Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Klinger ikke bra i mine øyne/ører at en bil må være mørk for å se bra ut. Det gjemmer jo linjer og detaljer. Dette har jo blitt kommentert på flere av de nyeste modellene BMW har kommet ut med i det siste. "De ser jo ikke så verst ut i sort". Sort bil for meg er bare en klump med metall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med @StigJ her. 

En bil må tåle å bli vist i alle farger som faller naturlig for biltypen. 

Trenden med å skulle skjule alt mulig av detaljer med sort grill, lykter og felger osv fatter jeg heller ikke. 

Er jo kontraster/detaljer som skaper en pen helhet. Hvis alt bare blir viska ut i en svart suppe blir det ufattelig kjedelig i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Saltkjelen skrev:

Enig med øvre taler her. G60 5-serie høster mye kritikk for designet, og det er virkelig ikke uberettiget. Dette bildet viser svært godt hva som er feil med hele bilen..

278172270_Skjermbilde2023-07-20kl_10_35_15.thumb.png.b7a2d7347dc5704396e7017c5c42661a.png
1056088748_Skjermbilde2023-07-20kl_10_35_23.thumb.png.01cf1eed94821d9dcd1cc4ffd79d9a6f.png

Ligner jo på en lekebil der 😂 Hjalp ikke med svart heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som skjer med neste generasjon M3 og M4 er ennå ikke avgjort, men det er stor sannsynlighet for at den neste M3/M4 vil bli helelektrisk. Det er i den relasjon svært lite sannsynlig at du vil få en M3/M4 som bensin, hybrid og elektrisk slik at det kun vi være én variant tilgjengelig. Det er trist lesing, men det fremstår etter hvert helt åpenbart at ICE-tiden er forbi. :( 

They may go electric eventually, but there's a chance a combustion engine may power the next generation.

JUL. 19, 2023 

BMW M representatives have previously suggested the next generation M3 and M4 will be pure electric vehicles, but according to M CEO Frank van Meel, a decision is yet to be made.

Speaking to Australia's Drive, van Meel said that while an all-electric M3/M4 is still under consideration, BMW M would only introduce such a thing if it was a significant improvement over the existing models. "Well, the logic is quite easy. The next [M3 and M4] has to be better than the current one. And if that can be done in an electric way, then probably it will go electric," he said.

"If not, we will stay with [the] combustion engine. It's pretty easy. But, of course, we're trying to make that happen as pure electric. Don't expect an electric version to be sold alongside an ICE-powered variant or a plug-in hybrid model. "Well, I don't think all three. That will be too far, said van Meel.

"Actually, we would like to offer just one. But you never know," he added.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir ikke elektrisk, de kommer til å kjøre en eller annen form for ICE. Enten mild hybrid eller ladbar hybrid med rekkesekser. Det er jeg nesten helt sikker på. 

Dette er BMW M sin måte å lodde stemninga på. Alle de store markedene for M3/M4 har svært liten elbil andel, og kommer til å ha det i all overskuelig fremtid. Nye C63 AMG flopper big time, og den er hybrid firesylindret. I dette segmentet skal følelsene sitte, og det gjør de ikke og kommer aldri til å gjøre på en elbil. Uten lyd og feedback funker det bare ikke, går ikke an å utvikle seg rundt dette heller. Derfor blir den ikke elektrisk…heldigvis 👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M3 Touring er ikke uventet blitt en gedigen salgssuksess for BMW M. De har måtte doble den opprinnelig romslige produksjonsplanen og ligger nå an til å måtte tredoble produksjonen for å møte etterspørsel. Selv i anti fossilbil landet Norge har den slått meget godt an med ett stykke over 50 biler levert og ordrer som vil bringe dette opp i et tre sifret antall. Tilstrømmingen av kunder fra andre merker er også stor

https://www.bmwblog.com/2023/07/22/bmw-m3-touring-buyers-coming-from-other-brands-g81/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dette blir iallfall spikeren i kista for elektrisk M3…

https://www.caranddriver.com/news/a44715279/mercedes-amg-c63-e63-v8-return

Etter massiv kritikk og relativt tomme ordrebøker så snur i følge ryktene AMG og vil tilby C63 AMG med V8 fra 2026. Ryktene vil også ha det til at kommende E63 AMG som var planlagt som rekkesekser ladbar hybrid også får V8. Dette som ett svar på at kommende M5 får V8. Salgstallene på M3/4 og AMG C63 har vist at i dette segmentet så SKAL det være fossilmotorer med enten seks eller åtte høl i blokka. Stadig flere produsenter klarer å få store fossilmotorer igjennom Euro 7 nåløyet, det beviser at siste ord ikke er sagt når det gjelder fossilmotorenes fremtid 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Drive - E39 M5 W10

https://www.gdm-motors.com/bmwm5w10

Kom over noen rykter om en E39 med W10 motor for noen dager siden, dog trodde jeg ikke særlig på det. Nå har flere av disse lenkene dukket opp daglig. Kult å se at E39 var den bilen VAG mente best passet som test-mule. Sier vel litt om E39 i sin tid 🙂

