KireS Skrevet i går, 08:29 Skrevet i går, 08:29 iX3 NK interiøret ser ganske kjipt ut med mye hardplast. iX ser milevis bedre ut i design og material kvalitet. Hadde jeg vært i markedet for noe slikt hadde jeg definitvt hellet gått for iX LCi over iX3, overraskende lite som skiller i pris. Marius2002 og Saltkjelen reagerte på dette 2
papertiger Skrevet i går, 08:53 Skrevet i går, 08:53 (endret) Dette ser jo skuffende ut må jeg si. Noen av elementene var jeg klar over, som rollo og bakre HVAC design. Nå skal jeg vente med å falle dom frem til jeg får tatt bilen i eget øyesyn i mars. Men sidevanger i hardplast i baksetet er i tråd med iX1 og iX2, ser utrolig billig ut. Her glimrer iX til med det som ser ut som en sofa. Eller vår forhenværende 10 år gamle 4-serie, med skinn og sømmer: Endret i går, 08:54 av papertiger Saltkjelen reagerte på dette 1
Ron Jeremy Skrevet i går, 10:49 Skrevet i går, 10:49 Å sammenlikne det elektriske flaggskip (iX) med utgående teknikk, kontra flaggskipet i form av ny teknikk i en klasse under (iX3). Er en vanskelig paradegren. Moms endringen gjør at prisen på iX3 blir mindre fristende og gjør kanskje at man forventer mer. Så er det stor forskjell på å se på bilder og sitte i en bil og ta å føle på den, ikke minst hvordan den er spekket og satt opp. Så nye iX3 bør vel strengt tatt sammenliknes med G01/G08 og sine fossile søsken. Så kan iX sammenliknes mot kommende nye X5 eventuelt. Men de som forventer og ønsker en kvalitetsøkning fra BMW sine nye modeller, kan nok måtte være litt tålmodige - evt se hvordan BMW står mot andre Tyske konkurrenter.
papertiger Skrevet i går, 11:50 Skrevet i går, 11:50 Det skal sies at Audi får MYE høgg i sosiale medier - sjekk f.eks. ut Auditography på Instagram. Billig plast, dårlig MMI, billig airbag cover på ratt med flat logo - jeg fikk en liten aha opplevelse når jeg såg videoene hans. BMW er i godt selskap for å si det sånn. Og denne mannen er fotograf og videograf for Audi AG. Fredrik og Ron Jeremy reagerte på dette 2
Marius2002 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Hmm, stemmer det at i3 vil bli "en annen bil" enn 3-serie ICE? Var mer BMW over ICE-utgaven. Om ikke det er M3 ICE da, ettersom den har 4 hull bak 🤔 Vel, får se når den kommer uten camo
Saltkjelen Skrevet 49 minutter siden Skrevet 49 minutter siden i3 og 3-serie blir to forskjellige modeller. Der NA0 (ja, hvem kom på disse nye internkodene?) i3 er på NK-plattform, mens G50 3-serie fortsetter på CLAR-plattformen. Dette er synd, for det fine med en G26 i4 og 4-serie er at disse er samme bil. Dessverre ser det ut til at BMW går vekk fra dette på biler som har NK og CLAR i "samme serie". iX5/X5, iX6/X6 og iX7/X7 vil for eksempel være på CLAR i "NK drakt" og blir derfor like på tvers av motorseringene, stikk i strid med G45 X3 og NA5 iX3. "M-performance" og M-biler får nå fire blås (slik som X1 M35i, X2 M35i, X3 M50), så det vl si at bilen i spionbildet er en M350 (ja, det er idiotisk at ien er kuttet ut). Vi er hellers helt enig. G50 3-serie ser ut som en tung, satt, lang og RWD-ete BMW, mens NA0 i3 ser ut som en Mazda 121. BMWE39turbo og Marius2002 reagerte på dette 2
Fredrik 90 Skrevet 36 minutter siden Skrevet 36 minutter siden @Marius2002 Den bilen med fire enderør er nok M350i versjonen, topputgaven av vanlig ICE 3-serie. Denne får B58 motoren så det er håp om at dette kanskje blir en skikkelig 3-serie i motsetning til dette Neue Klasse søppelet. Så gjenstår det å se om BMW har tatt til seg kritikken de har fått ang den svake kvaliteten. Marius2002 reagerte på dette 1
Marius2002 Skrevet 29 minutter siden Skrevet 29 minutter siden @Saltkjelen okei. Det var jeg ikke klar over, jeg trodde NK ble lik i både elektrisk og ICE. Noe som har vært styrken i G26 som du påpeker. En liten bommert der, men jeg har jo likt prototypen, så håpet er enda at den kan bli bra. Men å se bildet over side om side var skuffende. Jeg kunne ikke la tanken gå vekk på det du skrev om Audi i en annen tråd. Jeg er naturligvis helt enig til en viss grad. Men jeg er en av få som liker G60. Men det er noe med bakluken som skurrer, ilikhet med NA0.. på G60 LCI ser det ut som den går ganske skrått ned, istedenfor å avsluttet elegant som G50 3-serie/G26 4-serie. Mulig det er likt på pre-lci? Nå er det jo både vinkler, lyssetting og camo som er med å lyge, men ja. 🤔
Fredrik 90 Skrevet 17 minutter siden Skrevet 17 minutter siden G60/61 designet har vokst på meg også men det er som du sier noe som skurrer med proporsjonene. Og det skal det ikke gjøre på en 5-serie, dette er en modell som igjennom alle generasjoner har vært perfekt proporsjonert. Marius2002 reagerte på dette 1
Saltkjelen Skrevet 10 minutter siden Skrevet 10 minutter siden Hovedproblemet med designet til G60 (ikke fullt så gjeldende på G61) er at bilen gir inntrykk av å være designet av fire forskjellige designere. Èn designer for B-stolpen og forover, en annen for B-stolpe og bakover, en tredje for innvendig B-stolpe og forover, mens sistemann fikk baksetet og hattehylle. Dessverre henger ikke dette spesielt godt sammen, noe som understrekes av dette bildet: Enkle grep ville faktisk kunne endret G60 betraktelig. Dette gjelder utflating av koffertlokk, marginalt brattere bakrutevinkel, mindre Hoffmeister-knick, rett vinduslinje og en tydeligere skulderlinje. Bilen har et generelt behov for skarpere linjeføring enn det bløte og pløsete som er i dag. Små grep som kunne gitt bilen en skikkelig E60 hommage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå