Saltkjelen Skrevet Januar 7 Skrevet Januar 7 Jeg leser at iDrive-kontrolleren er byttet ut til fordel for et panel som minner om en jævla kalkulator på høyre side av rattet. Vi snakker hele 13 (!) «knapper» der pilene og (jeg antar) et trykk i midten simulerer iDrive-kontrolleren. Skal love deg at den haptic-driten der ikke får seg muskelminne slik som kontrolleren har. Dette er intet annet enn nitrist. Det er bare en ting å si; Make BMW great again! mr.pingu, BimmerFan!, fupsaker og 2 andre reagerte på dette 1 4
mr.pingu Skrevet Januar 7 Skrevet Januar 7 17 minutes ago, Saltkjelen said: Jeg leser at iDrive-kontrolleren er byttet ut til fordel for et panel som minner om en jævla kalkulator på høyre side av rattet. Vi snakker hele 13 (!) «knapper» der pilene og (jeg antar) et trykk i midten simulerer iDrive-kontrolleren. Skal love deg at den haptic-driten der ikke får seg muskelminne slik som kontrolleren har. Dette er intet annet enn nitrist. Det er bare en ting å si; Make BMW great again! 1+1 =2 😅 Men må si, jeg liker den panoramalinje ovenfor. Men rattet med sånn touchknapper ser ikke bra ut. Har noen lagd merke til at blinklys spaken er borte i den demoen og? Får vi Tesla blinklys? Marius2002 reagerte på dette 1
papertiger Skrevet Januar 7 Skrevet Januar 7 MBGA høres ikke så bra ut… MAkeBAyernmotorenwerkeGreatAgain - MABAGA høres bedre ut! Jeg ser det som positivt at de har et HUD som viser all info du trenger for å slippe å se på andre skjermer under kjøring. Det negative her er all fokuset på skjerm skjerm skjerm. I likhet med dere andre to høres jeg ut som en surMAGA gubbe som sitter fast i fortiden, men det var MYE svada i den første videoen med alle de følelsene rundt sportslige farger der. Det du trenger når du kjører sportslig er ikke rød farge, det er minst mulig input og fuss og forstyrrelser fra bilen, og kontrollere som er enkle å se, finne, ta på og betjene om det skulle være nødvendig. Jeg kjører jobben sin helt nye Transit hjem i dag. Det første jeg tenkte på når jeg såg iDrive X OS på skjermen var at dette ligna mye på det utrolig vriene interfacet som er i Transiten, med temperaturer og viftekontroller gjemt nederst på skjermen, info som flyter inn i alt annet som viser der. Uendelige lag med menyer der alt betjenes av ved hjelp av touch, og alt for mange knapper på rattet. Om resten av NK iX3 blir steikje bra er jeg positiv til NK summa summarum, men jeg føler at tiden der jeg kjører BMW for å kjøre bil nærmer seg slutten, og en bare blir tilskuer i et techshow som utspiller seg foran øynene på deg. Hilsen “altvarbedrefør” - 60 år. Saltkjelen, mslello, Marius2002 og 1 annen reagerte på dette 3 1
mslello Skrevet Januar 8 Skrevet Januar 8 (endret) Det jeg liker best er panoramic vision, å så synes jeg rattet ser tøft ut. La også merke til i videoen til BMWBlog var at siste brukte snarvei var å slå av antispinn. Så det er håp tenker jeg. Haptiske knapper på ratt er det vel ingen som har fått skryt for, så om BMW har klart å løse det er vel dessverre tvilsomt. La merke til at de unge damene sa at man ikke hadde all fokuks på stemmestyring. Det synes jeg er bra, for jeg er så gammel at jeg liker ikke å snakke til ting. Forhåpentligvis "lærer" den seg hvordan du bruker bilen. Så snø og 2 minus på værmelding. Da slår vi antispinn av ved oppstart Trakk veldig ned at den viste status på lys og håndbrekk osv på siden av skjermen. Det ga meg Tesla vibber ja, hjelper ikke å sette skjermen på skrå. Og mangler blinklyshendler er det jo helt krise. Det forundrer meg forøvrig at etablerte merker kopierer Tesla på så mye. Er de så redde for Tesla eller er det så mye billigere å klatte alt inn i en skjerm? Så mye skryt som BMW får for iDrive hjulet i alle tester nå om dagen, så tenker jeg BMW er litt spent på iDrive X selv også. Men prosjektet startet vel i 2015 hørtes det ut som, da var touchskjerm nytt og kult.. Men nå hadde jo knapper vært mye mer eksklusivt.. Endret Januar 8 av mslello Marius2002 reagerte på dette 1
KireS Skrevet Januar 8 Skrevet Januar 8 Intet mindre enn 19 knapper på rattet, det blir jo kjekt🙄 https://www.elbil24.no/nyheter/slik-betjener-du-den-neste-bmw/82479987 F10\F01 er virkelig peak BMW interiør for meg. Tenk om de kunnet gått mot strømmen nå og hatt fokus på fysiske knapper, god material kvalitet og eleganse. Når alle har fokus på at alt er på skjerm og kun software som skiller, er det lite som skiller den ene fra den andre lengre. uglefossen, Saltkjelen, BimmerFan! og 5 andre reagerte på dette 8
