Saltkjelen Skrevet i går, 14:27 Skrevet i går, 14:27 Pressetråd på Bimmerpost: https://www.7post.com/forums/showthread.php?t=2238455 Fronten er et solid løft. En pre-LCI med LCI front fremstår etter mitt syn som den ultimate G70en. Det går mer og mer opp for meg at Neue Klasse må være noe av det verste som har skjedd BMW i moderne tid. Designet var halvspennende på iX3, men allerede nå er designet kjedelig. Fryktelig generisk og intetsigende design. Her snakker vi design basert på arkstørrelser - både innvendig og utvendig. Interiøret i denne faceliften er ikke en 7-serie verdig. Og det lukter kostnadskutt over hele fjøla - som vanlig. Dørtrekkene bak gadd ikke engang BMW redesigne, så her har man gjenbrukt pre-LCI dørtrekk. Dørtrekkene foran har nå fått stoffdeksler til Bowers & Wilkins, mens pre-LCI har et virkelig påkostet og flott dørtrekk. Passasjerskjermen? Her er BMW ti år for sent ute. Minst. Hvem i alle dager vil sitte å fikle med denne skjermen fremfor en iPhone/iPad? Hva i all verden er det som egentlig skjer med modellbetegnelsen? Blandingen av store og små tall og bokstaver fremstår som lite gjennomført, og måten "i7 60" er skrevet på virker utrolig klønete. Spesielt når "i7 M70" skrives med i7 på venstre side av bakluken, mens M70 skrives på høyre side. Bensinmotorbetegnelse uten i? Det ser bare merkelig ut. Jeg husker BMW emblemene ble dratt frem som enkeltelementer ved pressemeldingen til G70 for noen år tilbake. Blant annet ble det fremhevet at emblemene var betydelig større enn de tradisjonelle merkene, fordi de måtte harmonere med det store karosseriet. Nå ser emblemene ut til å ha blitt mindre, med det resultat at kameraspyling ikke lenger er her og at kameraet er flyttet ut fra det sorte feltet i BMW-merket. Det forundrer meg at BMW har fått så stor allergi for chrome. Dette hører etter mitt syn hjemme på detaljer, grill og eksos på luksusbiler. All annet forsøk på å imitere chrome virker bare billig. CHNilsen, Morten B, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 4
Ron Jeremy Skrevet i går, 15:13 Skrevet i går, 15:13 1 time siden, Marius2002 skrev: Da er katta offisielt ute av sekken. https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0457130EN/the-new-bmw-7-series Syns eksteriøret har et fremragende «flytt deg» aura! Få denne i bakspeilet så kommer man til å begynne å svette ganske raskt. Interiøret syns jeg, bortsett fra den idiotiske passasjer skjermen, også er en forbedring. Misliker den lyslisten som også bl.a G05 LCI har, litt usikker på om den kanskje «bare» har blitt mindre her?
Rune-K Skrevet i går, 15:17 Skrevet i går, 15:17 1 minutt siden, Ron Jeremy skrev: Syns eksteriøret har et fremragende «flytt deg» aura! Få denne i bakspeilet så kommer man til å begynne å svette ganske raskt. Interiøret syns jeg, bortsett fra den idiotiske passasjer skjermen, også er en forbedring. Misliker den lyslisten som også bl.a G05 LCI har, litt usikker på om den kanskje «bare» har blitt mindre her? Enig med @Ron Jeremy her. Dette er hva jeg vil kalle en bøs bil. Litt sånn fløtt deg følelse. Interiøret har jeg ingen formening om ennå. Også håper jeg snart BMW snart finner ut at det går an og sende ut pressebilder av noe annet en grå biler.