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 Det er lov å håpe, men slik jeg erfarer BMW om dagen kjører de sin linje helt uavhengig hva fanskaren roper. Så om BMW plutselig hadde gjort M3 elektrisk til tross for Mercedes' bomkjør med C63 AMG forundrer meg ikke. BMW er jo som kjent skikkelig på spareblussen om dagen og med tidenes dårligste 5-serie lansert, kan vel det meste dessverre skje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

The Drive - E39 M5 W10

https://www.gdm-motors.com/bmwm5w10

Kom over noen rykter om en E39 med W10 motor for noen dager siden, dog trodde jeg ikke særlig på det. Nå har flere av disse lenkene dukket opp daglig. Kult å se at E39 var den bilen VAG mente best passet som test-mule. Sier vel litt om E39 i sin tid 🙂

 

Hvor tar man service? 🥸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ///M-ini95 skrev:

The Drive - E39 M5 W10

https://www.gdm-motors.com/bmwm5w10

Kom over noen rykter om en E39 med W10 motor for noen dager siden, dog trodde jeg ikke særlig på det. Nå har flere av disse lenkene dukket opp daglig. Kult å se at E39 var den bilen VAG mente best passet som test-mule. Sier vel litt om E39 i sin tid 🙂

 

Dette var en kul historie, utrolig hva man kan lære av å følge litt med i bilverdenen. Dette må jo stikke litt for VAG entusiastene også, at E39 M5 ble brukt som basis for å teste W10 motoren. Det vil si at de fant E39 M5 som ett bedre chassis enn Audi S8 (D2) og S6 (C5)....dette skal spres til så mange VAG entusiaster som mulig 😬

1 time siden, Saltkjelen skrev:

@Fredrik 90 Det er lov å håpe, men slik jeg erfarer BMW om dagen kjører de sin linje helt uavhengig hva fanskaren roper. Så om BMW plutselig hadde gjort M3 elektrisk til tross for Mercedes' bomkjør med C63 AMG forundrer meg ikke. BMW er jo som kjent skikkelig på spareblussen om dagen og med tidenes dårligste 5-serie lansert, kan vel det meste dessverre skje. 

Vi lever i håpet. Min erfaring er at ting stort sett ordner seg og at ting ikke alltid blir så ille som man frykter. BMW M er i gamet for å tjene penger, og i dette segmentet har de ikke råd til å gå på trynet....iallfall ikke med M3/4. XM kommer til å koste de dyrt når den ikke selger.. Det sagt, nå har jeg alt møtt ett par XM på norske veier...hvem kjøper disse bilene? 

Det som er litt artig er at Mercedes har selv sagt at de skal være fullelektriske innen 2030, ironisk at de da lanserer ett par V8 modeller fire år før det. AMG sjefen har også gått ut å sagt at de skal produsere V8ere også etter 2030, dette er ikke lett å bli klok på. Virker som bilprodusentene er veldig opptatt av å flagg for EU at de tar grep og er flinke på miljø, samtidig som de har en litt annen agenda som de ikke snakker så høyt om. Unntaket er selvsagt BMW som ikke skjuler noe når de sier de kommer til å fortsette å utvikle fossilmotorer (side om side med utvikling av elektriske drivlinjer) BMW har i likhet med Porsche og Toyota ryggrad til å stå for at de skal produsere fossilbiler også i tiden etter 2030. For all del, elbil er kommet for å bli men jeg tror ikke siste ord er sagt for fossilmotorens eksistens helt ennå. Volvo og Renault har sammen investert ett tyvetalls milliarder Euro i en ny fabrikk som skal utvikle og produsere hybrid og ICE motorer, GM utvikler ny V8, neste generasjon Audi RS6 blir kanskje ikke elektrisk likevel men en V6 PHEV, Ford lanserer i disse dag ny Mustang med en ny 5,0 V8 uten turbo eller elektrisk hjelp av noe slag. Jeg tror vi skal vente med gravølet litt til :)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mens porsche akkurat har lansert en rask sportsbil på hele 1380kg, så jobber bmw mest mot å levere første M bil på nærmere 3 tonn for å imponere amerikanere i lyskryss med klimadrivlinje

det er når produsentene jobber mot skikkelige baneprestasjoner med en bil at resultatet blir bra, uansett design.  en rask bil vil være kult uansett hvordan er design blir løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...