Fredrik 90 Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Enda litt mer slakt og klaging om G60…det er ikke lett å være G60 når denne bilen her finnes 😅 Nå fremstår dette som at jeg har hakk i plata, men det hadde dere også fått om dere hadde sett disse graverende forskjellene. Jeg var i dag på en liten avduking av nye Mercedes E klasse All Terrain. Bertel O Steen gjorde en helomvending og tok nye E klassen til Norge likevel på tross av kun ICE motorer. I dag hadde de en en liten førvisning som jeg deltok på, var så mye trengsel av folk så jeg fikk ikke tatt noen bilder. Men når forhandleren får bil i showrommet så kommer jeg tilbake. Det jeg bet meg merke i var først og fremt kvaliteten og hvor solid alt føltes. Kan ikke sammenliknes med knirk og plast interiørene fra tidligere MB biler. Men så kommer vi til de punktene hvor G60 faller helt totalt igjennom. * Merino skinn på dasjbord og øvre deler av dører. * Dørlommer er polstret med filt * Bakbelyste innstegslister * Panorama tak med diger åpning * Soft close * Comfort acess på alle dører * Justerings "tapp" til luftedysene kan stilles både elektrisk via skjermen eller manuelt for hånd. Det var så herlig over enginereed * Avstands justering til adaptiv cruise på rattet * Rollo bak går elektrisk opp når luka åpnes og går på plass igjen når den lukkes * I fører profil kan man velge at hastighets varsel er permanent av * Vindusbrytere i ett slags metall materiale, føltes super nice å betjene. * Helt rå Ambient belysning. * Digitale lys som prosjekterer alt fra Mercedes logo på bakken foran bilen når den låses opp til å lage gangfelt i mørket og vise varsler på bakken foran bilen for å varsle deg om hinder du ikke ser. Sykt rått å se… * De ladbare hybridene går over 100 km elektrisk og kan hurtiglades. Man får E450 med bensin rekkesekser på 381 hk (G60 540i selges ikke i Europa) eller E450d med diesel sekser på 367 hk (G60 540d er tunet ned til 303 hk og er mild hybrid, erstatter 530d) Ikke noe av dette får man på G60/61 5-serie… Kort fortalt…nye E-klasse er det jeg ønsker at den nye 5-serien skulle være. At BMW fortsatt kaller G60 en premiumbil, og at de faktisk tar det samme betalt som MB gjør for E klasse (globalt) vil jeg nesten si er på grensen til bedrag. Der nye E klasse rett og slett at blitt en slags mini S klasse så har 5-serie tatt en tur nedover og blitt en slags kjip smør og brød bil. Jeg er så innmari skuffet…har ikke ord for hva BMW har gjort her. HenrikSolberg, Morten B, KireS og 6 andre reagerte på dette 9
Saltkjelen Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden I motsetning til G6x, fremstår E-klassen som en erkeekte tysker med fokus på det tyskerne har vært gode på, og ikke en asiatisklignende FWD-look a like 5-serie med Lada-standard. Merkevaren til BMW er såpass svekket over de siste årene, at det på et eller annet tidspunkt må tas et grep før de går inn i historien som nåtidens Nokia. Rett og slett ufattelig trist. Fredrik 90, ahj og fupsaker reagerte på dette 2 1
Skulebollen Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Var og såg på en i5 stv. og synes ikke den såg så ille ut live. Der mente selger at man fikk utvidet skinn på dørsider og dashbord, og merino på seter. Synes også den såg helt grei ut innvendig med BW stereo. Man får den vel også med M sport stoler som ser bra ut. Soft close mangler den vel, men jeg blir jo generelt sett ned på innpå forumet her om jeg mener "must have" er utvidet skinn, softclose osv. Så stiller meg litt uforståelig til all slakten av i5. Man får jo Bøttevis av utstyr til dem, og BW såg skjikkelig lekkert ut. Aldri kjørt en dog Marius2002 og fupsaker reagerte på dette 2
