Fredrik 90 Skrevet Mai 5 Forfatter Skrevet Mai 5 11 timer siden, Haug530D skrev: Flotte biler Mange takk for det 😀 10 timer siden, papertiger skrev: Nydelig å se bilene blir brukt og at de er en så stor del av familielivet. Akkurat slik de var tiltenkt. Ja vi kjører gjerne E34 eller E39 til hverdagslige gjøremål. Særlig E39 ettersom den tilbyr bedre plass 👍 10 timer siden, Orjan skrev: Takk for fin fin oppdatering. Den er så fin den Alpina'en din! Mange takk for hyggelige ord 🤩 KMT reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet i går, 21:18 Forfatter Skrevet i går, 21:18 En liten update igjen E34 Etter at jeg i fjor høst fikk lakka opp og bytta dørene så fikk jeg fageforskjell mellom fremskjermer og de nye dørene. Dette er ikke skylden til de som lakka dørene, for de gjorde det riktige og skannet lakken. Han som lakka skjermene (som jeg ikke lenger bruker) har kun lakket ut ifra fargekode. I dagslys så ble merkelig nok ikke dette så synlig men under noe lysforhold, særlig innendørs så ble det voldsom forskjell. Så da ble skjermene også lakket en gang til og det ble mye bedre match 👍 Så etter dette ble det tatt en to stegs polering toppet med keramisk coating. Har ikke polert denne bilen siden 2019 så nå fortjente den en strekk 🤩 Fikk også veldig god hjelp til finish arbeidet 😂 Nå synes jeg den tar seg bra ut 🤩 Og nå begynner dette å bli en ordentlig veteranbil og ikke bare en youngtimer. Når jeg kjøpte bilen for 15 år siden så kunne man fortsatt se en og annen E34 langs veien som daily driver. Ser du en nå så er den nesten utelukkende entusiast kjørt. Så nå føler jeg bilen er mer spesiell å kjøre, og ikke bare en gammel bruktbil. Før synes folk litt synd på deg fordi du hadde så gammel bil, nå synes folk det er kult og gir tommel opp. Særlig når jeg henter i barnehagen så er ofte de andre pappaene veldig interesserte og kommer bort og skal snakke og kikke 😀 Senest på fredag så var det en pappa som kravlet ut av en helt ny Volvo EX90 som var veldig begeistret for bilen. Han var inni, over og under…synes det var veldig artig å se god gammel BMW i fin stand. Jeg synes det er utrolig hyggelig at bilen settes pris på, er jo nettopp derfor jeg har tatt vare på den i alle disse årene. Noen må jo sørge for at det fortsatt går an å se en original E34 i trafikken 👍 Neste på ønskelisten er en ny sånn retro radio med gammel dags front men med DAB+ og blåtann. Samt originale E34 stoff matter, noen som vet hvor det kan skaffes? Ellers så holder interiøret stand og ser nesten like fint ut som da bilen var ny, E34 er kanskje ikke så fancy som E39 var med gud bedre hvor solid og slitesterkt alt er. Og nå brukes E34 en del, både til og fra jobb og barnehage, på koseturer og som her til handleturer. Ungene synes det er helt topp, kona synes det er trivelig og jeg synes det er mye hyggeligere at selv noe så kjedelig som en tur til Stoa for å handle kan snus til noe hyggelig. Eneste er at jeg skulle gjerne hatt Isofix, lurer på å se etter en løsning hvor dette kan ettermonteres. Ampera, Otis, ahj og 7 andre reagerte på dette 10
Fredrik 90 Skrevet i går, 22:01 Forfatter Skrevet i går, 22:01 (endret) Alpina Her er det mer business as usual, bilen er bare helt herlig 😀 Vi var på BMW treffet i Skien, et utrolig bra og vel arrangert treff. Kosta en 200 lapp for ikke medlem og det synes jeg er helt fair. Nå har jeg valgt å ikke være medlem av BMW CCN lenger men heller Amcar som favner om hele bilhobbyen i landet, som også BMW CCN er tilsluttet. Så jeg betaler gladelig for treffene, kjøper litt lodd og handler litt i "shoppen" 😀 Planen var jo å stikke bort, kikke litt også reise hjem igjen. Men så kom jo @Ampera og @Turbo-HF og da ble det rett og slett for trivelig og for mye å snakke om til at man bare kunne dra. Jentungen på snart 3 år vant på loddet sitt og greier også 👍 Noe annet som var greit å fikse var å få lyd tilbake i stereoen. Etter å ha bomkjøpt ørten radiomoduler de siste åra så ga jeg litt opp, ja for det er jo sikkert 10 forskjellige radio moduler til E39. Men så fant jeg en på eBay som skulle passe Og jaggu ble det ikke liv i høytalerne, her jomer "You are always on my mind" av Pet Shop Boys for full styrke. Ja for jeg måtte jo hjem til pappa for å finne noe så gammelt som en CD å teste, og han har ikke kjøpt en CD siden 1997… Men det er bra lyd i anlegget til å være så gammel bil. Men på FM så var lyden ekstremt dårlig, googlet meg frem til at antenneforsterker er dårlig. Men for svarte, fikk ikke jeg med en slik på en av de radio modulene som jeg bomkjøpte? Joda, i en kasse på loftet så hadde jeg jaggu denne skøyeren her liggende 👍 Da ble Radio Metro og Misjonsradioen klar og tydelig. Så nå lurer jeg