Marius2002 Skrevet Januar 8 Skrevet Januar 8 (endret) Dette blir bra, alt i alt. Offisiell nettsted: BMW Press | iDrive X Jeg leser hva dere skriver, kommer med huggjern og steintavle til dere Stemmestyring fungerer overraskende bra, det er bare å bli vant. Som alt annet - kaste seg ut i det og prøv. Så blir det bra. Jeg er enig i at iDrivehjulet ikke burde fjernes og 19(?) knapper på rattet er for mye. Hvis NKX/iX3 blir lik konseptmodellen, med litt justeringer - vil jo ha M-seter i ekte skinn, så kan dette bli skikkelig bra. Jeg har god tro på at BMW får til en førerrettet bil med gode kjøreegenskaper. Slik vi kjenner BMW. Jeg er forøvrig meget spent på sedanen som er presentert. Den virker også lovende. Fremtidig bil? Håper det. Edit: 450 kilometer ved 80% gir jo omtrent 560 kilometer ved 100%. Så spørs det vel hvilken utgave dette er og om tallene er reelle. En kan spekulere, siden vi ikke vet modell eller bakgrunnen til gjettometeret. Endret Januar 8 av Marius2002 fupsaker og mslello reagerte på dette 2
StigJ Skrevet Januar 8 Skrevet Januar 8 48 minutter siden, KireS skrev: Intet mindre enn 19 knapper på rattet, det blir jo kjekt🙄 To knapper mer enn i en av dagens modeller med active cruisecontrol hvis man teller med rattvarmeknappen. Så tror ikke det blir komplett krise. mslello, fupsaker og Ron Jeremy reagerte på dette 2 1
mslello Skrevet Januar 8 Skrevet Januar 8 Hendler på plass heldigvis Marius2002 og Mr. Erling reagerte på dette 1 1
StigJ Skrevet Januar 8 Skrevet Januar 8 Det rattet der er jo nesten styggere enn det i i3en.... mslello, Mr. Erling, Marius2002 og 1 annen reagerte på dette 4
Fredrik 90 Skrevet Januar 8 Skrevet Januar 8 Jeg blir nesten litt bekymret for meg selv og flere andre her, jeg mener...vi har begynt med "alt var bedre før" mens vi ennå er i 30 årene. Hvordan skal vi klare oss når vi omsider kommer i 60 årene? 😂 BimmerFan!, Mr. Erling, Eivind92 og 4 andre reagerte på dette 1 6
Gamer73 Skrevet Januar 8 Skrevet Januar 8 Personlig er jeg mest opptatt av hvorden neue klasse ser ut på utsiden. Jeg kommer nok uansett ikke bytte ut min nye M50 før om 5-7 år. Og på det tidspunktet håper jeg at dem har kommet med en skikkelig stilig neue klasse sportsbil. Jeg liker ikke designed på den neue klasse sedan bilen som er vist.. Jeg kommer nok til å bare følge utviklingen av teknologi på innsiden og tilpasse meg dette. For meg er exterior looks det aller viktigste. fupsaker reagerte på dette 1
StigJ Skrevet Januar 8 Skrevet Januar 8 1 time siden, Fredrik 90 skrev: Jeg blir nesten litt bekymret for meg selv og flere andre her, jeg mener...vi har begynt med "alt var bedre før" mens vi ennå er i 30 årene. Hvordan skal vi klare oss når vi omsider kommer i 60 årene? 😂 Alt går seg til. Har jo G11 LCI friskt i minnet hvor så og si hele Bimmers gikk i vranglås grunnet den store grillen. Er vel flere her som har ymtet frempå at de veldig gjerne kunne tenke seg en slik nå 😁 Ron Jeremy, Marius2002, Mr. Erling og 5 andre reagerte på dette 5 1 2
Orjan Skrevet Januar 8 Skrevet Januar 8 1 time siden, StigJ skrev: Alt går seg til. Det gjør det. Jeg syntes G87 M2 var skikkelig stygg på de første bildene, men nå er det en av mine absolutte favoritter og jeg skulle mer enn gjerne rattet rundt i en. Ron Jeremy, Marius2002, mslello og 4 andre reagerte på dette 7
StigJ Skrevet Januar 8 Skrevet Januar 8 Sitter selv og drømmer om manuell G87 selv om det aldri kommer til å skje. Skikkelig bøllefrø. fupsaker, Ron Jeremy, mslello og 3 andre reagerte på dette 6
Mr. Erling Skrevet Januar 8 Skrevet Januar 8 ''Noen'' sa for en tid siden vedrørende det å lede! Vet ikke om du er enig?😉 - Kvinner leder med følelser, og kun følelser! - Men leder med kunnskap, erfaring, fakta, rasjonalitet, etterrettelighet.. Husker ikke alle punktene som ble sagt, det var flere om menn... Hvis du googler om det å lede, får du ikke konkrete ovennevnte eksempler, men ullent følelse svada svar, som sitatet her: Sitat Hva er en god leder? Kort og godt skal en leder inspirere og motivere de ansatte, ha en god og åpen kommunikasjon, samt ta beslutninger og stå ansvarlig for dem. De bør også vise samt ha tillit til de ansatte, delegere oppgaver og være åpne for å kontinuerlig lære og utvikle seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå