Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Hmmm... det nye designet er sensitivt for lakkfarge. Isle of Man grønn er kul (nesten som British Racing grønn som er litt mørkere) og jeg må innrømme at designet langsomt vokser på meg (spesielt med carbonpakken). Dette er faktisk ikke så værst og får alle eldre modeller til å umiddelbart virke oldschool (hvilket helt sikkert også er meningen).

Hmmm... tenk at man kan være så konservativ når man ser noe nytt. Dette er faktisk kjempekult og all ære til BMW for å være såpass modige. Jeg kan nesten ikke vente med å se bilen i virkeligheten. Jeg tror faktisk også at jeg liker designet på M3 best. Det er noe med bakdørene, glasshuset og taklinjen som passer bedre på bilen i sin helhet... :)

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i en periode vurdert F80 M3, og tenkte at en G81 M3 kunne reddet det hele til tross for grillen (tar det som en selvfølge at Rieger kommer med noe appetittvekkende for en gangs skyld), men dette ville jeg rett og slett vært pinlig berørt av å kjøre rundt i. :blink:
 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Jeg har i en periode vurdert F80 M3, og tenkte at en G81 M3 kunne reddet grillen (tar det som en selvfølge at Rieger kommer med noe appetittvekkende for en gangs skyld), men dette ville jeg rett og slett vært pinlig berørt av å kjøre rundt i. :blink:
 


 

Det blir nok for flere å bygge om til "vanlig" G20-front med mer sinna luftinntak, det ville i alle fall jeg gjort selv.. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Jeg har i en periode vurdert F80 M3, og tenkte at en G81 M3 kunne reddet grillen (tar det som en selvfølge at Rieger kommer med noe appetittvekkende for en gangs skyld), men dette ville jeg rett og slett vært pinlig berørt av å kjøre rundt i. :blink:
 


 

Ser for meg dette er bilen til Vin Diesel i Fast & furious 23 eller noe sånt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte når BMW kommer med nye biler er jeg alltid skeptisk og er sjeldent solgt med en gang. På G2* var jeg ikke overbevist i begynnelsen men den vokste på meg. Denne her tror jeg aldri kommer til å vokse på meg. Er enig med hva saltkjelen skriver. Samtidig så er det bra at de prøver men her har det prøvd litt for hardt. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Har det blitt sagt noe om ytelsene til nye M3/M4? 

Jepp :)

Det står i bildene jeg postet over! Den med fronten av de to.

Er du litt mer nerd så står det mye mer spesifikt om spesifikasjonene her:

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/attachment/T0316649EN/461042

og om M4 her:

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/attachment/T0316649EN/461043
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Saltkjelen said:

Ja, er det en gang man skal investere penger i Rieger, så er det vel nettopp nå. Dette er rett og slett pinlig.

Her er en M3 med M-performance detaljer. Jeg liker felgene, men det er vel det. Trist!

attachment.php?attachmentid=2419716&d=16

Med den fronten og de lyktene så tror jeg øyevipper er tilgjengelig som ///M-Performance utstyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Marius2002 skrev:

Jepp :)

Det står i bildene jeg postet over! Den med fronten av de to.

Er du litt mer nerd så står det mye mer spesifikt om spesifikasjonene her:

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/attachment/T0316649EN/461042

og om M4 her:

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/attachment/T0316649EN/461043
 

Jeg ser BMW har overgått seg selv i å være konservative med tallene. De har til og med glemt hva de har gått ut med av tall på andre modeller som bør være "treigere". 510 hk står oppført til å gjøre 0-100 på 3,9 sek, det er jo det samme som F80 M3 CS står oppført med, bare at den har 460 hk. Hvordan får de til dette? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Har det blitt sagt noe om ytelsene til nye M3/M4? 

Ja... 480 HK/550 Nm normalt og 510 HK/650 Nm som Competition. Som Competition (på begge modeller) kommer den kun med 8-trinns automatgear (med lamellplater og altså ikke lenger DCT), men på den alminnelige modellen er 6-trinns manuelt gear standard. Man kan velge kun bakhjulstrekk eller xDrive som forøvrig er det samme systemet som på M5.

Velger du keramiske bremser økes også topphastigheten som en del av pakken til 290 Km/t. 0-100 Km/t på den alminnelige modellen går løs på 4,1 sekunder og som Competition 3,9 sekunder (i realiteten kan man sannsynligvis slå av ca. 0,5 sekunder på disse tidene).

Jeg legger forøvrig merke til at flere motorjournalister påpeker at spesielt mellomakselerasjonen på Competition modellen er imponerende (f.eks 80-120 Km/t) og ca. 1 sekund hurtigere enn den gamle modellen (noe som er ganske mye).        

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Fredrik skrev:

Ja... 480 HK/550 Nm normalt og 510 HK/650 Nm som Competition. Som Competition (på begge modeller) kommer den kun med 8-trinns automatgear (med lamellplater og altså ikke lenger DCT), 

Er dette også ei 8-trinns ZF-kasse, tilsvarende det "alle" andre BMW'er har nå?

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...