på å montere en slik Bluebus sånn at jeg får blåtann i bilen. På 17. Mai så er det tradisjon i Arendal at folk pynter båtene sine med flagg og bjørkeris. Så tar man båten til sentrum av Arendal og fortøyer i Pollen, en bukt midt i sentrum av Arendal. Så ser man på barnetoget og er i byen med båten som base, unger løper etter russ og man tar med god mat og drikke i båten. Dette er noe vi har gjort siden jeg var liten og er en fin tradisjon 😀 Tilbake i båthavna etter en lang dag 😀 Touring life 🤩 Selv om det sitter veldig langt inne så gjør jeg ett nytt forsøk på å selge Alpina. Litt fordi jeg nå har gjort alt jeg føler jeg ville gjøre med bilen og fordi jeg vil forsøke noe annet. I den perfekte verden så hadde jeg beholdt bilen uten å blunke, men det er mest praktisk å frigjøre plass. Men jeg må ikke selge bilen, og blir den ikke solgt så kjøper jeg en av de bilene jeg har i tankene uansett. Men jeg må iallfall forsøke å selge for syns skyld og for å i det miste kunne si at jeg prøvde. https://www.finn.no/mobility/item/464264843 Så får vi se hva fremtiden vil bringe 👍 Endret i går, 22:07 av Fredrik 90 Mr. Erling, papertiger, m-blå og 13 andre reagerte på dette 16
Ron Jeremy Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Lykke til med salg Fredrik. Men skal man ta på seg Alpina hatten her et øyeblikk, må man nesten si, jeg håper den ikke blir solgt. Du vet hva dette er, den får helt tydelig rett stell men også riktig bruk og pleie hos deg - slik at den blir bevart, men samtidig nyttiggjort på helt rett måte! Så sett fra bilen sitt perspektiv, vil den nok bli hos nåværende eier en god stund til. Den ser ut til å leve sitt beste liv. Uten sammenligning, har selv eid en (97’ 520ia sedan) Oxfordgrønn E39 med beige skinn, en ekstremt vellykket fargekombinasjon på E39. Likevel, lykke til med salget! Likte anekdoten nederst i annonsen, klasse! Fredrik 90 reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden 13 timer siden, Ron Jeremy skrev: Lykke til med salg Fredrik. Men skal man ta på seg Alpina hatten her et øyeblikk, må man nesten si, jeg håper den ikke blir solgt. Du vet hva dette er, den får helt tydelig rett stell men også riktig bruk og pleie hos deg - slik at den blir bevart, men samtidig nyttiggjort på helt rett måte! Så sett fra bilen sitt perspektiv, vil den nok bli hos nåværende eier en god stund til. Den ser ut til å leve sitt beste liv. Uten sammenligning, har selv eid en (97’ 520ia sedan) Oxfordgrønn E39 med beige skinn, en ekstremt vellykket fargekombinasjon på E39. Likevel, lykke til med salget! Likte anekdoten nederst i annonsen, klasse! Takk for det 😀 Ja bilen lever ett veldig godt og verdig liv her hos meg, litt sånn en hver eldre Alpina drømmer om kanskje. Jeg føler litt at slik vi bruker denne bilen var slik den var tiltenkt å brukes når den var ny. Jeg er usikker på hvor mye den har fått oppleve i Sverige, men jeg har iallfall latt den både få komme hjem til Buchloe og strekke på bena både titt og ofte på Autobahn. Samt tatt oss på veldig mange fine kjøreturer her hjemme. Og det er veldig sjeldent en bil har gitt meg så mye eierglede og lite skuffelser. Når jeg kjøpte bilen så hadde jeg lenge romantisert om det å eie en flott E39 med stor motor, føle litt hvordan disse bilene faktisk var. Veldig ofte i slike sammenhenger så blir man ofte litt skuffet når realiteten innhenter enn og man innser at dette har blitt en gammel og slitt bil. Never meet your heroes er det noe som heter, gamle biler er sjelden så gode som du tror de er. Men den bilen her, den innfridde på alle punkt fra det øyeblikket jeg satte meg inn i den. Den lukta deilig, gamle biler har det med å utvikle en lukt som får bilene til å føles gamle. Ikke denne, den herlige litt lune og søtlige E39 lukta er her sammen med en god anelse skinnlukt. Kjørefølelsen var akkurat sånn som jeg så for meg, lyd, lukter og følelsen av en solid bil på veien var akkurat sånn jeg fantaserte om at bilen skulle være. Bilen har også levert så til de grader på bruksmønsteret. Jeg så for meg fine mini bilferier i Norge med familien, og det har vi hatt. Vi har vært i Oslo med bilen flere ganger på familietur. Jeg så for meg å cruise nedover Autobahn i komfort og surfe på en bølge av uanstrengt moment under gasspedalen…B10 en leverer. Det er nesten som en klisje, men jeg har ikke vært borti maken når det gjelder gamle biler. E39 er virkelig helt enestående biler, særlig når folk har vært snille med dem og gitt dem den pleien de trenger. En velstelt E39 er helt utrolig fin bil å leve med, enten det er en 520i eller M5. Verdens beste bil! m-blå, Ron Jeremy og Saltkjelen reagerte på dette 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå