Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

20 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Trodde ikke det var planer om en elektrisk G30 🤔 Må jo være noe de bare leker seg med, på samme måte som de hadde V16 i E32 og V12er i E53 X5. 

Kan stemme, såvidt jeg husker så brukte de E82 som testbil for i3 drivlinjen. Mercedes har vel gjort noe lignende med en eller annen modell også.

1920px-BMW_ActiveE_DriveNow_Matthew_(201

Så godt mulig den G30n bare brukes til utvikling for neste generasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Saltkjelen skrev:

Elektrisk 5-serie med 720hk og småpene 0-100 km/t på under tre sekunder. :) 

P90356027-highRes.jpg?w=1280&h=537&fit=c

 

Dette er et monster av en hybrid, men høres ut som M550e vil komme, kanskje med samme drivlinje som G05, bør bli meget interresant! Prisen på 530e må vel gjøre sitt til at denne vil spise grovt av fatet til melk & brød dieselsalget, det er før X-drive kommer. Ting vil definitivt endre seg i voldsom fart fremover.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at BMW nå viser denne elektriske 5-serien er jo egentelig bare ett bevis på at hvis de vil, hvis de virkelig går inn for det så kan de banke Tesla ned i skosålene. BMW sitter med så mye know how om bilproduksjon at de kan enkelt gjøre dette. Men det koster penger, og det er penger BMW vil bruke der dem lettere kan få avkastning fra dem igjen. 

Men konseptet er ganske fascinerende, man tar 5-serien som i seg selv er selve definisjonen på en premium sedan. Man setter så inn en elektrisk drivlinje med masse krutt, tenk hvor bra det hadde solgt i Norge. Jeg tror det blir stille fra Musk nå som premiumprodusentene kommer stadig lenger med elbiler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Skulebollen skrev:

Bedre enn Fwd😁

En mager trøst, men om bilen virkelig kun blir levert som iX3 sDrive75 (bilen vil iht. kildene få 75kW batteri og modellene skal heretter navngis iht. kW), viser det bare at BMW har mistet grepet totalt. Det skal virkelig bli bra å få byttet ut BMWs CEO til noen som ønsker å bygge merket og ikke rive det ned. En iX3 vil for det første komme lovlig sent, men for det andre ikke nå Audi E-tron opp til knærne engang om den blir levert med RWD. På en annen side slapp man jo å bruke penger på en ny iX3, så sånn sett har jo BMW gjort forbrukerne en økonomisk tjeneste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av det BMW har kommet med de senere årene har vært litt tamt, som f eks 1-Serien, X2, det digitale speedometeret, lys i grillen på X6, M Town (for noe tull) og mye annet fjas. Det likner ikke BMW å famle sånn, det BMW jeg kjenner hadde ikke lansert M8 med samme drivlinja som M5. Det er helt klart noen hoder i styrelsen som bør byttes ut. De skulle headhuntet noen fra Mercedes, de gjør alt rett om dagen når det kommer til merkevare bygging. 

Det at IX3 ikke bygges som firehjulstrekk viser bare hvor liten tro BMW har på elbiler generelt. Det kan jo bare bety at de skal tilby gode fossilmotorer i mange år til, noe som er positivt for meg 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.7.2019 den 14.51, Fredrik 90 skrev:

Det at BMW nå viser denne elektriske 5-serien er jo egentelig bare ett bevis på at hvis de vil, hvis de virkelig går inn for det så kan de banke Tesla ned i skosålene. BMW sitter med så mye know how om bilproduksjon at de kan enkelt gjøre dette. Men det koster penger, og det er penger BMW vil bruke der dem lettere kan få avkastning fra dem igjen. 

Men konseptet er ganske fascinerende, man tar 5-serien som i seg selv er selve definisjonen på en premium sedan. Man setter så inn en elektrisk drivlinje med masse krutt, tenk hvor bra det hadde solgt i Norge. Jeg tror det blir stille fra Musk nå som premiumprodusentene kommer stadig lenger med elbiler. 

Poenget med en elektrisk bil er egentlig ikke mest mulig effekt, men en mest mulig effektiv bil med mye effekt. Det er dette som gjør f.eks Tesla Model 3 Performance, men også Long Range så gjennomført bra - og ditto f.eks Model X så lite imponerende i denne sammenhengen.

Dette kan sammenlignes litt med din egen 540d. Den har mye effekt, men er samtidig temmelig økonomisk. M5 (eller 540i/550i for den saks skyld) har enda mer effekt, men bruker veldig mye mer drivstoff og har derfor ikke en like effektiv drivlinje.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nettopp at Bmw har fallende inntjening og omsetning og at det er en av grunnene til at direktøren "ser seg om etter andre utfordringer" så fint det heter.Tesla minner meg litt om norwegian, så lenge det er vekst så er det ikke så nøye med inntjeningen, men når veksten stopper opp så rasler bankene/eierne med sablene og det er lett for å bli oppkjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, E.H.D skrev:

Ser ut som iX3 blir Made in China basert på G08 og rwd. 

 

7 minutter siden, KireS skrev:

Er det kilder på at ix3 ikke kommer med xdrive? Da er det bare å sende inn kansellering av reservasjonen hvertfall!

Er dette jeg også ser etter, har googlet i vei men finner ingen fersk info?

 

On another note; på bimmerpost ligger en relativ fersk post der det bekreftes G30 LCI 545e xDrive med 745e xdrive-drivlinjen, men med reduserrt systemeffekt på 375hp. Tipper den kommer til å selge! Er vel bare å vente på at den kommer som G31 også da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, papertiger skrev:

 

Er dette jeg også ser etter, har googlet i vei men finner ingen fersk info?

 

On another note; på bimmerpost ligger en relativ fersk post der det bekreftes G30 LCI 545e xDrive med 745e xdrive-drivlinjen, men med reduserrt systemeffekt på 375hp. Tipper den kommer til å selge! Er vel bare å vente på at den kommer som G31 også da :) 

Url / referanse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...