Saltkjelen Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Går en litt nærmere i sømmene, så ser en kostnadskutt og uheldige designløsninger som kunne vært løst på helt andre måter enn hva de har gjort. Usikker på om man får alternativet med å velge treverk, men uansett er tysk feinschmecker mekanisme at av et koppholderlokk og aluminiumsbelagte detaljer borte/kraftig nedgradert. Plastikken har tidligere vært belagt med noe aluminiumslegering eller liknende, men nå ser det ut til at det kun er snakk om sølvlakkerte deler. En ser i alle fall tydelig forskjell i finishen på de to forskjellige. Som vist over, er det også mindre bruk av det i interiøret. Jeg orker ikke engang nevne alt de har fjernet. Plassering av frontkamera er "off center", noe som også resulterer i at den ene rillen i grillen er kortere. Små detaljer, men likevel irriterende usymmetri. Tidligere var det en langt mer elegant integrering av både spylerdyse og kamera. Bortfall av chrome får også bilen til å fremstå som mindre påkostet. Det samme med bakluke. Åpneknapp og kamera er nå "off center". Det fremstår som unødvendig når de hadde en elegant løsning på dette fra før av i BMW emblemet. Så er det dette evinnelige høyttalerdekselet, som nå er i stoff. Høyttaleren foran er heller ikke lenger belyst. Bakhøyttaleren er uendret fra pre-LCI. Det fremstår som uklart om diskantdekselet fortsatt er aluminium eller om dette er i plastikk. Visuelt sett ser det ut til å være lakkert plast. Det var allerede en irriterende stor forskjell på dørtrekkene foran og bak på G70, men på LCI har man valgt å holde dørtrekkene bak uendret og gjort dørtrekkene foran verre enn de var. BMW har vært gode på å ha gjennomført linjeføring gjennom interiøret (som her ved F01), men dette er ikke veldig gjenkjennbart i G70. Det mest fremtredende er at dørtrekkene foran er enda mer i utakt med de bak enn før. Inkonsekvent og unødvendig. Hhv. F01, G70 LCI og G70. _hp4, fupsaker, CHNilsen og 2 andre reagerte på dette 3 1 1
CHNilsen Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden (endret) 22 timer siden, Saltkjelen skrev: Pressetråd på Bimmerpost: https://www.7post.com/forums/showthread.php?t=2238455 Fronten er et solid løft. En pre-LCI med LCI front fremstår etter mitt syn som den ultimate G70en. Det går mer og mer opp for meg at Neue Klasse må være noe av det verste som har skjedd BMW i moderne tid. Designet var halvspennende på iX3, men allerede nå er designet kjedelig. Fryktelig generisk og intetsigende design. Her snakker vi design basert på arkstørrelser - både innvendig og utvendig. Interiøret i denne faceliften er ikke en 7-serie verdig. Og det lukter kostnadskutt over hele fjøla - som vanlig. Dørtrekkene bak gadd ikke engang BMW redesigne, så her har man gjenbrukt pre-LCI dørtrekk. Dørtrekkene foran har nå fått stoffdeksler til Bowers & Wilkins, mens pre-LCI har et virkelig påkostet og flott dørtrekk. Passasjerskjermen? Her er BMW ti år for sent ute. Minst. Hvem i alle dager vil sitte å fikle med denne skjermen fremfor en iPhone/iPad? Hva i all verden er det som egentlig skjer med modellbetegnelsen? Blandingen av store og små tall og bokstaver fremstår som lite gjennomført, og måten "i7 60" er skrevet på virker utrolig klønete. Spesielt når "i7 M70" skrives med i7 på venstre side av bakluken, mens M70 skrives på høyre side. Bensinmotorbetegnelse uten i? Det ser bare merkelig ut. Jeg husker BMW emblemene ble dratt frem som enkeltelementer ved pressemeldingen til G70 for noen år tilbake. Blant annet ble det fremhevet at emblemene var betydelig større enn de tradisjonelle merkene, fordi de måtte harmonere med det store karosseriet. Nå ser emblemene ut til å ha blitt mindre, med det resultat at kameraspyling ikke lenger er her og at kameraet er flyttet ut fra det sorte feltet i BMW-merket. Det forundrer meg at BMW har fått så stor allergi for chrome. Dette hører etter mitt syn hjemme på detaljer, grill og eksos på luksusbiler. All annet forsøk på å imitere chrome virker bare billig. Må si meg enig her, utvendig mye bra og enkelte av felgene var veldig flotte! Innvendig så er det veldig kjedelig, synd at NK (innvendig) tilsynelatende er så utrolig lik mellom de forskjellige modellene. Personlig synes jeg det funker bra i 3 og x3, men om det skal være helt likt i alle andre modeller så blir det kjipt. Synd de ikke har gjort en egen tolking av NK til hver enkelt modell. Endret 9 timer siden av CHNilsen