Saltkjelen Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden @Skulebollen Du har nok vært borti en selger som ikke helt vet hva han snakker om (det var jo en her inne som bestilte i4 og ble lovet at bilen hadde skinntrukket dashbord, men så fant man ut at det var sensatec etter at bilen kom). Du får dog bestilt merino til seter (riktignok ikke i noen smakfulle spesifikasjoner i mine øyne, men det blir på det subjektive plan). Ellers fremstår B&W som en vits på G6x. Spesifikasjonsmessig er det en kraftig degradering fra det tidligere B&W systemet, men nøkkelen her er at G6x har "Bowers & Wilkins Surround System", mens øvrige biler med B&W har "Bowers & Wilkins Diamond Surround System". Dagens B&W i G6x minner derfor mer som en rebrandet Harman Kardon, noe som også understrekes av den lave finessen i designet på anlegget og prisen. På dørene foran er diskantdekselet i aluminium/aluminium look-a-like med belyst B&W-logo og høyttalerdeksler i filt. Bak er det et høyttalerdeksel i plast som skal forsøke å imitere et deksel i aluminium. Her er høyttalerne belyst - i motsetning til foran. fupsaker og BimmerFan! reagerte på dette 2
Skulebollen Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Får man kun sensatec? Selv i individual spec? Såg kun framdører, og mener ærlig talt at lyset inni høytalerene ikke er noe savn, etter og ha eigd flere biler med BW. Men om bakdørene da er tydelig synlig plast, så kan jeg forstå at det også føles litt som en nedgradering
Saltkjelen Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 4 minutter siden, Skulebollen skrev: Får man kun sensatec? Selv i individual spec? Såg kun framdører, og mener ærlig talt at lyset inni høytalerene ikke er noe savn, etter og ha eigd flere biler med BW. Men om bakdørene da er tydelig synlig plast, så kan jeg forstå at det også føles litt som en nedgradering Om du mener i4/G2x 4-serie, får man nå kun kjøpt bilen med "luksus instrumentpanel" som er sensatec med sømmer. Det tidligere 4M5 skinntrukket dashbord kunne ikke lenger bestilles fra og med LCI, med unntak av på M3/M4. Man kan nok få 4M5 under Individual Manufaktur-programmet, men da koster jo dette dashbordet plutselig 1/8 av bilens pris. G6x har ingen opsjon om verken sensatec med sømmer eller skinntrukket dashbord. Det er godt mulig at Individual Manufaktur åpner for det, men sett i lys av hvor mye BMW har spart inn på denne modellen, kan jeg unektelig se for meg at de tilbyr Individual Manufaktur her i det hele tatt. fupsaker reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 1 hour ago, Saltkjelen said: Du har nok vært borti en selger som ikke helt vet hva han snakker om (det var jo en her inne som bestilte i4 og ble lovet at bilen hadde skinntrukket dashbord, men så fant man ut at det var sensatec etter at bilen kom). Du får dog bestilt merino til seter (riktignok ikke i noen smakfulle spesifikasjoner i mine øyne, men det blir på det subjektive plan). Ellers fremstår B&W som en vits på G6x. Spesifikasjonsmessig er det en kraftig degradering fra det tidligere B&W systemet, men nøkkelen her er at G6x har "Bowers & Wilkins Surround System", mens øvrige biler med B&W har "Bowers & Wilkins Diamond Surround System". Dagens B&W i G6x minner derfor mer som en rebrandet Harman Kardon, noe som også understrekes av den lave finessen i designet på anlegget og prisen. For å underbygge det litt videre: BMW har altid håntert stortsett 4 nivåer internt. Stereo: Basic / uten utstyrkode HiFi: P676 (HiFi loudspeaker system) | P674 (HiFi loudspeaker system Harman Kardon) Top-HiFi: P688 (Harman Kardon surround sound system) | P6F4 (Bowers & Wilkins surround sound system) | P677 (HiFi system Professional) High-end HiFi: P6F2 (Bang & Olufsen high-end surround sound system) | P6F1 (Bowers & Wilkins Diamond surround sound system) Individual audio P752 faller litt mellom top-hifi og High-end i oppsett så usikker hvor jeg skal plassere den. fupsaker reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå