Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Det er verd å merke seg at bla BMW 5-serie blant de bruktbilene som har færrest problemer. Den tyske søsterorganisasjon til NAF, tyske ADAC har sluppet sin rapport. Grunnlaget er bassert på F10/11 og G30/31 👍 BMW X3, X1 og 3-serie er også på topp i sine segmenter 😀

https://motor.no/bruktbil/rapporten-som-alle-bruktbilkjopere-bor-lese/198655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Det er verd å merke seg at bla BMW 5-serie blant de bruktbilene som har færrest problemer. Den tyske søsterorganisasjon til NAF, tyske ADAC har sluppet sin rapport. Grunnlaget er bassert på F10/11 og G30/31 👍 BMW X3, X1 og 3-serie er også på topp i sine segmenter 😀

https://motor.no/bruktbil/rapporten-som-alle-bruktbilkjopere-bor-lese/198655

Da må det stå ganske dårlig til med tilstanden ellers når F10/11 scorer høyt her. Maken til problembil (er glad i den fordi om da, men hadde ikke vært det hvis jeg ikke hadde hatt motordekning på forsikringen) :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Walkabout skrev:

Da må det stå ganske dårlig til med tilstanden ellers når F10/11 scorer høyt her. Maken til problembil (er glad i den fordi om da, men hadde ikke vært det hvis jeg ikke hadde hatt motordekning på forsikringen) :P 

Min F10 var det nesten ikke noe galt med, bare små bagateller. En av de bedre bilene jeg har hatt iallfall. Greia her er at de regner ut snittet, så det kan se ut som om du har vært litt mer uheldig enn snittet med din bil. I følge lista lenger ned i saken så synker feilprosenten jo nyere bilen er...naturligvis. Da er bilene nyere og har gått mindre, altså mindre sjanse for feil. Din bil er vel en av de første F11 som ble laget, i tillegg har den gått langt. Sånn sett så stemmer jo dette med lista da 2011 (lista går ikke lenger tilbake) er det året 5-serie har høyest feilprosent. 

Faktisk, frem til 2015 modell så har Audi A6 færre feil enn 5-serie. Etter 2015 så har feilprosenten på Audi A6 bare steget jo nyere bilen er. På E-klassen må man helt opp til 2018 modell for å kunne matche 5-serie på driftsikkehet. Men denne statestikken viser kun til driftsikkerhet og sier ikke noe om kvalitet. Det gjør derimot J.D Power som rangerer 5-serie på andre plass på kvalitet i sitt segment. Pussig nok blir G30 her slått av Cadillac CT6, men den ligger godt foran E klassen på kvalitet. Jeg har forøvrig sittet i en sånn Cadillac...for å si det sånn så har amerikanerene skjerpa seg noe enormt på dette feltet. Dette kunne like godt vært en tysk premiumbil, helt imponerende når man sammenlikner med hva amerikanerene skrudde sammen bare for noen år siden 😅 Likevel så tror jeg det er litt amerikansk patriotisme som har plassert den foran tyskere og japanere.

https://www.jdpower.com/cars/ratings/quality/2020/upper-midsize-premium-car

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg oppriktig gruer meg til denne blir ett vanlig syn på norske veier...noe den garantert blir. Tusenvis av e-tron eiere kommer til å hive seg over denne og sende den rett inn på topp 10 lista over Norges mest solgte biler...dessverre 🙁😢

EF8BB18B-5BBC-4B78-BDFE-B0C5E5B32043.thumb.jpeg.ef6cb3dfd52aa6f2b9f61f1a24c6c14d.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg kjenner jeg oppriktig gruer meg til denne blir ett vanlig syn på norske veier...noe den garantert blir. Tusenvis av e-tron eiere kommer til å hive seg over denne og sende den rett inn på topp 10 lista over Norges mest solgte biler...dessverre 🙁😢

EF8BB18B-5BBC-4B78-BDFE-B0C5E5B32043.thumb.jpeg.ef6cb3dfd52aa6f2b9f61f1a24c6c14d.jpeg

Så..  la meg se om jeg skjønner deg rett - du foretrekker heller en myriade av E-tron fremfor en BMW på veiene?!

Skulle heller vært mer 5 serie på veiene, sedan med diesel sekser kanskje?

😂

IX vil det sikkert bli endel av, men sikkert også endel I4, det må da vel uansett være bedre med bra salg av et gitt BMW produkt, en ethvert VAG produkt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg kjenner jeg oppriktig gruer meg til denne blir ett vanlig syn på norske veier...noe den garantert blir. Tusenvis av e-tron eiere kommer til å hive seg over denne og sende den rett inn på topp 10 lista over Norges mest solgte biler...dessverre 🙁😢

Kunne vært verre:

 

 

Screenshot_20210513_221210.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Så..  la meg se om jeg skjønner deg rett - du foretrekker heller en myriade av E-tron fremfor en BMW på veiene?!

Skulle heller vært mer 5 serie på veiene, sedan med diesel sekser kanskje?

😂

IX vil det sikkert bli endel av, men sikkert også endel I4, det må da vel uansett være bedre med bra salg av et gitt BMW produkt, en ethvert VAG produkt?

 

Ettersom e-tron er ett langt penere produkt så foretrekker jeg å se dem på veiene fremfor IX ja. 

Det burde helt klart vært mer 5-serie med diesel og sekser på veiene ja. Etterspørselen på bruktmarkedet speiler jo at det burde absolutt ha vært mer av dem. Så tør jeg påstå at 5-serie er en "litt" penere bil å se på i trafikken enn IX. Tror jeg har en del med meg der 😀

Så lenge det gitte BMW produktet ser ut som det gjør, så håper jeg inderlig at dette er noe Audi vil selge biler på. At BMW klarer å presentere ett slik designmessig makkverk som IX håper jeg straffer seg i form av dårlig salg globalt. Alle vet at BMW kan bedre, og måten de også håndterte kritikken på i starten nører jo ytterligere opp til håpet om at modellen skal floppe. Jeg er heldigvis ikke så merkeblind at jeg tror alt BMW kommer med blir til gull. Samtlige av BMW sine elbiler ser ut som humorinnslag sammenliknet med mye av det konkurrentene kommer med nå. Du skjønner at det er ikke alle som blir like våte i buksa av BMW sin halvhjertede elbil satsning som deg 😅

33 minutter siden, laffe skrev:

Kunne vært verre:

Screenshot_20210513_221210.jpg

Men det der er ikke en produksjonsklar modell. Noe IX dessverre er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...