Saltkjelen Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Ja, det blir fort for monotont og kjedelig. Nå som man har sett NA5 iX3, NA0 i3 og G70 LCI og hvor likt/monotont det er, så blir det knapt noen nyhetsverdi når G65 X5 og øvrige modeller avdukes fremover. Jeg forstår ønsket med å ha en viss likhet mellom interiørene, men da mener jeg E90, E60 og E65 er fasit på hvordan likhet i stor grad kan differensieres. Lars89, Reef89, ahj og 4 andre reagerte på dette 7
Saltkjelen Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Noen ganger vet man ikke helt om man skal le eller gråte av BMW. Av en eller annen ekstremt merkverdig grunn retter BMW mye av "feilene" sine på de kinesiske langversjonutgavene, mens de likevel viderefører "feilene" til resten av verden. Kineserne får nå LWB iX3 med betydelig bedre finesse og fargevalg enn resten av verden. Det fine er at man kan gå apeshit i ETK og Kinafisere iX3en sin, men det skulle vært unødvendig. Kanskje Kina-import blir det nye store? Høyttalerdeksler med ambientbelysning og i aluminium: Ingen hardplasthjørner på baksetene: Deler som normalt sett er i sort plastikk for oss, er enten farget eller trukket i skinn i Kina. Seterygg har også ambientbelysning og galvanisert deksel: Helfarget/helsydd midtkonsoll: Noen fancy seteknapper langs midtkonsollen (?): Ikke minst, skikkelige dørhåndtak: papertiger, CHNilsen og laffe reagerte på dette 3
papertiger Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Den iX3’en likte jeg! Mye finere interiør. Og lekre felger! Saltkjelen reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Jeg er så enkel at jeg liker sånne detaljer som de spylerdysene på kamera foran og bak på G70 og de doble koppholderne med skyv lokk. Jeg liker løsninger som vitner om at her har det vært ingeniører i sving og faktisk designet og konstruert noe. Ambient belysing er jeg også veldig fan av, opplyste innstegslister like så, det gir en fin premiumfølelse i mørket. Så i det hele og det store så er de det ikke en stor greie at BMW har fjernet dette, men de er en vesentlig del av de små detaljene som utgjør det store bildet og total inntrykket. Det skinner så veldig igjennom at dette er en kostnadsbesparelse, og på en påkostet modell som 7-serie så er besparende tiltak direkte usexy. Litt det samme som da jeg mente (og fortsatt mener) at 730d er en usexy motorisering i 7-serie. Å være gjerrig er usexy.. papertiger og Ove67 reagerte på dette 2
Snagg30 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 13 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Å være gjerrig er usexy Litt ironisk med hybrid bil da eller? Burde hatt ordentlig V8 om man skulle hatt skikkelig bøs SUV Ingvaldsen, ahj og CHNilsen reagerte på dette 1 2
Fredrik 90 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 1 time siden, Snagg30 skrev: Litt ironisk med hybrid bil da eller? Burde hatt ordentlig V8 om man skulle hatt skikkelig bøs SUV Men jeg er usexy og kjører en usexy bil. 7-serie er noe helt annet… Jeg kjører dessuten Alpina med V8, det er mitt alibi for tiden 👍
