

og med dette uttstyret og kreftene så er den ikke bare fin ,

den er nok en fornøyelse å kjøre også  😀

Takk for det! Ja, utstyrsnivået og kreftene gjør det hele til noe spesielt. :) 

3 timer siden, scoot skrev:

Fantastisk bil, interiøret så aldeles nydelig ut 😍

Gratulerer så mye!

Takktakk! :) 

3 timer siden, sveigis skrev:

Grattis med nydelig bil .😀

Her var alt rett mtp farge og interiør .

Denne går vel bra og ?😀

Takk for det, sveigis! Ja, det er ikke noe å si på kreftene og ytelsene på denne. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, fupsaker skrev:

Må bruke emoji for å beskrive: 😍 

Gratulerer så mye med den fineste M550d'n på det norske markedet. 🍾 

Jeg blir helt overveldet av responsen her. Tusen takk for store ord! :) 

2 timer siden, Reef89 skrev:

Flate! gleder meg til å se bilen med de nye interiøret fra hytta.

(gjerne med på mont. demont.)

Må for ordens skyld presisere at jeg ikke skal bytte fra Nutmeg til Silverstone, men dørtrekk i fullskinn er sjelden vare, så salmaker får ordne så det som er Silverstone blir Nutmeg. :) 

2 timer siden, papertiger skrev:

For en usedvanlig lekker F11, gratulerer så mye! Champagne Quartz er en av mine favoritt-BMW-farger, beige eller ei, og interiørfargen stod svært fint til. Full gullrekke også gitt!

Takk skal du ha, papertiger! Jeg er positivt overrasket over fargen selv, og jeg synes også at interiøret står fint til med fargen. :)

1 time siden, Gabz skrev:

Gratulerer med nydelig F11! Fantastisk fargekombo, men det nye lyse interiøret kommer nok til å være en enda finere kontrast mot utvendig farge enn det nåværende :) Spent på å se sluttresultatet. 

Takk for det, Gabz! Jeg bytter ikke farge på interiøret, men fikk tak i et sett med dørtrekk i full merinoskinn til en uslåelig pris (det ville vært umulig å finne de i Nutmeg). Det som er Silverstone på dørtrekkene blir farget eller byttet ut til Nutmeg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...