Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Med andre ord…bare å glede seg 😂😂

Synd BMW Norge priser seg helt ut på hybriden av vanlig X3, denne kunne nok vært ett aktuelt alternativ til iX3 for veldig mange nordmenn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Med andre ord…bare å glede seg 😂😂

Synd BMW Norge priser seg helt ut på hybriden av vanlig X3, denne kunne nok vært ett aktuelt alternativ til iX3 for veldig mange nordmenn. 

Hadde dagens iX3 hatt 4x4 så hadde nok en M50-utgave av denne solgt som bare juling. Jeg skjønner iX3 ikke skal føkke opp salget av iX, men likevel. Jeg liker konseptbilen NKX, så ser ut som at om patenttegningene får litt farge og freshe felger så er de ikke langt unna konseptet - tror jeg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følgende sies om neste generasjon X5/iX5 av BMW-insider;

Sitat

You would actually be surprised how X5/iX5 are visually similar to the iX3. The details are subtle identifiers such as intakes, sculpture and the iconic X headlight s. Everything else such as the front fascia and rear end are all similar. Effectively it's a longer, taller iX3.

Etterfulgt av følgende illustrasjon;

985052547_Skjermbilde2024-11-16kl_20_12_38.thumb.png.d4760fb9a67ce22424e04c457300761f.png

X5 får "X-lys", så det kan tyde på at strekdesignet bare er en snarvisitt. Man har i alle fall mistet all identitet i lyssignaturen sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Fredrik 90 said:

Jeg virkelig hater det Neue Klasse designet

Jeg er ikke like kategorisk som deg ang NK. En del av meg er positiv, men samtidig kjenner jeg at jeg måler det opp mot det BMW har prestert de siste 3-4 årene, og da er jo listen egentlig lagt svært lavt. Målt opp mot BMW fra ca 2020 og bakover, synes jeg imidlertid ikke NK er allverden, selv om det ligger et snev av tradisjon i linjeføringen der. Jeg vil si det skal svært lite til før det hadde blitt veldig mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/13/2024 at 1:24 PM, mslello said:

Litt avventende enda her ja merker jeg.. Kanskje den må ha høyt panser for Panoramic vision?

image.png.b665f7e42c2be3e0bd095c683b67a529.png

 

Ser på Bimmerpost at produksjonstart er forventet til 11.26. Så lenge å vente enda..

Sånne dørhåndtak er kanskje litt 2015 også?

image.png.5291b9c62e9737cac2d1811a6a1adc9c.png

Mulig men kan også være det virker høyere på grunn av linjer.

Legg merke til for eksempel F30 som har lav linje på siden som går parallel med panseret så det virker som det flat panser men i virkelighhet går den oppover sikkert på grunn av forgjenger sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kom opp på IG i dag 😅 Er vel kanskje enig i at vi alle skal si unnskyld til Chris Bangle for alt hatet han har fått for BMW sitt design de siste 20 åra. Lite viste vi da at denne mannen sitt design rett og slett var genialt 👍

IMG_2804.thumb.png.08169fc3d47a94b3826a3732e1b6834a.png 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E60 og E85 satt som en kule hos meg fra dag 1. E90  og E87 trengte litt tid, men vokste fort på meg. Tror Bangle i stor grad ble dømt på E65 (Hvem husker vel ikke vitsen med søppelspannet), og alt som kom etterpå havnet i samme båsen på ren autopilot. E65 var den første og mest kontroversielle bilen han kom med. Selv i dag liker jeg ikke den noe særlig, men som LCI ble den ganske bra.

Bangle tenkte definitivt nytt, men tok med seg nok elementer til at identiteten ble værende. Og linjeføringen hang sammen.

Habib er vel hos KIA nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bangle gjorde mye bra. Jeg har egentlig sansen for E65 også. Problemet med den var at de første pressebildene ikke ytet bilen rettferdighet. For de som husker tilbake så var de i en ubestemmelig gråfarge som gjorde at alt bare fløyt i hverandre. Merkelig nok så har BMW fortsatt med den samme praksisen fram til i dag. De bruker noen rare farger på pressebildene som ødelegger hele inntrykket. Rart det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...