Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, Basse Lusk skrev:

Sammenlignet med nye Mercedes A-klasse blir nye 1-serien stilt fullstendig i skyggen.

 

Ikke fullstendig overbevist om det dersom interiørkvaliteten på A-klassen er som indikert i denne videoen; det er som med E-klasse; det ser unektelig rått ut, men alt kjennes ikke like bra å ta på til å være en slik premiumbil. Så får håpe at 1-serien har tatt noen store skritt opp fra forrige generasjon der. Men jeg synes F40 ligner merkelig mye på forrige A-klasse spesielt i silhuett og form?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og etter å ha sett den autogefühl-videoen av F40 postet her tidligere er jeg positivt innstilt selv om jeg har vært negativt innstilt til nye 1-serie tidligere. Interiørmessig har de tatt store skritt, og jeg må si jeg foretrekker interiøret i nye 1-serie med de to største skjermene kontra A-klassen sitt tilsvarende. Det er mer stilrent og mindre glorete. Og i videoen bekrefter han også at interiørkvaliteten overgår A-klassen, og materialbruken og byggekvaliteten ser veldig lovende ut. Som kjørebil/morobil står fortsatt F20 støtt - før jeg har prøvd den nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes lager for tiden veldig flotte interiører, de får virkelig til det å få interiøret til å se meget bra og moderene ut. Men de tryner totalt på kvalitet, her holder det ikke mål. Nå har jeg etterhvert kjørt en del av disse bilene, og kvaliteten i seg selv er ikke på høyde med BMW. Enkelte kan mene hva de vil utifrå å ha sett brosjyre bilder, men kvaliteten er ikke slik man skal forvente i en premium bil. Jeg vil tror at interiøret på nye 1-serie vil fremstå som mye bedre kvalitetsmessig enn A klasse, selv om siste ser mye freshere ut. 

Dette er tilfellet over hele rekka, Merce ser bedre ut mens BMW er bedre bygget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2019 den 22.33, Fredrik 90 skrev:

[...]

Jeg tipper at X5 25d ikke vil bli tatt inn til Norge. Den må i såfall være så styggbillig at den kan lokke til seg noen som ville valgt X3 20d. I denne prisklassen under millionen vil det fra nå være X5 45e og G31 530e xDrive som blir salgsvinnere. I utlandet derimot har nok 25d sin kundegruppe, bla blant de som leaser.

Og der var nok spikeren i kista for X5 25d. I følge denne artikkelen er X5 25d ca 50.000kr dyrere enn X5 45e. Kan ikke se et eneste godt argument for å velge 25d fremfor 45e med en slik pris, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Saltkjelen skrev:

Og der var nok spikeren i kista for X5 25d. I følge denne artikkelen er X5 25d ca 50.000kr dyrere enn X5 45e. Kan ikke se et eneste godt argument for å velge 25d fremfor 45e med en slik pris, 

Hvis prisen i den artikkelen stemmer så er det veldig bra. Se på mot 540d og 540i. 

Sedan er pris forskjellen 10k og 26k lavere med 540i/d. 

Stasjonsvogn er begge to dyrere med 42k og 38k. 

Så 45e kommer nok til å ta en del kunder fra 5 serie segmentet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Saltkjelen skrev:

Og der var nok spikeren i kista for X5 25d. I følge denne artikkelen er X5 25d ca 50.000kr dyrere enn X5 45e. Kan ikke se et eneste godt argument for å velge 25d fremfor 45e med en slik pris, 

Vil nok tro det ja, like greit spør du meg. Når du får mer hester, rekkesekser og muligheten til å kjøre 75 km på strøm for en billigere penge så er det ikke mye å lure på.

Jeg liker nye X5 skikkelig godt, kunne veldig godt hatt en slik neste gang. Men jeg må si at jeg setter pris på en lav bil hvor man sitter lavt og har lavt tyngdepunkt. Jeg liker godt å kjøre SUV, men jeg blir aldri like fortrolig med konseptet som jeg gjør i en sedan eller stasjonsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.5.2019 den 7.08, Marius2002 skrev:

Det skjer tinger hos BMW også :)

Et pilotprogram først, men så blir det nok fart i sakene. 

https://g30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1619674

 

Er da et år siden den platen der ble lansert. Riktignok i begrenset opplag, som betinget at bilen (Kun G30 530e) hadde originalmontert induksjonsmottaker fra fabrikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *MrB* skrev:

Er da et år siden den platen der ble lansert. Riktignok i begrenset opplag, som betinget at bilen (Kun G30 530e) hadde originalmontert induksjonsmottaker fra fabrikk. 

Jeg vet platen har vært et tema før og at BMW har jobbet med den, men nå rulles pilotprosjektet ut. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Veldig tungvint med den platen da. Du må nesten ha en garasje, kan kun lade hjemme (uten kabel) og den ligger der klar til å snubles i når du holder på i garasjen 😂

Jeg går ut ifra at man kan bruke kabel i tillegg(altså på andre plasser enn hjemme). Noe annet ville vært dumt av BMW. Det vil være lettere for mange å bare plassere bilen i garasjen og gå, istedenfor å koble til ledning. Denne platen er uansett bare første utgave :) Stor tro på ladeplaten!

 

Edit: Jeg tok et screenshot fra filmen, her ser vi både ladeplaten og kontakten på siden :)

75A82BE5-7ED7-4A21-B3F9-C7B787037A99.thumb.jpeg.7018aa80e22b698aaf8790ca6825ddd6.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.6.2019 den 8.33, Marius2002 skrev:

Jeg vet platen har vært et tema før og at BMW har jobbet med den, men nå rulles pilotprosjektet ut. :) 

Da har de gått tilbake på ting, av en eller annen grunn. Jeg fikk vite fra min forhandler at jeg kunne krysse av for induktiv ladeplate om jeg bestilte 530e i fjor vår, men siden jeg ville ha (og bestilte) 330e i stedet, så ble det aldri noe tema, og jeg undersøkte heller ikke mer.

 

Prinsippet med induksjonslading er egentlig genialt. Bare det etableres en felles standard for dette, så vil det kunne revolusjonere lading på offentlige steder. Riktignok ikke på tid, for der er effekten fortsatt for lav, men på brukervennlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...