Ron Jeremy Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Det er og skal være litt kontrovers rundt nye BMW modeller. At Neue klasse blir behørig diskutert, tar jeg som et sunnhetstegn. BMW skal vekke følelser og være litt polariserende, vil du ha det trygt og kjøre safe, kan man velge noe annet. Og for orden skyld, «noe annet» gjør det dårligere enn BMW om dagen. For la oss være ærlig, når man hører diskusjonene om LCI av nye 7 serie, så skulle ma tro at preface var omtrent på nivå med E38. For jeg husker godt hva enkelte sa den gang preface 7 serien kom, om bl.a de doble frontlyktene som X7 fremdeles har. Alt gammelt er ikke gloria, men samtidig - alt nytt er ikke faens oldemor heller. Det er alltid en balanse, la oss bedre se nyansene og se helheten enkelte ganger. For det kan bli ennå verre, før - hvis det blir bedre!? Ove67 reagerte på dette 1
Rune-K Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden @Saltkjelen jobber du som designer eller noe i den gaten der? Siden du alltid har så gjennomtenkte funderinger på de design sakene. Andre "normale" folk sier stort sett om det er pent eller ikke. Alltid interessant og lese betraktningene dine selv om jeg ikke alltid er enig, Jeg klarer nok og si om jeg liker det eller ikke men aldri i verden om jeg kunne gått på et slikt detaljnivå som du gjør. teerex og Ove67 reagerte på dette 2
Saltkjelen Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 37 minutter siden, Rune-K skrev: @Saltkjelen jobber du som designer eller noe i den gaten der? Siden du alltid har så gjennomtenkte funderinger på de design sakene. Andre "normale" folk sier stort sett om det er pent eller ikke. Alltid interessant og lese betraktningene dine selv om jeg ikke alltid er enig, Jeg klarer nok og si om jeg liker det eller ikke men aldri i verden om jeg kunne gått på et slikt detaljnivå som du gjør. Fader, nå drar du meg inn i et sidespor jeg ikke greier å styre meg unna. Jeg kaller det hjerneskade. Jeg er på ingen måte designer, men har alltid vært opptatt av estetikk/korrekt linjeføring/symmetri/at ting må harmonere etc. Det er som om øynene scanner objektet jeg ser på og så henger hjernen seg opp i disse irriterende avvikene etterpå. Jeg er sannsynligvis den eneste i verden som misliker dørtrekkene på E60 LCI og hadde umiddelbart ettermontert pre-LCI dørtrekk pga. asymmetri på fordørene og avvikende detaljnivå (for ikke snakke om hvor avvikende fullskinndørtrekkene til E60 LCI er). 😅😂 Dette er sånne ting som fremstår som irriterende og unødvendige småfeil: På fullskinndørtrekkene til E60 LCI så er det sydd skinnflik der albuen hviler foran, men ikke bak. På dørtrekkene foran har de lagt inn en ekstra søm (som er kjempekul), men droppet dette bak, med det resultat at det røde håndtaket ender mot rødt skinn foran og sort skinn bak. Bagatell, men unødvendig designavvik for noe som i utgangspunktet ikke hadde hatt avvik. 😅 Så ja, nei, joda. Sånn går no dagan.. Rune-K reagerte på dette 1
Snagg30 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 3 minutter siden, Saltkjelen skrev: Fader, nå drar du meg inn i et sidespor jeg ikke greier å styre meg unna. Jeg kaller det hjerneskade. Jeg er på ingen måte designer, men har alltid vært opptatt av estetikk/korrekt linjeføring/symmetri/at ting må harmonere etc. Det er som om øynene scanner objektet jeg ser på og så henger hjernen seg opp i disse irriterende avvikene etterpå. Jeg er sannsynligvis den eneste i verden som misliker dørtrekkene på E60 LCI og hadde umiddelbart ettermontert pre-LCI dørtrekk pga. asymmetri på fordørene og avvikende detaljnivå (for ikke snakke om hvor avvikende fullskinndørtrekkene til E60 LCI er). 😅😂 Dette er sånne ting som fremstår som irriterende og unødvendige småfeil: På fullskinndørtrekkene til E60 LCI så er det sydd skinnflik der albuen hviler foran, men ikke bak. På dørtrekkene foran har de lagt inn en ekstra søm (som er kjempekul), men droppet dette bak, med det resultat at det røde håndtaket ender mot rødt skinn foran og sort skinn bak. Bagatell, men unødvendig designavvik for noe som i utgangspunktet ikke hadde hatt avvik. 😅 Så ja, nei, joda. Sånn går no dagan.. Jeg sendte en melding til @Eystein Ose tidligere at han var på spekteret men det kan jo virke som det er flere med oppheng ahj og Saltkjelen reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå